Постанова
від 30.07.2014 по справі 810/3904/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 30 липня 2014 року           № 810/3904/14 Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в        м. Києві у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві до ПП «Рівень» про застосування заходів реагування,- В С Т А Н О В И В: ТУ Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві звернулось до суду з позовом ПП «Рівень», в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме –заборонити експлуатацію крана ККТ-5 б/н до усунення порушень та отримання рішення на відновлення роботи. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем здійснюється експлуатація вказаних об'єктів з порушенням вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Ухвалою суду від 27.06.2014 відкрито провадження у даній справі, розгляд якої відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження. Одночасно ухвалою суду відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати через відділ документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову. Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу на його юридичну адресу. До суду повернулось повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0113317799526, зі змісту якого слідує, що копію ухвали отримано відповідачем 17.07.2014, проте, письмові заперечення проти позову суду не надано, у зв'язку з чим рішення у справі приймається на підставі наявних доказів. Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне. Посадовими особами ТУ Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві проведено планову перевірку відповідача з питань дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони раці та промислової безпеки. За наслідками перевірки складено Акт від 17.06.2014 № 17/27/0368а, згідно висновків якого встановлено, що відповідачем порушено вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: -          відсутній паспорт крана ККТ-5 б/н, що є порушенням п. 6.2 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» НПАОП 0.00-0.01-07 (далі – Правила); -          кран ККТ-5 б/н не зареєстрований в територіальному органі Держгірпромнагляду, що є порушенням п. 7.1.1 Правил; -          не призначено відповідальних осіб, обслуговуючого та ремонтного персоналу крана козлового ККТ-5 б/н, що є порушенням п. 7.4.1 Правил; -          не проведено періодичний та повний технічний огляд крана ККТ-5 б/н, що є порушенням п.п. 7.3.5, 7.3.9 Правил; -          відсутня проектна документація улаштування рейкових кранових колій крана ККТ-5 б/н, що є порушенням п. 4.19.1 Правил; -          відсутні акти здачі-приймання наземного кранового рейкового шляху та обкатки підкранової колії, яка зберігається разом з паспортом вантажопідіймального крану, що є порушенням п. 4.19.11 Правил; -          відсутні протоколи та паспорта на заземлення підкранової колії крана ККТ-5 б/н, що є порушенням п.п. 4.9.1, 4.9,13, 7.3.10 Правил; -          відсутні проекти підкранової колії крана ККТ-5 б/н із зазначенням ділянок для стояки вантажопідіймального крана в неробочому стані, що є порушенням             п.п. 4.19.2, 4.19.3 Правил; -          відсутні паспорта строп, що є порушенням п. 5.1.18 Правил; -          відсутній журнал обліку знімних вантажозахоплювальних пристроїв і тари, що є порушенням п.7.1.10 Правил; -          відсутня інструкція огляду знімних вантажозахоплювальних пристроїв і тари, яка визначає порядок і методи огляду, що є порушенням п. 7.3.27 Правил; -          відсутні журнали технічних обслуговувань і ремонтів крана, що є порушенням п. 7.4.22 Правил; -          відсутні схеми стропування вантажів крана ККТ-5 б/н, що є порушенням           п. 7.5.14 Правил; -          кран не споряджений табличкою з чітко позначеним реєстраційним номером, вантажопідіймальністю і датою наступного часткового та повного технічного огляду, що є порушенням п. 7.5.7 Правил; -          відсутня настанова з експлуатації крана ККТ-5 б/н, згідно з якою проводиться технічне обслуговування крана, що є порушенням п. 7.4.22 Правил; -          відсутній план виконання робіт крана ККТ-5 б/н, що є порушенням п. 4.17.8 Правил; -          на місці виконання робіт відсутній перелік вантажів із зазначенням маси, що переміщується краном ККТ-5 б/н, що є порушенням п. 7.5.19 Правил; -          знімні вантажозахоплювальні пристрої, що не мають бірок (клейм), знаходяться в місцях виконання робіт, що є порушенням п. 7.5.8 Правил. Вказані порушення зазначені у розділі 5 Акту перевірки, і відповідачем під час підписання та отримання акту не заперечувались. Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1531/20269, загроза життю та здоров'ю працівників – виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкту, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. Пунктом 2.26 вказаного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: - порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; - порушення вимог Кодексу України про надра; - відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, та устаткування підвищеної небезпеки; - не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; - виникнення нещасного випадку зі смертельним наслідком або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин, механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня. Всупереч вимог ст. 43 Конституції України, яка гарантує громадянам право на належні і безпечні умови праці, вказаними порушеннями відповідачем створено загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства. Згідно ст. 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Державне управління охороною праці згідно ст. 31 Закону України «Про охорону праці» здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Отже, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) наділена правом контролю та застосування заходів, передбачених законодавством щодо дотримання роботодавцем законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі і тих, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників. Згідно п. 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 408/2011, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг. Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Оскільки будь-яких відомостей про добровільне усунення порушень відповідачем станом на час прийняття рішення в даній справі не надано, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Суд звертає увагу відповідача на ч. 12 ст. 183-2 КАС України згідно якої особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п. 5 ч. 1 цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 69-72, 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов задовольнити. Застосувати до Приватного підприємства «Рівень» (ідентифікаційний код 23584937) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді заборони експлуатації крана ККТ-5 б/н до усунення порушень, вказаних в Акті перевірки від 17.06.2014 №17/27/0368а та отримання рішення на відновлення їх роботи. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                           Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2014
Оприлюднено09.10.2014
Номер документу40755199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3904/14

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Постанова від 30.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні