ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
30 вересня 2014 р.м.ОдесаСправа № 821/4340/13-а
Категорія: 8.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- Милосердного М.М.
при секретарі - Найденко О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонської області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД звернулося до суду з адміністративним позовом (з урахуванням уточнення позовних вимог) до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2014 року адміністративний позов задоволений в повному обсязі. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1810624 грн. 13 коп., в тому числі: за вересень 2010 року в сумі 608720 (шістсот вісім тисяч сімсот двадцять грн.) грн. 56 коп., за жовтень 2010 року в сумі 109508 (сто дев'ять тисяч п'ятсот вісім ) грн., за листопад 2010 року в сумі 450780 (чотириста п'ятдесят тисяч сімсот вісімдесят) грн. 57 коп., за грудень 2010 року в сумі 641615 (шістсот сорок одна тисяча шістсот п'ятнадцять) грн.
В апеляційній скарзі Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонської області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонської області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 20 жовтня 2010 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2010 року, якою TOB Фірма "Алеф" ЛТД розраховано суму бюджетного відшкодування в розмірі 666 170,00 грн. За вказаною декларацією TOB Фірма "Алеф" ЛТД подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.
22 листопада 2010 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2010 року, якою TOB Фірма "Алеф" ЛТД розраховано суму бюджетного відшкодування в розмірі 170 414,00 грн. За вказаною декларацією TOB Фірма "Алеф" ЛТД подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.
20 грудня 2010 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2010 року, якою TOB Фірма "Алеф" ЛТД розраховано суму бюджетного відшкодування в розмірі 743 733,00 грн. За вказаною декларацією TOB Фірма "Алеф" ЛТД подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.
20 січня 2011 року позивачем по справі подано податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2010 року, якою TOB Фірма "Алеф" ЛТД розраховано суму бюджетного відшкодування в розмірі 704 504,00 грн. За вказаною декларацією TOB Фірма "Алеф ЛТД" подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків, з якими погоджується колегія суддів.
Відповідно до пп.7.4.1, 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" (діючого на час виникнення спірних правовідносин) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Відповідно до абз. 1 п. 7.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" , платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.
Відповідно до абз. 2 п. 7.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" до декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій
Відповідно до п.п 7.7.5 п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до абз. 2 п.п.7.7.5 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Вказані норми Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) повністю кореспондуються з положеннями статті 200 Податкового кодексу України , відповідно до якої, платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.
За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету (п. 200.12. ст. 200 Податкового кодексу України ).
Відповідно до п. 200.13. ст. 200 Податкового кодексу України на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування або шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку, або шляхом оформлення (випуску) казначейського фінансового векселя (за згодою платника податків) протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, для визначення достовірності нарахування позивачем суми бюджетного відшкодування за вересень та жовтень 2010 року ДПІ у м. Херсоні проведена позапланова виїзна документальна перевірка, за наслідками якої складено акт перевірки від 09.12.2010 року № 5278/07-0/23140525. Відповідно до вказаного акту, за результатами перевірки заявлену суму бюджетного відшкодування буде підтверджено на момент отримання відповідей на надіслані запити від контрагентів та податкових органів, зазначених у додатку №7 до акту перевірки.
Для визначення достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування за листопад 2010 року ДПІ у м. Херсоні проведена позапланова виїзна документальна перевірка, за наслідками якої складено акт перевірки від 18.03.2011 року № 798/07-0/23140525. Перевіркою встановлено, що на порушення п.п.7.7.1, п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" , підприємством занижено суму бюджетного відшкодування по Декларації за листопад 2010 рок на суму ПДВ 13198,00 грн..
Для визначення достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування за грудень 2010 року ДПІ у м. Херсоні проведена позапланова виїзна документальна перевірка, за наслідками якої складено акт перевірки від 18.03.2011 року № 798/07-0/23140525. Відповідно до акту перевірки, підприємством завищено суму бюджетного відшкодування по Декларації за грудень 2010 року на суму ПДВ 1370,00 грн..
Колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що з урахуванням результатів вище вказаних перевірок, ДПІ у м. Херсоні встановлено суму, яка підлягає відшкодуванню з бюджету, а саме: за листопад 2010 року позивач має право на відшкодування суми в розмірі 730 535,00 грн. (743 733,00 грн. - 13 198,00 грн.) та за грудень 2010 року позивач має право на відшкодування суми в розмірі 703 134,00 грн. (704 504,00 грн. - 1370,00 грн.).
Також, в період з 16.02.2012р. по 20.02.2012р. відповідачем проведено невиїзну позапланову перевірку ТОВ фірма "Алеф" ЛТД з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за період: травень, червень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2012 року, за результатами якої складено акт від 17.02.2012 р. № 578/07-0/23140525.
У висновках акту зазначено, що перевіркою встановлено:
1. на порушення п.1.8 ст. 1 , пп.7.7.1, пп.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" підприємством завищено заявлену суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 316262,22 грн., у т.ч.: за серпень 2010 року на суму 162439,65 грн., за вересень 2010 року на суму 60906 грн., за жовтень 2010 року на суму 59255 грн., за листопад 2010 року на суму 10328,57 грн., за грудень 2010 року на суму 23333 грн.;
2. на порушення пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" завищено податковий кредит у сумі 23333 грн., у т.ч.: за листопад 2010 року на суму 23333 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.02.2012р. №0000380700, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на 316262,22 грн. (за серпень 2010 року - на 162439,65 грн., за вересень 2010 року - на 60906 грн., за жовтень 2010 року - на 59255 грн., за листопад 2010 року - на 10328,57 грн., за грудень 2010 року - на 23333 грн.) та застосовано штрафні санкції у розмірі 79065,55 грн.
Позивач скористався своїм правом та оскаржив податкове повідомлення-рішення від 17.02.2012 р. № 0000380700 до суду.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2014 року по справі № 821/329/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Алеф" ЛТД до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, податкове повідомлення-рішення від 17.02.2012 р. № 0000380700 визнано протиправним та скасовано.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 травня 2014 року по справі № 821/329/14 апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області залишено без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду без змін.
Як встановлено судом першої інстанції та не заперечувалося сторонами у справи, позивачу частково відшкодовано суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, а саме, за вересень 2010 року в сумі 57449,44 грн.; за жовтень 2010 року в сумі 60906, 00 грн.; за листопад 2010 р. в сумі 279754, 43 грн.; за грудень 2010 року в сумі 61519, 00 грн.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції на підставі дослідження наявних у справі доказів встановлено підтвердження достовірності заявленої до бюджетного відшкодування суми податку на додану вартість у вказаному в позові розмірі і дотримання позивачем процедури її декларування та заявлення до відшкодування.
Колегія суддів не погоджується з доводами апелянта про відсутність підстав для стягнення суми бюджетного відшкодування з посиланням на результати перевірки позивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ, оскільки вони повністю спростовуються матеріалами справи та вище наведеними висновками суду першої інстанції, зробленими за результатами аналізу вказаних матеріалів справи, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонської області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2014 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення виготовлений 01 жовтня 2014 року.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2014 |
Оприлюднено | 08.10.2014 |
Номер документу | 40790633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні