Ухвала
від 30.09.2014 по справі 815/4884/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

30 вересня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/4884/13-а

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Соколенко О. М.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого - Милосердного М.М.,

суддів - Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,

при секретарі - Тропанець О.В.,

за участю: представника Одеського ОВ ФСЗІ - Мироненко Тетяни Сергіївни,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Малого приватного підприємства "Контраст" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року по справі за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Малого приватного підприємства "Контраст" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2013 року Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Одеське ОВ ФСЗІ) звернулося до суду з адміністративним позовом до малого приватного підприємства (далі - МПП) "Контраст" про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 29582,60 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 59,20 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що в порушення приписів Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідачем не забезпечено усіх необхідних заходів по виконанню вимог законодавства щодо створення робочих місць для інвалідів.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року позовні вимоги Одеського ОВ ФСЗІ задоволено. Суд стягнув з МПП "Контраст" на користь позивача суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 29582,60 грн. та пеню за порушення термінів сплати у розмірі 59,20грн.

Не погоджуючись з постановою суду, директором МПП "Контраст" подана апеляційна скарга, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального права, висновки суду не відповідають обставинам справи, а тому постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволені позову.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга МПП "Контраст" не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що МПП "Контраст" зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 26 березня 1999 року та здійснює свою діяльність з використанням найманої праці.

27 лютого 2013 року МПП "Контраст" за вхідним № 5132 надано до Одеського ОВ ФСЗІ звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік за формою № 10-ПІ, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства у 2012 році становила 46 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" становить 2 особи; фонд оплати праці штатних працівників - 680,4 грн., та середньорічна заробітна плата штатного працівника - 14791 грн.; сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яка самостійно визначена підприємством становить 29582 грн.

Згідно листа Одеського міського центру зайнятості від 25.04.2013 року № 1641/19/02 МПП "Контраст" у 2012 році не надавав до державної служби зайнятості звітів за формою 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" щодо потреби у працівниках і наявності вакансії, на яких може використовуватись праця інвалідів, що підтверджується листом Одеського міського центру зайнятості від 25.04.2013 року № 1641/19/02.

У зв'язку з несплатою підприємством самостійно розрахованих адміністративно-господарських санкцій у строк до 25 квітня 2013 року, останньому була нарахована пеня у розмірі 59,20 грн.

Вирішуючи справу та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем доведено, що МПП "Контраст" не виконало покладений на нього Законом обов'язок щодо надання відповідним державним органам необхідної для працевлаштування інвалідів інформації та дотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, і відповідно не вжило необхідних заходів для недопущення вказаного правопорушення та своєчасно не сплатило у повному обсязі суму адміністративно-господарських санкцій.

Колегія суддів, враховуючи обставини справи, погоджується з висновком суду першої інстанції, та вважає його правильним і таким, що відповідає вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ст.ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

В апеляційної скарзі МПП "Контраст", в обґрунтування порушення судом першої інстанції норм права, йдеться про те, що відповідно чинного законодавства, підприємство не зобов'язано самостійно здійснювати пошук інвалідів для їх працевлаштування.

Колегія суддів часткового погоджується з таким твердженням, однак вважає необхідним зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон №875), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Також, частиною 3 статті 18 Закону №875 передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 статті 181 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Відповідно до ч.4 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів.

Але, з матеріалів справи вбачається, що зазначені вимоги були виконані відповідачем не у повному обсязі.

У звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік відповідачем самостійно визначені адміністративно-господарські санкції, які йому необхідно сплатити за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, що свідчить про визнання відповідачем порушення Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

У строк, встановлений статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідачем не були сплачені адміністративно-господарські санкції, що дає підстави для нарахування пені відповідно до ст. 20 вищезазначеного Закону і п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007р. № 70, яка обчислюється виходячи з 120% річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

Докази, що спростовують такі висновки до суду апеляційної інстанції надані не були.

Колегія суддів вважає, що обов'язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування, але законом на нього покладено обов'язок інформувати належним чином відповідні органи про наявні вакантні місця для працевлаштування інвалідів.

Виходячи з наведеного, колегія суддів погоджується, що позовні вимоги Одеського ОВ ФСЗІ обґрунтовані та такі, що підлягають задоволенню.

Тому, враховуючи викладене, висновок суду першої інстанції про наявність підстав для застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій є правильним.

Інші доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального права.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Малого приватного підприємства "Контраст" - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її оголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 03 жовтня 2014 року.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2014
Оприлюднено10.10.2014
Номер документу40794652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4884/13-а

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Постанова від 30.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О. М.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні