ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2014 року 09 год. 50 хв. м. Одеса Справа № 815/4995/14
Одеський окружний адміністративний суд у складі : головуючого судді Іванова Е.А. секретар Сакара М.М. за участю представника позивача Чернової Г.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області про скасування наказу та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ
Товариство з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» (далі - ТОВ «Спрут -ЛД») звернулась до суду з позовом до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю в Одеській області (далі - ІДАБК в Одеській області) в якому з урахуванням уточнень просить визнати протиправним та скасувати наказ ІДАБК в Одеській області від 01.09.2014 року №109 «СК» про скасування реєстрації декларації від 13.06.2013 року №ОД 083131640787; зобов'язати ІДАБК в Одеській області поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівле них робіт від 13.06.2013 року №ОД 083131640787; зобов'язати ІДАБК в Одеській області письмово повідомити ТОВ «Спрут -ЛД» про виявлення наведених у декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013 року №ОД 083131640787 недостовірних даних, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом для подання достовірних даних.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що ТОВ «Спрут -ЛД» в червні 2013 року подано до ІДАБК в Одеській області декларацію про початок виконання будівельних робіт «Будівництва складських приміщень для зберігання товарів народного споживання» за адресою: Одеська область, Біляївський район, за межами с. Усатове, 18-19 км. Окружної дороги (464 км автодороги Київ - Одеса), яку відповідачем було зареєстровано 13.06.2013 р. № ОД 083131640787: із липня 2013 року позивачем розпочате будівництво зазначених складських приміщень. В наступному позивачем отримано листа ІДАБК в Одеській області від 01.09.2014 р. № 05/1-10797, з якого позивачеві стало відомо про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт 13.06.2013 р. № ОД 083131640787 взагалі без зазначення причин для такого скасування. Проте позивач вважає наказ ІДАБК в Одеській області про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних від 13.06.2013 р. № ОД 083131640787 та виключення запису про її реєстрацію з єдиного реєстру є протиправним, упередженим та необгрунтованим; таким, що порушує охоронювані права позивача, зокрема позбавляє можливості подальшого будівництва об'єкта. В зв'язку з чим позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
В судове засідання з'явився представник позивача.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, заперечень проти позову не надав.
Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши обставини справи, дослідивши наявні у справі докази, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що між TOB «Спрут-ЛД» та ТК «Алмі» (підприємство у вигляді ТОВ) були укладені наступні договори купівлі - продажу земельних ділянок:
від 21 серпня 2009 року, зареєстровані в реєстрі за №№3278, 3279, 3277, відповідно до яких ТК „Алмі" продав, а TOB „Спрут - ЛД" купив земельні ділянки площею 3,9999 гектара, розташованих за межами села Усатове, 18-19 км окружної дороги (464 км автошляху Київ-Одеса), зем. діл. № 3,4,5 та 6 Біляївського р-ну Одеської області. Цільове призначення (використання) земельних ділянок - під будівництво складських приміщень для зберігання товарів народного споживання (промислової та сільськогосподарської продукції); кадастрові номери земельних ділянок - 5121085200:01:001:0801, 5121085200:01:001:0280 та 5121085200:01:001:0281 (а.с. 15-19, 24-28, 34-38);
Згідно із п.4.1. зазначених договорів право власності на відчужувані земельні ділянки, що є предметом цих договорів, відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України виникає у ТОВ «Спрут-ЛД» з моменту державної реєстрації цього права.
Відповідно до Витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, зареєстровано за ТОВ «Спрут-ТД», код ЄДРОПОУ 36553433 право власності на земельні ділянки за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Усатове, за межами, 18-19 км. окружної дороги (464 км автошляху Київ-Одеса), земельні ділянки № 3,4, 5 та 6 кадастрові номери: 5121085200:01:001:0801, 5121085200:01:001:0280 та 5121085200:01:001:0281 (а.с. 21-23, 31-33, 38, 41-42).
До укладання вищевказаних договорів ТК «Алмі» в порядку, передбаченому ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» будучи власником цих земельних ділянок, наданих під будівництво складських приміщень для зберігання товарів народного споживання (промислової та сільськогосподарської продукції) звернулося до Відділу архітектури та будівництва Біляївської районної державної адміністрації із заявою про намір щодо забудови земельних ділянок та одержанні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва.
Відповідно до розпорядження Біляївської райдержадміністрації від 28.02.2009 року № 282/2008 ТК «Алмі» були надані Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 23 від « 28» грудня 2009 року землі Усатівської сільської ради (за межами населеного пункту) 464 км автодороги Київ-Одеса, вид об'єкта містобудування - складські приміщення для зберігання товарів народного споживання (промислової та сільськогосподарської продукції), площа земельної ділянки 3,999 га. (а.с. 8а-10).
Відповідно до ч. 8 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.
З урахуванням вимог Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки № 23 від « 28» грудня 2009 року землі Усатівської сільської ради (за межами населеного пункту) 464 км автодороги Київ-Одеса, TOB «Спрут - ЛД» замовлено розроблення проектної документації об'єкту будівництва III категорії складності.
Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до І - III категорій складності;
Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про початок виконання будівельних робіт замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації.
Відповідно до ч. 6 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі якщо право на будівництво об'єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни орган державного архітектурно-будівельного контролю, який зареєстрував декларацію про початок виконання будівельних робіт.
Як встановлено судом TOB «Спрут - ЛД» в червні 2013 року було подано до ІДАБК в Одеській області декларацію про початок виконання будівельних робіт «Будівництва складських приміщень для зберігання товарі народного споживання» за адресою: Одеська область, Біляївський район, за межами с. Усатове, 18-19 км. Окружної дороги (464 км автодороги Київ - Одеса), яку відповідачем було зареєстровано 13.06.2013 р. № ОД 083131640787 (а.с. 11-13).
Як пояснив представник позивача на підставі реєстрації вказаної декларації TOB «Спрут - ЛД» з липня 2013 року розпочате будівництво зазначених складських приміщень.
Відповідно до ч.8 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» надані попередньому власнику земельних ділянок ТК «Алмі» Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 23 від 28 грудня 2009 року землі Усатівської сільської ради (за межами населеного пункту) 464 км автодороги Київ-Одеса є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника та повинні були використані новим власником земельних ділянок позивачем TOB «Спрут - ЛД» під час розроблення проектної документації об'єкту будівництва.
Також слід зазначити, що в порядку, передбаченому п.2, ч.1, ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на будівництво об'єкта виникло саме у нового власника земельних ділянок TOB «Спрут - ЛД» після реєстрації відповідачем ІДАБК в Одеській області декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013 року № ОД 083131640787 та після його виникнення, право на будівництво об'єкта нікому не передавалося, а отже жодних змін після проведення реєстрації декларації не відбулося та не було, про що повідомляти відповідача.
Як зазначає представник позивача під час складання декларації про початок виконання будівельних робіт TOB «Спрут - ЛД» припустилось технічної помилки в розділі щодо найменування органу, який видав містобудівні умови та обмеження, їх реєстраційний номер та дату видачі вказав, що Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Відділом архітектури та будівництва Біляївської районної державної адміністрації від 26.08.2011 року, в той час як насправді вони були видані 28.12.2009 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі якщо замовник самостійно виявив технічну помилку у надісланому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об'єкта до експлуатації, а також у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до закону, до такого повідомлення або декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 2 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Отже у разі виявлення помилки у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт у відповідача є два способи дії, залежно від того чи є підстави вважати об'єкт самочинним будівництвом:
по-перше за відсутності підстав вважати об'єкт самочинним будівництвом - до такої декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом п.14 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 466 передбачено: у разі виявлення Інспекцією наведених у декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Інспекція письмово повідомляє замовника протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
Замовник зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня самостійного виявлення помилки дописки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) в зареєстрованій декларації або отримання відомостей про виявлення недостовірних даних подати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення їх Інспекцією до єдиного реєстру шляхом подання особисто або надсилання Інспекції рекомендованим листом з описом вкладення заяви за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку, декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, в одному примірнику та декларації, в якій враховано зміни, у двох примірниках за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відомості щодо внесення даних, зазначених у декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з єдиного реєстру в установленому порядку.
На декларації, в якій виявлено технічну помилку, у верхньому лівому куті проставляється відмітка «У зв'язку із змінами, внесеними декларацією, ця декларація втратила чинність» із зазначенням дати, підпису посадової особи, що скріплюється печаткою.
по-друге за наявності підстав вважати об'єкт самочинним будівництвом - реєстрація такої декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України: у разі виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню Інспекцією.
Інспекція скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного наказу та виключає запис про її реєстрацію з єдиного реєстру протягом п'яти робочих днів з дня виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом. Інспекція скасовує реєстрацію декларації за рішенням суду про скасування реєстрації декларації, що набрало законної сили.
Про скасування реєстрації декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня її скасування.
Після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими законодавством.
Зміст наведених законодавчих положень дає підстави для висновку, що законодавцем визначений вичерпний перелік підстав для скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації: 1) виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта; 2) наявність рішення суду про скасування реєстрації декларації, що набрало законної сили.
У разі ж виявлення Інспекцією наведених у декларації недостовірних даних, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Інспекція письмово повідомляє замовника протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
Отже відповідно до ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.14 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 466 реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт підлягає скасуванню Інспекцією без попереднього повідомлення замовника виключно у випадку, якщо є підстави вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
Зважаючи на наявність трьох земельних ділянок загальної площею 3,999 га, відведених під будівництво складських приміщень для зберігання товарів народного споживання (промислової та сільськогосподарської продукції), за наявності проектної документації та Декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013 року №ОД 083131640787, у ІДАБК в Одеській області відсутні підстави вважати об'єкт самочинним будівництвом.
Проте згідно листа ІДАБК в Одеській області від 01.09.2014 р. № 05/1-10797, реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт 13.06.2013 р. № ОД083131640787 була скасована без зазначення причин для такого скасування (а.с. 14) та всупереч положенням ст. 39-1 «Про регулювання містобудівної діяльності» ІДАБК в Одеській області не було належним чином повідомлено позивача про її скасування.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ч. 1, ст.. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що наказ ІДАБК в Одеській області про скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт «Будівництва складських приміщень для зберігання товарі народного споживання» за адресою: Одеська область. Біляївський район, за межами с. Усатове, 18-19 км. Окружної дороги (464 км автодороги Київ - Одеса), від 13.06.2013 р. № ОД 083131640787 та виключення запису про її реєстрацію з єдиного реєстру є протиправним, а тому позов підлягає повному задоволенню.
Керуючись ч.2 ст.11, ст.ст.158-163КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ: Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати наказ Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області від 01.09.2014р. №109 СК.
Зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013р. №ОД 083131640787.
Зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області письмово повідомити Товариство з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» про виявлення наведених у Декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013р. №ОД 083131640787 недостовірних даних, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом для подання достовірних даних.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови виготовлений 07 жовтня 2014 року.
Суддя Е.А.Іванов
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати наказ Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області від 01.09.2014р. №109 СК.
Зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013р. №ОД 083131640787.
Зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області письмово повідомити Товариство з обмеженою відповідальністю «Спрут -ЛД» про виявлення наведених у Декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.06.2013р. №ОД 083131640787 недостовірних даних, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом для подання достовірних даних.
07 жовтня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2014 |
Оприлюднено | 09.10.2014 |
Номер документу | 40795426 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні