Рішення
від 29.09.2014 по справі 914/1818/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.09.2014 р. Справа № 914/1818/14

За позовом:Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Львів; до відповідача:Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Львів; за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: про: Жовківського управління водного господарства, Львівська обл., м. Жовква; усунення перешкод в користуванні майном а також за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Жовківського управління водного господарства, Львівська обл., м. Жовква; до відповідача:Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Львів; за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (третьої особи з самостійними вимогами): Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Львів; Державного агенства водних ресурсів України, м. Київ про: усунення перешкод в користуванні майном Суддя - Крупник Р.В. Секретар - Яслик Н.М. Представники сторін: від ФОП ОСОБА_1:ОСОБА_3 - адвокат (договір про надання правової допомоги №1/12-05-14 від 12.05.2014р.); від ФОП ОСОБА_2:ОСОБА_4 - представник (довіреність б/н від 03.06.2014р.); від Жовківського УВГ: від Державного агенства водних ресурсів: ОСОБА_3. - представник (довіреність б/н від 05.08.2014р.); не з'явився. Представникам сторін роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді та здійснення технічної фіксації судового засідання не надходило.

СУТЬ СПОРУ:

23.05.2014р. на розгляд господарського суду Львівської області поступила позовна заява ФОП ОСОБА_1 (надалі - Позивач) до ФОП ОСОБА_2 (надалі - Відповідач) про усунення перешкод в користуванні майном.

Як вбачається з позовної заяви, позивач зазначає, що 03.08.2009 року між ним та Жовківським управлінням водного господарства було укладено договір про спільну експлуатацію гідротехнічних споруд Зашківського водосховища, згідно п.2.2.1 якого позивач має право здійснювати на території Зашківського водосховища та прибережної захисної смуги підприємницьку діяльність не заборонену чинним законодавством України з дотриманням санітарно-гігієнічних правил та технічних вимог, отримувати плату за надані послуги та вирблені товари, на контрактній основі залучати до виконання робіт на об'єкті спільної експлуатації третіх осіб. За таких обставин, на думку позивача, йому на підставі вказаного договору передано в користування як саме плато водосховища, так і захисну смугу навколо нього.

Як зазначено в позовній заяві, починаючи з липня 2013 року на території Зашківського водосховища було зауважено відповідача, який повідомив, що у нього наявні всі дозволи і він має право на риборозведення у водосховищі. На підставі цих дозволів відповідач чинить позивачу перешкоди в користуванні як самим водосховищем, так і захисною смугою, вчиняє дії по регулюванню води у водосховищі чим порушує режим користування цим водосховищем. Вказане підтверджується, зокрема, Актом обстеження водосховища на р.Недільчина від 28.03.2014 року. А тому позивач просить суд зобов'язати відповідача не чинити перешкоди в користуванні гідротехнічними спорудами Зашківського водосховища та прибережною смугою навколо нього шляхом заборони втручання в роботу водовипускної споруди навколо нього, а також заборони здійснювати підприємницьку діяльність на території Зашківського водосховища та прибережної смуги.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 26.05.2014р. порушено провадження у справі, її розгляд призначено на 05.06.2014р.

Ухвалою суду від 05.06.2014р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено - Жовківське управління водного господарства, розгляд справи відкладено на 16.06.2014р.

16.06.2014р. через канцелярію суду представником відповідача подано відзив на позовну заяву.

У своєму відзиві відповідач зазначає, що позивачем не було укладено договір оренди земельної ділянки та договору на водний об'єкт, відтак він не являється орендарем вищевказаної водойми і не має права здійснювати підприємницької діяльності на ній, як це зазначено в позовній заяві. Єдиним документом, яким позивач вважає доказом його права користування водоймою є договір про спільну експлуатацію гідротехнічних споруд Зашківського водосховища від 03.08.2009 року, який має на меті приховати інший правочин, який вони насправді вчинили. За своїм змістом вказаний договір є фактично договором безоплатної оренди, відтак договір на котрий покликається позивач є удаваним та не може братися судом до уваги. Відповідачем жодних перешкод позивачу не чиниться, так як ним здійснюється діяльність по риборозведенню згідно «Режиму р/г експлуатації водойми (42,0 га.) розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області», який розроблений у відповідності до «Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах», затвердженої Наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008р. №4 та зареєстрованої в Мін'юсті України 28.01.2008р. Ця інструкція не передбачає оренди водного об'єкта, а користувач якому видано Режим має одноосібне право на спеціальне використання водних біоресірсів у цьому р/г водному об'єкті. Зариблення водойми відповідачем проводилося у відповідності до «Порядку штучного розведення (відтворення), вирощування водних біоресурсів та їх використання» затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.07.2012р. №414.

В судовому засіданні 16.06.2014р. розгляд справи відкладено судом на 25.06.2014р., про що винесено відповідну ухвалу. В судовому засіданні 25.06.2014р. оголошено перерву до 04.07.2014р. В подальшому розгляд справи відкладено на 14.07.2014р.

11.07.2014р. через канцелярію суду представником Жовківського управління водного господарства (надалі - Жовківське УВГ) на підставі ст. 26 ГПК України подано позовну заяву Жовківського УВГ до ФОП ОСОБА_2, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - ФОП ОСОБА_1 про усунення перешкод в користуванні майном.

Як вбачається з позовної заяви третьої особи, в ній зазначено, що Жовківське УВГ є органом, який уповноважено державою здійснювати функції щодо управління, регулювання, дотримання режимів роботи тощо, стосовно Недільчинського водосховища. Згідно паспорта ставка №18, складеного за матеріалами інвентаризації на 01.08.2002р., даний водний об'єкт площею 53,2 га. в басейні річки Недільчина біля села Завадів Жовківського району Львівської області перебуває у власності держави в особі Жовківського управління осушувальних систем, яке в подальшому 27.12.2004р. перейменовано в Жовківське УВГ. Крім цього, Нестеровському управлінню осушних систем (в подальшому перейменованому на Жовківське УВГ) видано також і Акт на право постійного користування землею серії Б за №060751 від 1983 року на площу 79,8 га. для будівництва об'єктів осушної системи «Недільчина». Відповідно до ст. 59 ЗК України землі водного фонду надаються у постійне користування державним водогосподарським організаціям для догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами, а також ведення аквакультури. Використання земельних ділянок водного фонду для рибальства здійснюється за згодою їх власників або за погодженням із землекористувачами. Крім цього, статтею 14 ЗУ «Про аквакультуру» передбачено, що рибогосподарський водний об'єкт для цілей аквакультури надається в користування на умовах оренди юридичній чи фізичній особі відповідно до Водного Кодексу України. Такий порядок надання в оренду водного об'єкту передбачено в статті 51 ВК України.

Як зазначено в позовній заяві третьої особи, Жовківське УВГ не надавало дозволу та не погоджувало ФОП ОСОБА_6 використання земель водного фонду та водного об'єкта - Недільчинського водосховища (водойми (53,2 га.) розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області, у нього відсутній договір оренди водного об'єкта, а відтак у відповідача відсутні правові підстави здійснювати там господарську діяльність пов'язану із рибальством. А тому здійснення такої діяльності останнім, порушує права Жовківського УВГ як постійного землекористувача землями водного фонду та органу який уповноважено державою здійснювати функції щодо управління, регулювання, дотримання режимів роботи тощо, стосовно Недільчинського водосховища. Відтак третя особа просить зобов'язати відповідача не чинити перешкоди в користуванні водним об'єктом та прибережною смугою шляхом заборони відповідачу здійснювати підприємницьку діяльність на території цього водного об'єкта та прибережної смуги.

Ознайомившись зі змістом позовної заяви третьої особи, доданих до неї матеріалів, з'ясувавши думку представників сторін з приводу прийняття до розгляду поданої позовної заяви, суд прийшов до висновку про її прийняття, про що 14.07.2014р. виніс відповідну ухвалу. Таким чином, розгляд справи розпочався наново. Крім цього, ухвалою суду від 14.07.2014р. до участі у справі залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (третьої особи з самостійними вимогами) - Державне агентство водних ресурсів України та розгляд справи відкладено на 08.08.2014р.

В подальшому розгляд справи відкладався на 15.08.2014р., 26.08.2014р., 04.09.2014р. та 11.09.2014р. з підстав, зазначених у відповідних ухвалах суду.

В судовому засіданні 15.08.2014р. в порядку ст. 30 ГПК України надав пояснення начальник Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства у Львівській області - Кравець Леонід Михайлович.

Відповідно до наданих ним пояснень, рибогосподарська діяльність може здійснюватися у режимі спеціального товарного рибного господарства (СТРГ) та в режимі аквакультури. Відповідач здійснює свою діяльність в режимі СТРГ. Основною вимогою для здійснення цього виду діяльності є розробка науковою профільною установою в галузі рибного господарства Режиму рибогосподарської діяльності на водному об'єкті та науково-біологічному обгрунтуванні доцільності та раціонального використання водних біоресурсів, що перебувають в зазначених водоймах. Крім цього, користувач зобов'язаний отримати дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів, зареєструвати водні транспортні засоби для вилову риби, знаряддя лову (сітки), зареєструвати талони для риболовецьких ланок та проводити діяльність у відповідності до інших вимог, що передбачені Режимом. Зазначений вид діяльності не передбачає оренди водних об'єктів, так як не використовує ні воду, ні земельні ресурси під водою. Водні біоресурси, що вселяються користувачем у водний об'єкт, а також аборигенні водні ресурси (ті, що населяли водний об'єкт до створення СТРГ) є власністю держави і переходять у власність користувача з моменту потрапляння їх в знаряддя лову (вудки, неводи, сітки). Таким чином, рибогосподарська діяльність ФОП ОСОБА_2 на рибогосподарській водоймі загальнодержавного значення, що знаходиться поблизу с. Зашків Жовківського району Львівської області здійснюється у повній відповідності до норм чинного в Україні законодавства. Будь-яких інших дозволів та погоджень для здійснення цього виду діяльності не передбачається.

Крім цього, в порядку ст. 30 ГПК України, письмові пояснення у справі надав начальник Львівського обласного Управляння водних ресурсів - Садовий Володимир Михайлович.

Відповідно до наданих пояснень, ФОП ОСОБА_2 не належить до категорій визначених в ч.3 ст.59 ЗК України користувачів, а отже право користування Зашківським водосховищем в нього може виникнути лише за умови укладення договору оренди. Режим рибогосподарської експлуатації водойми не являється правовстановлюючим документом, який би визначав право на користування водним об'єктом. Відповідно до п.1.3 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, це є лише установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення ВЖР за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання туводних видів, виконання якого забезпечує раціональне використання ВЖР рибогосподарського водного об'єкта або його ділянки. Недільчинське водосховище, призначенням якого є робота в складі осушної системи «Недільчина» (осушення і зволоження земель, гасіння торфовищ), апріорі не може бути рибогосподарським водним об'єктом, оскільки, як слідує з п.1.3 Інструкції господарська діяльність усіх учасників водогосподарського комплексу обмежується в інтересах рибного господарства, що в даному випадку є неприйнятним, адже осушення, гасіння та зволоження необхідно здійснювати з моменту виникнення такої необхідності, при цьому не може бути враховано інтереси рибного господарства.

В судовому засіданні 11.09.2014р. строк розгляду справи продовжено на 15 днів, а сам її розгляд відкладено на 29.09.2014р.

Представник позивача в судове засідання 29.09.2014р. з'явився, через канцелярію суду подав заяву від 17.09.2014р. про відмову від позову ФОП ОСОБА_1 до ФОП ОСОБА_2 про усунення перешкод в користуванні майном, просив провадження за вказаним позовом припинити. Позовні вимоги Жовківського УВГ підтримав, просив їх задоволити повністю.

Представник відповідача в судове засідання 29.09.2014р. з'явився, проти позовних вимог ФОП ОСОБА_1 та Жовківського УВГ заперечив, просив відмовити в їх задоволенні повністю, з підстав викладених у відзиві на позов та письмових поясненнях до нього.

Представник Жовківського УВГ в судове засідання 29.09.2014р. з'явився, заявлений третьою особою позов підтримав, просив його задоволити повністю, з підстав зазначених ньому та письмових поясненнях.

Представник Державного агентства водних ресурсів України в судове засідання 29.09.2014р. не з'явився, на адресу суду агентство направило клопотання про розгляд справи без участі представника третьої особи, а також письмові пояснення у справі.

У своїх поясненнях третя особа зазначила, що підтримує позов Жовківського УВГ, оскільки відповідно до ст.6 ВК України, води (водні об'єкти) є виключно власністю українського народу і надаються тільки в користування. Договір оренди Недільчинського водосховища, орендарем в якому виступав ОСОБА_2 до Держводагентства на погодження не надходив. Згідно з Інвентаризаційним описом від 05.11.2013р. №3 Недільчинське водосховище входить до складу Недільчинської осушувальної системи та відповідно до ст. 1 ЗУ «Про аквакультуру» не може бути рибогосподарською технологічною водоймою. Наданий відповідачу Режим рибогосподарської експлуатації водойми, розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області не є правовстановлюючим документом і не дає право використовувати водний об'єкт, а є лише правилами його експлуатації.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

На території Зашківської сільської ради в басейні річки Недільчина поблизу села Завадів Жовківського району Львівської області знаходиться Недільчинське водосховище, котре згідно довідки Львівського обласного управління водних ресурсів №09/1807 від 02.09.2014р. (Т.2 а.с.79) побудовано по проекту «Реконструкция осушительной системы «Недильчина» Нестеровского района Львовской области. ТЕХНИЧЕСКИЙ ПРОЕКТ Том II. Мелиоративное строительство. Книга I. Общетехническая записка. Львов-1980г.».

Відповідно до Паспорта ставка №18 складеного за матеріалами інвентаризації на 01.08.2002р. (Т.1 а.с.168) власником водосховища являється Жовківське УОС (перейменоване в подальшому на Жовківське УВГ), рік будівництва водосховища - 1985 рік; його загальна площа - 53,2 га., площа дзеркала - 40,2 га. Призначення ставка - двійне регулювання.

На території водосховища знаходяться наступні гідротехнічні споруди:

- гребля грунтова: дов. - 2200м.; шир. - 6м.; зал. укосів - 1:1,5;

- підпірна споруда: шандорний рег. 3х1,5;

- водопідвідні споруди: канал - 1200м.;

- водоскидні споруди: шатний водоскид - 2х2,0м., h - 6м.

Як вбачається з довідок Львівського обласного управління водних ресурсів від 02.09.2014р. №09/1807 та №09/1808 (Т.2 а.с.78-79) Недільчинське водосховище відноситься до водних об'єктів загальнодержавного значення, використовується в складі Недільчинської осушної системи та не являється водосховищем комплексного призначення.

Відповідно до Режиму роботи Недільчинського водосховища на 2013 рік (Т.2 а.с.33-35) та на 2014 рік (Т.1 а.с.217-219) вказане водосховище знаходиться на балансі Жовківського управління водного господарства і виконує функцію зволоження торфовищ. Загальний об'єм водосховища - 1,01 млн. м3, максимальний корисний - 0,9 млн. м3.

Факт знаходження Недільчинського водосховища на балансі Жовківського УВГ підтверджується також і Інвентиризаційним описом №3 від 05.11.2013р., складеним на основі Наказу Жовківського УВГ №85 від 23.10.2013р., з якого вбачається, що на балансі в управлінні знаходиться водосховище - балансова вартість 663360 грн. (№п/п 429), дамба - балансова вартість 1853904 грн. (№п/п 428), водовипуск - балансова вартість 11571 грн. (№п/п 401) (Т.1 а.с.169-174).

Крім цього, з матеріалів справи вбачається, що в 1983 році Нестеровському правлінню осушних систем видано Державний акт Б№060751 на право постійного користування землею площею 79,8 га. для будівництва об'єктів осушної системи «Недільчина» (Т.1 а.с.175-176).

Судом встановлено, що в зв'язку з перейменуванням м. Нестерова на м. Жовква Нестеровське управління осушувальних систем перейменовано на Жовківське управління осушувальних систем на основі Наказу №179/2 від 30.12.1992 року (Т.1 а.с.189) , а Жовківське управління осушувальних систем перейменовано в Жовківське управління водного господарства на основі Наказу Львівського облводгоспу за №187 від 27.12.2004 року (Т.1 а.с.190).

Також з Довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) №5043-01/уо від 24.06.2014р. (Т.1 а.с.207) вбачається, що Жовківське УВГ на території Зашківської сільської ради на підставі Державного акту Б№060751 від 1983р. є користувачем земель загальною площею 74,0 га., з яких землі зайняті внутрішніми водами - 55,4 га., з них: 9,8 га. штучними водотоками (каналами, колекторами, канавами), а 45,6 га. штучними водосховищами.

На підставі матеріалів справи судом встановлено, що 03.08.2009 року між Жовківським УВГ та ФОП ОСОБА_1 укладено Договір про спільну експлуатацію гідротехнічних споруд Зашківського водосховища (Т.1 а.с.19) , який передбачає та регламентує взаємовідносини щодо спільної експлуатації гідротехнічних споруд Зашківського водосховища Жовківського району Львівської області, яке знаходиться на території села Зашків Жовківського району (надалі - Договір).

Відповідно до укладеного Договору ФОП ОСОБА_1 зобов'язано, зокрема, підтримувати в технічно справному стані гідротехнічні споруди водосховища, проводити поточні ремонти гідротехнічних споруд в об'ємах, що вказані у спільно складених та взаємно погоджених дефектних актах та провести винос у натуру прибережної смуги, утримувати її у чистоті, відповідно до статей 88 та 89 ВК України. Натомість, ФОП ОСОБА_1 має право здійснювати на території Зашківського водосховища та прибережної захисної смуги підприємницьку діяльність, не заборонену чинним законодавством України з дотриманням санітарно-гігієнічних правил та технічних вимог, а також отримувати плату за надані послуги та вироблені товари (пп.2.2.1 Договору).

Як вбачається з позовної заяви ФОП ОСОБА_1, укладений з Жовківським УВГ Договір від 03.08.2009 року ліг в основу обґрунтування позивачем порушення своїх прав та інтересів при поданні позову до ФОП ОСОБА_2 про усунення перешкод в користуванні гідротехнічними спорудами та прибережною смугою.

Крім цього, судом встановлено, що на Недільчинському водосховищі рибогосподарську діяльність здійснює ФОП ОСОБА_2 Вказана рибогосподарська діяльність здійснюється останнім згідно «Режиму рибогосподарської експлуатації водойми (42,0 га.) розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області», погодженого 25.07.2013р. Державним агентством рибного господарства України та 12.07.2013р. Управлінням охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства у Львівській області (Т.1 а.с.60-66).

Крім цього, інститутом «Укррибпроект» відповідачу розроблено та затверджено «Науково-біологічне обгрунтування Режиму рибогосподарської експлуатації водойми (42 га.), розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області» (Т.1 а.с.36-59).

Також, 15.08.2013р. відповідачем в Управлінні охорони використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства у Львівській області погоджено «Порядок любительського рибальства на водоймі розташованій на р. Недільчина біля с. Завадів Жовківського району Львівської області» (Т.1 а.с.67).

На підставі вказаних документів, ФОП ОСОБА_2 здійснив вселення водних біоресурсів в Недільчинське водосховище на суму 79 000,00 грн., що підтверджується Актом про виконання робіт із вселення водних біоресурсів від 15.10.2013р. (Т.1 а.с.71) , та накладною №15/10/13-2 від 15.10.2013р. (Т.1 а.с.72).

22.07.2014р. відповідач отримав Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водоймах №002 (Т.2 а.с.19) із строком його дії з 22.07.2014 року по 22.07.2019 року. Вид спеціального використання - промисловий вилов риби згідно Режиму рибогосподарської експлуатації .

Як вбачається з позовної заяви Жовківського УВГ - третьої особи з самостійними вимогами, управління вважає, що у ФОП ОСОБА_2 відсутні правові підстави здійснювати у Недільчинському водосховищі рибогосподарську діяльність, оскільки для цієї діяльності Жовківське УВГ не надавало дозволу та не погоджувало відповідачу використання земель водного фонду та водосховища, а відтак, у відповідача відсутній договір оренди водосховища та земель водного фонду.

Встановивши наведені обставини справи, суд вважає, що провадження у справі за позовними вимогами ФОП ОСОБА_1 слід припинити, а позовні вимоги Жовківського УВГ задоволити повністю, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 22 ГПК України позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог. До початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Господарський суд не приймає відмови від позову, зменшення розміру позовних вимог, визнання позову відповідачем, якщо ці дії суперечать законодавству або порушують чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси.

За приписами п.4 ч.1 ст.80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято господарським судом.

Як вже зазначалося, ФОП ОСОБА_1 звернувся в суд із позовною заявою в якій просить зобов'язати ФОП ОСОБА_2 не чинити перешкоди в користуванні гідротехнічними спорудами Зашківського водосховища та прибережною смугою навколо нього шляхом заборони втручання в роботу водовивипускної споруди навколо нього, а також заборони здійснювати підприємницьку діяльність на території Зашківського водосховища та прибережної смуги.

Водночас, 18.09.2014р. представником позивача через канцелярію суду було подано заяву про відмову від позову ФОП ОСОБА_1

Встановивши наявність повноважень представника на підписання та подання вказаної заяви, беручи до уваги те, що її подано до прийняття рішення по справі, а також те, що вона не суперечить законодавству та не порушує прав та інтересів ФОП ОСОБА_1, суд приймає її та припиняє провадження в частині позовних вимог ФОП ОСОБА_1

З приводу позовних вимог Жовківського УВГ - третьої особи з самостійними вимогами, то суд зазначає слідуюче.

Предмет позову Жовківського УВГ становлять вимоги до ФОП ОСОБА_2 про усунення перешкод в користуванні Недільчинським водосховищем та землями водного фонду. Підставою ж позову є належне управлінню право користування вказаним водосховищем та відповідними землями, а також його обов'язок щодо забезпечення раціонального використання та збереження закріпленого за ним майна, що знаходиться на балансі управління, та факти, які підтверджують дії відповідача у створенні позивачеві перешкод щодо здійснення ним цих правомочностей, шляхом здійснення рибогосподарської діяльності без отримання вказаного водного об'єкта та земель в оренду відповідно до вимог закону.

Дослідивши обставини справи, суд зазначає, що спірні правовідносини регулюються нормами Земельного кодексу України (ЗК України), Водного кодексу України (ВК України), законами України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про тваринний світ» та іншими актами законодавства.

Відповідно до ст.58 ЗК України, положення котрої є аналогічними із положеннями ст.4 ВК України, до земель водного фонду належать землі, зайняті: а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шляхів; ґ) штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів.

Згідно ст.59 ЗК України землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Землі водного фонду за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування, зокрема, державним водогосподарським організаціям для догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами, а також ведення аквакультури тощо.

Відповідно до норм, закріплених в статті 1 ВК України, водний об'єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище, ставок, канал, водоносний горизонт); водосховище - штучна водойма місткістю більше 1 млн. кубічних метрів, збудована для створення запасу води та регулювання її стоку.

Води (водні об'єкти) є виключно власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Окремі повноваження щодо розпорядження водами (водними об'єктами) можуть надаватися відповідним органам виконавчої влади та Раді міністрів Автономної Республіки Крим (ст.6 ВК України).

За змістом ч.3 ст.13 ВК України органами виконавчої влади у галузі використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів є, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Таким центральним органом являється Державне агентство водних ресурсів України (п.1 Положення про Державне агентство водних ресурсів України, затв. Указом Президента України 453/2011 від 13.04.2011р.).

Відповідно до п.6-1 Положення Держводагентство України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в областях, містах Києві і Севастополі.

Як вбачається з Положення про Жовківське управління водного господарства (Т.1 а.с.83-93) Жовківське УВГ є бюджетною неприбутковою організацією і належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади у галузі водного господарства і меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів - Держводагентства (п.1.1).

Відповідно до п.1.3 Положення Жовківське УВГ у межах своїх повноважень забезпечує на території Жовківського та Яворівського районів вирішення питань щодо експлуатації державних меліоративних систем, використання, збереження та відтворення поверхневих водних ресурсів, меліорації земель, вирішує в установленному порядку разом із місцевими органами виконавчої влади та іншими організаціями питання забезпечення населення і галузей економіки Жовківського та Яворівського районів водними ресурсами, здійснює від імені Держводагенства виробничі функції з управління інженерною інфраструктурою меліоративних систем та її окремими об'єктами, що перебувають у державній власності.

Жовківське УВГ відповідно до покладених на нього завдань здійснює організацію робіт щодо забезпечення дотримання режиму роботи водосховищ комплексного призначення і водогосподарських систем (п.2.2.11 Положення) та здійснює функції з оперативного управління об'єктами державної власності, що знаходяться на балансі Управління (п.2.2.13 Положення).

За приписами ч.1 ст.137 ГК України правом оперативного управління визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

Крім цього, відповідно до п.3.2.1 Положення Жовківське УВГ зобов'язане забезпечувати раціональне використання та збереження закріпленого за ним майна, об'єктів виробничого та іншого призначення, що знаходяться на балансі Управління .

Як встановлено судом, на балансі Жовківського УВГ знаходиться Недільчинське водосховище, місткістю 1,01 млн. кубічних метрів, а також гідротехнічні споруди цього водосховища. Відтак, у відповідності до п.2.2.13 Положення про Жовківське УВГ, останнє здійснює функції з оперативного управління вказаними об'єктами.

Крім цього, як вбачається з проекту «Реконструкция осушительной системы «Недильчина» Нестеровского района Львовской области.» (Т.2 а.с.110-117) на Недільчинському водосховищі містяться водозабірні споруди. А тому Жовківське УВГ, у відповідності до ч.3 ст.42 ВК України, являється первинним водокористувачем Недільчинського водосховища.

Також Жовківське УВГ згідно Державного акту на право постійного користування землею Б№060751 від 1983 року має в постійному користуванні землі площею 79,8 га., з яких землі зайняті внутрішніми водами - 55,4 га., з них: 9,8 га. штучними водотоками (каналами, колекторами, канавами), а 45,6 га. штучними водосховищами.

Враховуючи викладене, судом встановлено, що Жовківське УВГ являється титульним володільцем Недільчинського водосховища, гідротехнічних споруд та земель водного фонду, які знаходяться під цим водосховищем та навколо нього, а тому вправі заявляти вимоги про усунення перешкод в користуванні вказаними об'єктами.

Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач зазначає, що ним жодних перешкод Жовківському УВГ не чиниться, так як рибогосподарська діяльність може здійснюватися у режимі спеціального товарного рибного господарства (СТРГ) та в режимі аквакультури. Відповідач здійснює свою діяльність в режимі СТРГ і ця діяльність здійснюється згідно «Режиму р/г експлуатації водойми (42,0 га.) розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області», який розроблений у відповідності до «Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах», затвердженої Наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008р. №4 та зареєстрованої в Мін'юсті України 28.01.2008р. Ця інструкція не передбачає оренди водного об'єкта, так як внаслідок діяльності в режимі СТРГ не використовується ні вода, ні земельні ресурси під водою.

На обґрунтування правомірності здійснення рибогосподарської діяльності відповідач покликається, зокрема, на лист Львіврибоохорони №08-484 від 24.05.2014р. (Т.1 а.с.69-70) в якому зазначено, що господарська діяльність ФОП ОСОБА_2 на Недільчинському водосховищі, в тому числі організація любительського рибальства, здійснюється згідно норм чинного законодавства, а також на лист Львіврибоохорони №08-2415 від 05.11.2013р. (Т.2 а.с.17) в якому зазначено, що якщо передбачені положеннями ЗУ «Про аквакультуру» умови не можна виконати в повній мірі, то відповідні рибогосподарські водойми неправомірно відносити до аквакультури і вказаний закон на них не поширюється. Рибогосподарська діяльність на таких водоймах має здійснюватися шляхом створення СТРГ, діяльність яких не обмежується ніякими умовами, крім визначених Інструкцією про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» (надалі - Закон про рибне господарство) рибне господарство - це галузь економіки, завданнями якої є вивчення, охорона, відтворення, вирощування, використання водних біоресурсів, їх вилучення (добування, вилов, збирання), реалізація та переробка з метою одержання харчової, технічної, кормової, медичної та іншої продукції, а також забезпечення безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості;

рибогосподарська діяльність - це діяльність юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, пов'язана з вивченням водних біоресурсів, їх охороною, відтворенням, спеціальним використанням, переробкою, реалізацією тощо.

Відповідно до ст.1 ЗУ «Про аквакультуру» аквакультура (рибництво) - сільськогосподарська діяльність із штучного розведення, утримання та вирощування об'єктів аквакультури у повністю або частково контрольованих умовах для одержання сільськогосподарської продукції (продукції аквакультури) та її реалізації, виробництва кормів, відтворення біоресурсів, ведення селекційно-племінної роботи, інтродукції, переселення, акліматизації та реакліматизації гідробіонтів, поповнення запасів водних біоресурсів, збереження їх біорізноманіття, а також надання рекреаційних послуг.

За змістом ст. 14 ЗУ «Про аквакультуру» суб'єктом аквакультури може бути користувач, зокрема, за наступних умов:

- отримання водного об'єкту в користування;

- в договорі оренди має бути вказана мета оренди - для цілей аквакультури (рибництва);

- наявність дозволу на спеціальне водокористування;

- наявність технічного проекту або паспорта водного об'єкта;

- водойма, на якій здійснюється діяльність з рибництва (аквакультури) має бути ізольованою.

Натомість, відповідно до ст.1 Закону про рибне господарство спеціальне товарне рибне господарство - це діяльність, яка включає комплекс заходів, основною метою яких є підвищення рибопродуктивності рибогосподарського водного об'єкта (його частини) шляхом штучного відтворення водних біоресурсів, а також шляхом збереження та раціонального використання видів водних біоресурсів, які раніше перебували у рибогосподарському водному об'єкті (його частині).

Порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів (ВЖР) та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах регламентується Інструкцією про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затв. Наказом Державного комітету рибного господарства України №4 від 15.01.2008 року та зареєстр. в Мін'юсті 28.01.2008р. за № 64/14755 (надалі - Інструкція).

За змістом норм Розділу 2 Інструкції вбачається, що основною вимогою для здійснення цього виду діяльності є розробка науково-біологічного обґрунтування щодо рибогосподарського водного об'єкта (його ділянки), на якому створюється СТРГ, а також розробка науковою профільною установою в галузі рибного господарства та погодження з територіальним органом рибоохорони та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, у зоні діяльності яких є рибогосподарський водний об'єкт Режиму рибогосподарської експлуатації водного об'єкта.

Відповідно до п.2.8 Інструкції користувач, якому видано Режим, має одноосібне право на спеціальне використання ВЖР у цьому рибогосподарському водному об'єкті. У разі неможливості виконання умов Режиму власними силами може на підставі договору залучати інші організації або установи.

Використання ВЖР здійснюється згідно з Режимом та відповідно до вимог Інструкції про порядок спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, затвердженої спільним наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 11.11.2005 N 623/404, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 06.12.2005 за N 1458/11738. При здійсненні спеціального використання ВЖР на водних об'єктах об'ємом більше 1 млн. м 3 (водосховищах) користувач повинен мати ліцензію на право господарської діяльності, пов'язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств (п.2.12 Інструкції).

Як встановлено судом, здійснюючи рибогосподарську діяльність на Недільчинському водосховищі, ФОП ОСОБА_2 було додержавно вимоги Інструкції, а саме розроблено «Режим рибогосподарської експлуатації водойми (42,0 га.) розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області», розроблено «Науково-біологічне обгрунтування Режиму рибогосподарської експлуатації водойми (42 га.), розташованої на р. Недільчина біля села Завадів на території Жовківського району Львівської області», а також отримано Дозвіл на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водоймах №002 від 22.07.2014р. із видом спеціального використання - промисловий вилов риби згідно Режиму рибогосподарської експлуатації.

Суд зазначає, що положеннями Інструкції не передбачено обов'язку суб'єкта СТРГ одержати в оренду чи користування рибогосподарський водний об'єкт. Водночас не можна погодитися з доводами представника відповідача, що відсутність такого обов'язку в Інструкції свідчить про можливість здійснення відповідачем рибогосподарської діяльності без оформлення права користування водним об'єктом.

Так, як вбачається з п.1.1 Інструкції, вона розроблена у відповідності, зокрема, до Закону України «Про тваринний світ».

Положеннями ч.3 ст.25 вказаного Закону передбачено, що правила рибальства, об'єкти рибальства, порядок надання у користування рибогосподарських водних об'єктів , а також вимоги щодо ведення рибного господарства визначаються у порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами .

Про те, що питання користування водами для потреб рибного і мисливського господарства регулюються Законом України «Про тваринний світ» передбачено також і в ч.5 ст.68 ВК України

За змістом ч. 2 ст.17 ЗУ «Про тваринний світ» спеціальне використання об'єктів тваринного світу в порядку ведення рибного господарства здійснюється з наданням відповідно до закону підприємствам, установам, організаціям і громадянам права користування рибогосподарськими водними об'єктами .

При цьому, відповідно до п.1.2 Інструкції про порядок спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, затв. наказом Міністерства аграрної політики України від 11.11.2005р. №623/404 та зареєстрованої в Мін'юсті 06.12.2005р. за №1458/11738 спеціальне використання риби та інших водних живих ресурсів - усі види використання риби та інших водних живих ресурсів (за винятком передбачених законодавством випадків безоплатного любительського і спортивного рибальства у водних об'єктах загального користування), що здійснюються з їх вилученням (добуванням, збиранням тощо) з природного середовища або штучно створених рибогосподарських водних об'єктів.

Таким чином, з наведеного вбачається, що законодавством України про тваринний світ передбачено, що суб'єкти рибогосподарської діяльності повинні отримати в користування водні об'єкти в усіх випадках здійснення ними спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, в тому числі і у випадку здійснення ними такої діяльності в режимі СТРГ. Виняток становлять лише випадки безоплатного любительського і спортивного рибальства у водних об'єктах загального користування.

Суд погоджується з доводами третьої особи з самостійними вимогами, що Режим рибогосподарської діяльності водойми не являється правовстановлюючим документом, який би надавав відповідачу право користування водним об'єктом. Відповідно до п.1.3 Інструкції Режим рибогосподарської експлуатації водного об'єкта - це установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення ВЖР за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання туводних видів, виконання якого забезпечує раціональне використання ВЖР рибогосподарського водного об'єкта або його ділянки.

Натомість правовідносини з приводу надання підприємствам, установам, організаціям і громадянам права користування водним об'єктом регулюються спеціальним законодавством, зокрема, розділом ІІІ «Водокористування» Водного кодексу України.

Відповідно до ст.42 ВК України водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.

Первинні водокористувачі - це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на умовах, що встановлюються між ними.

Як встановлено судом Жовківське УВГ являється первинним водокористувачем.

За приписами ч.4 ст.45 ВК України права вторинних водокористувачів можуть бути обмежені первинними водокористувачами за погодженням з органом, який видав дозвіл на спеціальне водокористування чи надав водний об'єкт у користування.

Відповідно до ст.46 ВК України водокористування може бути двох видів - загальне та спеціальне.

Водокористувачі мають право, зокрема, здійснювати загальне та спеціальне водокористування, а також використовувати водні об'єкти на умовах оренди (п.1, 2 ч.1 ст.43 ВК України).

Згідно ст.48 ВК України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.

Положеннями частин 1 та 2 статті 49 ВК України передбачено, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. Дозвіл на спеціальне водокористування у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення видається Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями.

Крім цього, за змістом ст.51 ВК України у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми. Не підлягають передачі у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб водні об'єкти, що використовуються для питних потреб, а також розташовані в межах територій та об'єктів, що перебувають під охороною відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Водні об'єкти надаються у користування за договором оренди земель водного фонду на земельних торгах у комплексі із земельною ділянкою. У договорі оренди водного об'єкта визначаються зобов'язання щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об'єкта, експлуатації водосховищ та ставків відповідно до встановлених для них центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства, режимів роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами. Користування водними об'єктами, наданими в оренду, здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів України.

Не заслуговують на увагу доводи відповідача, що вимоги законодавства про отримання дозволу на спеціальне водокористування та укладення договору оренди поширюються лише на суб'єктів, які здійснюють свою діяльність в режимі аквакультури, оскільки здійснення діяльності в режимі СТРГ не передбачає використання води, так як штучне розведення, вирощування водних живих ресурсів та їх використання здійснюється без забирання води та скидання використаних (стічних) вод на рибогосподарських водних об'єктах.

Суд зазначає, що за змістом ст.1 ВК України використання води - це процес вилучення води для використання у виробництві з метою отримання продукції та для господарсько-питних потреб населення, а також без її вилучення для потреб гідроенергетики, рибництва , водного, повітряного транспорту та інших потреб.

Таким чином, спеціальне водовикористання передбачає не тільки забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд та інших об'єктів, але і використання води для рибогосподарських потреб, що включає в себе риборозведення.

Помилковість твердження відповідача про поширення вказаних вимог лише на суб'єктів аквакультури полягає в тому, що із змісту ч.2 ст.48 ВК України вбачається, що спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами для рибогосподарських потреб (у тому числі для цілей аквакультури), а не лише для цілей аквакультури. Крім цього, зміст статті 51 ВК України також свідчить про те, що вимоги про отримання в оренду водних об'єктів поширюється на всіх суб'єктів рибогосподарської діяльності, а не лише на суб'єктів аквакультури, оскільки жодних відповідних застережень вказана стаття не містять.

Більше того, бланкетна норма ч.19 ст.51 ВК України якою передбачено, що надання частин рибогосподарських водних об'єктів, рибогосподарських технологічних водойм, акваторій (водного простору) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України в користування для цілей аквакультури регулюються Законом України «Про аквакультуру», дає суду підстави прийти до висновку, що положення статті 51 ВК України є загальними і поширюються на всіх суб'єктів рибогосподарської діяльності.

За приписами ч.1 ст.47 ВК України безкоштовно, без закріплення водних об'єктів за окремими особам та без надання відповідних дозволів здійснюється тільки загальне водокористування громадянами для задоволення їх потреб (купання, плавання на човнах, любительське і спортивне рибальство, водопій тварин, забір води з водних об'єктів без застосування споруд або технічних пристроїв та з криниць).

В інших випадках водокористувачі мають право здійснювати спеціальне водокористування та використовувати водні об'єкти на умовах оренди.

Крім цього, відповідно до ч.4 ст.59 ЗК України громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови, зокрема, для рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури).

Використання земельних ділянок водного фонду для рибальства здійснюється за згодою їх власників або за погодженням із землекористувачами (ч.5 ст.59 ЗК України).

При цьому, відповідно до ст.25 ЗУ «Про тваринний світ» рибальством вважається добування риби та водних безхребетних. На території України відповідно до законодавства може здійснюватися промислове, любительське та спортивне рибальство.

У порядку загального використання об'єктів тваринного світу громадянам, у випадках, передбачених законодавством, дозволяється безоплатне любительське і спортивне рибальство для особистого споживання (без права реалізації) у визначених відповідно до законодавства водних об'єктах загального користування у межах встановлених законодавством обсягів безоплатного вилову і за умови додержання встановлених правил рибальства і водокористування.

В інших випадках любительське і спортивне рибальство здійснюються на праві спеціального використання об'єктів тваринного світу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України відповідно до цього та інших законів (ст.27 ЗУ «Про тваринний світ»).

Судом встановлено, що виданий ФОП ОСОБА_2 Режим рибогосподарської експлуатації Недільчинського фодосховища регламентує також і здійснення любительського рибальства. З погодженого 15.08.2013р. Порядку любительського рибальства на водоймі (Т.1 а.с.67) вбачається, що таке рибальство здійснюється на праві спеціального використання об'єктів тваринного світу з наданням відповідачем відповідного дозволу на вилучення риби шляхом реалізації відповідних квитків за плату, встановлену ФОП ОСОБА_2 Лов риби здійснюється рибалками-аматорами з берега (п.2.4).

Разом з тим, судом встановлено, що Жовківське УВГ, яке являється постійним користувачем земельної ділянки на котрій знаходиться Недільчинське водосховище та прибережної смуги не погоджувало відповідачу використання земель водного фонду для рибальства.

Відповідно до ст.60 ЗК України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною, зокрема, для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів .

Як встановлено судом, загальна площа Недільчинського водосховища - 53,2 га., площа дзеркала - 40,2 га., а тому прибережна захисна смуга навколо нього становить 50 метрів.

Згідно ст.61 ЗК України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності, який полягає у забороні певних видів діяльності (ч.2 ст.61 ЗК України) та наданні дозволу на певний вид діяльності зі спеціальним режимом (ст.ст. 65-69 ВК України).

В процесі розгляду справи судом встановлено, що ФОП ОСОБА_2 здійснює свою рибогосподарську діяльність на Недільчинському водосховищі без належного дозволу на спеціальне водокористування для потреб рибного господарства, без отримання водного об'єкта в оренду відповідно до вимог закону, а також без погодження використання земель водного фонду для рибальства, отже неправомірно. Докази, які б свідчили про законне набуття відповідачем статусу водокористувача в матеріалах справи відсутні.

Відповідно до ст.49 Господарського кодексу України підприємці зобов'язані не завдавати шкоди довкіллю, не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави.

Суд відхиляє доводи представника відповідача, що позивачем не доведено факту чинення йому перешкод в користуванні водосховищем та землями водного фонду, оскільки такою перешкодою є сам факт здійснення неправомірної рибогосподарської діяльності на Недільчинському водосховищі та прибережній захисній смузі, так як, згідно Режиму роботи Недільчинського водосховища його функціональним призначенням є робота в складі осушної системи «Недільчина» (осушення і зволоження земель, гасіння торфовищ). А тому такими діями відповідач порушує законні права Жовківське УВГ як первинного водокористувача та постійного користувача земельною ділянкою, що охороняються законом та підлягають захисту судом.

За приписами ст. 20 ГК України кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Жовківського УВГ є обгрунтовані, доведені належними доказами, відповідачем не спростовані, а тому підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ст.49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 4-3, 12, 33, 34, 43, 49, п.4 ч.1 ст. 80, ст.ст. 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Провадження у справі в частині позовних вимог ФОП ОСОБА_1 до ФОП ОСОБА_2 - припинити.

2. Позовні вимоги Жовківського управління водного господарства задоволити повністю.

3. Зобов'язати Фізичну особу-підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідент.код НОМЕР_1) не чинити перешкод Жовківському управлінню водного господарства (80300, Львівська обл., м. Жовква, вул. С.Петлюри, 56, код ЄДРПОУ 01034082) в користуванні водним об'єктом - водосховищем в басейні річки Недільчина поблизу села Завадів Жовківського району Львівської області та прибережною захисною смугою, а саме заборонити ФОП ОСОБА_2 здійснювати рибогосподарську діяльність у вказаному водосховищі, а також у прибережній захисній смузі навколо водосховища шириною 50 метрів.

4. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідент.код НОМЕР_1) на користь Жовківського управління водного господарства (80300, Львівська обл., м. Жовква, вул. С.Петлюри, 56, код ЄДРПОУ 01034082) 1218,00 грн. судового збору.

5. Накази видати після набрання рішенням законної сили відповідно до ст. 116 ГПК України.

6. Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України та може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст.ст. 91-93 ГПК України.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 06.10.2014 р.

Суддя Крупник Р.В.

Дата ухвалення рішення29.09.2014
Оприлюднено09.10.2014
Номер документу40795754
СудочинствоГосподарське
Суть: усунення перешкод в користуванні майном

Судовий реєстр по справі —914/1818/14

Рішення від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 01.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 04.09.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 08.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 16.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 26.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 04.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні