Ухвала
від 29.09.2014 по справі 826/6048/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/6048/14 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О.

Суддя-доповідач: Ісаєнко Ю.А.

У Х В А Л А

Іменем України

29 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Ісаєнко Ю.А.;

суддів: Оксененка О.М., Федотова І.В.,

за участю секретаря: Бащенко Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Міністерства доходів і зборів України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 червня 2014 року у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Саімір» до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, в якому з урахуванням уточнень, просив суд:

- визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 19.03.2014 року №23, №24, №25 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправними дії ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо відмови у прийнятті звітності з податку на додану вартість за звітний період березень 2014 року;

- зобов'язати міністерство доходів і зборів України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 19.03.2014 року №23, №24, №25 у день її фактичного отримання.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 червня 2014 року позов задоволено, визнані протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Саімір» №23, №24 та №25 від 19.03.2014 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнано прийнятими та зареєстрованими 03.04.2014 року в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня податкових накладних від 19.03.2014 року №23, №24 та №25; визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо відмови у своєчасному прийнятті звітності з податку на додану вартість за звітний період березень 2014 року, поданої засобами електронного зв'язку.

Не погоджуючись із вказаною постановою, відповідачі подали апеляційні скарги з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в яких просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 червня 2014 року та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову.

В судовому засіданні представники відповідача підтримали вимоги апеляційних скарг та просили їх задовольнити.

Представник позивача у судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги посилаючись на те, що судом першої інстанції було ухвалене законне та обґрунтоване рішення, а підстави для його зміни чи скасування відсутні.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги необхідно залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції - без змін, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, позивачем засобами електронного зв'язку подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2014 року.

Разом з тим, згідно копій квитанцій від 14.03.2014 року, 19.03.2014 року, 10.04.2014 року, 18.04.2014 року, податкова декларація з ПДВ за 2014 рік не прийнята із зазначенням у графі «виявлені помилки» наступного: «Для платника податків заборонено прийом звітності по електронній пошті - ЄДРПОУ: 37423413, код ДПІ: 2654. Можливо, відсутній договір з МДСУ. Для з'ясування зверніться до ДПІ за місцем реєстрації».

Також, 10.04.2014 року ТОВ «Саімір» направлено податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2014 року засобами поштового зв'язку, про що свідчать копії опису вкладення та квитанції відділу поштового зв'язку.

За результатами розгляду звітності ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві листом від 17.04.2014 року №9192/10/26-54-18-04-20 повідомила позивача про неможливість визнання поданої ТОВ «Саімір» звітності за звітний (податковий) період «березень 2014 рік» як податкову з підстав відсутності підпису керівника платника податку або уповноваженої особи.

Також, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Саімір» подано в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні від 19.03.2014 року №23, №24 та №25, про що свідчать квитанції від 03.04.2014 року, 07.04.2014 року, 08.04.2014 року, 09.04.2014 року, 10.04.2014 року, 11.04.2014 року, 14.04.2014 року, 15.04.2014 року, 16.04.2014 року, 17.04.2014 року, копії яких наявні у матеріалах справи, зі зазначенням про виявлені помилки: «Для платника податків заборонено прийом звітності по електронній пошті - ЄДРПОУ: 37423413, код ДПІ: 2654. Можливо, відсутній договір з МДСУ. Для з'ясування зверніться до ДПІ за місцем реєстрації».

Вважаючи дії відповідачів щодо відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та у прийнятті звітності з податку на додану вартість за звітний період березень 2014 року протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.

Задовольняючи позов в частині позовних вимог щодо реєстрації Міністерством доходів і зборів України податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд першої інстанції, з яким погоджується колегія суддів, виходив з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів:

а) у паперовому вигляді;

б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.

Згідно положень пункту 201.10 статті 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

На виконання пункту 201.10 статті 201 ПК України постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).

Згідно пункту 6 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису продавець здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх Державній податковій службі засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг».

Пунктом 7 вказаного Порядку передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до Державної податкової служби здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться їх реєстрація.

Відповідно до пункту 8 Порядку №1246 для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Пунктом 9 Порядку №1246 визначено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: наявність помилок; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.

Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, законодавством передбачений виключний перелік підстав, у разі наявності яких контролюючий орган відмовляє у прийнятті податкової накладної.

Проте, підставою для неприйняття контролюючим органом податкових накладних від 19.03.2014 року №23, №24 та №25 вказано «Для платника податків заборонено прийом звітності по електронній пошті - ЄДРПОУ: 37423413, код ДПІ: 2654. Можливо, відсутній договір з МДСУ. Для з'ясування зверніться до ДПІ за місцем реєстрації».

Згідно пояснень наданих представниками відповідачів під час розгляду справи судом першої інстанції, підставою для неприйняття вищезазначених податкових накладних слугував технічний збій у роботі центрального порталу прийому звітності, що свідчить про відсутність законодавчо встановлених випадків у даному випадку, за наявності яких контролюючий орган відмовляє у прийнятті податкової накладної.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції обґрунтовано визнав протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття податкових накладних від 19.03.2014 року №23, №24 та №25 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнав їх прийнятими та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня - 03.04.2014 року.

Задовольняючи позов в частині позовних вимог щодо прийняття ДПІ у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2014 року суд першої інстанції, з яким погоджується колегія суддів, виходив з наступного.

Відповідно до положень пунктів 201.14 та 201.15 статті 201 ПК України платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу.

Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають контролюючому органу копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.

Відповідно до пункту 48.3 та пункту 48.4 статті 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.

Згідно положень пунктів 48.5, 48.6, 48.7 статті 48 ПК України податкова декларація повинна бути підписана:

- керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником; Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку;

- фізичною особою - платником податків або його законним представником;

- особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа - таким платником податків.

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

Відповідно до положень статті 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (пункт 49.3).

Прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають (п. 49.8).

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом (пункт 49.9).

Відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється (п. 49.10).

У разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови, у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання (пп.49.11.1).

Проте, податкова декларація ТОВ «Саімір» з ПДВ за 2014 рік не прийнята із зазначенням у графі «виявлені помилки» наступного: «Для платника податків заборонено прийом звітності по електронній пошті - ЄДРПОУ: 37423413, код ДПІ: 2654. Можливо, відсутній договір з МДСУ. Для з'ясування зверніться до ДПІ за місцем реєстрації».

Згідно пояснень наданих представниками відповідачів під час судового розгляду справи судом першої інстанції, підставою для неприйняття звітності з податку на додану вартість за звітний період березень 2014 року слугував технічний збій у роботі центрального порталу прийому звітності, що свідчить про відсутність законодавчо встановлених випадків у даному випадку, за наявності яких контролюючий орган відмовляє у прийнятті податкової звітності засобами електронного зв'язку.

Щодо надісланої податкової звітності за березень 2014 року поштою, колегія суддів зазначає, що позивачем не доведено, що остання підписана уповноваженими особами.

Таким чином, суд першої інстанції обґрунтовано визнав протиправними дії Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо відмови у своєчасному прийнятті звітності з податку на додану вартість за звітний період березень 2014 року, що подана позивачем засобами електронного зв'язку.

Відповідно до частини 1 статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, доводи апеляційних скарг не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд апеляційної інстанції, -

У Х В А Л И В:

Апеляційні скарги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Міністерства доходів і зборів України залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 червня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

(Ухвалу у повному обсязі складено 06.10.2014 року)

Головуючий суддя: Ю.А. Ісаєнко

Суддя: О.М. Оксененко

Суддя: І.В. Федотов

Головуючий суддя Ісаєнко Ю.А.

Судді: Оксененко О.М.

Федотов І.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40808119
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6048/14

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 29.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні