Постанова
від 28.08.2014 по справі 808/4989/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 28 серпня 2014 року Справа №  808/4989/14м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Нечипуренко О.М., при секретарі Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовною заявою: Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Південний електроремонтний завод" про: стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 22428,80 грн.,- ВСТАНОВИВ: В червні 2012 Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Південний електроремонтний завод" про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 22428,80  грн. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році. В позові вказано, що відповідно до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма 10 -ПІ), наданого відповідачем середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за звітний період склала 8 осіб. Таким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу на ТОВ "ПІВДЕННИЙ ЕЛЕКТРОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД" повинна складати 1 особу. Згідно відомостей наданих відповідачем у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів на підприємстві склала 0 осіб, що є меншим ніж установлено нормативом. У зв'язку з тим, що відповідач у 2013 році не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, позивач просить суд стягнути з відповідача 22428,80 грн. Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте направив на адресу суду клопотання про розгляд справи його без участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, про час та день судового розгляду повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення судової повітки, про причини неявки суду не повідомив. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін. У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини. Судом встановлено, що ТОВ "ПІВДЕННИЙ ЕЛЕКТРОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД" відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст. 19 Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №  875, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма №10-ПІ), наданому відповідачем до Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на підприємстві на робочих місцях, створених відповідно до чотирьохвідсоткового нормативу у 2013 рік складала 1 особу. Фактично у 2013 році середньооблікова чисельність інвалідів, що працювали на підприємстві, склала 0 осіб. Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинен складати 1 місце. Згідно із звітом в 2013 році на підприємстві відповідача працювало 0 інвалідів. Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що "підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративного-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом". За правилами ч. 2 ст. 20 Закону №  875 порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до наданого позивачем розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій для підприємства відповідача складає  22428,80 грн. Пунктом 4 Постанови КМУ від 31.01.07 №70 "Про порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно - господарських санкцій та пені за виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів" зазначено, що порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджується Мінпраці. На виконання зазначеного положення Постанови КМУ №70 Наказом Мінпраці від 15.05.07 №223 затверджено "Порядок нарахування пені та її сплати". Згідно п. 3.4 зазначеного Порядку нарахування пені здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу). Так, сума пені дорівнює: 21500 сума адміністративно-господарських санкцій) х 0,04% (розрахунковий розмір пені) =8,60 грн. Таким чином, 8,60 грн. (сума пені за один день прострочення) х 108 (кількість днів) = 928,80 грн. Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону №  875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до абзацу другого пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право одержувати від підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, адміністративні дані про наявність вакантних робочих місць, у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільнюваних, прийнятих і звільнених працівників та інформацію про передбачувані зміни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можуть призвести до вивільнення працівників. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення", підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів . Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420 за погодженням з Держкомстатом. В матеріалах справи міститься лист Шевченківського районного центру зайнятості №  1644/001-23 від 21.08.2014, з якого вбачається, що ТОВ "ПІВДЕННИЙ ЕЛЕКТРОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД"  за період з 01.12.2012 по 31.12.2013 не подавало до Шевченківського РЦЗ звітів про наявність вільних місць (вакансій) за ф. 3-ПН. Правила подання роботодавцями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) передбачено Порядком подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженим постановою Кабінету міністрів України "Про реалізацію статей 19 і 20 закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 31.01.2007 № 70.           Статтею 218 Господарського кодексу України встановлено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів. Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Враховуючи обставини справи, суд приходить до висновку, що відповідачем не надано до суду доказів вжиття ним всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідно до п.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України, суд -  ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Південний електроремонтний завод" (код ЄДРПОУ 33134248) суму адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році в розмірі 22428,80  (двадцять дві тисячі чотириста двадцять вісім гривень 80 коп.) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (на р/р № 31217230700009 в ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025367, одержувач - Держбюджет Шевченківського району м. Запоріжжя, код класифікації 50070000 "Надходження до Фонду соціального захисту інвалідів за 2013 рік"). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції          Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 06.10.2014.                   Суддя                                   О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2014
Оприлюднено14.10.2014
Номер документу40830357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4989/14

Постанова від 28.08.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні