ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового провадження
м. Київ
14 жовтня 2014 року № 826/11733/14
За позовомІнспекції з питань захисту прав споживачів у м.Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «Іонія» про стягнення 8 150 грн.
Суддя : Кротюк О.В.
Обставини справи:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Інспекція з питань захисту прав споживачів у м.Києві (далі - позивач) з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Іонія» (далі - відповідач) штрафу в сумі 8 150 грн.
Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у письмовому запереченні, долученому до матеріалів справи.
У зв'язку з неявкою у судове засідання представників сторін фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося та в порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
встановив:
12.12.2013 посадовою особою Інспекції з питань захисту прав споживачів у м.Києві складено протокол про порушення законодавства про рекламу при розповсюдженні зовнішньої реклами «Кава для офісів знижка 50%...» за адресою: м.Київ, просп. Правди, 6 з ознаками порушення ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу».
26.12.2013 Інспекцією з питань захисту прав споживачів у м.Києві прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, а також складено протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу. У зв'язку з тим, що сума очікуваних штрафних санкцій складала більше 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян Інспекцією з питань захисту прав споживачів у м.Києві надіслано матеріали справи стосовно ТОВ «Іонія» до Держспоживінспекції України.
28.01.2014 Держспоживінспекцією України прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу. У зв'язку з тим, що ТОВ «Іонія» порушено вимоги законодавства про рекламу щодо змісту зовнішньої реклами «Кава для офісів знижка 50%...» на території м.Києва, а саме реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж не містить відомості про дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, що є порушенням ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу», на зазначене підприємство накладено штраф у розмірі 8150 грн.
Вищевказане рішення направлено ТОВ «Іонія» поштою та отримано його уповноваженим представником 03.02.2014.
У зв'язку з невиконанням ТОВ «Іонія» рішення Держспоживінспекції України від 28.01.2014 №001 позивач звернувся до суду з позовом про стягнення відповідної суми штрафу.
Аналізуючи вищевикладені обставини, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.
Держспоживінспекція України, згідно з п.1 Положення про вказаний орган, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 465/2011, є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Основними завданнями Держспоживінспекції України є, зокрема, реалізація державної політики у сферах державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері (пп.1 п.3 вищезазначеного Положення).
Держспоживінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює у межах своєї компетенції контроль за додержанням законодавства про рекламу (пп.1 п.4 Положення).
Територіальними органами Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів є інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - інспекції). Завданням інспекцій є реалізація повноважень Держспоживінспекції України на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (п.п. 1, 3 Положення про інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 09.11.2011 N 206 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2011 р. за N 1337/20075).
Частиною 1 статті 26 Закону України «Про рекламу» передбачено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень:
- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про рекламу», реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Положеннями статті 27 Закону України «Про рекламу» встановлено наступне.
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, винні у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:
- рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами.
Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.
Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до п. 20. Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 693, сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Згідно з додатком до договору №0211-12 від 02.11.2012, укладеного між ТОВ «Еспресрем-С» як виконавцем та ТОВ «Іонія» як замовником реклами, узгоджена сторонами вартість реклами складає 130 грн.
Згідно з додатком №4578 до договору №ДГ-0000424 від 01.11.2012 про надання послуг з розміщення зовнішньої реклами, укладеного між ДП «Перехід Аутдор» як виконавцем та ТОВ «Іонія» як замовником, узгоджена сторонами вартість рекламної кампанії по просп. Правди, 6 у м.Києві становить 1500 грн. без ПДВ.
З вищевказаних документів Інспекцією встановлено вартість реклами без урахування податків та накладено штраф рішенням Держспоживінспекції України від 28.01.2014 №001 у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами за адресою: м.Київ, просп. Правди, 6.
Доказів скасування чи оскарження вищевказаного рішення відповідачем суду не надано. Разом з тим, судом з матеріалів справи встановлено обґрунтованість і мотивованість рішення відповідача, яким накладено штрафні санкції. Суду не доведено відсутності підстав для стягнення штрафу за ним.
Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Позивач, в силу положень ч.1 ст.71 КАС України, довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Задовольнити позов у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Іонія» (03680, м.Київ, вул. Панорамна, 1, код ЄДРПОУ 31482714) до Державного бюджету України штраф у розмірі 8 150 (вісім тисяч сто п'ятдесят) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 16.10.2014 |
Номер документу | 40900720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні