Справа № 815/4758/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2014 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
За участю представників сторін:
Від позивача : Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» Веровський О.В. - за довіреністю від 15.08.2014р. б/н.
Від відповідача : Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області Трусов А.С. - за довіреністю від 22.05.2014р. №12026/9/10-01.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., з яких 457298,95грн. - основний платіж, 114324грн. - штрафні (фінансові) санкції, посилаючись на відсутність порушень податкового законодавства з боку Товариства, на які наголошено податковим органом у Акті перевірки №1831/22-01/37607495 від 22.07.2014р., оскільки ДПІ безпідставно донараховано суму плати за землю за ставками земельного податку, визначеного ст.247 Податкового кодексу України, а саме 1% від нормативної грошової оцінки, з огляду не те, що не встановлено, не обґрунтовано, та не надано належних документальних доказів на підтвердження виникнення у ТОВ «ЛАГУНА ПАНОРАМА» права постійного землекористування або оренди земельної ділянки на підставах, що визначено Земельним кодексом України, і є підставою для виникнення у Товариства обов'язку зі сплати загальнодержавного податку - плати за землю.
Відповідач - Державна податкова інспекція у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 04.09.2014р. вхід.№21924/14), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., оскільки Товариством занижено плату за землю у перевіряємому періоді у сумі 457298,93грн., у т.ч. по періодам: січень 2012р. - у сумі 20196,17грн., лютий 2012р. - у сумі 20196,17грн., березень 2012р. - у сумі 20196,17грн., квітень 2012р. - у сумі 20196,17грн., травень 2012р. - у сумі 20196,17грн., червень 2012р. - у сумі 20196,17грн., липень 2012р. - у сумі 20196,17грн., серпень 2012р. - у сумі 20196,17грн., вересень 2012р. - у сумі 20196,17грн., жовтень 2012р. - у сумі 20196,17грн., листопад 2012р. - у сумі 20196,17грн., грудень 2012р. - у сумі 20196,17грн., січень 2013р.- у сумі 20196,13грн., лютий 2013р. - у сумі 12983,25грн., січень 2014р. - у сумі 20196,17грн., лютий 2014р. - у сумі 20196,17грн., березень 2014р. - у сумі 20196,17грн., квітень 2014р. - у сумі 20196,17грн., травень 2014р. - у сумі 20196,17грн., внаслідок чого порушено вимоги п.п.269.1.2 п.269.1 ст.269, п.п.270.1.1 п.270.1 ст.270, п.274.1 ст.274 Податкового кодексу України, а також не надано до ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області Податкові декларації з плати заземлю за 2012р. та 2014р., у зв'язку з чим порушено вимоги п.49.1, п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, у період з 07.07.2014р. по 15.07.2014р. на підставі Наказу ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області №476-п від 04.07.2014р., головним державним ревізором-інспектором відділу організації та супроводження перевірок платників податків управління податкового аудиту ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області Кондратенко Інною Віталіївною, головним державним ревізором-інспектором відділу організації та супроводження перевірок платників податків управління податкового аудиту ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області Алєскеровим Анаром Ахмедовичем, згідно п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 та ст.79 Податкового кодексу України, на виконання листа Головного управління Міндоходів в Одеській області №6361/7/15-32-22-01-09 від 25.06.2014р. щодо проведення перевірки, була проведена позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна панорама» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині плати за землю за період з 01.01.2012р. по 31.05.2014р.
За наслідками вказаної перевірки Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області складено Акт №1831/22-01/37607495 від 22.07.2014р. «Про результати позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна панорама» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині плати за землю за період з 01.01.2012р. по 31.05.2014р.», у висновках якого наголошено, що Товариством занижено плату за землю у перевіряємому періоді у сумі 457298,93грн., у т.ч. по періодам: січень 2012р. - у сумі 20196,17грн., лютий 2012р. - у сумі 20196,17грн., березень 2012р. - у сумі 20196,17грн., квітень 2012р. - у сумі 20196,17грн., травень 2012р. - у сумі 20196,17грн., червень 2012р. - у сумі 20196,17грн., липень 2012р. - у сумі 20196,17грн., серпень 2012р. - у сумі 20196,17грн., вересень 2012р. - у сумі 20196,17грн., жовтень 2012р. - у сумі 20196,17грн., листопад 2012р. - у сумі 20196,17грн., грудень 2012р. - у сумі 20196,17грн., січень 2013р.- у сумі 20196,13грн., лютий 2013р. - у сумі 12983,25грн., січень 2014р. - у сумі 20196,17грн., лютий 2014р. - у сумі 20196,17грн., березень 2014р. - у сумі 20196,17грн., квітень 2014р. - у сумі 20196,17грн., травень 2014р. - у сумі 20196,17грн., внаслідок чого порушено вимоги п.п.269.1.2 п.269.1 ст.269, п.п.270.1.1 п.270.1 ст.270, п.274.1 ст.274 Податкового кодексу України, а також не надано до ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області Податкові декларації з плати заземлю за 2012р. та 2014р., у зв'язку з чим порушено вимоги п.49.1, п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України.
На підставі складеного Акта перевірки №1831/22-01/37607495 від 22.07.2014р. Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області 08.08.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., з яких 457298,95грн. - основний платіж, 114324грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Не погодившись із означеним податковим повідомленням-рішенням від 08.08.2014р. №0003412201, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання його протиправним та скасування.
Так, на думку суду, оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., винесено контролюючим органом правомірно, та з урахуванням положень чинного податкового законодавства, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), наданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» до ДПІ у Київському районі м.Одеси Одеської області ДПС , зокрема, від 18.04.2013р. за 2013рік, сума земельного податку, що підлягає сплаті, за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, позивачем самостійно визначено у загальному розмірі 1045872,88грн. (помісячно у лютому у розмірі 36064,58грн., у період з березня по листопад у розмірі 100980,83грн., та у грудні у розмірі 100980,78грн.).
Судом з'ясовано, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» надало до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області уточнюючу декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), зокрема, від 29.10.2013р. за 2013рік, сума земельного податку, що підлягає сплаті, за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, позивачем самостійно визначено у загальному розмірі 641949,59грн. (помісячно у лютому у розмірі 36064,58грн., у період з березня по серпень у розмірі 100980,83грн.).
Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» зменшено податкові зобов'язання по земельному податку на 2013р., за земельну ділянку , яка розташована за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, на 403923,32грн.
Підпунктом 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктами 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Відповідно до п.270.1.1 п.270.1 ст.270 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Згідно з пунктами 16.1.3 та 16.1.4 статті 16 означеного Кодексу платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно платити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.
Пунктом 287.1 статті 287 Податкового кодексу України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з п.п.285.1, 285.2 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.п.271.1.1 п.271.1 ст.271 Податкового кодексу базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України передбачено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.
Згідно з п.276.2 ст.276 Податкового кодексу податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у п'ятикратному розмірі податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.
Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010року №1015, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.01.2011року за №42/18780 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин).
Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена Наказом міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013р. №865, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 січня 2014р. за №130/24907 (зі змінами та доповненнями).
Судом встановлено, що відповідно до ст.ст.25, 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.12 Земельного кодексу України, ст.ст.11, 509, 627 - 630 Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, з метою впорядкування земельних правовідносин, недопущення безкоштовного використання земельних ділянок та запобігання втрат місцевого бюджету від несплати за землю особами, що використовують її без оформлених у встановленому законом порядку правовстановлюючих документів, Одеською міською радою прийнято Рішення від 08.07.2011 р. №846-VI «Про затвердження Типового договору на резервування (використання) місця розташування об'єкту», згідно з п.п.1,2,5 якого затверджено Типовий договір резервування (використання) місця розташування об'єкту. Уповноважено Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради на укладання договорів резервування (використання) місця розташування об'єкту. Зобов'язано Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради здійснювати розрахунок плати за договором резервування (використання) місця розташування об'єкту відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради №41-VI від 28.12.2010р., у розмірі 5-ти відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
31.03.2011р. між «ІГБ ІНДУСТРІ, ГАНДЕЛЬС-УНД БЕТАЙЛІГУНГСГЕЗЕЛЬШАФТ МГБ» (Установник управління) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» (Управитель), укладено Договір управління майном №1759, відповідно до п.п.1.1-1.3 якого Установник управління передає Управителю на 5 років майно в управління відповідно до п.1.2 даного Договору, розташоване за адресою: м.Одеса, провулок Маячний,8, а Управитель зобов'язується за плату здійснювати від свого імені управління Майном в інтересах Установника управління. Предметом Договору є майно відповідно до переліку (додаток до цього Договору), яке належить Установнику управління на праві приватної власності на підставі Ухвали господарського суду Одеської області від 22.12.2010р. по справі №26/180-10-4813, якою затверджено Мирову угоду від 03.12.2010р., та зареєстрована в КП «ОМБТІ та РОН» згідно Витягу про державну реєстрацію прав №28564760 від 30.12.2010р. Передача Майна Управителю здійснюється за актом приймання-передачі.
Згідно з п.п.2.4.8, 2.4.9 означеного Договору управління майном від 31.03.2011р. №1759, Управитель зобов'язаний: сплачувати всі податки та збори, обов'язкова сплата яких передбачена Податковим кодексом України, що виникають в ході управління Майном, в тому числі проводити будь-яку оплату за користування: земельними ділянками, на яких розташоване Майно, берегозахисними спорудами та іншим майном та майновими правами Установника управителя; нести відповідальність за правильність нарахування та своєчасність сплати всіх податкових зобов'язань та зборів, які виникають в процесі господарської діяльності, пов'язаної з управлінням майном.
Відповідно до наявної у матеріалах справи Довідки Управління Держкомзему у м.Одеса №2020 від 30.07.2012р. про нормативну грошову оцінку 1кв.м. земельної ділянки, наданої за результатами розгляду клопотання ТОВ «ЛАГУНА ПАНОРАМА», нормативна грошова оцінка 1кв.м. земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Одеса, пров.маячний,8, складає 1989,28грн.
Судом з'ясовано, що 16.08.2012р. між Одеською міською радою (Власник), в особі начальника Одеського міського управління земельних ресурсів Одеської міської ради Ковріжних Ірини Савватіївни, та Фірмою «ІГБ ІНДУСТРІ, ГАНДЕЛЬС-УНД БЕТАЙЛІГУНГСГЕЗЕЛЬШАФТ МГБ» (Місцевикористовувач) укладено Договір №122 на резервування (використання) місця розташування об'єкта, відповідно до п.п.1.1-1.3 якого Власник надає, а Місцевикористовувач приймає в строкове, платне користування місце розташування об'єкта, який знаходиться за адресою: Київський район, м.Одеса, пров.Маячний,8. Об'єкт розташований на земельній ділянці загальною площею 12183кв.м. На земельній ділянці знаходиться туристично-оздоровчий комплекс з кафе. Згідно з п.п.3.1, 3.2, 3.4 плата за місце розташування об'єкту вноситься Місцевикористовувачем виключно у грошовій формі. Плата за даним Договором нараховується у розмірі 5-ти відсотків від розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 1211769,91грн. на рік. Плата вноситься Місцевикористовувачем рівними частками щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, що відкритий для виконання бюджету м.Одеси за кодом бюджетної класифікації 13050100 «земельний податок» за місцем розташування об'єкта по договору резервування за реквізитами: Банк - ГУДКСУ в Одеській обл., МФО-828011, код ЄДРПОУ 38016923, одержувач коштів - УДКС у м.Одеса, місцевий бюджет Київського району рахунок №33214811700005.
Відповідно до наявного у матеріалах справи Розрахунку від 16.08.2012р. плати за резервування (використання) місця розташування об'єкта за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, який є Додатковм до Договору №122 від 16.08.2012р., та підписаний начальником Одеського міського управління земельних ресурсів Одеської міської ради Ковріжних І.С. та представником «ІГБ ІНДУСТРІ, ГАНДЕЛЬС-УНД БЕТАЙЛІГУНГСГЕЗЕЛЬШАФТ МГБ» Демідовим С.М., цільовим призначенням об'єкту розташованого за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8 є експлуатація та обслуговування туристично-оздоровчого комплексу з кафе, площа - 12183кв.м., нормативно-грошова оцінка земельної ділянки - 24235398,24грн., ставка земельного податку, встановлена Податковим кодексом України відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 1, прийнятий для розрахунку розмір плати за резервування, відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 5, розмір земельного податку (грн./рік) - 242353,98грн., розмір плати за резервування місця розташування об'єкта (грн./рік) - 1211769,91грн.
Під час з'ясування фактичних обставин справи судом встановлено, що 16.08.2012р. між Одеською міською радою (Власник), в особі начальника Одеського міського управління земельних ресурсів Одеської міської ради Ковріжних Ірини Савватіївни, та Фірмою «ІГБ ІНДУСТРІ, ГАНДЕЛЬС-УНД БЕТАЙЛІГУНГСГЕЗЕЛЬШАФТ МГБ» (Місцевикористовувач) підписано Акт прийому-передачі місця розташування об'єкта за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, відповідно до якого Власник передає, а Місцевикористовувач приймає, на виконання рішення Одеської міської ради №846-VI від 08.07.2011р. «Про затвердження типового договору резервування (використання) місця розташування об'єкту» зі змінами в строкове, платне користування місце розташування об'єкту, який знаходиться на земельній ділянці, площею 12182,61кв.м, за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, що закінчується у момент державної реєстрації договору оренди земельної ділянки відповідно до законодавства України. Цільове призначення місця розташування об'єкту - для експлуатації та обслуговування туристично-оздоровчого комплексу з кафе.
19.02.2013р. Одеська міська рада керуючись статтями 12, 123, 124 Земельного кодексу України, пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за результатами розгляду клопотання «ІГБ Індустрі, Гандельс-унд Бетайлігунгсгезельшафт мбГ» про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, орієнтовною площею 1,2183га., в Київському районі за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, подані документи та обґрунтовуючі матеріали, прийняла Рішення №2869-VІ «Про надання дозволу «ІГБ Індустрі, Гандельс-унд Бетайлігунгсгезельшафт мбГ» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, орієнтовною площею 1,2183га., за адресою: м.Одеса, пров.Маячний, 8, для експлуатації та обслуговування туристично-оздоровчого комплексу з кафе», яким вирішено надати «ІГБ Індустрі, Гандельс-унд Бетайлігунгсгезельшафт мбГ» дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, орієнтовною площею 1,2183га., за адресою: м.Одеса, пров.Маячний, 8, для експлуатації та обслуговування туристично-оздоровчого комплексу з кафе.
Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА», в уточнюючій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 29.10.2013р. за 2013рік, безпідставно зменшено податкові зобов'язання по земельному податку на 2013р., за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Одеса, пров.Маячний,8, на 403923,32грн. При цьому, будь-яких належних доказів на підтвердження наявності законодавчо передбачених підстав для подання означеної уточнюючої декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), зокрема, від 29.10.2013р. за 2013рік, та відповідно заниження суми земельного податку за 2013р., на 403923,32грн., позивачем суду не надано.
Відтак, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку щодо правомірності та ґрунтовності донарахування Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області позивачу суми податку за землю у розмірі 457298,95грн.
Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві та викладені усно повноважним представником у судових засіданнях в ході судового розгляду справи по суті.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.ч.1,4 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.ч.1,3 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., не обґрунтовані, документально не підтверджені, не ґрунтуються на положеннях чинного податкового законодавства, отже задоволенню не підлягають.
У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору у сумі 487грн. 20коп. покладаються на позивача, відповідно до положень ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.08.2014р. №0003412201 щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на землю у загальному розмірі 571622,95грн., відмовити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАГУНА ПАНОРАМА» (65038, м.Одеса, пров.Маячний,8, код ЄДРПОУ 37607495) на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 4384(чотири тисячі триста вісімдесят чотири)грн. 80коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано судом 13 жовтня 2014 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2014 |
Оприлюднено | 17.10.2014 |
Номер документу | 40907405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні