ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2014 року Справа № 73853/12/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
Головуючого судді - Каралюса В.М.,
суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.,
за участі секретаря судового засідання Бєлкіної Н.І.,
та за участі осіб:
позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2,
від відповідача - Болюба О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на постанову Франківського районного суду м. Львова від 23 січня 2012 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
14.10.2011 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області в якому просив визнати протиправними дії відповідача; зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести перерахунок пенсії починаючи з 01.06.2011 року; стягнути з відповідача не виплачену надбавку до пенсії в період з 01.06.2011 року до 01.11.2011 року в розмірі 4 896 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до ч.3 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премій у розмірах, встановлених законодавством, однак відповідач відмовляється провести перерахунок пенсій.
Постановою Франківського районного суду м. Львова від 23 січня 2012 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправною бездіяльність відповідача. Зобов'язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести перерахунок і виплату пенсії ОСОБА_1 з 01 червня 2011 року відповідно до ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», Постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року, наказу Міністра оборони України № 50 від 28.01.2011 року «Про бюджетну політику Міністерства оборони України на 2011 рік» із змінами, внесеними наказом Міністра оборони від 25 червня 2011 року №355 з урахуванням виплачених сум до виникнення обставин, з якими закон пов'язує виникнення, зміну або припинення спірних правовідносин.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області подало апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що виходячи зі змісту норм чинного законодавства, обов'язковою умовою для проведення перерахунку пенсій, призначеної на підставі Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», є рішення Кабінету Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення, оскільки відповідного рішення після 01.01.2008 року не приймалося, підстав для перерахунку пенсій у зв'язку з виданням будь-якими міністерствами власних наказів, законодавством не передбачено.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково з наступних міркувань.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 є пенсіонером Збройних Сил України та отримує пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
Відповідно до ч.3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.1998р. № 12-рп/98 визначено, що під терміном "законодавство" треба розуміти так, що ним охоплюється закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною радою України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України.
КМ України прийнято постанову від 07.11.2007р. № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" на підставі якої останнім було прийнято постанову від 13.02.2008р. "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови КМУ від 17.07.1992р. № 393.
Відповідно до п. 1 Порядку, перерахунок раніше призначених пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон), проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців. Про прийняте КМУ рішення про зміни у грошовому забезпеченні військовослужбовців МО України повідомляє у п'ятиденний строк ПФ України. ПФ України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від МО України своїм головним управлінням в областях про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. Головні управління ПФ України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Таким чином, накази Міністра оборони України від 28.01.2011р. № 50 та № 355 від 25.06.2011 року, не є рішеннями КМУ, тому не можуть бути підставою для перерахунку пенсій військовослужбовцям відповідно до Порядку; крім цього, накази Міністра Оборони України від 28.01.2011р. № 50 та № 355 від 25.06.2011 року не підпадають під визначення терміну "законодавство".
Постановою КМУ від 18.10.2010р. № 969 "Питання використання у 2010р. коштів державного бюджету, передбачених Міністерству оборони за деякими програмами" непередбачено внесення змін до нормативно-правових актів, які визначають розмір премії та інших нормативно-правових актів, в частині розміру фонду преміювання для військовослужбовців; крім цього, вказана Постанова має тимчасовий характер /до кінця 2010р./, тобто, підстави для перерахунку пенсії позивача відповідно до ст. 63 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" відсутні.
Відтак, колегія суддів вважає, що підстав для перерахунку пенсії у зв'язку з виданням будь-якими міністерствами власних наказів, законодавством не передбачено, а тому у задоволенні позову в частині перерахунку та виплати позивачу пенсії з 01.06.2011 року, відповідно до вимог ч.3 ст.63 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" № 2262-12 від 09.04.1992 року, на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294 та від 18.10.2010 року № 969, наказів МО України № 50 від 28.01.2011 року та № 355 від 25.06.2011 року слід відмовити.
За таких обставин, оскаржувана постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням та неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, що відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС України є підставою для її скасування та прийняття нової постанови.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. 195, 196, п.3 ч.1 ст. 198, п.1,3,4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області задовольнити.
Постанову Франківського районного суду м. Львова від 23 січня 2012 року у справі № 2-1326/422/2012 - скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий суддя В.М. Каралюс
суддя В.С. Затолочний
суддя З.М. Матковська
Повний текст постанови виготовлений 14.10.2014
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2014 |
Оприлюднено | 21.10.2014 |
Номер документу | 40932096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні