Рішення
від 15.10.2014 по справі 927/1441/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Чернігівської області

Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua

========================================================================================================================================================================

Іменем України

РІШЕННЯ

15.10.2014 Справа №927/1441/14

порушена за позовом: Заступника прокурора міста Чернігова,

вул. Шевченка, 1, м. Чернігів, 14000, в інтересах держави

в особі позивача: Чернігівської міської ради,

вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000;

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростра",

вул. Музикальна, 1, корп. 1, м. Чернігів, 14014;

про внесення змін до договору оренди

Суддя А.В.Романенко

за участю представників сторін від:

позивача: К.О. Муляренко, довіреність № 3-24/1659 від 11.12.2013, головний спеціаліст, юрисконсульт управління земельних ресурсів;

відповідача: ОСОБА_1, довіреність б/н від 14.10.2014, адвокат;

за участю: М.В.Шпак - старший прокурор відділу прокуратури міста Чернігова, посвідчення №018694 від 22.07.2013.

На підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 13.10.2014 оголошено перерву до 15.10.2014.

У судовому засіданні 15.10.2014 на підставі ст.85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

СУТЬ СПОРУ:

Заступником прокурора міста Чернігова подано позов в інтересах держави в особі позивача - Чернігівської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю "Ростра" про:

- внесення змін до п. 4 договору оренди №2351 від 03.03.2010, укладеного між Чернігівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Ростра" виклавши в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8 580 934,20грн (990,87грн за 1 кв.м.)".

- внесення змін до п. 7 договору оренди №2351 від 03.03.2010, укладеного між Чернігівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Ростра" виклавши в наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка від нормативної грошової оцінки землі, що становить 343 237,37грн (39,6348грн за 1 кв.м.) на рік".

До початку судового засідання 13.10.2014:

Представником позивача та прокурором подано письмові клопотання від про відмову від фіксації судового засідання технічними засобами, які прийнято судом, залучено до справи.

Через канцелярію суду відповідачем подано відзив на позовну заяву від 10.10.2014 (з додатком на 6 аркушах) та клопотання від 10.10.2014:

- про відкладення судового засідання на 05 листопада 2014 року в зв'язку з мобілізацією у березні 2014 року штатного юрисконсульта відповідача в зону АТО. На доказ, до клопотання додано довідку відповідача №07/10-01 від 07.10.2014 з якої вбачається, що мобілізований до ЗСУ юрисконсульт по теперішній час знаходиться в зоні АТО, дата повернення 03.11.2014, натомість належних та допустимих доказів у розумінні ст.34 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) на підтвердження вищевказаних обставин відповідачем суду не надано;

- про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, оскільки договір оренди земельної ділянки №2351 від 03.03.2010 та додаткову угоду від 14.01.2011 до даного договору було підписано начальником управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради Титаренко Ю.В..

У судовому засіданні 13.10.2014:

Прокурором було подано заяву від 13.10.2014 №12777вих14 про уточнення, яка за своєю суттю є заявою про виправлення описки в назві відповідача та супровідний лист від 13.10.2014 №12776вих14 про залучення до матеріалів справи документів (на 5 арк.).

Представником позивача було подано клопотання від 13.10.2014 про залучення до матеріалів справи документів (на 2 арк.).

Всі вищевказані документи судом прийнято, залучено до матеріалів справи.

В усних поясненнях представник позивача та прокурор виклали та підтримали позовні вимоги посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Суд з`ясував думку представника позивача та прокурора стосовно заявлених відповідачем клопотань.

Представник позивача та прокурор заперечили проти поданих відповідачем клопотань посилаючись на затягування останнім розгляду справи, відсутність необхідності залучення Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради в якості третьої особи на стороні позивача, та висловлення відповідачем у відзиві своєї позиції.

Суд повідомляє відповідачу, що відповідно до норм ст. 22 ГПК України сторони користуються рівними процесуальними правами та зобов'язані добросовісно ними користуватися, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони.

Добросовісність користування процесуальними правами слід розглядати таким чином, що особи, які беруть участь у справі, не повинні зловживати наданими їм правами.

Відповідно до приписів ст. 28 ГПК України коло осіб, які мають право представляти інтереси підприємств не обмежується. Так, ними можуть бути керівники підприємств та організацій, інші особи, повноваження яких визначені установчими документами та документами, що посвідчують їх посадове становище. Представниками юридичних осіб можуть бути також інші особи, повноваження яких підтверджується довіреністю від імені підприємства.

Згідно частини другої п.3.9.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №18 господарський суд з урахуванням обставин конкретної справи може відхилити доводи учасника судового процесу - підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи, державного чи іншого органу щодо відкладення розгляду справи у зв'язку з відсутністю його представника (з причин, пов'язаних з відпусткою, хворобою, службовим відрядженням, участю в іншому судовому засіданні і т.п.). При цьому господарський суд виходить з того, що у відповідних випадках такий учасник судового процесу не позбавлений права і можливості забезпечити за необхідності участь у судовому засіданні іншого представника згідно з частинами першою - п'ятою ст.28 ГПК України, з числа як своїх працівників, так і осіб, не пов'язаних з ним трудовими відносинами. Неможливість такої заміни представника і неможливість розгляду справи без участі представника підлягає доведенню учасником судового процесу на загальних підставах (ст.ст. 32 - 34 ГПК України), причому відсутність коштів для оплати послуг представника не може свідчити про поважність причини його відсутності в судовому засіданні.

Враховуючи вищезазначене, клопотання відповідача від 10.10.2014 про відкладення розгляду справи та залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради із зазначених у них підстав, судом відхиляються.

До початку судового засідання 15.10.2014:

Через канцелярію суду прокурором подано письмові пояснення №12834вих14 від 13.10.2014 по суті спору.

Представником позивача подано клопотання №4980 від 10.10.2014 про долучення до матеріалів справи документів, а саме копії довіреності б/н від 23.01.2009 виданої Титаренко Ю.В. на укладання та підписання договорів оренди земельних ділянок від імені Чернігівської міської ради.

Всі вищевказані документи судом прийнято, залучено до матеріалів справи.

Учасниками судового процесу подано письмові клопотання від про відмову від фіксації судового засідання технічними засобами, які прийнято судом, залучено до справи.

У судовому засіданні 15.10.2014:

В усних поясненнях представник відповідача зазначив, що у відповідача відсутні докази затвердження рішенням Чернігівської міської ради технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки за спірним договором, а також, що відповідачем вже підписувалася додаткова угода до даного договору.

У свою чергу, прокурором зазначено, що нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, що знаходиться в оренді відповідача, затверджено рішенням Чернігівської міської ради від 31.03.2011 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова за станом на 01.01.2010". Дане рішення, зокрема, було додано прокурором до позовної заяви, яку направлено на адресу відповідача. Також, про дане рішення відповідача було повідомлено позивачем листами з пропозицією укласти додаткову угоду про внесення змін до пунктів 4 та 7 спірного договору. Тобто, відповідач був обізнаний про прийняття вищевказаного рішення.

Стосовно підписаної відповідачем додаткової угоди від 14.01.2011 прокурором зазначено, що остання стосувалася зміни розміру відсотка від нормативної грошової оцінки землі.

Прокурор та представник позивача в усних поясненнях виклали позовні вимоги та підтримали їх у повному розмірі посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідача власної чіткої позиції не висловив.

Дослідивши матеріали справи та подані документи, заслухавши усні пояснення учасників судового процесу, господарський суд встановив:

03.03.2010, між Чернігівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Ростра" було укладено договір оренди земельної ділянки №2351, який зареєстровано у Чернігівському міському відділі Чернігівської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 22.03.2010 за №041083000096 (надалі - Договір).

Згідно п.1. Договору орендодавець (позивач) надав, а орендар (відповідач) прийняв в короткострокове платне користування земельну ділянку в місті Чернігові для експлуатації магазину продовольчих товарів з кафе, магазину непродовольчих товарів та офісів по вул. Музикальній, 1.

Згідно п. п. 2.- 4., 6.-10. та 14. Договору в оренду передано земельну ділянку загальною площею 0,8483га та 0,0177га - проїзд спільного користування. На земельній ділянці знаходиться приміщення цеху. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4 593 783,60грн (530,46грн за 1 кв.м.).

Договір укладено до 25.12.2014.

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3,0 відсотка нормативної грошової оцінки землі, що становить 137 813,51грн (15,9138грн за 1 кв.м.) на рік.

Орендна плата вноситься орендарем щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати до 30 числа місяця наступного за звітним на рахунок, вказаний орендодавцем (одержаний у Державній податковій інспекції у м. Чернігові).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється без урахування коефіцієнту індексації за 2009 рік К=1,059.

Розмір орендної плати переглядається не більше одного разу за рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- підвищення цін, тарифів, тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів;

- збільшення розміру ставки земельного податку;

- в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Цільове (функціональне) призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (комерційне використання).

Умовами п. п. 24., 28. та 35. Договору сторонами узгоджено, зокрема, що орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, збільшення розмірів орендної плати у разі збільшення відповідно до законодавства України розмірів земельного податку та інших мотивів, визначених у п.9. цього Договору.

Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. Уразі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Спірні питання, які виникають у ході виконання цього Договору, вирішуються за згодою сторін. Якщо не буде досягнуто згоди, спір має вирішуватись у суді.

З матеріалів справи вбачається, що спірну земельну ділянку передано відповідачу згідно акту прийому-передачі земельної ділянки, переданої в короткострокову оренду від 22.03.2010 (Додаток №2).

14.01.2011, сторонами було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки №2351 від 03.03.2010, яку зареєстровано в управлінні Держкомзему у м. Чернігові, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.06.2011 за №7410100040001.

В даній додатковій угоді сторонами узгоджено, що:

1. Враховуючи рішенням Чернігівської міської ради від 17.12.2010 "Про затвердження ставок земельного податку та встановлення розміру орендної плати за землю в місті Чернігові на 2011 рік" (3 сесія 6 скликання) внести зміни до пункту 7 договору оренди земельної ділянки, виклавши його в наступній редакції:

"Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка від нормативної грошової оцінки землі".

2. Пункт 10 договору доповнити наступним абзацом: "у разі прийняття рішення міської ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Чернігова, згідно вимог статей 18, 23 Закону України "Про оцінку земель", орендна плата переглядається та встановлюється відповідно до діючої нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова".

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" №309-VІ від 03.06.2008 було внесено зміни до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" (чинної на час укладання даного Договору), якими, зокрема, визначено граничні розміри орендної плати. Так, розмір орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності не міг бути менше трикратного розміру земельного податку для всіх категорій земель і не міг перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

01.01.2011, набрав чинності Податковий кодекс України (надалі - ПК України).

Відповідно до частини другої ст.21 Закону України „Про оренду землі" (із змінами, внесеними згідно з Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" від 02.12.2010 №2756-VІ) розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).

Відповідно до ст.ст. 271 та 274 ПК України (чинних на час укладання Договору) базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у ст.ст. 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу (до останніх віднесено: земельні ділянки сільськогосподарських угідь (незалежно від місцезнаходження); земельні ділянки, надані на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження); земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами; земельні ділянки, надані для підприємств промисловості, зайняті землями тимчасової консервації (деградовані землі).

Згідно з п. п. 288.5.1-288.5.2 частини 288.5 ст.288 ПК України розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, а також не може перевищувати для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи копій рішення Чернігівської міської ради сьомої сесії шостого скликання від 31.03.2011 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова за станом на 01.01.2010" та листа начальника управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 20.09.2013 №6213 адресованого відповідачу, вказаним рішенням Чернігівської міської ради від 31.03.2011 було, затверджено, зокрема, технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова за станом на 01.01.2010.

Встановлено, що середня (базова вартість) одного квадратного метра земельної ділянки становить 176,39грн, з урахуванням коефіцієнту індексації за 2010 рік (1,0). Розрахунок розміру податку за землю та орендної плати проводити відповідно до грошової оцінки земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон.

Рішення набуло чинності 06.04.2011 - з моменту його оприлюднення в друкованому виданні - газеті „Чернігівські відомості".

Рішенням Чернігівської міської ради одинадцятої сесії шостого скликання від 29.07.2011 "Про затвердження ставок земельного податку та встановлення розміру орендної плати у місті Чернігові" встановлено розмір орендної плати за землі, зокрема, промисловості на рівні 3-кратного розміру земельного податку.

Встановлено, що обчислення розміру орендної плати за землю проводити з урахування коефіцієнтів індексації грошової оцінки земель м. Чернігова.

Рішення набуло чинності з моменту його оприлюднення в друкованому виданні - газеті „Чернігівські відомості", за виключенням п.1 рішення, який набуває чинності з 01.01.2012 року (копія рішення знаходиться в матеріалах справи).

Статтями 18, 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, зокрема, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

З наведених вище норм вбачається, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.

Як вбачається з матеріалів справи надана відповідачу в оренду земельна ділянка належить до зони промисловості.

Відповідно до змін у земельному законодавстві України, п. п. 4, 6 рішення одинадцятої сесії шостого скликання Чернігівської міськради від 29.07.2011 "Про затвердження ставок земельного податку та встановлення розміру орендної плати у місті Чернігові" та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 08.09.2014 №3262, нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою (землі для експлуатації магазину продовольчих товарів з кафе, магазину непродовольчих товарів та офісів) площею 8660кв.м., місцезнаходження: м. Чернігів, вул. Музикальна, 1, власник (користувач) - ТОВ "Ростра" станом на 01.01.2013 (дійсна до 01.01.2014) установлена в розмірі 8 580 934,20грн (нормативна грошова оцінка 1кв.м земельної ділянки під забудовою - 990,87грн).

Нормами ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" установлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях.

Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України) /чинної на момент укладення Договору/ до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та інше.

Згідно з частиною першою ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

У свою чергу, ст.68 Конституції України встановлено, зокрема, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Частиною першою п.2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

У свою чергу відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів скасування вищевказаних рішень Чернігівської міськради.

Згідно зі ст.ст. 1, 13 та 30 Закону України „Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

Згідно умов ст.ст. 626, 632 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) та частин другої - п`ятої п.2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Позивачем, на виконання передбачених законом прав та обов`язків, а також умов договору оренди земельної ділянки №2351 від 03.03.2010, на адресу відповідача було направлено листи від 20.09.2013 №6213 та від 29.07.2014 №3579, що підтверджується наявними в матеріалах справи: копіями листів, додаткової угоди, повідомлення про вручення поштового відправлення №1400025115932 (31.07.2014 вручено за довіреністю уповноваженому Третьяк).

Натомість, пропозицію позивача відповідачем залишено без розгляду.

Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, зокрема, що зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором.

Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Якщо судовим рішенням договір змінено, то він вважається зміненим з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Одночасно частиною третьою ст.653 ЦК України унормовано, що якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Тобто, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку визначеного ст.188 ГК України. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі, спір вирішується в судовому порядку.

Згідно з ст.ст. 32-34 та 36 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Письмовими доказами є документи і матеріали, які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Матеріалами даної справи доведено, що позивачем було виконано всі необхідні дії спрямовані на виконання вимог чинного законодавства України, яке регулює спірне питання.

За таких обставин, господарський суд доходить висновку про наявність підстав для внесення змін до спірного Договору оренди земельної ділянки №2351 від 03.03.2010 щодо розміру орендної плати, що ґрунтується на вимогах закону.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора обґрунтовані і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір виник з вини відповідача, то відповідно до ст.49 ГПК України з нього у доход державного бюджету підлягає стягненню 1 218,00грн судового збору.

Керуючись ст.ст. 22, 27, 29, 32-34, 36, 43, 49, 82-85, 87 Господарського процесуального кодексу України господарський суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до п. 4 договору оренди №2351 від 03.03.2010, укладеного між Чернігівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Ростра" виклавши в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8 580 934,20грн (990,87грн за 1 кв.м.)".

3. Внести зміни п. 7 договору оренди №2351 від 03.03.2010, укладеного між Чернігівською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Ростра" виклавши в наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка від нормативної грошової оцінки землі, що становить 343 237,37грн (39,6348грн за 1 кв.м.) на рік".

4. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ростра", код ЄДРПОУ 32946828, вул. Музикальна, будинок 1, корпус 1, м. Чернігів, 14014 (р/р 26001500044455 ПАТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК", МФО 300614) у доход державного бюджету (р/р 31217206783002 отримувач УК у м. Чернігові /м. Чернігів/ 22030001, код ЄДРПОУ 38054398, банк ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592, код бюджетної класифікації 22030001) 1 218,00грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя А.В.Романенко

Повний текст рішення складено та підписано 17.10.2014.

Суддя А.В.Романенко

. пр

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення15.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40933198
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1441/14

Постанова від 12.01.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Лобань О.І.

Ухвала від 12.11.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Лобань О.І.

Рішення від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні