Ухвала
від 13.10.2014 по справі 19/5007/1005-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинский, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "13" жовтня 2014 р. Справа № 19/5007/1005-Б/12

За заявою Управління Пенсійного фонду України в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі (м. Новоград-Волинський)

До боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "М'ясопродукт" (с. Кам'яний майдан, Новоград-Волинський район, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Суддя Макаревич В.А.

В засіданні суду прийняли участь:

- від ініціюючого кредитора (ліквідатора): Кошман О.М., дов. №225/06 від 15.01.2014р.

У судовому засіданні 30.09.2014р. оголошувалась перерва до 13.10.2014р. у відповідності до ст. 77 ГПК України.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 03.09.2012 р. порушено провадження у справі №19/5007/1005-Б/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "М"ясопродукт" (с. Кам"яний Майдан Новоград-Волинського району Житомирської області) за правилами ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013р. включно).

Постановою господарського суду від 18.12.2012р. боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено Управління Пенсійного фонду України в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі.

Ухвалою суду від 27.03.2014р., зокрема, продовжено строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора з 28.03.2014р. по 10.06.2014р., прийнято та призначено до розгляду заяву УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області про визнання збільшених кредиторських вимог на суму 243,50 грн., відкладено розгляд заяви УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області про визнання збільшених кредиторських вимог на суму 666,26 грн. до наступного засідання суду.

02.06.2014р. до суду від УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі надійшла заява про збільшення кредиторських вимог до боржника на суму 162,34 грн.

10.06.2014р. до суду від ліквідатора - УПФУ в м. Новоград-Волинський та Новоград-Волинському районі Житомирської області надійшло клопотання №2428 від 06.06.2014р. про продовження строку ліквідаційної процедури та продовження строку повноважень ліквідатора з 10.06.2014р. до 11.08.2014р., звіт про проведену роботу з додатками та протокол зборів комітету кредиторів №2 від 06.06.2014р.

Ухвалою суду від 13.06.2014р. прийнято вищезазначену заяву УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі про збільшення кредиторських вимог до боржника на суму 162,34 грн. та призначено наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури.

До господарського суду Житомирської області від ліквідатора - УПФУ в м. Новоград-Волинський та Новоград-Волинському районі Житомирської області надійшли:

- 30.09.2014р. - звіт про виконану роботу та протокол засідання комітету кредиторів №3 від 29.09.2014р.;

- 13.10.2014р. - клопотання №3943 від 29.09.2014р. про продовження строку ліквідаційної процедури та продовження строку повноважень ліквідатора з 10.08.2014р. по 04.11.2014р., звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

У судовому засіданні представник ліквідатора повідомив про вчинені дії у ліквідаційній процедурі .

Зі звітів ліквідатора вбачається наступне.

За період з 27.03.2014р. по 10.06.2014р. було закрито розрахунковий рахунок у ПАТ КБ "Приватбанк", направлено подання до Новоград-Волинського МВ УМВС про притягнення до відповідальності керівника ТОВ "М"ясопродукт", проводиться робота по виявленню документів банкрута, які підлягають тривалому зберіганню.

За період з 10.06.2014р. по 30.09.2014р. отримано лист від Новоград-Волинського міського відділу УМВС України в Житомирській області про розгляд подання від 14.05.2014р. №2114/06

З протоколів зборів комітету кредиторів №2 від 06.06.2014р. та №3 від 29.09.2014р. вбачається, що комітетом кредиторів схвалено проміжний звіт ліквідатора ТОВ "М"ясопродукт".

Крім того, представник ліквідатора підтримав подані до суду клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та продовження строку повноважень ліквідатора за період з 10.06.2014р. до 11.08.2014р. та з 10.08.2014р. по 04.11.2014р.

Враховуючи наявність об'єктивних обставин, що перешкоджають ухваленню судом рішення про затвердження звіту ліквідатора, ліквідацію банкрута та припинення провадження у цій справі, із врахуванням особливостей розгляду даної справи, які полягають у необхідності завершення ліквідатором заходів ліквідаційної процедури для надання до суду звіту, господарський суд прийшов до висновку продовжити строк ліквідаційної процедури з 10.06.2014р. по 04.11.2014р., про що зазначити у резолютивній частині ухвали суду.

В свою чергу, у ч. 3 статті 24 Закону № 2343 зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим законом та іншими нормативно - правовими актами.

Таким чином, зміст ч.2 ст. 22 Закону № 2343 у взаємозв'язку, взаємозумовленості та взаємозалежності із ч.3 статті 24 цього Закону чітко і недвозначно вказує на те, що ліквідатор боржника здійснює свої повноваження в межах строку процедури ліквідації.

Відповідно, чинність повноважень ліквідатора та строк процедури ліквідації поняття взаємопов'язані, взаємозумовлені та взаємозалежні.

Тому, з врахуванням конкретних обставин цієї справи, з метою недопущення правової невизначеності для учасників провадження у справі про банкрутство, третіх осіб, на права та обов'язки яких впливають чи можуть вплинути судові рішення у справі у про банкрутство чи інші обставини, пов'язані з банкрутством боржника, господарський суд прийшов до висновку продовжити строк повноважень ліквідатора з 10.06.2014р. по 04.11.2014р. включно, про що зазначити в резолютивній частині ухвали суду.

У судовому засіданні розглядались заяви УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі Житомирської області про визнання збільшених кредиторських вимог до боржника на суму 666,26 грн. - згідно заяви №7718/06 від 31.12.2013р. ; на суму 243,50 грн. - згідно заяви №1414/06 від 26.03.2014р.; на суму 162,34 грн. - згідно заяви №2270/06 від 28.05.2014р.

Представник ліквідатора у судовому засіданні заявлені до боржника вимоги підтримала у повному обсязі.

Суд, заслухавши учасника провадження у справі про банкрутство, дослідивши матеріали справи, вважає за необхідне зазначити наступне.

В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.) кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.

На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.), у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.

Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.

Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.

Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Управління Пенсійного фонду в м. Новоград-Волинський та Новоград-Волинському районі Житомирської області звернулося до господарського суду із заявами про визнання збільшених кредиторських вимог до боржника на суму 666,26 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період за січень 2013р. та листопад - грудень 2013р. згідно заяви №7718/06 від 31.12.2013р. ; на суму 243,50 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з січня по березень 2014р. включно згідно заяви №1414/06 від 26.03.2014р.; на суму 162,34 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за квітень-травень 2014р. згідно заяви №2270/06 від 28.05.2014р.

Свої заяви кредитор обгрунтовує посиланням на розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування".

Законами України врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Статтею 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлена ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Отже, суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є окремим видом збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, в зв'язку з чим на них також розповсюджується дія норм, які передбачені ч. 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Порядок відшкодування фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій передбачений Інструкцією про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004р. за № 64/8663.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.), з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів ( обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

В листі Вищого господарського суду України від 05.02.2010р. №05-06/520/78 "Щодо деяких питань розгляду справ про банкрутство" зазначено, що відповідно до статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з визнанням боржника банкрутом в такої особи виникає особливий статус, який є значно відмінним від статусу боржника. Виходячи з аналізу положень статей 23, 25, 30, 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління - ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених Законом про банкрутство. Такими випадками є зобов'язання з оплати комунальних і експлуатаційних витрат та інших витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури (ч.9 статті 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 25 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( в редакції чинній до 19.01.2013р.) - ліквідатор повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, тому після звільнення працівників підприємства - банкрута фонд оплати праці не формується і не сплачуються витрати на виплату і доставку пенсій.

З наведених норм вбачається, що поточні кредитори можуть звернутися в ліквідаційну процедуру з грошовими вимогами до банкрута, які виникли за період після порушення провадження у справі і до дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою господарського суду від 18.12.2012р. боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено Управління Пенсійного фонду України в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі.

Таким чином, грошові вимоги в розмірі 666,26 грн., які виникли за період за січень 2013р. та листопад - грудень 2013р. згідно заяви №7718/06 від 31.12.2013р. ; в розмірі 243,50 грн., які виникли за період з січня по березень 2014р. включно згідно заяви №1414/06 від 26.03.2014р.; в розмірі 162,34 грн., які виникли за період квітень-травень 2014р. та підтверджуються розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", не мають характеру поточних, оскільки виникли після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, а тому відмовляє УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі у задоволенні грошових вимог до боржника на суму 666,26 грн. згідно заяви №7718/06 від 31.12.2013р. ; на суму 243,50 грн. згідно заяви №1414/06 від 26.03.2014р.; на суму 162,34 грн. згідно заяви №2270/06 від 28.05.2014р.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Судової палати у гоподарських справах Верховного Суду України від 18.03.2014р. у справі №6/108-09, від 08.04.2014 у справі №10/Б-711.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку прийняти інформацію ліквідатора до відома, прийняти та призначити до розгляду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22-32, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.), господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Проміжний звіт ліквідатора прийняти до відома та долучити до матеріалів справи.

2. Продовжити строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора з 10.06.2014р. по 04.11.2014р. включно.

3. Відмовити УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі у задоволенні грошових вимог до боржника на суму 666,26 грн. згідно заяви №7718/06 від 31.12.2013р.; на суму 243,50 грн. згідно заяви №1414/06 від 26.03.2014р.; на суму 162,34 грн. згідно заяви №2270/06 від 28.05.2014р.

4. Прийняти та призначити до розгляду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс на "09" грудня 2014 р. о 12:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області - м. Житомир, майдан Путятинський 3/65, кім. № 409.

5. Зобов"язати ліквідатора УПФУ в м. Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі:

- повідомити всіх учасників провадження у даній справі про дату, час та місце наступного судового засідання, на якому буде розглянуто звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "М"ясопродукт" (с.Кам"яний Майдан Новоград-Волинського району Житомирської області);

- провести звірку взаєморозрахунків з Новоград-Волинським міським центром заяйнятості; докази про наявність/відсутність заборгованості надати суду;

- повідомити про результат розгляду подання ліквідатора стосовно неправомірних дій колишнього керівника боржника ОСОБА_3 Новоград-Волинським міським відділом УМВС України в Житомирській області;

6. Зобов'язати учасників провадження у справі про банкрутство за наявності заперечень до поданого звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Товариства з обмеженою відповідальністю "М"ясопродукт" (с.Кам"яний Майдан Новоград-Волинського району Житомирської області) надіслати до суду письмові заперечення з відповідним обгрунтуванням.

7. В засідання суду викликати ліквідатора банкрута та представників кредиторів.

Суддя Макаревич В.А.

Список розсилки:

1- у справу

2- ліквідатору - УПФУ в м. Нов-Вол. Нов-Вол. р-ні - реком.

3- Фонд соц. стр. з тимч. втрати працезд. - реком. з пов. (або під розписку в розносній книзі)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.10.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40939534
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/5007/1005-б/12

Ухвала від 09.12.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 13.10.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 16.01.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Постанова від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 03.09.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні