Рішення
від 16.10.2014 по справі 920/1304/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16.10.2014 Справа № 920/1304/14

Господарський суд Сумської області, у складі судді Зайцевої І.В. при секретарі судового засідання Лєпковій І.М., розглянувши матеріали справи № 920/1304/14

за позовом: Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійний захворювань України у м. Суми

до відповідача: Сумської районної санітарно - епідеміологічної станції, м. Суми

про визнання кредитором на суму 192 512 грн. 72 коп.,

За участю представників сторін:

від позивача: Стовбир В.А.;

від відповідача: Галушко В.Г.

Суть спору: позивач подав позовну заяву, в якій просить суд визнати відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Суми кредитором відповідача на суму 192 512 грн. 72 коп. та зобов'язати відповідача включити кредиторські вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Суми до четвертої черги проміжного ліквідаційного балансу на суму 192 512 грн. 72 коп.

Відповідач подав відзив № 01-1/14 від 12.09.2014р. на позовну заяву, в якому зазначив, що позов не визнає повністю та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що позивач не використав свого права та не заявив кредиторські вимоги, коли було подано оголошення про ліквідацію Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції в газеті «Вперед».

Позивач подав суду додаткові пояснення щодо позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні підтримує позовні вимоги в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив:

Наказом Міністерства охорони здоров'я № 176-0 від 21.09.2012 р. «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України» визначено ліквідувати державні заклади, установи та організації, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України за переліком, згідно з додатком. Згідно з даним переліком до нього включена й Сумська районна санітарно-епідеміологічна станція (голова ліквідаційної комісії Галушко В.Г.).

Пунктом 3.2 наказу визначено опублікувати в офіційних друкованих виданнях органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням юридичної особи інформацію про його ліквідацію, порядок і строк подання кредиторами вимог до нього, а явних (відомих) кредиторів повідомити персонально у письмовій формі.

Оголошення про ліквідацію районної санітарно-епідеміологічної служби було опубліковано в газеті «Вперед» № 43 від 06.10.2012 р.

Про ліквідацію Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Суми (далі-Фонд) стало відомо від Управління Пенсійного фонду України у м. Суми.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 5 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повідомлення про внесення запису до ЄДР щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Порядок ліквідації юридичної особи визначений ст. 111 ЦК України і відповідно до ч. 7 цієї статті для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Частина 2 ст. 1205 ЦК України визначає, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним ст. 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

На обліку у Фонді знаходиться 1 особова справа потерпілої на Сумській районній санітарно-епідеміологічній станції, а саме ОСОБА_4, яка на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» (далі-Закон) продовжує отримувати страхові виплати.

Основними принципами страхування від нещасного випадку відповідно до цього Закону є, зокрема: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов'язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян-суб'єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється, в тому числі, і за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765 затверджений Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю.

Приймаючи до уваги, що чинне законодавство не звільняє платоспроможні підприємства у разі їх ліквідації від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів у разі ліквідації підприємства за ст.ст. 110-112 Цивільною кодексу України, повинна бути проведена капіталізація платежів для продовження страхових виплат та соціальних послуг особі, яка потерпіла на підприємстві протягом її життя.

Аналогічна позиція викладена також в постанові Верховного Суду України №21-156а12 від 26.06.2012 року.

Згідно п. 1 Порядку, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.

Відповідно до п. З Порядку капіталізація платежів розраховується за період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілою на Сумській районній санітарно-епідеміологічній станції складає 192512,72 грн. і розрахована Фондом виходячи зі ступеню втрати працездатності, щомісячної суми виплат, середньоочікуваної тривалості життя тощо.

14.05.2014 року відділенням Фонду подана заява про капіталізацію коштів до Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно відповіді голови ліквідаційної комісії Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції № 01-1/10 від 19.06.2014 р. у задоволенні заяви Фонду відмовлено в повному обсязі у зв'язку з тим, що нормативно-правові акти на які посилається Фонд не врегульовують правовідносини, що склалися та у зв'язку з пропуском строків для задоволення Фондом кредиторських вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Згідно з ч. 4 ст. 112 Цивільного кодексу України вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явленння, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідують, що залишились після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Тобто наслідком пропуску Фондом строку для заявлення кредиторських вимог є зміна черговості та порядку їх задоволення, а не їх погашення (відмова у визнанні).

Відповідно до ч. 3 ст. 112 ЦК України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову, звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

З матеріалів справи вбачається, що місячний строк на звернення до суду Фондом не був пропущений.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивач з урахуванням всіх обставин справи, подав суду достатньо доказів, які об'єктивно і у визначеному законом порядку підтвердили його позицію. За таких обставин, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача в доход Державного бюджету України підлягає стягненню 3850 грн. 25 коп. судового збору.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Суми кредитором Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції на суму 192512 грн. 72 коп..

3. Зобов'язати ліквідаційну комісію Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції включити кредиторські вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Суми до четвертої черги проміжного ліквідаційного балансу на суму 192512 грн. 72 коп..

4. Стягнути з Сумської районної санітарно-епідеміологічної станції (40009, м. Суми, вул. Білопільський шлях, 22, код ЄДРПОУ 05399389) в доход державного бюджету України (рахунок 31218206783002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593, отримувач - УДКС у м. Суми (м. Суми), 22030001) 3850 грн. 25 коп. судового збору.

5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 17.10.2014 року

Суддя І.В. Зайцева

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення16.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40948172
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1304/14

Ухвала від 13.10.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Рішення від 16.10.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зайцева Ірина Володимирівна

Ухвала від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна

Ухвала від 08.09.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зайцева Ірина Володимирівна

Ухвала від 14.08.2014

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зайцева Ірина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні