Постанова
від 14.10.2014 по справі 816/3026/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/3026/14

Полтавський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Молодецького Р.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лі Н.А..

представника позивача - Філюшко Ю.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Шершнівської сільської ради про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

31 липня 2014 року Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" (надалі по тексту - позивач) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Шершнівської сільської ради (надалі по тексту - відповідач) про стягнення штрафу в розмірі 1700,00 грн.

В обґрунтування вимог позивач посилався на те, що відповідачем не сплачено в добровільному порядку штрафні санкції, накладені постановою від 08 лютого 2014 року 07/20-03-09 за невиконання припису, що виносився позивачем за наслідками перевірки, що набрала форму акту від 29 січня 2014 року №07/22-03-215.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, причини неприбуття суду не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач надіслав до суду письмові заперечення на позову заяву, у яких вимоги позовної заяви не визнав, у задоволенні позовних вимог просив відмовити. У запереченнях відповідач посилався на те, що відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування» та статті 143 Конституції України, територіальні громади, села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майно, що є у комунальній власності, яку складають рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси тощо. Сільська рада лише контролює видатки та надходження коштів. Відповідач вважає, що в даному випадку позивач мав звернутися до суду з позовом про стягнення коштів саме з виконавчого комітету Шершнівської сільської ради, як підконтрольного та підзвітного органу Шершнівської сільської ради.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне.

Із матеріалів справи встановлено, що у період з 23 вересня 2013 року по 26 вересня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Сиркіним О.В. відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику", статті 14 Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 (зі змінами), проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Шершнівської сільської ради, за адресою вул. Радянська, 1, с. Шершнівка, Лубенський район, Полтавська область.

В ході перевірки виявлено порушення пунктів 1.4, 1.11, 1.12, 1.24, 2.3, 2.13, 2.18, 2.20, 3.1, 3.8, 3.12, 5.5, 7.4 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, (2012) (ПТЕЕС); пункту 27 додатку 1 ПТЕЕС, пункту 2.3, 3.1, 3.4, 3.13, 11.5, 13.1, 13.5 розділу VIІ ПТЕЕС (2012); пункту 2.3.15 глави 2.3, розділу 3 Правил улаштування електроустановок (2009) (ПУЕ); пункту 1.1.22, 2.23 розділу І, пунктів 2.1.21, 2.1.25, розділу ІІ Правил улаштування електроустановок (1986) (ПУЕ); Закону України «Про електроенергетику».

Примірник акту перевірки від 26 вересня 2013 року №07/22-03-0116 вручено відповідачу, що підтверджується підписом голови Шершнівської сільської ради Яременко І.І.

26 вересня 2014 року на підставі статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику" та акта 26 вересня 2013 року №07/22-03-0116 державним інспектором з енергетичного нагляду Сиркіним О.В. винесено обов'язковий до виконання припис №07/22-03-0116 щодо усунення виявлених перевіркою порушень до 26 вересня 2013 року.

29 січня 2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду Сиркіним О.В. проведено перевірку виконання припису від 26 вересня 2013 року №№07/22-03-0116, під час якої встановлено, що припис не виконано, а саме, не виконано пункти 1, 2, 3, 4, 6, 7, 13, 15, 18, 22, 25 припису, про що складено акт перевірки (протокол) №07/22-03-215 від 29 січня 2014 року. Примірник акту перевірки підписаний та отриманий уповноваженою особою суб'єкта господарювання.

08 лютого 2014 року старший державний інспектор з енергетичного нагляду Гончеров Р.О., розглянувши акт перевірки №07/22-03-215 від 26 вересня 2013 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Полтавській області за результатами перевірки Шершнівської сільської ради про правопорушення за ухилення від виконання припису від 26 вересня 2013 року №07/22-03-0116, виніс постанову №07/20-03-09 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.

Постанову про накладення штрафу у розмірі 1700,00 грн за порушення законодавства про електроенергетику від 08 лютого 2014 року направлено Шершнівської сільській раді 08 лютого 2014 року, та отримано останньою 15 лютого 2014 року.

Проте, штраф відповідач не сплатив, через що позивач звернутися до суду з даним позовом.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів суб'єкта владних повноважень стосовно наявності у суб'єкта господарювання обов'язку здійснити оплату спірної суми штрафу, суд встановив наступне.

У відповідності до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно з пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 (далі - Положення) державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

У відповідності до вказаних норм позивачем проведено обстеження Шершнівської сільської ради, за наслідками якого видано припис.

Частиною дев'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Згідно абзацу 3 частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР (у редакції, чинній на дату винесення постанови) суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 3 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" (далі - Положення ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312, визначено, що накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право: НКРЕ; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідно до пункту 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Рішення про накладання штрафу в справах про порушення, передбачені цим Законом, може бути оскаржено в суді.

Підстави застосування штрафу, факт виявлених перевіркою порушень та невиконання припису відповідач не оспорював.

Доказів сплати штрафу або оскарження постанови про накладення штрафу від 08 лютого 2014 року №07/20-03-09 у встановленому чинним законодавством порядку відповідачем до суду не надано.

Щодо посилань відповідача на те, що позивач мав звернутися до суду з позовом про стягнення коштів саме з виконавчого комітету Шершнівської сільської ради, як підконтрольного та підзвітного органу Шершнівської сільської ради, суд зазначає наступне.

У розумінні статті 1 Закону України «Про електроенергетику» споживачі енергії - це суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Між Шершнівською сільською радою та ПАТ «Полтаваобленерго» 13.09.2007 укладено договір про постачання електричної енергії №138.

Отже, Шершнівська сільська рада є споживачем електричної енергії та суб'єктом господарської діяльності стосовно якого застосовуються штрафні санкції за порушення законодавства у галузі електроенергетики.

Таким чином, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Шершнівської сільської ради про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Шершнівської сільської ради (код ЄДРПОУ 24824088, вул. Радянська, 1, с. Шершнівка, Лубенський район, Полтавська область, р/р31429000500287 в ГУДК України у Полтавській області, МФО 831019) у доход держбюджету штраф у розмірі 1700,00 грн (одна тисяча сімсот гривень нуль копійок), одержувач: р/р 31117106700011 відкритий на Лубенське УДК, банк одержувач ГУДК України у Полтавській області, м. Полтава, МФО 831019, код ЄДРПОУ 37710415, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 20 жовтня 2014 року.

Суддя Р.І. Молодецький

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено23.10.2014
Номер документу40952825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/3026/14

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні