Постанова
від 13.10.2014 по справі 810/7048/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 жовтня 2014 року 810/7048/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції Київської області, третя особа - Обслуговуючий кооператив "Северинівка", про зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області (далі - відповідач або державний реєстратор), за участю третьої особи - обслуговуючий кооператив «Северинівка» (далі - ОК «Северинівка»), в якому з урахуванням збільшених позовних вимог просила визнати незаконними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області по залишенню документів без розгляду на підставі рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій, що були подані для внесення рішення засновників (учасників юридичної особи - ОК «Северинівка») про припинення юридичної особи в результаті ліквідації; визнати незаконними дії відповідача по внесенню зміни до відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про керівника ОК «Северинівка» - ОСОБА_2; зобов'язати відповідача скасувати у Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційний запис, яким внесено зміни до відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про керівника ОК «Северинівка» - ОСОБА_2; зобов'язати відповідача відновити у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ОК «Северинівка» запис, згідно якого керівником ОК «Северинівка» є ОСОБА_3.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 16 грудня 2013р. відбулись загальні збори членів ОК «Северинівка», за наслідком яких прийнято рішення про припинення юридичної особи ОК «Северинівка» та затверджено склад ліквідаційної комісії. 17 грудня 2013 року головою ліквідаційної комісії подано документи до державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області у відповідності до вимог ч.2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для проведення відповідних реєстраційних дій. Проте, державний реєстратор залишив вказані документи без розгляду з тих підстав, що в реєстраційній справі наявна ухвала Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013р. про заборону державному реєстратору вчиняти певні дії. Однак, позивач зазначає, що залишивши подані головою ліквідаційної комісії ОК «Северинівка» документи без розгляду з посиланням на існування ухвали суду про заборону вчиняти певні дії, відповідач 18 грудня 2013р. провів реєстраційні дії, шляхом внесення зміни про керівника ОК «Северинівка». Таким чином, позивач вважає, що державний реєстратор діяв неправомірно, з порушенням вимог діючого законодавства України, що призвело до обмеження прав членів ОК «Северинівка» на реалізацію прийнятих ним рішень, у зв'язку з чим просив позовні вимоги задовольнити,

Представник позивача позовні вимоги підтримав, надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, просив справу розглянути за його відсутності. Свою правову позицію виклав у письмових запереченнях, зі змісту яких вбачається, що позовні вимоги не визнає. Зазначив, що залишаючи документи про припинення юридичної особи без розгляду, діяв у відповідності до вимог діючого законодавства України, оскільки існувала ухвала суду від 02 грудня 2013р. по справі №810/6480/13 про заборону вчиняти реєстраційні дії, та відсутність повноважень у особи, яка подала вказані документи. Що стосується проведення реєстраційних дій по зміні керівника юридичної особи, то вони відповідають ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а тому відсутні підстави для задоволення позову.

Представник третьої особи ОК «Северинівка» проти позову заперечив, зазначивши, що державний реєстратор під час проведення реєстраційних дій, діяв на підставі та у спосіб, що передбачені діючим законодавством України, а тому позовні вимоги не підлягають задоволенню. Надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.

На підставі ст.. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що обслуговуючий кооператив «Северинівка» діє на підставі статуту, в редакції затвердженої Загальними зборами членів кооперативу від 30 березня 2010р.

16 грудня 2013 року у м. Києві в готелі «Дніпро» було скликано та проведено загальні збори членів кооперативу, за результатом яких прийнято рішення про обрання нового складу органів управління: назначено головою правління ОСОБА_2, визначено членів правління, членів ревізійної комісії, та прийнято бюджет на 2014р.

Того ж дня, у котеджному містечку «Северинівка» відбулись інші загальні збори членів кооперативу «Северинівка», за наслідком яких прийнято рішення про припинення юридичної особи ОК «Северинівка» шляхом ліквідації, затверджено склад ліквідаційної комісії.

17 грудня 2013р. голова ліквідаційної комісії ОК «Северинівка» подав документи до державної реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області для проведення реєстраційних дій по припиненню юридичної особи.

За наслідком розгляду вищевказаних документів, державним реєстратором Макарівського районного управління юстиції у Київській області Котигорошко Л.С. було прийнято рішення про залишення їх без розгляду, у зв'язку з наявністю в матеріалах реєстраційної справи ухвали суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

18 грудня 2013р. головою ліквідаційної комісії ОК «Северинівка» повторно подано до реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області документи для проведення реєстраційних дій.

Проте, 18 грудня 2013р. державним реєстратором Котигорошко Л.С., на адресу ОК «Северинівка» було направлено повідомлення за №1167 про залишення документів без розгляду, у зв'язку з наявністю ухвали суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Однак, 18 грудня 2013р. державним реєстратором було внесено запис до Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну керівника ОК «Северинівка», згідно якого головою кооперативу став ОСОБА_2.

Не погодившись з діями державного реєстратора позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003р. за №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Статтею 4 Закону №755-IV встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону №755-IV, державний реєстратор: проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців та ін.

Згідно частини першої статті 17 Закону №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України.

Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачений статтею 19 Закону №755-IV.

Так, відповідно до вказаної статті, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.

Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.

Дата надходження документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: - документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; - документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; - документи подані не у повному обсязі; - документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

Якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.

У разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.

Отже, нормами вищевказаного законодавства визначено виключний перелік дій державного реєстратора та документів, які подаються, для вчинення тих чи інших реєстраційних дій.

Як вбачається з матеріалів справи, 17 грудня 2013р. уповноваженою особою ОК «Северинівка» було подано до реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області для проведення реєстраційних дій «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним і органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації» щодо обслуговуючого кооперативу «Северинівка» наступні документи: рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.

За наслідком розгляду вказаних документів, державним реєстратором реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області на адресу заявника було направлено повідомлення про залишення вказаних документів без розгляду у зв'язку з наявністю рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Так, частиною другою ст. 4 Закону №755-IV передбачено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: - перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; - перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; - внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; - оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Водночас, відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону №755-IV у разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013р. по справі №810/6480/13-а, задоволено клопотання про забезпечення позову; зупинено дію записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, згідно яких головою Правління (керівником) обслуговуючого кооперативу «Северинівка» (код ЄДРПОУ 36879965, адреса: Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Богдана Хмельницького, буд.9, кабінет 37) є ОСОБА_5; заборонено державному реєстратору Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції Київської області (08000, Київська область, смт. Макарів, вул. Фрунзе, буд. 66) видавати витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про обслуговуючий кооператив «Северинівка» (код ЄДРПОУ 36879965, адреса: Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Богдана Хмельницького, буд.9, кабінет 37), які містять інформацію про те, що керівником та підписантом обслуговуючого кооперативу «Северинівка» є ОСОБА_5.

Відповідно до ст. 118 КАС України та ст. 124 Конституції України вказана вище ухвала про забезпечення позову є обов'язковою для виконання на всій території України та набирає законної сили у день її прийняття.

Отже, ухвала Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року, що набрала законної сили з моменту її прийняття підлягала обов'язковому виконанню відповідачем при вчиненні реєстраційних дій.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що державний реєстратор залишаючи документи ОК «Северинівка» без розгляду з підстав наявності ухвали суду про заборону вчинення реєстраційних дій діяв правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому у задоволенні позову в частині визнання незаконними дій державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області по залишенню документів без розгляду є безпідставними, та такими що не підлягають задоволенню.

Що стосується решти позовних вимог, то вони також не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Як встановлено статтею 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор вносить запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи тільки у випадку постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Вчинення державним реєстратором реєстраційних дій відбувається виключно в установленому Законом №755-IV порядку та за визначених ним підстав, якими є або звернення особи із реєстраційною карткою з необхідними документами, або надходження від суду судового рішення певного змісту.

Суд звертає увагу на те, що позивач не надав суду доказів постановлення судового рішення про скасування рішення засновників (учасників) ОК «Северинівка» про внесення змін до установчих документів.

У свою чергу відсутність судового рішення про скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи про внесення змін до установчих документів ОК «Северинівка» виключає обов'язок державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ОК «Северинівка».

Таким чином, з аналізу вищевикладеного, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 122, 158-163, 167 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову ОСОБА_1 - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Василенко Г.Ю.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2014
Оприлюднено28.10.2014
Номер документу41018889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/7048/13-а

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 13.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні