КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 810/7048/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Василенко Г.Ю., Суддя-доповідач: Кобаль М.І.
У Х В А Л А
Іменем України
04 лютого 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Кобаля М.І.,
суддів: Епель О.В., Карпушової О.В.
при секретарі: Пакіж О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції Київської області, третя особа: Обслуговуючий кооператив «Северинівка» про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 (далі - Позивач) звернулась до суду із адміністративним позовом до Державного реєстратора Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції Київської області (далі - Відповідач, державний реєстратор), в якому просила визнати протиправними дії відповідача та зобов'язати вчинити певні дії.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року в задоволенні зазначеного адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши представника третьої особи, що прибув у судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін, виходячи з наступного.
Згідно із ч. 1 п. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, обслуговуючий кооператив «Северинівка» діє на підставі статуту, в редакції затвердженої Загальними зборами членів кооперативу від 30 березня 2010 року.
16 грудня 2013 року у місті Києві в готелі «Дніпро» було скликано та проведено загальні збори членів кооперативу, за результатом яких прийнято рішення про обрання нового складу органів управління, а саме: назначено головою правління Обухівського О.О., визначено членів правління, членів ревізійної комісії та прийнято бюджет на 2014 рік.
Між тим, 16 грудня 2013 року у котеджному містечку «Северинівка» відбулись інші загальні збори членів кооперативу «Северинівка», за наслідком яких прийнято рішення про припинення юридичної особи ОК «Северинівка» шляхом ліквідації та затверджено склад ліквідаційної комісії.
17 грудня 2013 року голова ліквідаційної комісії ОК «Северинівка» подав документи до Державної реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області для проведення реєстраційних дій по припиненню юридичної особи.
За наслідком розгляду вищевказаних документів, державним реєстратором Макарівського районного управління юстиції у Київській області Котигорошко Л.С. було прийнято рішення про залишення їх без розгляду, у зв'язку з наявністю в матеріалах реєстраційної справи ухвали суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
18 грудня 2013 року головою ліквідаційної комісії ОК «Северинівка» повторно подано до реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції у Київській області документи для проведення реєстраційних дій.
Проте, 18 грудня 2013 року державним реєстратором Котигорошко Л.С., на адресу ОК «Северинівка» було направлено повідомлення за №1167 про залишення документів без розгляду, у зв'язку з наявністю ухвали суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
18 грудня 2013 року державним реєстратором було внесено запис до Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну керівника ОК «Северинівка», згідно якого головою кооперативу став Обухівський Орест Олегович.
Вважаючи незаконними дії державного реєстратора по залишенню документів без розгляду на підставі рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій, позивач звернулась до суду з даним позовом за захистом своїх прав та законних інтересів.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні вимог адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що державний реєстратор залишаючи документи ОК «Северинівка» без розгляду з підстав наявності ухвали суду про заборону вчинення реєстраційних дій діяв правомірно, оскільки зазначене рішення суду набрало законної сили з моменту прийняття і є обов'язковим до виконання.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції, оскільки він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи, виходячи з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003р. за №755-IV (далі по тексту - Закон №755-IV).
Відповідно до ст. 4 Закону №755-IV передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно із ч. 1 ст. 17 Закону №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачений ст. 19 Закону №755-IV.
Так, відповідно до вказаної статті, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.
Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.
Дата надходження документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: - документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; - документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; - документи подані не у повному обсязі; - документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
Якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.
У разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.
Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Отже, нормами чинного законодавства визначено виключний перелік дій державного реєстратора та документів, які подаються, для вчинення тих чи інших реєстраційних дій.
Відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону №755-IV у разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2013 року по справі №810/6480/13-а, задоволено клопотання ОСОБА_5 (позивача) про забезпечення позову. Зупинено дію записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, згідно яких головою Правління (керівником) обслуговуючого кооперативу «Северинівка» (код ЄДРПОУ 36879965, адреса: Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Богдана Хмельницького, буд.9, кабінет 37) є ОСОБА_6. Заборонено державному реєстратору Реєстраційної служби Макарівського районного управління юстиції Київської області (08000, Київська область, смт. Макарів, вул. Фрунзе, буд. 66) видавати витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про обслуговуючий кооператив «Северинівка» (код ЄДРПОУ 36879965, адреса: Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Богдана Хмельницького, буд.9, кабінет 37), які містять інформацію про те, що керівником та підписантом обслуговуючого кооперативу «Северинівка» є ОСОБА_6.
Крім того, в матеріалах справи відсутнє рішення суду про скасування рішення засновників (учасників) ОК «Северинівка» про внесення змін до установчих документів, а тому решта позовних вимог не підлягає задоволенню.
Так, згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції, що державний реєстратор залишаючи документи ОК «Северинівка» без розгляду з підстав наявності ухвали суду про заборону вчинення реєстраційних дій діяв правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Отже, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Обставини, викладені в апеляційній скарзі, до уваги не приймаються, оскільки є необґрунтованими та не є підставами для скасування рішення суду першої інстанції.
В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року - без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Головуючий - суддя М.І. Кобаль
судді: О.В. Епель
О.В. Карпушова
.
Головуючий суддя Кобаль М.І.
Судді: Епель О.В.
Карпушова О.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2015 |
Оприлюднено | 13.02.2015 |
Номер документу | 42667540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кобаль М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні