ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2014 року м. Чернігів Справа № 825/3105/14
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Кашпур О.В.,
при секретарі - Пушенко О.І.,
за участі представників позивача - Гвоздя К.С., Ходот В.М.,
представників відповідача - Дьоміної Л.А. Бисикало Т.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Авдіївського споживчого товариства Сосницької райспоживспілки до Менської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання неправомірними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 29.09.2014 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Менської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області та просить скасувати прийняті відповідачем, як незаконні рішення про застосування фінансових санкцій від 18 серпня 2014 №0000014/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000015/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000016/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000017/25-12- 22/01775051 на суму 5000 гривень, від 18 серпня 2014 №0000018/25-12-22/01775051 на суму 5000 гривень, а всього на суму 25000 грн.; стягнути з Державного бюджету України сплачений позивачем судовий збір, як це передбачено ч.1 ст.94 КАС України. Свої вимоги обґрунтовує тим, що застосування штрафних санкцій за одне й те саме порушення п'ять разів є безпідставним. Позивач визнає наявність порушення, але вважає, що відповідач, діючи в межах чинного законодавства, мав право прийняти одне рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 5000 гривень на підставі усіх складених актів. Прийняття ж окремих рішень по кожному акту перевірки суперечить статті 61 Конституції України. Статтею 61 Конституції України встановлено: «ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення». Позивач вважає, що усі вищезаначені рішення прийняті з порушенням норм Конституції і без врахування фактичних обставин справи, які зафіксовані перевіряючими в 5 актах від 08.08.2014 року, складених в ході однієї перевірки, на підставі одного наказу в один і той же день. Оскільки, фінансові санкції (штраф) за вищезазначені порушення застосовуються до юридичної особи-позивача, а не до структурних підрозділів, відповідачем до позивача застосовано п'ятикратний розмір фінансових санкцій. Адже внаслідок прийняття відповідачем за наслідками однієї перевірки п'яти рішень про застосування фінансових санкцій штучно в 5 раз збільшено відповідальність юридичної особи, передбачену нормами чинного законодавства. Враховуючи наведене, позивач просить задовольнити його позовні вимоги та скасувати рішення відповідача про застосування штрафних санкцій.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили в їх задоволенні відмовити, пояснили, що позивач здійснює господарську діяльність у 5 кафетеріях, в яких встановлені порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», що не оспорюється позивачем. Так, працівниками управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Чернігівській області були проведені фактичні перевірки господарських одиниць, в ході яких встановлено 5 порушень щодо реалізації різних алкогольних напоїв за цінами, нижчими ніж мінімальні. Відповідно до п.5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року №790 підставою для прийняття рішення, зокрема, є акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Тобто, за результатами розгляду кожного акту у випадку встановлення порушень законодавства контролюючих орган повинен прийняти рішення. А тому за розглядом матеріалів перевірок прийняті рішення про застосування фінансових санкцій від 18 серпня 2014 року: №0000014/25-12-22/01775051, №0000015/25- 12-22/01775051, 0000016/25-12-22/01775051, №0000017/25-12-22/01775051. №0000018/25- 12-22/01775051, згідно кожного розмір штрафу становить 5000,00 грн. Отже, працівниками органу Міндоходів дотримані норми податкового законодавства України. Враховуючи наведене, представники Менської ОДПІ просять відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Встановлено, що 08 серпня 2014 року працівниками Управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Чернігівській на підставі наказу ГУ Мін доходів у Чернігівській області від 04.08.2014 року №334 та направлень на перевірки були проведені фактичні перевірки господарських одиниць, які належать Авдіївському споживчому товариству (код - 01775051), а саме: кафетерію розташованого за адресою Сосницький р-н., с. Авдіївка. вул. Надточіївська. 2; кафетерію, розташованого за адресою Сосницький р-н, с. Авдіївка, вул. Сіверська, 17; кафетерію розташованого за адресою Сосницький р-н, с. Шаболтасівка, вул. Довженка, 57; кафетерію, розташованого за адресою Сосницький р-н, с. Хлопяники, вул. Центральна, 17; кафетерію розташованого за адресою Сосницький р-н с. Авдіївка. вул. Сіверська. 23.
За результатами перевірок було складено акти фактичних перевірок №238/25/19/22/01775051, №239/25/19/22/01 775051, №240/25/19/22/01775051, №241/25/19/22/01775051, №242/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року.
Згідно акту перевірки №238/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого за адресою: Сосницький р-н., с. Авдіївка. вул. Надточіївська. 2. Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_5, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення фактичної перевірки та наказом ГУ Міндоходів у Чернігівській області, а також вручено копію вказаного вище наказу.
В ході проведення перевірки встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме, 18 червня 2014 року згідно фіскального чеку №4176 реалізовано одну пляшку горілки «Українка» 0,7 л, 40% по ціні 47.00 грн. (Мінімальні роздрібні ціни на горілку 0,7л. 40% встановлена з 17.06.2014 року в розмірі 48 грн. 86 коп.).
За результатами розгляду даного акту Менською ОДПІ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000014/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.
В ході проведення фактичної перевірки кафетерію, розташованого: за адресою Сосницький р-н, с. Авдіївка, вул. Сіверська, 17 (акт №239/25/19/22/01 775051 від 08.08.2014 року) було встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», так 08 серпня 2014 року згідно фіскального чеку №7629 реалізовано пляшку коньяку «Оквін» 0,25 л, 5 зірок 40% по ціні 35,00 грн. (Мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочок, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 36 грн. 00 коп.).
Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_6, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області а також вручено копію вказаного наказу.
За результатами розгляду даного акту Менською ОДПІ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000015/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.
Також працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого: за адресою Сосницький р-н, с. Шаболтасівка, вул. Довженка. 57 (акт №240/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року). Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_7, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області а також вручено копію вказаного наказу.
В ході проведення перевірки встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме, 08 серпня 2014 року згідно фіскального чеку №0869 реалізовано пляшку коньяку «Шустов» 0,25 л, 3 зірочки 40% по ціні 29,50 грн. (двадцять дев'ять грн., 50 коп.), та 1 пляшку коньяку «Шустов» 0,25 л, 5 зірочок 42% по ціні 31.00 грн. (тридцять одна грн.. 00 коп.). (мінімальна ціна на коньяк 0,25л. З зірочки, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 32 грн. 01 коп., мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочки, алк. 40% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 34 грн. 50 коп.).
На підставі цього акту фактичної перевірки Менською ОДП1 прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000016/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.
Фактичною перевіркою кафетерію, розташованого за адресою Сосницький р-н, с. Хлопяники, вул. Центральна, 17, за результатами якої складено акт №241/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року, встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими, ніж встановлені мінімальні роздрібні ціни. Згідно фіскального чеку №2571 08 серпня 2014 року реалізовано пляшку горілки «Горілочка» 0,5 л, 38% по ціні 35,00 грн. (тридцять п'ять грн., 00 коп.) (мінімальна ціна на горілку 0,5л. 38% встановлена з 01.08.2014 року в розмірі 37 грн. 91 коп.).
Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_8, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області, а також вручено копію вказаного наказу.
За результатами розгляду акту № 241/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року Менською ОДПІ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000017/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.
Також працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області було проведено фактичну перевірку кафетерію, розташованого: за адресою Сосницький р-н с. Авдіївка. вул. Сіверська. 23 (акт №242/25/19/22/01775051 від 08.08.2014 року). Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_9, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів в області а також вручено копію вказаного наказу.
В ході проведення перевірки кафетерію було встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими, ніж встановлені мінімальні роздрібні ціни. Так, встановлено, що 21.06.2014 року згідно фіскального чеку №8784 реалізовано пляшку коньяку «ОКВІН» 0,25 л, 5 зірочок, алк. 42% по ціні 35,00 грн. (тридцять п'ять грн. 00 коп.) (мінімальна ціна на коньяк 0,25л. 5 зірочок, алк. 42% встановлена з 17.06.2014 року в розмірі 36 грн. 23 коп.). Даний коньяк отриманий згідно ТТН №65653478 від 10.03.2014 року від ТОВ «Савсервіс Мова».
За результатами розгляду даного акту Менською ОДПІ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.08.2014 № 0000018/25-12-22/01775051 на суму 5000 грн.
Відповідно до абз. 13 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.
Представники позивача факт вчинення порушення в судовому засіданні не заперечували.
Згідно із п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Пунктом 80.10 ст. 80 ПК України передбачено, що порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Враховуючи зазначені норми Податкового кодексу України, фактична перевірка проводиться за місцем фактичного здійснення господарської діяльності суб'єкта господарювання, результати фактичної перевірки оформляються актом перевірки, таким чином суд приходить до висновку про те, що оскільки працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області проводились фактичні перевірки за місцем фактичного здійснення позивачем господарської діяльності, що знаходяться за різними адресами, тому за результатами кожної з фактичних перевірки відповідно до вимог ст.. 86 ПК України було складено окремий акт перевірки, в яких встановлено порушення позивачем вимог податкового законодавства.
Відповідно до п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 р. N 790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.
Таким чином, виходячи із наведених норм, суд приходить до висновку про те, що за результатами розгляду висновків кожного акту фактичної перевірки платника податку орган державної податкової служби повинен винести рішення про нарахування штрафних (фінансових) санкцій, а тому суд вважає, що Менська ОДПІ під час винесення рішень про застосування фінансових санкцій від 18 серпня 2014 №0000014/25-12-22/01775051 №0000015/25-12-22/01775051, №0000016/25-12-22/01775051, №0000017/25-12- 22/01775051 №0000018/25-12-22/01775051 діяла на підставі та в межах наданих повноважень з дотриманням вимог законодавства.
Суд не погоджується з посиланнями позивача на те, що винесення п'яти рішень про застосування штрафних санкцій, є повторним притягненням до юридичної відповідальності за одне й те саме порушення вимог законодавства, оскільки працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області одночасно 08.08.2014 року було встановлено порушення вимог законодавства, що зафіксовано п'ять разів в п'яти різних актах фактичної перевірки, за вчинення кожного з порушень передбачено відповідальність, тому суд вважає, що податковим органом встановлено порушення однієї і тієї самої норми Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» п'ять разів, а не зафіксовано одне й те саме порушення.
Враховуючи все вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що оскільки позивачем вчинені порушення вимог чинного законодавства, зазначені в актах перевірки, і рішення про застосування штрафних санкцій є правомірними, тому позовні вимоги про скасування як незаконних рішень Менської ОДПІ від 18 серпня 2014 №0000014/25-12-22/01775051 №0000015/25-12-22/01775051, №0000016/25-12-22/01775051, №0000017/25-12- 22/01775051 №0000018/25-12-22/01775051 задоволенню не підлягають.
Враховуючи наведене, керуючись ст.160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Авдіївському споживчому товариству Сосницької райспоживспілки відмовити в задоволенні позову.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.В. Кашпур
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2014 |
Оприлюднено | 27.10.2014 |
Номер документу | 41025562 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні