Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 жовтня 2014 р. № 820/16206/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панова М.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,
представників сторін:
позивача - Ісаєнко М.О., Дорошенко Н.В.,
відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМ-ФОР" до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМ-ФОР" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області в якому з урахуванням змінених позовних вимог просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Дергачівської об'єднаної державної податкової Інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000542202 від 03 вересня 2014 року; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000532202 від 03 вересня 2014 року в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 18684,00 грн., та штрафних санкцій на суму 9342,00.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що правомірно формував витрати та податковий кредит за спірний період що підтверджується належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.
Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали та просили задовольнити в повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про причину неявки суду не повідомив, був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності представника відповідача на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 128 КАСУ.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що на підставі направлень від 23.07.2014 року № 253 та № 254 , згідно з п.п. 78.1.11 п.78.1. п.78.4 ст. 78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 VI, було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "КОМ-ФОР" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.05.2014 року. За результатами якої було складено акт від 20.08.2014 року № 725/20-11-22-01/33337750 про результати позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ "КОМ-ФОР" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.05.2014року, яким було встановлено порушення п.138.1, п.п. 138.10.3 п.138.10 ст. 138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ із змінами і доповненнями ТОВ „КОМ-ФОР» завищено суму витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за 2013 рік, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємства на суму 17749 грн. в т.ч. за 2013 рік у сумі 17749 грн.; п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п. 198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ із змінами і доповненнями ТОВ „КОМ-ФОР» завищено податковий кредит з ПДВ, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 32301 гри., в тому числі за січень 2013 року у сумі 2423 грн., за червень 2013 року у сумі 750 грн., за липень 2013 року у сумі 1667 грн., за серпень 2013 року у сумі 2317 грн., за вересень 2013 року у сумі 1833 грн., за січень 2014 року у сумі 12117 грн., за березень 2014 року у сумі 11194 грн.; п.п. 176.2 «Б» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України ТОВ "КОМ-ФОР" подано податковий розрахунок за формою 1-ДФ за I-IV квартали 2012 року та І квартал 2013 року з помилками про суму доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, суми утриманого з них податку; п.п. 168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України встановлено неперахування утриманого податку на доходи фізичних осіб у встановлені терміни, визначені зазначеною статтею Податкового кодексу України , за квітень 2013 року в сумі 27473,85 грн.
На підставі акту від 20.08.2014 року № 725/20-11-22-01/33337750 про результати позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ "КОМ-ФОР" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 року по 31.05.2014 року Дергачівською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000532202 від 03 вересня 2014 року та № 0000542202 від 03 вересня 2014 року.
Суд зазначає, що пунктом 138.1 статті 138 ПК України передбачено, що витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
В силу вимог пункту 138.2 цієї ж статті Кодексу витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Пунктом 138.8 статті 138 ПК України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, та включає як прямі матеріальні витрати, так і вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Пунктом 138.4 статті 138 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Згідно підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Як зазначив представник позивача у судовому засіданні, основними видами діяльності ТОВ «КОМ-ФОР» є виробництво матраців та оптова торгівля. Обсяги виробництва матраців за перевіряємий період - 65 238 шт. На балансі ТОВ «КОМ-ФОР» є п'ять вантажних автомобілів, та чотири причепи. Два автомобіля ГАЗ АС бортових малотоннажних відкомандировані для обслуговування складу у м.Києві. Таким чином, за місцем знаходження виробництва використовується три вантажні автомобілі та чотири причепи. При цьому, один із автомобілів - марки ТАТА (об'єм завантаження ЗЗ м.куб.) не передбачений для використання з причепом і здійснює доставку товарів лише покупцям Харківської області та м. Харкова. Автомобілі ВАР (об'єм 55 м.куб) та Мерседес (об'єм 45 м.куб.) обслуговують інші, більш віддалені регіони. Враховуючи кількість виробленої за перевіряє мий період продукції, та середні габаритні розміри ( висота в середньому 0,23м, найпоширеніша ширина - 1, 6 м. , довжина -2 м) одиниці, що найбільше користується попитом, загальний середній об'єм продукції складає 48 276,12 м.куб. Реалізовано за перевіряємий період було 63 768 шт., що в середньому складає 47 188, 32м.куб. Разом з основними товарами - матрацами, підприємство поставляє інші супутні товари власного виробництва: наматрацники, топери, футони, ковдри, подушки, які також користуються великим попитом. Для підтримання позицій на ринку нашим контрагентам доставляються рекламні та маркетингові товари: взірці, стійки для взірців, каталоги, плакати, баннери, тощо. Вказані предмети приблизно складають 10-15 % завантаженого транспортного засобу. Також ТОВ «КОМ-ФОР» здійснює продаж Імпортованих меблів побутових, каркас - ліжок.
Таким чином, враховуючи територію, якою охоплюються поставки, обсяги поставок, власного транспорту підприємства недостатньо для своєчасного та повного виконання своїх зобов'язань щодо термінів та об'ємів поставок перед покупцями різних регіонів України. Крім того, автомобілі, як і будь-яка інша техніка деколи виходять з ладу, потребують ремонту, профілактичних робіт. Також підприємство має дотримуватись вимог законодавства про працю щодо часу відпочинку для водіїв.
Як вбачається з матеріалів справи, 02.12.2013 року було укладено договір на транспортно - експедиційне обслуговування між позивачем та ТОВ «Класс ЛТД» (код за ЄДРПОУ 38675932). У січні 2014 року зазначеним підприємством було надано послуги по доставці товарів контрагентам - покупцям ТОВ «КОМ-ФОР» та матеріалів від постачальника, зокрема, - ТОВ «Одєтекс», ПрАТ «ВО Стальканат-Сілур». Умови перевезення, надання послуг ТОВ «Класс ЛТД» оформлювалось актами виконаних робіт, на виконання умов договору виписані податкові накладні.
Взаємовідносини з ПП « Промтранспоставка» щодо послуг з перевезення (код за ЄДРПОУ 34330452) регулювались договорами-заявками на кожний випадок надання послуг. Виконання робіт цим контрагентом надані послуги оформлювались актами наданих послуг, на виконання умов договору виписані податкові накладні.
ПП «Промтранспоставка» також здійснювало доставку товарів покупцям ТОВ «КОМ-ФОР».
По взаємовідносинах з ТОВ «Класс ЛТД», так і з ПП «Промтранспоставка» на кожного з вантажоотримувачів ТОВ «КОМ-ФОР» було оформлено товарно-транспортні накладні. Постачальниками - вантажовідправниками було надано товарно-транспортні накладні.
Товарно-транспортні накладні містять відмітку вантажоотримувача (у випадку доставки покупцям ТОВ «КОМ-ФОР»), про отримання товару, та відмітку вантажовідправника ( у випадку доставки від постачальників ТОВ «КОМ-ФОР»).
Наявність товару якій транспортувався підтверджує копія сертифікату відповідності та висновок сан. епід. станції на вказану продукцію.
До матеріалів справи долучені копії договорів між позивачем та його контрагентами щодо реалізації товару який транспортувався.
Відображення руху вказаного товару у бухгалтерському обліку підприємства підтвержується копіями оборотно-сальдових відомостей.
Сплата по вказаним господарським операціям здійснена в повному обсязі, що підтверджують платіжні доручення.
Належним чином засвідчені вищезазначені договори та первинні документи бухгалтерського та податкового обліку містяться в матеріалах справи.
Вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704.
Отже, вищенаведене свідчить про те, що позивач правомірно включив до витрат та податкового кредиту суми, які підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку з придбанням позивачем товарів (робіт, послуг), які в свою чергу були використані останнім в оподатковуваних операціях у межах господарській діяльності.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМ-ФОР" до Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення- задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Дергачівської об'єднаної державної податкової Інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000542202 від 03 вересня 2014 року .
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Дергачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000532202 від 03 вересня 2014 року в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 18684,00 грн., та штрафних санкцій на суму 9342,00.
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМ-ФОР" (адреса: 62370, Харківська область, Дергачівський район, смт. Солоницівка, вул. Бєлгородська, 5, код ЄДРПОУ 33337750, п/р 26004601306015 в АТ "ОТП Банк" м. Київ, МФО 300528) 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. витрат зі сплати судового збору.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 20 жовтня 2014 року.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 29.10.2014 |
Номер документу | 41048924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні