ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 серпня 2014 р. Справа № 804/11595/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Рищенко А. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
04.08.2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 06.08.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Свої позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (далі - ТОВ «РТІ-КИЇВ») обґрунтовує тим, що позивачем було отримано акти податкового органу від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 та від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 про неможливість проведення зустрічних звірок. При цьому, у вказаних актах відповідач робить протиправні висновки щодо укладених з контрагентами правочинів, що порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб. За твердженнями позивача, відповідач, не маючи будь-яких правових підстав, без наданих законом повноважень, без огляду та належного витребування та без огляду, співставлення первинних документів щодо здійснення господарської діяльності, підміняючи зустрічну звірку позаплановою перевіркою, та на підставі складених лише актів звірок неправомірно здійснив коригування податкової звітності позивача за період березень-квітень 2014 року.
Просить суд:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічних звірок Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), в результаті яких складені акти: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року»;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо виключення (коригування) на підставі актів: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року», з електронних та інформаційних баз даних, в тому числі з Автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи «Податковий блок», суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) у податкових деклараціях за період березень-квітень 2014 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в усіх інформаційних електронних базах даних, в тому числі в Автоматизованій системі співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), зазначених останнім в податкових деклараціях за період: березень - квітень 2014 року.
У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.
Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.
У відповідності до положень ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити даний адміністративний позов частково з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що 19.05.2014 року та 18.06.2014 року відповідачем було вжито відповідних заходів щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «РТІ-КИЇВ» з питань підтвердження господарських відносин з платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку за період березень-квітень 2014 року відповідно. За результатами таких намагань відповідачем було складено акти від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року» та від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року», з електронних та інформаційних баз даних, в тому числі з Автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи «Податковий блок», суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) у податкових деклараціях за період березень-квітень 2014 року.
У зазначених актах відповідач робить зазначення про те, що було неможливо провести зустрічну звірку як 19.05.2014 року так і 18.06.2014 року, однак ним були проведені дії щодо організації проведення зустрічних звірок з метою забезпечення підтвердження господарських відносин із платниками податків за період березень-квітень 2014 року. Та фактично проведену перевірку таких даних, хід якої викладено в актах від 19.05.2014 року та від 18.06.2014 року відповідно.
Під час проведення вказаних звірок податковий орган прийшов до наступних висновків:
за актом від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920:
- правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб;
- звіркою ТОВ «РТІ-КИЇВ» не встановлено відображення в податковому обліку господарських операцій та розрахунків з контрагентами-покупцями та постачальниками за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року;
- звіркою ТОВ «РТІ-КИЇВ» не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами-покупцями та постачальниками за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків;
- встановлено порушення вимог п.187.1 ст.187, п.198.1, п.198.2, п.198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року. За результатами звірки ТОВ «РТІ-КИЇВ» не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року, а також не підтверджено задекларований податковий кредит з ПДВ за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року. Перевіркою встановлено, що правочини, укладені з контрагентами, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб;
за актом від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03:
- правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб;
- звіркою ТОВ «РТІ-КИЇВ» не встановлено відображення в податковому обліку господарських операцій та розрахунків з контрагентами-покупцями та постачальниками за період з 01.04.2014 року по 31.04.2014 року;
- звіркою ТОВ «РТІ-КИЇВ» не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами-покупцями та постачальниками за період з 01.04.2014 року по 31.04.2014 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків;
- встановлено порушення вимог п.187.1 ст.187, п.198.1, п.198.2, п.198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.04.2014 року по 31.04.2014 року. За результатами звірки ТОВ «РТІ-КИЇВ» не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року, а також не підтверджено задекларований податковий кредит з ПДВ за період з 01.04.2014 року по 31.04.2014 року. Перевіркою встановлено, що правочини, укладені з контрагентами, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
На підставі таких висновків, викладених в актах про неможливість проведення зустрічних звірок від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 та від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03, податковою інспекцією було проведено коригування сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ, які були самостійно визначені ТОВ «РТІ-КИЇВ» у податкових деклараціях за період березень - квітень 2014 року. На підтвердження цього позивачем надані суду письмові докази щодо проведення коригувань: копії даних моніторингового центру з автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок».
На підтвердження реальності проведених господарських операцій ТОВ «РТІ-КИЇВ» надало суду копії податкових декларацій з ПДВ та копії первинних документів за перевіряємі періоди, а саме: видаткові та податкові накладні, договори, акти, рахунки, довіреності, товарно-транспортні накладні щодо здійснення господарських відносин ТОВ «РТІ-КИЇВ» щодо купівлі/продажу товару (послуг), та такі є наявними в матеріалах справи.
Суд зазначає, що відповідно до вимог п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Вимогами п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність».
Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.
Також порядок проведення зустрічних звірок органами державної податкової служби передбачено у відповідній Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» від 27.12.2010 року за № 1232 (є чинним).
Згідно вказаного Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).
Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
Натомість відповідачем було порушено порядок проведення зустрічної звірки, зворотного суду доведено не було, не надано належних підтверджуючих письмових доказів.
Щодо висновків, викладених в актах, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.
За п.85.2, п.85.4, п.85.8 ст.85 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому великий платник податків зобов'язаний також надати в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб копії документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються ним в електронній формі), не пізніше робочого дня, наступного за днем початку документальної виїзної планової, позапланової перевірки, документальної невиїзної перевірки.
Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов'язані надавати інформацію в електронній формі, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов'язку подання її в електронній формі.
Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до цього Кодексу пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів(якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації). Загальний формат та порядок подання такої інформації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
При проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Згідно із п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, послуг.
За ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV (у відповідній чинній редакцій), первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Тобто, факт вчинення певних господарських операцій, та правомірність подальшого відображення (проведення) їх у бухгалтерському та податковому обліку, можливо досліджувати лише на підставі вивчення та дослідження первинних документів платника податків, наявність та законність складення яких, як фактично, так і юридично, буде підтвердженням здійснення таких операцій.
Стаття 204 Цивільного кодексу України закріплює принцип презумпції правомірності правочину. Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він невизнаний судом недійсним.
Згідно з ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Статтею 207 Господарського кодексу України встановлено, що господарське зобов'язання, що відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції, може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Відповідно до презумпції правомірності правочину всі укладені між сторонами правочини є чинними, якщо їх недійсність прямо не встановлена законом (нікчемні правочини). В усіх інших випадках питання про недійсність правочину має бути встановлено судом на підставі заяви зацікавленої особи після повного та всебічного розгляду питання про недійсність такого правочину. Про недійсність правочини ухвалюється судове рішення.
Суд, з урахуванням порушення порядку проведення зустрічних звірок позивача, вбачає безпідставність та протиправність визначених у складених актах висновків щодо виявлених правопорушень у перевіряємі періоди. Однак, при цьому суд зазначає, що позовні вимоги про визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічних звірок Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), в результаті яких складені акти: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року» є такими, що задоволенню не підлягають. Адже податковим органом були проведені дії на виконання покладених на нього функціональних обов'язків, результатом виконання яких стало складання актів про неможливість проведення зустрічних звірок відповідно, а твердження відповідача, викладені в даному акті як такі не мають юридичного значення, а лише відображають зафіксовані в ньому умовиводи контролюючого органу.
Щодо порядку коригування показників податкової звітності позивача, то суд зазначає таке.
Підпунктом 14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до вимог ст.192 Податкового кодексу України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.
Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.
Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку;
б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.
Згідно положень ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Отже, суд зазначає, що за результатами проведених заходів щодо здійснення зустрічних звірок відповідач на підставі протиправних висновків, без наявності відповідних первинних документів, без належно винесених податкових повідомлень-рішень, на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок відповідно, з порушенням порядку проведення коригувань протиправно провів коригування показників податкової звітності, а саме: сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) у податкових деклараціях за період березень-квітень 2014 року.
Таким чином, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню частково, а саме: в частині позовних вимог щодо визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічних звірок Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), в результаті яких складені акти: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року» - залишити без задоволення, а в частині позовних вимог щодо визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо виключення (коригування) на підставі актів: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року», з електронних та інформаційних баз даних, в тому числі з Автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи «Податковий блок», суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) у податкових деклараціях за період березень-квітень 2014 року; зобов'язання Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в усіх інформаційних електронних базах даних, в тому числі в Автоматизованій системі співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), зазначених останнім в податкових деклараціях за період: березень - квітень 2014 року - задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо виключення (коригування) на підставі актів: від 19.05.2014 року №152/20-31-22-03/33900920 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2014 року по 31.03.2014 року»; від 18.06.2014 року №200/20-31-22-03 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 року», з електронних та інформаційних баз даних, в тому числі з Автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи «Податковий блок», суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920) у податкових деклараціях за період березень-квітень 2014 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в усіх інформаційних електронних базах даних, в тому числі в Автоматизованій системі співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «РТІ-КИЇВ» (код ЄДРПОУ - 33900920), зазначених останнім в податкових деклараціях за період: березень - квітень 2014 року.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.
Суддя А.Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2014 |
Оприлюднено | 30.10.2014 |
Номер документу | 41090548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні