Постанова
від 27.10.2014 по справі 804/12916/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2014 р. Справа № 804/12916/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О.

при секретарі Пасічнику Т.В.

за участю:

представника позивача Яковлєва Д.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Паровозь" до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 18.08.2014 року № 0002462203 та № 0002472203 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій.

В обґрунтування позовних вимог фізична зазначено, що 04.08.2014 року працівниками Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку щодо, зокрема, дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій. За наслідками перевірки складено акт, внаслідок розгляду якого Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області прийняті спірні податкові повідомлення - рішення від 18.08.2014 року. Позивач не погоджується із вказаними рішеннями, оскільки вважає, що зафіксовані в акті перевірки порушення про незабезпечення щоденного друку фіскальних звітних чеків та не оприбуткування суми виручки в розділі 2 КОРО в день її надходження не відповідають дійсності. При цьому вказує, що після закінчення зміни здійснювався обов'язковий друк фіскальних чеків та вся готівка оприбутковувалась, відтак підстав для застосування фінансових санкцій не було.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, з підстав викладених у позові.

Представник відповідача в засідання не з'явився, разом з письмовими запереченнями проти позовних вимог заявив клопотання про розгляд справи без його участі.

Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що з 04 серпня 2014 року посадовими особами Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку позивача, про що складено акт.

У вказаному акті зафіксовано, що у відповідності до Закону України від 06.06.1995р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі та громадського харчування» ТОВ «Паровозь» використовувало реєстратори розрахункових операцій:

- Марія 301МТМ фіскальний №3000036521, зареєстрований на ресторан «Паровозь» розташований за адресою: м. Кривий Ріг, пр. Карла Маркса, 25;

- Марія 301 МТМ фіскальний №3000041770, зареєстрований на ресторан «Papa Italiano» розташований за адресою: м. Кривий Ріг, пр. Карла Маркса, 25.

Актом фактичної перевірки ТОВ «Паровозь» встановлено незабезпечення щоденного друкування Z-звітів на реєстраторах розрахункових операцій, чим порушено п. 9 ст. З Закону України №265:

- відсутні Z-звіти (фіскальний №3000041770) за 17.03.2014р., 01.04.2014р., 10.04.2014р., 14.04.2014р.

- відсутні Z-звіти (фіскальний №3000036521) за 24.03.2014р„ 26.03.2014р., 27.03.2014р., 20.05.2014р., 09.06.2014р., 21.07.2014р.

- Z-звіт №0001 за 10.03.2014р. роздрукований 11.03.2014 р. сума готівки складає 60,00 грн.;

- Z-звіт №0055 за 08.05.2014р. роздрукований 09.05.2014 р. сума готівки складає 775,00 грн.;

- Z-звіт №0070 за 24.05.2014р. роздрукований 25.05.2014 р. сума готівки складає 1280,00 грн.;

- Z-звіт №0088 за 12.06.2014р. роздрукований 13.06.2014 р. сума готівки складає 124,00 грн.;

- Z-звіт №0095 за 19.06.2014р. роздрукований 20.06.2014 р. сума готівки складає 64,00 грн.;

- Z-звіт №0105 за 29.06.2014р. роздрукований 30.06.2014 р. сума готівки складає 140,00 грн.;

- Z-звіт №0111 за 05.07.2014р. роздрукований 06.07.2014 р. сума готівки складає 1445,00 грн.;

- Z-звіт №0136 за 31,07.2014р. роздрукований 01.08.2014 р. сума готівки складає 416,00 грн.

Актом фактичної перевірки ТОВ «Паровозь» також встановлено несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у повній сумі їх фактичного надходження в книзі обліку розрахункових операцій №3000036521 підприємства на загальну суму 4304,00 грн., чим порушено п. 2.6 Положення №637:

- Z-звіт №0001 за 10.03.2014р. роздрукований 11.03.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 60,00 грн.;

- Z-звіт №0055 за 08.05.2014р. роздрукований 09.05.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 775,00 грн.;

- Z-звіт №0070 за 24.05.2014р. роздрукований 25.05.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 1280,00 грн.;

- Z-звіт №0088 за 12.06.2014р. роздрукований 13.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 124,00 грн.;

- Z-звіт №0095 за 19.06.2014р. роздрукований 20.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 64,00 грн.;

- Z-звіт №0105 за 29.06.2014р. роздрукований 30.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 140,00 грн.;

- Z-звіт №0111 за 05.07.2014р. роздрукований 06.07.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 1445,00 грн.;

- Z-звіт №0136 за 31.07.2014р. роздрукований 01.08.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 416,00 грн.

За наслідками встановлених порушень відповідач дійшов висновку про порушення позивачем п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", п. 2.2, 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 15.12.04 р. № 637.

Акт підписано позивачем із запереченнями.

18.08.2014 року на підставі вказаного акту перевірки виконуючим обов'язки Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області прийняті податкові повідомлення - рішення № 0002462203, яким до товариства застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 6120,00 грн., та № 0002472203, в якому визначено позивачу суму грошового зобов'язання з штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 21520,00 грн.

Стосовно податкового повідомлення - рішення № 0002462203від 18.08.2014 року.

Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій, вказаним податковим повідомленням - рішенням до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 6120 грн. за не забезпеченням щоденного друку фіскальних звітних чеків у 18 випадках, виходячи із розрахунку 340 (санкція) *18 (випадки) =6120 грн..

Відповідно до пункту 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № № 265/95-ВР), суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

У абзаці 22 статті 2 Закону № 265/95-ВР зазначено, що фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті.

Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 року № 199.

Згідно із приписами пункту 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 року № 199 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Вимоги), Z-звіт - денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті реєстратора; X-звіт - денний звіт без обнулення інформації в оперативній пам'яті; зміна - період роботи реєстратора від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

При цьому у примітці 1 додатку до Вимог вказано, що підсумок розрахунків обчислюється за зміну, максимальна тривалість якої не повинна перевищувати 24 години.

Зі змісту наведених правових норм випливає висновок, що строк щоденного друкування фіскальних звітних чеків визначається годинами і не повинен перевищувати 24 годин з моменту реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту; технічне поняття "зміна РРО" ніяк не пов'язане з режимом роботи підприємства.

За таких обставин, відлік тривалості зміни РРО починається з моменту реєстрації першої розрахункової операції після виконання попереднього Z-звіту, а не з початку робочого дня (00.00 годин), на чому наполягає контролюючий орган.

Оглянувши в засіданні суду оригінали фіскальних звітних чеків та Z - звітів, судом встановлено наступне.

10.03.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 10.03.2014 року о 15:29 год. Тривалість зміни - до 15:29 год. 11.03.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 10.03.2014 року № 0001 знято 11.03.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 60,00 гри.;

08.05.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 08.05.2014 року о 16:21 год. Тривалість зміни - до 16:21 год. 09.05.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 08.05.2014 року № 0055 знято 09.05.2014 року о 0 год. 00 хв, в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 775,00 гри.;

24.05.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 24.05.2014 року об 18:00 год. Тривалість зміни - до 18:00 год. 25.05.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 24.05.201-1 року № 0070 знято 25.05.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 1280,00 гри.;

12.06.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 12.06.2014 року об 11:53 год. Тривалість зміни - до 11:53 год. 13.06.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 12.06.2014 року № 0088 знято 12.06.2014 року о 0 год. 57 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 124,00 гри.;

19.06.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 19.06.2014 року об 22:42 год. Тривалість зміни - до 22:42 год. 20.06.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 19.06.2014 року № 0095 знято 20.06.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 64,00 гри.;

29.06.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 20.06.2014 року об 12:22 год. Тривалість зміни - до 12:22 год. 30.06.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 29.06.2014 року № 0105 знято 30.06.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 140,00 гри.;

05.07.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 05.07.2014 року о 16:00 год. Тривалість зміни - до 16:00 год. 06.07.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 06.07.2014 року № 0111 знято 06.07.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 1445,00 грн.;

31.07.2014 року, перша розрахункова операція зареєстрована 31.07.2014 року об 14:18 год. Тривалість зміни - до 14:18 год. 01.08.2014 року. Фіскальний чек (Z-звіт) за 31.07.2014 року № 0136 знято 01.08.2014 року о 0 год. 00 хв. в межах встановлених законодавством строків (24 години від реєстрації першої розрахункової операції), сума звіту 416,00 грн.

Копії зазначених Z-звітів долучені до матеріалів справи.

Таким чином, суд приходить до висновку, що роздрукування Z-звітів за вказані дати позивачем здійснено у межах відповідних змін. Відтак твердження відповідача щодо несвоєчасного щоденного роздрукування ТОВ «Паровозь» фіскальних звітних чеків за ці дні є безпідставними.

Також під час судового розгляду справи були спростовані посилання контролюючого органу на те, що позивачем не було забезпечено роздрукування щоденних Z-звітів за 17.03.2014р., 01.04.2014р., 10.04.2014р., 14.04.2014р., 24.03.2014р„ 26.03.2014р., 27.03.2014р., 20.05.2014р., 09.06.2014р., 21.07.2014р., оскільки у зазначені дні у ресторану не було клієнтів, а відтак розрахункові операції не здійснювались та, відповідно, фіскальні чеки не друкуються.

Аналогічної позиції дійшов Верховний суд України в постанові від 24 вересня 2013 року.

З огляду на викладене та встановлені під час судового розгляду обставини, суд приходить до висновку, що роздрукування Z-звітів за вказані дати позивачем здійснено у межах відповідних змін, а відтак податкове повідомлення - рішення податкові повідомлення - рішення від 18.08.2014 року№ 0002462203, яким до товариства застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 6120,00 грн. є неправомірним, тому його слід скасувати.

Щодо податкового повідомлення - рішення від 18.08.2014 р. № 0002472203, суд зазначає наступне.

Як видно із розрахунку штрафних (фінансових) санкцій, підставою для нарахування спірним податковим повідомленням - рішенням № 0002472203 позивачу фінансових санкцій в розмірі 21520 грн., слугував висновок контролюючого органу про те, що позивачем не було оприбутковано готівкові кошти в розмірі 4304 грн. в день їх надходження. Штраф розраховано у п'ятикратному розмірі від суми цих коштів.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення № 637).

Пунктом 1.2 глави 1 Положення № 637 визначено, що готівка (готівкові кошти) - грошові знаки національної валюти України - банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні монети, які є дійсними платіжними засобами.

У абзаці 9 вказаного пункту глави 1 Положення № 637 зазначено, що каса - приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.

Згідно із приписами пункту 2.6 Положення № 637, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій (абз. 22 п. 1.2 гл. 1 Положення № 637).

В силу норм статті 2 Закону № 265/95-ВР, абзацу 17 пункту 1.2 глави 1 Положення № 637, книга обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Абзацом третім статті 1 Указу Президента України від 12.06.1995 року № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (зі змінами та доповненнями) установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Із аналізу наведеного випливає висновок, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги) та відображення на їх підставі готівки у КОРО. Невиконання будь-якої із цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність (абзац третій статті 1 Указу N 436/95).

Для вирішення питання щодо дотримання порядку оприбуткування готівки необхідно з'ясовувати, яким чином здійснена фіксація повної суми фактичних надходжень готівки (прибуткові касові ордери або фіскальні звітні чеки), а також чи відображено в подальшому такі касові документи у відповідній книзі обліку.

У засіданні суду встановлено, що, на думку контролюючого органу, позивачем не було оприбутковано готівку в день їх надходження в розділ № 2 КОРО, а саме:

- Z-звіт №0001 за 10.03.2014р. роздрукований 11.03.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 60,00 грн.;

- Z-звіт №0055 за 08.05.2014р. роздрукований 09.05.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 775,00 грн.;

- Z-звіт №0070 за 24.05.2014р. роздрукований 25.05.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 1280,00 грн.;

- Z-звіт №0088 за 12.06.2014р. роздрукований 13.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 124,00 грн.;

- Z-звіт №0095 за 19.06.2014р. роздрукований 20.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 64,00 грн.;

- Z-звіт №0105 за 29.06.2014р. роздрукований 30.06.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 140,00 грн.;

- Z-звіт №0111 за 05.07.2014р. роздрукований 06.07.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 1445,00 грн.;

- Z-звіт №0136 за 31.07.2014р. роздрукований 01.08.2014 р. сума несвоєчасно оприбуткованої готівки в книзі ОРО складає 416,00 грн.

Під час дослідження судом зазначених фіскальних звітних чеків виявлено, що позивачем було забезпечено їх щоденне роздрукування у межах кожної зміни роботи РРО.

Отже, ТОВ «Паровозь» здійснено оприбуткування готівки в розмірі 4304 грн. у зміну їх надходження, тому застосування фінансових санкцій у розмірі 21520,00 грн. (4304*5=21520) є протиправним, а податкове повідомлення - рішення від 18.08.2014 р. № 0002472203 необхідно скасувати.

З огляду на викладене, позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись статтями 86, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Паровозь" до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення - рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області форми «С» від 18.08.2014року № 0002462203 та № 0002472203 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства «Паровозь» (ЄДРПОУ 38659093) судовий збір у розмірі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 копійок).

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 28 жовтня 2014 року

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2014
Оприлюднено30.10.2014
Номер документу41093223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12916/14

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 19.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 27.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні