ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2014 року о 09 год. 35 хв.Справа № 808/4731/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Шари І.В.
за участю секретаря судового засідання Пелеха С.І.
представників сторін:
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
третьої особи - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
до Комунального підприємства "Запорізьке міське бюро технічної інвентаризації",
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Запорізька міська рада,
про припинення підприємницької діяльності
ВСТАНОВИВ:
23 липня 2014 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя, позивач) до Комунального підприємства "Запорізьке міське бюро технічної інвентаризації" (далі - КП «ЗМБТІ», відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Запорізька міська рада (далі - третя особа), в якому позивач просить припинити підприємницьку діяльність відповідача.
Позовні вимоги обґрунтовує ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-ІV (далі - Закон №755-ІV) та Податковим кодексом України від 02.12.2010р. № 2755-VI (далі - ПК України), зокрема зазначає, що відповідач з 01.03.2010 не звітує по податковій фінансовій звітності.
Представник Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області в судове засідання не з'явився, 07.10.2014 подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, позов підтримує.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, 02.09.2014 подав до суду пояснення на позовну заяву, в якому зазначив, що позов підтримує.
Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Комунальне підприємство "Запорізьке міське бюро технічної інвентаризації" (ідентифікаційний код 33377751) є юридичною особою та зареєстроване 02.02.2005, і знаходиться за адресою: 69032, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд.7, - що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №18906687 від 26.06.2014 (а.с.5-7).
Відповідно до зазначеного Витягу засновником КП «ЗМБТІ» є Запорізька міська рада.
Згідно довідки ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя від 19.06.2014 №6577/10/08-28-20-11 (а.с.3) КП «ЗМБТІ» не має заборгованості з платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України.
Згідно довідки позивача №6663/10/08-18-28-14 від 23.06.2014 КП «ЗМБТІ» з 01.03.2010 не звітує по податковій фінансовій звітності.
Ухвалою суду від 11.09.2014 від Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя витребувано Інформацію щодо наявності або відсутності заборгованості з платежів перед Управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя з боку Комунального підприємства "Запорізьке міське бюро технічної інвентаризації" (а.с.36).
26.09.2014 від Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя до суду надійшов лист від 23.09.2014 №6900/02 (вх.№36812) (а.с.44), яким повідомлялось, що відповідач має заборгованість зі сплати платежів до Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя на загальну суму 15963,73 грн., у тому числі:
- 5199,65 грн. - заборгованість зі сплати страхових внесків;
- 6983,77 грн. - заборгованість зі сплати фінансових санкцій;
- 3780,51 грн. - заборгованість зі сплати пені.
Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Згідно з п.15.1 ст.15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 ПК України звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України №755-ІV.
Під час судового розгляду справи по суті, судом було з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо припинення юридичної особи. Як і не має передбачених таким порядком підстав для реалізації таких повноважень.
Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України №755-ІV, який визначає обставини, за яких державна реєстрація припинення юридичної особи може бути проведена.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України №755-ІV дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Згідно ч.1 ст. 4 Закону України №755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
За приписами ч.1 ст.33 Закону України №755-ІV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи (частина 2 ст. 33 Закону України №755-ІV).
За правилами ч.2 ст.38 Закону №755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Суд вважає за необхідне зазначити, що згідно ч. 1 ст. 36 Закону України №755-ІV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Також суд вважає необхідним зазначити, що відповідно до ч.3 ст. 38-1 Закону України №755-ІV органи доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування у місячний строк з дати надходження повідомлення від державного реєстратора повинні надіслати йому:
довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність або про списання заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) юридичної особи або повідомлення про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;
довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;
довідку відповідного органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи або повідомлення про наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;
довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи.
Аналіз вищевказаних норм дає підстави зробити висновок, що однією з важливих умов припинення юридичної особи є відсутність заборгованості такої юридичної особи перед Державним бюджетом України зі сплати обов'язкових платежів (податків, зборів, тощо).
Судом встановлено, що відповідач має непогашену та несписану заборгованість перед Пенсійним фондом України у загальній сумі 15963,73 грн., - що підтверджується наявним в матеріалах адміністративної справи Листом Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Запоріжжя від 23.09.2014 №6900/02 (вх.№36812) (а.с.44).
Суд зазначає, що згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV, п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України та керуючись ст. ст. 2-10, 11, 12, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Ленінському район м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про припинення підприємницької діяльності Комунального підприємства "Запорізьке міське бюро технічної інвентаризації" (ідентифікаційний код 33377751) - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 04.11.2014 |
Номер документу | 41117404 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні