cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/10558/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Файдюк В.В.
У Х В А Л А
Іменем України
28 жовтня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Файдюка В.В.
суддів: Мєзєнцева Є.І.
Чаку Є.В.
При секретарі: Ковтун І.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗУМОС" до Державної казначейської служби України, Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві про визнання неправомірною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 серпня 2014 року адміністративний позов ТОВ "ЗУМОС" до Державної казначейської служби України, Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві про визнання неправомірною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії - задоволено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2013 року по справі № 2а-5030/11/2670, залишеною без змін ухвалами Київського апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2013 року та Вищого адміністративного суду України від 05 лютого 2014 року позов ТОВ «Зумос » до ДПІ у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві, за участю прокуратури м. Києва про стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість - задоволено. Постановлено стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ «Зумос» бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 5 383 612,00 (п'ять мільйонів триста вісімдесят три тисячі шістсот дванадцять) грн.
На виконання вказаної постанови в примусовому порядку Окружним адміністративним судом міста Києва видано виконавчий лист від 17 лютого 2014 року № 2а-5030/11/2370.
20 лютого 2014 позивач звернувся до Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві із заявою про виконання вказаного вище виконавчого листа.
21 червня 2014 позивач повторно звернувся до Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві з заявою в якій просив, зокрема, надати інформацію з приводу причин невиконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2013 року по справі № 2а-5030/11/2670.
09 липня 2014 позивач звернувся до Державної казначейської служби України з заявою, в якій зазначив про невиконання органами Державної казначейської служби України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 2а-5030/11/2670 та просив повідомити про причини такого невиконання.
Не погоджуючись з такою бездіяльністю відповідачів щодо невиконання судового рішення, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Згідно статті 124 Конституції України, статті 255 КАС України, рішення суду яке набрало законну силу обов'язково до виконання на всій території України, а також обов'язково для всіх осіб, сторін які брали участь у справі, всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових і службових осіб.
Згідно п.1 статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» Держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державний орган.
Згідно ч. 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів, судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
Обов'язок бюджетного відшкодування податку на додану вартість за судовими рішеннями покладено на органи Державного Казначейства.
Механізм бюджетного відшкодування податку на додану вартість за судовими рішеннями визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №845.
Порядок взаємодії між органами державної податкової служби України та Державного казначейства України в процесі судового розгляду та виконання рішень суду щодо безспірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються надходження Державного бюджету України з податку на додану вартість, затверджений спільним наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 27 квітня 2004 року №82/245, врегульовує питання координації дій органів Казначейства та органів державної податкової служби України.
Згідно з частиною 1 пункту 23 Порядку 845 стягувач, на користь якого прийняті судові рішення про бюджетне відшкодування податку на додану вартість, подає документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку до територіального органу Казначейства за місцем реєстрації стягувача в органі державної податкової служби.
Пунктом 6 Порядку 845 передбачено перелік документів, що стягувач надсилає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачами, позивач подав до відповідача-1 повний пакет документів, необхідний для безспірного списання коштів з Державного бюджету, з дотриманням визначеної процедури.
Територіальний орган Казначейства після надходження зазначених документів від стягувача, надсилає до відповідного територіального органу Міністерства доходів і зборів запит щодо визначення розміру залишку невідшкодованих з державного бюджету сум ПДВ.
Після закінчення 5-денного строку на узгодження розміру зазначеного залишку територіальний орган Казначейства передає виконавчий документ та інші документи, необхідні для його виконання, до Казначейства України.
Згідно п. 23 Порядку 845 Казначейство України здійснює в порядку черговості надходження виконавчих документів безспірне списання коштів державного бюджету в розмірі, встановленому судом або узгодженому органом державної податкової служби із стягувачем. та перераховує такі кошти на рахунок стягувача, зазначений у виконавчому документі або його заяві про виконання рішення про стягнення коштів.
Як вбачається з матеріалів справи та пояснень відповідача, Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві направило весь пакет документів щодо виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2014 року до Державної казначейської служби України. Тобто, апелянт зазначає, що ним вчинено всі необхідні дії для виконання судового рішення, тому ГУ ДКСУ в м. Києві права та законні інтереси позивача не порушувало.
Між тим, в матеріалах справи не міститься жодних відомостей щодо того, що рішення по справі № 2а-5030/11/2670 на момент винесення даного рішення виконано чи Державною казначейською службою України вчинено будь-які дії щодо реалізації такого виконання, а тому права та законні інтереси позивача залишаються порушеними, кошти не отримані.
Враховуючи зазначене, суд апеляційної інстанції вважає доводи позивача про порушення Державною казначейською служби України, Головним управлінням Державної казначейської служби України у місті Києві Конституції України, Податкового кодексу України, «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників законними та обґрунтованими.
Таким чином обґрунтованим є висновок суду першої інстанції про задоволення даного адміністративного позову.
Отже при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.
Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 серпня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді: Головуючий суддя Файдюк В.В.
Судді: Чаку Є.В.
Мєзєнцев Є.І.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 31.10.2014 |
Номер документу | 41139728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Файдюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні