Ухвала
від 14.10.2014 по справі 820/6644/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2014 р.Справа № 820/6644/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Бершова Г.Є.

Суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2014р. по справі № 820/6644/14

за позовом Приватного акціонерного товариства "Торгова компанія "Барвінок"

до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Приватне акціонерне товариство «Торгова компанія «Барвінок» (далі - позивач) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - відповідач), в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення відповідача від 12.11.2013р. №0001642201, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 78 403, 50 грн. з яких 52 269 грн. - за основним платежем та 26 134, 50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення відповідача від 12.11.2013р. №0001652201, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 382 711, 50 грн., з яких 255 141 грн. - за основним платежем та 127 570, 50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 12.11.2013 р. №0001642201 та №0001652201.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ПАТ «ТК «Барвінок» судовий збір у розмірі 487,20 грн.

Відповідач, не погодившись з вказаним судовим рішенням першої інстанції, подав апеляційну скаргу в якій просив скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 року та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що оскаржувана постанова суду є незаконною у зв'язку з ненаданням належної правової оцінки обставинам справи та порушенням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається в порядку письмового провадження.

Згідно ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що позивач пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з ідентифікаційним кодом - 31438068.

Позивач, як платник податків перебуває на обліку у відповідача.

З 16.10.2013 року по 22.10.2013 року на підставі направлень від 16.10.2013 № 561, 562, наказу на проведення перевірки № 645 від 16.10.2013, виданих відповідачем, згідно з пп. 78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України (далі - ПК України), останнім було проведено позапланову документальну виїзну перевірку фінансово - господарської діяльності позивача з питання щодо з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліках із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій з продажу та придбання товарів (робіт, послуг), з подальшою їх реалізацією, по взаємовідносинам з ПП «Аурис - М», код ЄДРПОУ 34827501, за 2012 рік.

Результати перевірки були оформлені актом №1132/20-30-22-01/32133636 від 29.10.2013 року , в якому викладені висновки про порушення позивачем норм ПК України, а саме: пп.138.1.1 п.138.1, п.138.2, ст.138, пп.139.1.9 п.39.1 ст.139, п.п.198.6, 198.1, 198.2, 198.3 ст.198, п. 201.1 ст.201 ПК України від 02.12.2010 року.

На підставі вищевказаних висновків акту податковим органом 12.11.2013 року було ухвалено податкові повідомлення - рішення:

- №0001642201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 78403,50грн., у тому числі 52269 грн. - основний платіж та 26134,50грн. - штрафні (фінансові) санкції;

- №0001652201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 382711,50грн., у тому числі 255141,00грн. - основний платіж та 127570,50грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Не погодившись з ухваленими податковими повідомленнями - рішеннями позивач по справі звернувся до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позову суд першої інстанції виходив з відсутності в діях позивача порушень податкового законодавства.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції на підставі наступного.

01 січня 2012 року між позивачем - (клієнт), та ПП «АУРІС-М», код ЄДРПОУ: 34827501, (експедитор) укладено Договір № 050104 про надання транспортно-експедиційних послуг.

Предметом даного Договору (п. 1.1 ст. 1 договору) є взаємовідносини сторін, які виникають при здійснені перевезень вантажів, котрі пред'являються Експедитору Клієнтом для транспортування їх у внутрішньому сполученні. Експедитор вправі задіяти третіх осіб для виконання своїх обов'язків за Договором. Форма розрахунків згідно ст. 4 Договору - безготівкова.

В п. 2.1 та п. 2.9 Договору сторони визначили, що на протязі всього строку дії цього Договору, Експедитор здійснює перевезення вантажу Клієнта, на підставі разових письмових замовлень.

На виконання умов згаданого вище Договору, у період з січня по грудень 2012 року ПП «АУРІС-М» надало позивачу транспортно-експедиторські послуги на загальну суму 1530850,00 грн., в т.ч. ПДВ 255141,45грн. Транспортно-експедиторські послуги полягали у здійснення перевезень вантажу позивача за маршрутами: м. Київ-м. Київ, м. Київ - м. Запоріжжя, м. Київ - м. Дніпропетровськ, м. Київ - м. Кіровоград, м. Київ - м. Сімферополь, м. Київ - м. Харків, м. Київ - м. Севастополь, м. Дніпропетровськ - м. Запоріжжя, м. Київ - м. Маріуполь, м. Київ - м. Донецьк, м. Київ - м. Макіївка, м. Київ - м. Суми, м. Київ - м. Чернігів, та інші.

Перевезення вантажу здійснювалося контрагентам-покупцям позивача, зокрема: ТОВ «АТЕМ», ТОВ «Епіцентр К», ТОВ «Практікер Україна», ТОВ «Зроби Сам Україна», ПАТ «Нова Лінія, ТОВ ТБД «ОЛДІ», ФО-П ОСОБА_4, ФО-П ОСОБА_1, ТОВ «Фортуна-О», ФО-П ОСОБА_5, ФО-П ОСОБА_6, ПП «Будреммікс», ТОВ «Дебют», ПП «Брак», ТОВ «СтройЛенд», ТОВ «Техногрес».

Реальність господарських операцій з зазначеними суб'єктами господарювання підтверджується наступними документами: копією договору поставки б/н від 01.08.12р. укладеного з ТОВ «АТЕМ», копіями податкових та видаткових накладних, копією договору поставки № 92960 від 01.04.2011р., укладеного з ТОВ «Епіцентр К», загальні умови поставки та надання послуг №0238/03BD2007, укладені з ТОВ «Практікер Україна», копією рамкового контракту поставки ОБІ №1231 від 11.02.2012 року, укладеного з ТОВ Зроби Сам Україна», копією договору комісії №2338/11012/к від 21.01.2011 року, укладеного з ПАТ «Нова Лінія», копією договору №0905142/12 від 14.05.2009р., укладеного з ТОВ ТБД «ОЛДІ», копією договору поставки № К2010-065 від 25.12.2009 р., укладеного з ФО-П ОСОБА_4, копією договору поставки № П2011-011 від 14.02.11р., укладеного з ФО-П ОСОБА_1, копією договору поставки № П2012-072 від 01.09.2012р., укладеного з ТОВ «Фортуна-О», копією договору поставки №3-069 від 25.12.2009р., укладеного з ФО-П ОСОБА_5, копією договору поставки № К2010-16 від 01.01.2010р., укладеного з ФО-П ОСОБА_6, копією договору поставки № П20І2-012 від 03.01.2012р., укладеного з ПП «Будреммікс», копією договору поставки № П2012-1831 від 01.02.2012р., укладеного з ПП «Брак», копією договору поставки № К2011-2 від 21.02.2011р., укладеного з ТОВ «Дебют», копію договору поставки № К2010-048 від 25.12.2009р., укладеного з ТОВ «СтройЛенд», копією договору поставки № К2011-055 від 30.12.11р. укладеного з ТОВ «Техногрес» з додатками.

Крім того, ПП «АУРІС-М» також здійснював перевезення вантажу на склади позивача, які розташовані у м. Запоріжжя, м. Луганськ, м. Сімферополь, м. Донецьк, м. Києві.

Наявність у позивача складських приміщень у зазначених містах підтверджується: договором найму № 010334 від 19.03.12р., укладеним з ОСОБА_7, договором № 010341 найму нежитлового приміщення від 26.03.12р., укладеним з ОСОБА_8, договором оренди нежитлового приміщення № 366 від 01.01.2012р., укладеним з ТОВ «Агрокомплекс-Плюс», договором оренди № 36 від 01.01.2012р., укладеним з ТОВ "Донснаббуд", договором оренди № 5002/1-10 від 01.03.10р., укладеним з ТОВ ТЕП "Півленінтертранс", договором оренди № 010940 від 01.09.08р., укладеним з ЗАТ «Південенергомонтаж», договором оренди № 02-2012 відкритої площадки від 01.07.2012р., договором оренди № 02-2011 відкритої площадки від 15.11.11р. укладеними між позивачем та ПАТ «Південенергомонтаж».

Реальність здійснення господарських операцій з перевезення вантажу за договором від 01 січня 2012 р., укладеним між позивачем (клієнт), та ПП «АУРІС-М» (експедитор) № 050104, підтверджується належним чином оформленими:

- замовленнями на придбання транспортно-експедиційних послуг (замовлення постачальнику): від 03.01.12р. № 127193, від 04.01.12р. № 127201, від 05.01.12р. № 127212, від 06.01.12р. № 127215, від 10.01.12р. № 127238, від 11.01.12р. № 77849, від 12.01.12р. № 77850, від 13.01.12р. № 77851, від 14.01.12р. № 77852, від 19.01.12р. № 77883, від 24.01.12р. № 77912, від 25.01.12р. № 77919, від 11.02.12р. № 78091, від 13.02.12р. № 78094, від 14.02.12р. № 78109, від 15.02.12р. № 78123, від 16.02.12р. № 78136, від 17.02.12р. № 78254, від 18.02.12р. № 78176, від 20.02.12р. № 78177, від 21.02.12р. № 78187, від 22.02.12р. № 78189, від 23.02.12р. № 78204, від 24.02.12р. № 78208, від 25.02.12р. № 78216, від 27.02.12р. № 78252, від 28.02.12р. № 78253, від 29.02.12р. № 78249, від 01.03.12р. № 78257, від 02.03.12р. № 78274, від 03.03.12р. № 78284, від 05.03.12р. № 78295, від 06.03.12р. № 78303, від 07.03.12р. № 78322, від 09.03.12р. № 78333, від 12.03.12р. № 78542, від 14.03.12р. № 78543, від 16.03.12р. № 78544, від 19.03.12р. № 78400, від 20.03.12р. № 78414, від 21.03.12р. № 78428, від 22.03.12р. № 78545, від 23.03.12р. № 78462, від 24.03.12р. № 78497, від 26.03.12р. № 78500, від 27.03.12р. № 78546, від 28.03.12р. № 78519, від 29.03.12р. № 78547, від 29.10.12р. № 81603, від 30.06.12р. № 79747, від 09.04.12р. № 78834, від 10.04.12р. № 78682.;

- актами здавання-приймання наданих послуг: від 04.01.12р. № 1, від 05.01.12р. № 2, від 06.01.12р. № 6-2, від 09.01.12р. № 7, від 11.01.12р. № 8, від 12.01.12р. № 12, від 13.01.12р. № 19, від 16.01.12р. № 27, 25, від 17.01.12р. № 28, від 18.01.12р. № 34, від 19.01.12р. № 39, від 20.01.12р. № 47, від 23.01.12р. № 52, 59, від 24.01.12р. № 60, від 25.01.12р. № 67, від 26.01.12р. № 73, від 27.01.12р. № 78, від 30.01.12р. № 82, 84, від 31.01.12р. № 93, 85, від 02.02.12р. № 98, від 03.02.12р. № 102, від 06.02.12р. № 107, 108, від 07.02.12р. № ПО, від 08.02.12р. № 115, від 09.02.12р. № 117, від 10.02.12р. № 122, від 13.02.12р. № 124, 124-1, від 14.02.12р. № 129, від 15.02.12р. № 135, від 16.02.12р. № 140, від 17.02.12р. № 144, від 20.02.12р. № 148, 151, від 21.02.12р. № 152, від 22.02.12р. № 162, від 23.02.12р. № 167, від 24.02.12р. № 170, від 27.02.12р. № 177, 174, від 28.02.12р. № 178, від 29.02.12р., № 193-1, 195, від 02.03.12р. № 198, від 03.03.12р. № 204, від 05.03.12р. №206, від 06.03.12р. № 216, від 07.03.12р. № 221, від 08.03.12р. № 225, від 12.03.12р. № 226, від 13.03.12р. № 227, від 14.03.12р. № 236, від 15.03.12р. № 237, від 16.03.12р. № 242. від 19.03.12р. № 245, 244, від 20.03.12р. № 246, від 21.03.12р. № 261, від 22.03.12р. № 265. від 23.03.12р. № 274, від 26.03.12р. за №№ 276, 280, від 27.03.12р. № 281, від 28.03.12р. № 292, від 29.03.12р. № 300, від 30.03.12р. за №№ 304, 307, від 31.03.12р. № 309; від 03.04.12р. № 312, від 04.04.12р. № 326, від 05.04.12р. № 328, від 06.04.12р. № 330, від 09.04.12р. № 335, 337, від 10.04.12р. № 338, від 11.04.12р. № 344, від 12.04.12р. № 347, від 13.04.12р. № 352, 354, від 18.04.12р. № 356, від 19.04.12р. № 358, від 20.04.12р. № 364, від 23.04.12р. № 371, 372, від 25.04.12р. № 386, від 26.04.12р. № 394, від 27.04.12р. № 397, від 28.04.12р. № 407, 409; від 03.05.12р. № 413, від 04.05.12р. № 411, від 07.05.12р. № 413-1, 417, від 08.05.12р. № 418, від 10.05.12р. № 424, від 11.05.12р. № 426, від 14.05.12р. № 430, 435, від 15.05.12р. № 436, від 16.05.12р. № 440, від 17.05.12р. № 445, від 18.05.12р. № 448, від 21.05.12р. № 453, 462, від 22.05.12р. № 463, від 23.05.12р. № 469, від 24.05.12р. № 473, від 25.05.12р. № 481, від 28.05.12р. № 488, 494, від 29.05.12р. № 495, від 30.05.12р. № 500, від 31.05.12р. № 506, 510; від 05.06.12р. № 516, 524, від 06.06.12р. № 525, від 07.06.12р. № 534, від 08.06.12р. № 537, від 11.06.12р. № 548, 554, від 12.06.12р. № 555, 566, від 14.06.12р. № 567, від 15.06.12р. № 570, від 18.06.12р. № 574, 578, від 19.06.12р. № 579, від 20.06.12р. № 583, від 21.06.12р. № 588, від 22.06.12р. № 594, від 25.06.12р. № 604, 610, від 26.06.12р. № 613, від 27.06.12р. № 626, від 29.06.12р. № 633, 641, від 30.06.12р. № 642, 648; від 03.07.12р. № 650, від 04.07.12р. № 660, від 05.07.12р. № 665, від 06.07.12р. № 670, від 07.07.12р. № 681, від 09.07.12р. № 686, від 10.07.12р. № 687, від 11.07.12р. № 695, від 12.07.12р. № 701, від 13.07.12р. № 706, від 16.07.12р. № 713, від 17.07.12р. № 728, від 18.07.12р. № 732, від 19.07.12р. № 743, від 20.07.12р. № 752, від 23.07.12р. № 757, 766, від 24.07.12р. № 778, від 25.07.12р. № 781, від 26.07.12р. № 791, від 27.07.12р. 798, від 30.07.12р. № 809, від 31.07.12р. № 815, 827; від 02.08.12р. № 838, від 03.08.12р. № 854, від 06.08.12р. № 862, 874, 876, 877, від 07.08.12р. № 888, від 08.08.12р. № 892, від 09.08.12р. № 904, від 10.08.12р. № 909, від 13.08.12р. № 925, 936, 938, від 14.08.12р. № 941, від 14.08.12р. № 941, від 15.08.12р. № 951, 957, 959, 960, від 16.08.12р. № 961, 974, від 17.08.12р. № 964, 977, 978, від 20.08.12р. № 983, 994, від 21.08.12р. № 1001,1002,1003, від 23.08.12р. № 1013, 1016, від 27.08.12р. № 1024, 1031, від 28.08.12р. № 1035, 1037, від 29.08.12р. № 1049, 1050, 1051, від 30.08.12р. № 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, від 31.08.12р. № 1071, 1093; від 03.09.12р. № 1094, від 04.09.12р. № 1095, 1110, від 05.09.12р. № 1112, 1113, від 06.09.12р. №1118, 1125, від 07.09.12р. №1130, 1146, від 10.09.12р. №1140, 1147, 1148, 1149, 1151, 1152, 1157, від 11.09.12р. № 1162, 1165, від 12.09.12р. № 1171, 1188, від 13.09.12р. № 1181, 1191, 1192, 1193, 1195, від 14.09.12р. № 1198, 1199, 1200, 1201, від 17.09.12р. № 1209, 1218, 1219, 1220, 1221, 1224, від 18.09.12р. № 1222, 1230, від 19.09.12р. № 1234, 1242, 1243, 1244, від 20.09.12р. № 1245, 1246, 1247, від 21.09.12р. № 1256, 1258, від 24.09.12р. № 1268, 1278, від 25.09.12р. № 1287, 1294, 1296, від 26.09.12р. № 1300, 1309, 1310, 1311, від 27.09.12р. № 1313, 1317, 1318, від 28.09.12р. № 1326, 1328, 1329, від 30.09.12р. № 1338, 1340, 1342, 1343, 1344, 1345, від 31.09.12р. № 1077, 1081; від 02.10.12р. № 1358, від 03.10.12р. № 1371, 1383, 1384, від 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, від 05.10.12р. № 1396, 1402, 1403, 1404, від 08.10.12р. № 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1417, 1418, 1419, від 09.10.12р. № 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1441, від 10.10.12р. № 1430, 1431, 1432, 1433, 1440, від 11.10.12р. № 1450, 1456, 1457, 1458, 1459, від 12.10.12р. № 1461, 1462, 1463, 1464, від 15.10.12р. № 1473, 1482, 1483, 1484, 1485, 1491, 1492, від 16.10.12р. № 1496, 1498, від 17.10.12р. № 1507, 1511, 1512, 1513, 1514, від 18.10.12р. № 1517, 1521, 1522, від 19.10.12р. № 1528, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, від 22.10.12р. № 1543, 1546, 1547, 1549, 1550, 1554, 1555, від 23.10.12р. № 1558, 1568, від 24.10.12р. № 1570, від 25.10.12р. № 1579, 1584, від 26.10.12р. № 1586, від 29.10.12р. № 1592,1593, 1594, 1601, від 30.10.12р. № 1605,1613, від 31.10.12р. № 1616,1617,1620,1629; від 02.11.12р. № 1635, від 05.11.12р. № 1649, 1661, від 06.11.12р. № 1666, від 07.11.12р. № 1683,1685, 1674, 1684, від 08.11.12р. № 1687, 1691, 1692, від 09.11.12р. № 1697, 1698, 1699, від 12.11.12р. № 1706, 1707, 1709, 1717, 1723, від 13.11.12р. № 1724, 1725, 1726, 1727, 1734, від 14.11.12р. № 1728, 1729, 1730,1741, від 15.11.12р. № 1752, 1753, 1755, від 16.11.12р. № 1760, 1766, 1767, 1768, від 19.11.12р. № 1770, 1771, 1774, 1775, 1887, від 20.11.12р. № 1893, 1898, від 21.11.12р. № 1899, 1908, 1902, 1900, 1901, від 22.11.12р. № 1909, 1915, 1916, 1917, 1918, від 23.11.12р. № 1921, від 26.11.12р. № 1932, 1934, 1946, від 28.11.12р. № 1964, 1956, від :9.11.12р. 1959, 1970, 1958, від 30.11.12р. № 1971, 1972, 1982, 1996; від 31.12.12р. №2211, 2216, від 29.12.12р. № 2207, від 28.12.12р., від 27.12.12р. № 2194, від 26.12.12р. № 2188, від 25.12.12р. № 2180, від 24.12.12р. № 2172, 2179, 2171, 2169, 2170, 2177, від 21.12.12р. № 2152, від 20.12.12р. № 2142, 2144, від 19.12.12р. № 2138, від 18.12.12р. № 2119, 2120, 2134, від 17.12.12р. № 2133, 2121, від 14.12.12р. № 2112, від 13.12.12р. № 2097, 2103, від 12.12.12р. № 2093, 2090, від 11.12.12р. № 2086, 2082, 2085, від 10.12.12р. № 2059, 2060, 2062, 2073, від 07.12.12р. № 2045, 2055, від 06.12.12р. № 2030, 2031, 2032, 2035, від 05.12.12р. № 2016, від 04.12.12р. № 2008, 2009, 2011.;

- податковими накладними: №73 від 14.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №77 від 15.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №82 від 18.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №86 від 18.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №87 від 19.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 391 від 20.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 398 від 31.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №106 від 22.06.2012 року на суму 1000,00грн., №118 від 25.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., № 124 від 25.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3131 від 26.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3140 від 27.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №4165 від 29.06.2012 року на суму 1000,00грн., №159 від 29.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3165 від 30.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3167 від 30.06.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №2 від 03.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 315 від 04.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №20від 05.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №26 від 06.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №33 від 07.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №;38 від 09.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №40 від 10.07.2012 року на суму 1000,00грн., №59 від 11.07.2012 року на суму 1000,00грн., №59 від 11.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №67 від 12.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №73 від 13..07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №80 від 16.07.2012 року на суму 1000,00грн., №96 від 17.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №103 від 18.07.2012 року на суму 1000,00грн., 3113 від 19.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №122 від 20.07.2012 року на суму 1000,00грн., 3129 від 23.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 136 від 23.07.2012 року на загальну суму 1000, 00грн., №149 від 24.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3152 від 25.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн,, №163 від 26.07.2012 року на загальну суму 1000, 00грн., №171 від 27.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., 3183 від 30.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 1000,00грн., №189 від 31.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №202 від 31.07.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №2 від02.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №19 від 03.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №30, 42, 44, 45 від 06.08/.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №57 від 07.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №61 від 08.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №78 від 09.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №85 від 10.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №102, 115, 113 від 13.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №118 від 14.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №127, 133, 135, 136 від 15.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №137, 140 від 16.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №141, 152, 153 від 17.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №158, 169 від 20.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №175 від 21.08.2012 року на суму 1000,00грн., 3181 від 22.08.2012 року на загальну суму 2200,00грн., №182 від 22.08.2012 року на загальну суму 9000,00грн., №183 від 22.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №195, 198 від 23.08.2012 року на загальну суму 9200,00грн. та 1000,00грн,, №209, 215 від 27.08.2012 року на загальну суму 1000,00грн., №221, 232 від 28.08.2012 року на загальну суму 1500,00грн., №233, 234, 245 від 29.08.2012 року на загальну суму 5600,00грн., №246, 247, 248, 249, 250 від 30.08.2012 року на загальну суму 2200,00грн., №264, 268, 276, 278 від 31.08.2012 року на загальну суму 2000,00грн. та податковими накладними за вересень-грудень 2012 року ;

- товарно-транспортними накладними: від 03.01.12р., від 04.01.12р., від 05.01.12р., від 06.01.12р., від 10.01.12р., від 12.01.12р., від 13.01.12р., від 14.01.12р., від 16.01.12р., від 17.01.12р., від 18.01.12р., від 19.01.12р., від 20.01.12р., від 21.01.12р., від 23.01.12р., від 24.01.12р., від 25.01.12р., від 26.01.12р., від 27.01.12р., від 28.01.12р., від 30.01.12р., від 31.01.12р., від 01.02.12р., від 02.02.12р., від 03.02.12р., від 04.02.12р., від 06.02.12р., від 07.02.12р., від 08.02.12р., від 09.02.12р., від 10.02.12р., від 11.02.12р., від 13.02.12р., від 14.02.12р., від 15.02.12р., від 16.02.12р., від 17.02.12р., від 18.02.12р., від 20.02.12р., від 21.02.12р., від 22.02.12р., від 23.02.12р., від 24.02.12р., від 25.02.12р., від 27.02.12р., від 28.02.12р., від 29.02.12р., від 01.03.12р., від 02.03.12р., від 03.03.12р., від 05.03.12р., від 06.03.12р., від 07.03.12р., від 09.03.12р., від 12.03.12р., від 13.03.12р., від 14.03.12р., від 15.03.12р.,від 16.03.12р., від 17.03.12р., від 19.03.12р., від 20.03.12р., від 21.03.12р., від 22.03.12р., від 23.03.12р., від 24.03.12р., від 26.03.12р., від 27.03.12р., від 28.03.12р. від 29.03.12р., від 03.03.12р., від 31.03.12р., від 02.04.12р, від 03.04.12р, від 04.04.12р., від 05.04.12р., від 06.04.12р, від 07.04.12р., від 09.04.12р., від 10.04.12р., від 11.04.12р., від 12.04.12р, від 13.04.12р., від 17.04.12р, від 18.04.12р., від 19.04.12р., від 20.04.12р., від 24.04.12р., від 25.04.12р., від 26.04.12р., від 27.04.12р., від 28.04.12р., від 02.05.12р., від 03.05.12р., від 04.05.12р., від 05.05.12р., від 07.05.12р., від 08.05.12р., від 10.05.12р., від 11.05.12р., від 12.05.12р., від 14.05.12р, від 15.05.12р., від 16.05.12р., від 17.05.12р., від 18.05.12р., від 19.05.12р., від 21.05.12р., від 22.05.12р., від 23.05.12р., від 24.05.12р., від 25.05.12р., від 26.05.12р., від 28.05.12р., від 29.05.12р, від 30.05.12р., від 31.05.12р., від 01.06.12р., від 02.06.12р., від 05.06.12р., від 06.06.12р., від 07.06.12р., від 08.06.12р., від 09.06.12р., від 11.06.12р., від 12.06.12р., від 13.06.12р., від 14.06.12р., від 15.06.12р., від 16.06.12р., від 18.06.12р., від 19.06.12р., від 20.06.12р., від 21.06.12р., від 22.06.12р., від 23.06.12р., від 25.06.12р., від 26.06.12р., від 27.06.12р., від 28.06.12р., від 29.06.12р., від 30.06.12р., від 02.07.12р., від 03.07.12р., від 04.07.12р., від 05.07.12р., від 06.07.12р., від 07.07.12р., від 09.07.12р., від 10.07.12р., від 11.07.12р., від 12.07.12р., 13.07.12р., від 16.07.12р., від 17.07.12р., від 18.07.12р., від 19.07.12р., від 20.07.12р., від 21.07.12р., від 23.07.12р., від 24.07.12р., від 25.07.12р., від 26.07.12р., від 27.07.12р., від 30.07.12р., від 31.07.12р., від 01.08.12р., від 02.08.12р., від 03.08.12р., від 04.08.12р., від 06.08.12р., від 09.08.12р., від 10.08.12р., від 13.08.12р., від 14.08.12р., від 15.08.12р., від 16.08.12р., від 18.08.12р., від 21.08.12р., від 22.08.12р., від 23.08.12р., від 25.08.12р., від 27.08.12р., від 28.08.12р., від 29.08.12р., від 01.09.12р., від 03.09.12р., від 04.09.12р., від 05.09.12р., від 06.09.12р., 07.09.12р., від 08.09.12р., від 10.09.12р., від 11.09.12р., від 12.09.12р., від 13.09.12р., від 14.09.12р., від 15.09.12р., від 17.09.12р., від 18.09.12р., від 19.09.12р., від 20.09.12р., від 21.09.12р., від 24.09.12р., від 25.09.12р., від 26.09.12р., від 27.09.12р., від 28.09.12р, від 29.09.12р., від 01.10.12р., від 02.10.12р., від 03.10.12р., від 04.10.12р., від 05.10.12р., від 06.10.12р., від 08.10.12р., від 09.10.12р., від 10.10.12р., від 11.10.12р., від 12.10.12р., від 15.10.12р., від 16.10.12р., від 17.10.12р., від 18.10.12р., від 19.10.12р., від 20.10.12р., від 22.10.12р., від 23.10.12р., від 24.10.12р., від 25.10.12р., від 26.10.12р., від 27.10.12р., від 29.10.12р., від 30.10.12р., від 31.10.12р., від 01.11.12р., від 02.11.12р., від 03.11.12р., від 05.11.12р., від 06.11.12р., від 07.11.12р., від 08.11.12р., від 09.11.12р., від 10.11.12р., від 12.11.12р., від 13.11.12р., від 14.11.12р., від 15.11.12р., від 16.11.12р., від 17.11.12р., від 20.11.12р., від 19.11.12р., від 21.11.12р., від 22.11.12р., від 23.11.12р., від 24.11.12р., від 27.11.12р., від 28.11.12р., від 29.11.12р., від 30.11.12р., від 29.12.12р., від 28.12.12р., від 27.12.12р., від 26.12.12р., від 25.12.12р., від 24.12.12р., від 22.12.12р., від 21.12.12р., від 20.12.12р., від 19.12.12р., від 18.12.12р., від 17.12.12р., від 15.12.12р., від 14.12.12р., від 13.12.12р., від 12.12.12р., від 11.12.12р., від 10.12.12р., від 08.12.12р., від 07.12.12р., від 06.12.12р., від 05.12.12р., від 04.12.12р., від 03.12.12р., від 01.12.12р.

Позивач в повній сумі оплатив вищевказані послуги, про що свідчать копії платіжних доручень долучених до матеріалів справи.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, відображення господарської операції у податковому обліку повинно здійснюватись відповідно до її реального економічного змісту на підставі первинних документів бухгалтерського обліку.

Факти визнання недійсним або анулювання свідоцтва про державну реєстрацію на момент здійснення господарських операцій відсутні; виконавець послуг на користь позивача (ПП «АУРІС-М») на час укладення досліджуваного договору та надання послуг знаходився в Єдиному державному реєстрі, перебував на податковому обліку, а також мав свідоцтво про реєстрацію платником податку на додану вартість.

Колегія суддів зазначає, що наявні в матеріалах справи первинні документи відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та підтверджують реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом (ПП «АУРІС-М»).

Крім того, колегія суддів зазначає, що позивачем було надано до матеріалів справи не тільки всі необхідні документи, які безпосередньо підтверджують фактичне здійснення та реальність надання ПП «АУРІС-М» транспортних послуг позивачу, але і документи, які підтверджують зв'язок і відповідність таких послуг господарським операціям позивача з іншими контрагентами, реальність та фактичне здійснення яких визнається відповідачем, - покупцями товарів позивача.

Позивачем були відображені у складі валових доходів і зобов'язань з податку на додану вартість результати поставки покупцям товарів, транспортування яких було здійснено ПП «АУРІС-М», що також не заперечується відповідачем.

Отже, позивачем, на підставі належним чином оформлених податкових накладних та інших первинних бухгалтерських документів, правомірно включено суми витрат на оплату послуг ПП «АУРІС-М» до складу витрат при обчисленні податку на прибуток і суми податку на додану вартість від здійснення таких операцій до складу податкового кредиту та відображено їх у податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Європейський суд з прав людини в ухвалених Рішеннях, а саме у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Таким чином надання податковому органу належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковий орган не встановив та не довів, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних в яких установлена судом.

Колегія суддів зазначає, що податковим органом не було надано доказів наявності між позивачем та його контрагентом при здійсненні ними договірних відносин взаємоузгоджених зловмисних дій, не спрямованих на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними.

У відповідності до роз'яснень інформаційного листа від 01.11.2011 року №1936/11/13-11 Вищого адміністративного суду України, документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податкового обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, зміст послуг, що надають тощо.

При цьому сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податку у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

Надані до суду копії документів бухгалтерського обліку доказують наявність фактичного здійснення вказаних господарських операцій, здійснення руху активів у позивача, зміни, що відбулись у його зобов'язаннях.

Колегія суддів також відхиляє доводи апелянта про те, що позивачем було порушено вимоги абз. 1 п. 44.6 ст. 44 ПК України, внаслідок чого надані під час судового розгляду справи засвідчені копії документів не є допустимими доказами в розумінні ст. 70 КАС України.

Відповідно до вказаною норми у разі, якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Документи, що підтверджують показники, відображені позивачем у податковій звітності за результатами здійснення господарських операцій з ПП «АУРІС-М» (договір, акти здачі-приймання наданих послуг, податкові накладні) і навіть товарно-транспортні накладні були надані позивачем при здійсненні перевірки, що не заперечується відповідачем.

Надані під час судового розгляду справи документи додатково до вищезазначених підтверджують зв'язок і відповідність послуг ПП «АУРІС-М» господарським операціям позивача з іншими контрагентами, реальність та фактичне здійснення яких визнається відповідачем, - покупцями товарів позивача.

Також колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України саме на відповідача покладається обов'язок доказування правомірності своїх податкових повідомлень в даній справі, але відповідач не надав належних і допустимих доказів, що спростовують реальність і фактичне здійснення господарських операцій між позивачем і ПП «АУРІС-М».

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 року відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача по справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з інших підстав висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2014р. по справі №820/6644/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Бершов Г.Є. Судді Катунов В.В. Ральченко І.М.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено04.11.2014
Номер документу41144166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6644/14

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 14.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Постанова від 17.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні