Ухвала
від 30.10.2014 по справі 926/1095-б/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"30" жовтня 2014 р. справа № 926/1095-б/14

За заявою товариства з обмеженою відповідальністю "СОЯЦЕНТР", смт. Путила Чернівецької області

про порушення справи про власне банкрутство

Суддя Т.І. Ковальчук

За участю представників:

ДПІ у Путильському районі - Волощук В.М., дов. № 3956/9/24-08-10-10 від 29.10.2014 р., Цега А.М., дов. № 3955/9/24-08-10-10 від 29.10.2014 р.

Ліквідатор - Максимов А.А.

ТОВ "СОЯНИ" - Селітренніков А.М., дов. № 25/07/14 від 25.07.2014 р.

СУТЬ СПРАВИ:

Ухвалою господарського суду Чернівецької області від 31 липня 2014 р. порушено провадження у справі про власне банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "СОЯЦЕНТР" в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" як боржника, що ліквідується власником, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою від 12.08.2014 р. боржника ТОВ "СОЯЦЕНТР" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Максимова А.А.

Оголошення про визнання ТОВ "СОЯЦЕНТР" банкрутом оприлюднено на сайті Вищого господарського суду України за № 7525 від 12.08.2014 р.

Ухвалою від 10.10.2014 р. до розгляду в судовому засіданні на 30.10.2014 р. призначено заяву державної податкової інспекції у Путильському районі з поточними грошовими вимогами до ТОВ "СОЯЦЕНТР" на суму 3986071,59 грн., ліквідатора зобов'язано надати відзив на заяву і докази на його підтвердження.

В заяві ДПІ у Путильському районі Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області просить визнати поточні вимоги до банкрута на загальну суму 3986071,59 грн., у тому числі 1599164,15 грн. з податку на прибуток та 2386907,44 грн. з податку на додану вартість як таких, що донараховані податковими повідомленнями-рішеннями № 0000292200 та № 0000302200 від 01.10.2014 р. за результатами проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "СОЯЦЕНТР", оформленої актом від 19.09.2014 р. № 192/24-08-22-36/38036908.

Ліквідатор Максимов А.А. надав відзив на заяву, в якій вимоги податкового органу відхилив з тих підстав, що після прийняття постанови про визнання ТОВ "СОЯЦЕНТР" банкрутом в останнього у відповідності до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не виникає жодних додаткових зобов'язань, у тому числі зі сплати податків і зборів, обов'язкових платежів, на даний час банкрут не має узгоджених податкових зобов'язань, прийняті ДПІ у Путильському районі податкові повідомлення-рішення про донарахування податків і штрафних санкцій ліквідатором оскаржено до Головного управління Міністерства доходів і зборів у Чернівецькій області, на даний час процедура адміністративного оскарження триває, відтак, у банкрута відсутні податкові зобов'язання і заборгованість перед бюджетом.

У судовому засіданні 30.10.2014 р. представники кредитора пояснили, що документальну перевірку боржника податкова інспекція розпочала ще до порушення справи про банкрутство, однак перевірка зупинялася в зв'язку із заявами керівника ТОВ "СОЯЦЕНТР" про втрату документів, після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом перевірка була завершена, донараховано суми податку на прибуток і з податку на додану вартість, застосовано штрафні санкції та нараховано пеню на загальну суму 3986071,59 грн., яку просять визнати як конкурсні вимоги до банкрута.

Ліквідатор Максимов А.А. в судовому засіданні 30.10.2014 р. проти вимог ДПІ заперечив, пояснив, що нараховані суми податку є неузгодженими, оскільки оскаржені в адміністративному порядку, згідно з довідкою податкової інспекції ТОВ "СОЯЦЕНТР" на даний час не має податкової заборгованості, тому просить відмовити в задоволенні заяви податкової інспекції.

Заслухавши пояснення учасників судового засідання, розглянувши заяву ДПІ у Путильському районі і додані до неї документи, відзив ліквідатора, матеріали справи, суд встановив, що заявлені вимоги належить відхилити.

Як видно з матеріалів справи, за результатами оформленої актом документальної позапланової виїзної перевірки від 19.09.2014 р. за № 192/24-08-22-36/38036908 податковою інспекцією у Путильському району було прийнято два податкових повідомлення-рішення від 01.10.2014 р. про донарахування ТОВ "СОЯЦЕНТР" зобов'язання з податку на додану вартість та з податку на прибуток, а саме:

1) податкове повідомлення-рішення № 0000302200 на загальну суму 2258679,00 грн., у тому числі за основним платежем 1806943,00 грн. та за штрафними (фінансовими санкціями 451736,00 грн.

2) податкове повідомлення-рішення № 0000292200 на загальну суму 1555540,00 грн., у тому числі за основним платежем 1244432,00 грн. та за штрафними (фінансовими санкціями 311108,00 грн. (а.с. 111-112, 115-116).

Також податковим органом нараховано пеню на виявлені суми занижень податкових зобов'язань на загальну суму 173504,75 грн., у тому числі 128340,60 грн. по податку на додану вартість та 45163,15 грн. по податку на прибуток за період з 30.01.2013 р. по 30.07.2014 р. (а.с. 113-114).

Зазначені вище податкові повідомлення-рішення надіслані ТОВ "СОЯЦЕНТР" рекомендованим листом, який товариство одержало 02.10.2014 р. (а.с. 120). 07.10.2014 р. ТОВ "СОЯЦЕНТР" оскаржило податкові повідомлення-рішення від 01.10.2014 р. № 0000302200 та № 0000292200 до Головного управління Міністерства доходів у Чернівецькій області в порядку ст. 56 Податкового кодексу України, скарга надійшла на розгляд 09.10.2014 р. (а.с. 137-144).

У відповідності до абз. 5 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) грошове зобов'язання - це зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань Закон, серед інших, відносить також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

Абзацом 8 ст. 1 Закону визначено, що кредитор - це юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника ; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство. Такі заяви розглядаються судом в попередньому судовому засіданні.

Вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, згідно з ч. 1 ст. 38 Закону можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

При цьому порядок підтвердження кредитором і розгляду таких вимог судом в ліквідаційній процедурі є аналогічним порядку підтвердження і розгляду вимог конкурсних кредиторів в процедурі розпорядження майном.

Тобто, грошові вимоги кредитора повинні бути підтверджені документально.

За визначеннями, наведеними в Податковому кодексі України:

- кредитор - це юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів (п. 14.1.95 ст. 14 ПК);

- податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. 14.1.156 ст. 14 ПК);

- податкове повідомлення-рішення - це письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності (14.1.157 ст. 14 ПК);

- податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п. 14.1.175 ст. 14 ПК).

Відповідно до п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, у випадках, передбачених цією статтею: підпункти 54.3.1 - 54.3.6.

Пунктом 55.1 ст. 55 ПК встановлено, що податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.

Процедура адміністративного оскарження рішень контролюючих органів визначена статтею 56 ПК України, при цьому в пункті 56.15 унормовано, що скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті (10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується), зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. Відповідно, у платника не виникає зобов'язання сплатити до бюджету неузгоджену суму.

На час розгляду господарським судом заяви ДПІ у Путильському районі процедура адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень від 01.10.2014 р. № 0000302200 та № 0000292200 не закінчена, що не заперечують в тому числі представники ДПІ у Путильському районі.

Відсутність узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість і з податку на прибуток на загальну суму 3986071,59 грн. та, відповідно, грошового зобов'язання банкрута в розумінні абз. 5 ст. 1, ст.ст. 23, 38 Закону підтверджується також довідкою державної податкової інспекції у Путильському районі від 29 жовтня 2014 року № 3957/24-08-25-10, згідно якої ТОВ "СОЯЦЕНТР" станом на 29.10.2014 р. не має заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів (а.с. 121).

За таких обставин зазначені вимоги податкового органу належить відхилити. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 07.02.2012 р. у справі № 5015/2298/11.

При цьому наведена вище підстава для відхилення вимог ДПІ є самодостатньою, в зв'язку з чим у суду немає потреби оцінювати інші доводи ліквідатора Максимова А.А. проти заявлених податковим органом вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд

У Х В А Л И В:

1. Вимоги ДПІ у Путильському районі до банкрута ТОВ "СОЯЦЕНТР" відхилити.

2. Ухвалу надіслати ДПІ в Путильському районі та ліквідатору Максимову А.А.

Суддя Т.І.Ковальчук

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення30.10.2014
Оприлюднено03.11.2014
Номер документу41148781
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1095-б/14

Постанова від 19.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 09.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 25.12.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 19.12.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 12.12.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Постанова від 01.12.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.Л.

Ухвала від 18.11.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.Л.

Ухвала від 06.11.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 30.10.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 10.10.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні