cpg1251
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" грудня 2014 р. Справа № 926/1095-б/14
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії
головуючого - судді - О.Л. Мирутенко
суддів - Г.М. Гнатюк
- Н.М. Кравчук
Розглянувши апеляційну скаргу ДПІ у Путильському районі ГУ Міндоходів у Чернівецькій області
на ухвалу господарського суду Чернівецької області від 30.10.2014 року.
у справі № 926/1095-б/14
за заявою: ТзОВ «СОЯЦЕНТР»
про: банкрутство
З участю представників :
від апелянта - Швець О.І. - представник (довіреність №4053/9/24-08-10-10 від 05.11.2014р.)
від кредитора - ТзОВ «СОЯНИ» - Селітреніков Л.М. - представник (довіреність №25/07/14 від 25.07.2014р.)
від боржника - не з'явився.
Максимов А.А. - ліквідатор.
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою господарського суду Чернівецької області від 30.10.2014р., суддя Ковальчук Т.І., вимоги ДПІ у Путильському районі до банкрута ТзОВ «СОЯЦЕНТР» було відхилено.
З даною ухвалою не погодилася ДПІ у Путильському районі ГУ Міндоходів у Чернівецькій області і оскаржила її в апеляційному порядку, оскільки вважає, що висновки суду не відповідають законодавству.
ТзОВ «СОЯЦЕНТР» подало відзив на апеляційну скаргу в якому просило залишити рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Сторони були повідомлені належним чином про час та місце судового розгляду.
Розпорядженням голови Львівського апеляційного господарського суду від 01.12.2014р. у складі колегії суддів відбулася заміна судді Данко Л.С. суддею Гнатюк Г.М.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду Чернівецької області від 30.10.2014р. у справі №926/1095-б/14 - без змін, враховуючи наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Чернівецької області від 31.07.2014р. було порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "СОЯЦЕНТР" в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" як боржника, що ліквідується власником, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду від 12.08.2014 р. боржника ТОВ "СОЯЦЕНТР" було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Максимова А.А.
Оголошення про визнання ТОВ "СОЯЦЕНТР" банкрутом оприлюднено на сайті Вищого господарського суду України за №7525 від 12.08.2014 р.
ДПІ у Путильському районі Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області подала до суду заяву в якій просила визнати поточні вимоги до банкрута на загальну суму 3986071,59 грн., у тому числі 1599164,15 грн. з податку на прибуток та 2386907,44 грн. з податку на додану вартість як таких, що донараховані податковими повідомленнями-рішеннями № 0000292200 та № 0000302200 від 01.10.2014 р. за результатами проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "СОЯЦЕНТР", оформленої актом від 19.09.2014 р. № 192/24-08-22-36/38036908.
За результатами оформленої актом документальної позапланової виїзної перевірки від 19.09.2014р. за №192/24-08-22-36/38036908 податковою інспекцією у Путильському району було прийнято два податкових повідомлення-рішення від 01.10.2014р. про донарахування ТОВ "СОЯЦЕНТР" зобов'язання з податку на додану вартість та з податку на прибуток, а саме:
1) податкове повідомлення-рішення № 0000302200 на загальну суму 2258679,00 грн., у тому числі за основним платежем 1806943,00 грн. та за штрафними (фінансовими санкціями 451736,00 грн.
2) податкове повідомлення-рішення № 0000292200 на загальну суму 1555540,00 грн., у тому числі за основним платежем 1244432,00 грн. та за штрафними (фінансовими санкціями 311108,00 грн. (а.с. 111-112, 115-116).
Також податковим органом нараховано пеню на виявлені суми занижень податкових зобов'язань на загальну суму 173504,75 грн., у тому числі 128340,60 грн. по податку на додану вартість та 45163,15 грн. по податку на прибуток за період з 30.01.2013 р. по 30.07.2014 р. (а.с. 113-114).
Зазначені вище податкові повідомлення-рішення надіслані ТОВ "СОЯЦЕНТР" рекомендованим листом, який товариство одержало 02.10.2014 р. (а.с. 120). 07.10.2014 р. ТОВ "СОЯЦЕНТР" оскаржило податкові повідомлення-рішення від 01.10.2014 р. №0000302200 та №0000292200 до Головного управління Міністерства доходів у Чернівецькій області в порядку ст. 56 Податкового кодексу України, скарга надійшла на розгляд 09.10.2014 р. (а.с. 137-144).
Згідно вимог ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) грошове зобов'язання - це зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань Закон, серед інших, відносить також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).
Абзацом 8 ст. 1 Закону визначено, що кредитор - це юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону про банкрутство конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство. Такі заяви розглядаються судом в попередньому судовому засіданні.
Вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, згідно з ч. 1 ст. 38 Закону можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
При цьому порядок підтвердження кредитором і розгляду таких вимог судом в ліквідаційній процедурі є аналогічним порядку підтвердження і розгляду вимог конкурсних кредиторів в процедурі розпорядження майном.
Тобто, грошові вимоги кредитора повинні бути підтверджені документально.
За визначеннями, наведеними в Податковому кодексі України:
- кредитор - це юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів (п. 14.1.95 ст. 14 ПК);
- податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. 14.1.156 ст. 14 ПК);
- податкове повідомлення-рішення - це письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності (14.1.157 ст. 14 ПК);
- податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п. 14.1.175 ст. 14 ПК).
Відповідно до п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, у випадках, передбачених цією статтею: підпункти 54.3.1 - 54.3.6.
Пунктом 55.1 ст. 55 ПК встановлено, що податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.
Процедура адміністративного оскарження рішень контролюючих органів визначена статтею 56 ПК України, при цьому в пункті 56.15 унормовано, що скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті (10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується), зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. Відповідно, у платника не виникає зобов'язання сплатити до бюджету неузгоджену суму.
На час розгляду господарським судом заяви ДПІ у Путильському районі процедура адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень від 01.10.2014р. №0000302200 та №0000292200 не закінчена, що не заперечують в тому числі представники ДПІ у Путильському районі.
Відсутність узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість і з податку на прибуток на загальну суму 3986071,59 грн. та, відповідно, грошового зобов'язання банкрута в розумінні абз. 5 ст. 1, ст.ст. 23, 38 Закону про банкрутство підтверджується також довідкою державної податкової інспекції у Путильському районі від 29.10.2014 року №3957/24-08-25-10, згідно якої ТОВ "СОЯЦЕНТР" станом на 29.10.2014 р. не має заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів (а.с. 121).
Виходячи з викладеного зазначені вимоги податкового органу визнанню не підлягають. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України від 07.02.2012р. у справі №5015/2298/11.
За таких обставин справи апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що вимоги ДПІ слід відхилити у зв'язку з відсутністю податкового боргу на даний час.
З огляду на викладене, колегія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського суду Чернівецької області від 30.10.2014р. по справі №926/1095-б/14 винесена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для її скасування.
Керуючись ст.ст. 101,103,105,106 ГПК України Львівський апеляційний господарський суд
Постановив:
Ухвалу господарського суду Чернівецької області від 30.10.2014 року у справі №926/1095-б/14 залишити без змін, а апеляційну скаргу ДПІ у Путильському районі ГУ Міндоходів у Чернівецькій області - без задоволення.
Постанову може бути оскаржено в касаційному порядку.
Матеріали справи скерувати в господарський суд Чернівецької області.
Головуючий-суддя О.Л. Мирутенко
Судді: Г.М. Гнатюк
Н.М. Кравчук
«Повний текст постанови виготовлено 03.12.2014р.»
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2014 |
Оприлюднено | 05.12.2014 |
Номер документу | 41706300 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Мирутенко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні