Ухвала
від 29.10.2014 по справі 803/1487/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2014 року Справа № 876/11320/13

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Онишкевича Т.В.,

суддів Кухтея Р.В., Іщук Л.П.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у справі за її позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції Волинської області Голядинець Надії Василівни про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ :

У липні 2013 року ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом, у якому просила визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції Волинської області Голядинець Н.В. (далі - державний реєстратор) від 03.06.2013 року № 2819249 «Про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та обтяжень» та від 14.06.2013 року № 3174886 «Про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень». Крім того, просила зобов'язати державного реєстратора розглянути її заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), яка зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.05.2013 року за реєстровим номером 1322301 щодо проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку, що розташована у с. Гаївка Шацького району Волинській області, кадастровий номер 0725755101:01:001:0014.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у справі № 803/1487/13-а у задоволенні позову було відмовлено.

У апеляційній скарзі ОСОБА_1 просила зазначене судове рішення скасувати і ухвалити нове про задоволення її позову. Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви є не неправильність або невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства України, а їх неповнота, тобто відсутність будь-якого документа з переліку тих, які необхідно надати. А тому вважає, оскільки позивачем було подано всі необхідні документи, то підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не було. Апелянт зазначає, що в рішенні державного реєстратора про зупинення заяви про державну реєстрацію жодних рекомендацій щодо усунення обставин не було. Крім того, звертає увагу, що письмового повідомлення про зупинення розгляду її заяви позивачу не було направлено, а тому невідомо, з якого дня державний реєстратор встановив п'ятиденний строк для усунення недоліків заяви та в результаті чого прийняв рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання апеляційного суду не з'явилися, а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і проаналізувавши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.

Відмовляючи у задоволенні позову ОСОБА_1, суд першої інстанції виходив із того, що рішенням державного реєстратора від 03.06.2013 року було зупинено розгляд заяви ОСОБА_1 про державну реєстрацію прав та обтяжень у зв'язку з тим, що документи не відповідають вимогам законодавства, а саме - зміна площі земельної ділянки. Оскільки зазначене рішення про зупинення розгляду заяви позивачка отримала та нею не були усуненні обставини, які були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, 14 червня 2012 року державний реєстратор прийняв рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Враховуючи, що рішенням Шацької селищної ради від 29.05.2013 року було внесено зміни в рішення Шацької селищної ради від 14.08.2003 року № 10/9 «Про передачу земельних ділянок у приватну власність» змінивши площу земельної ділянки, яка надається у приватну власність ОСОБА_1 з « 0,08 га» на « 0,075 га», залишивши земельну ділянку 50 м 2 землями загального користування Шацької селищної ради, а позивач не погоджувалася на реєстрацію її права власності на земельну ділянку площею 0,075 га, то державний реєстратор правомірно зупинила розгляд заяви ОСОБА_1 та надала строк для подання необхідних документів, що підтверджують її право власності на 0,08 га.

Так як після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви не було усунуто обставин, що були підставою для зупинення розгляду заяви, суд дійшов висновку, що державний реєстратор з дотриманням вимог законодавства відмовила у державній реєстрації права власності на земельну ділянку площею 0,08 га.

Даючи оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із таких міркувань.

Судом встановлено, що 14 серпня 2003 року рішенням № 10/9 Шацької селищної ради було надано у приватну власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0,08 га, що знаходиться в с. Гаївка, Шацького району, Волинської області (а.с. 11).

27 травня 2013 року ОСОБА_1 звернулася із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельну ділянку площею 0,08 га до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції Волинської області. До заяви позивачем були додані рішення органу місцевого самоврядування щодо виділення земельної ділянки, витяг Державного земельного кадастру та паспорт.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» (далі - Закон № 1952-IV).

Відповідно до положень статті 15 Закону № 1952-IV, державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно з частиною 3 статті 16 Закону № 1952-IV, разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі подаються оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, засвідчені в установленому порядку.

Таким чином, законодавством у сфері державної реєстрації прав визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та поданих разом з нею документів, необхідних для державної реєстрації прав та передбачених у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, за умови відповідності цих документів законодавству.

Відповідно до статті 19 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав проводиться на підставі: договорів, укладених у порядку, встановленому законом; свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Як слідує з матеріалів справи, рішенням Шацької селищної ради від 29.05.2013 року було внесено зміни в рішення Шацької селищної ради від 14.08.2003 року № 10/9 «Про передачу земельних ділянок у приватну власність» та змінено площу земельної ділянки, яка надається у приватну власність ОСОБА_1, з « 0,08 га» на « 0,075 га», залишивши земельну ділянку 50 м 2 у складі земель загального користування Шацької селищної ради.

Частина 2 статті 9 Закону № 1952-IV передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав, поданим документам. У разі потреби реєстратор має право вимагати подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Відповідно до частини 5 статті 10 Закону № 1952-IV органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, яка знаходиться у Державному реєстрі речових прав. Достовірність інформації, крім іншого, передбачає ідентичність даних Державного реєстру речових прав фактичним технічним характеристикам об'єкту нерухомого майна.

Статтею 22 Закону № 1952-IV передбачено, що у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника. Якщо заявник протягом п'яти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. У разі невиконання зазначених вимог державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Як слідує з матеріалів справи, рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції Волинської області Голядинець Н.В. від 03.06.2013 року № 2819249 «Про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та обтяжень», було зупинено розгляд заяви Голядинець Н.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у зв'язку з тим, що документи не відповідають вимогам законодавства, надійшло рішення сесії Шацької селищної ради № 24/18.1 від 29.05.2013 року щодо зміни площі земельної ділянки.

Відповідно до матеріалів справи зазначене рішення про зупинення розгляду заяви надійшло позивачу 08.06.2013 року.

Відповідно до пункту 5 4 статті 24 Закону, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено, зокрема, якщо після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення.

Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що за наявності підстав для відмови в державній реєстрації державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

14 червня 2012 року державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Шацького районного управління юстиції Волинської області Голядинець Н.В. винесла рішення № 3174886 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, вказавши, що не були усуненні обставини, які були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, надійшло рішення сесії Шацької селищної ради № 24/18.1 від 29.05.2013 року щодо зміни площі земельної ділянки.

Відповідно до пункту 4 статті 9 Закону № 1952-IV державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Питання здійснення державної реєстрації права власності та видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно відноситься до виключної компетенції державного реєстратора.

Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність дій державного виконавця та безпідставність позовних вимог.

З огляду на викладене апеляційний суд приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а відтак апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України апеляційний суд,

УХВАЛИВ :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18 липня 2013 року у справі № 803/1487/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Т.В.Онишкевич

Судді Р.В.Кухтей

Л.П.Іщук

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41188333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1487/13-а

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні