КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/9546/14 Головуючий у 1-й інстанції: Маруліна Л.О. Суддя-доповідач: Карпушова О.В.
У Х В А Л А
Іменем України
28 жовтня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Аліменка В.О., Кучми А.Ю., секретар судового засідання Самсонова М.М., за участю сторін: представника позивача Глушакової Г.В., представника відповідача Сперкача С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 вересня 2014р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Індустар-М" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В :
04.07.2014р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Індустар-М" (надалі - ТОВ "Індустар-М") звернулося до суду з позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про скасування рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 24.06.2014 №0002391705 та №0002401705.
Позов обґрунтовано тим, що фактично суми єдиного соціального внеску позивачем були сплачені у повному обсязі та з дотриманням встановлених законодавством строки, але за попереднім місцезнаходженням, оскільки, в силу триваючих процедур апеляційного узгодження сум податкових зобов'язань, позивач обліковувався у Державній податковій інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві.
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 12.09.2014р. позовні вимоги задоволено: скасовано рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 24.06.2014 №0002391705 та №0002401705.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що позивач добросовісно вважаючи себе таким, що перебуває на податковому обліку у ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, своєчасно та у повному обсязі сплатив єдиний соціальний внесок за жовтень, листопад 2013 року, водночас, відповідач не повідомив позивача про те, що з жовтня 2013 року його взято га облік як платника єдиного соціального внеску за новим місцезнаходженням, отже, позивач об'єктивно не міг знати про необхідність сплачувати ЄСВ до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Відповідач не погодившись з рішенням суду першої інстанції подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду від 12.09.2014р. як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Згідно п. 3.7 вказаного Порядку якщо страхувальник із числа страхувальників, зазначених у пунктах 3.1, 3.2 та 3.4 цього розділу, у звітному періоді змінює місцезнаходження, або місце реєстрації, або місце проживання (поза межами територіального обслуговування органу доходів і зборів, в якому він перебував на обліку), звіт за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до органу доходів і зборів за новим місцем взяття на облік. Тому, починаючи з жовтня 2013 року ТОВ "Індустар-М" як платник ЄСВ почав обліковуватись в ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, отже, оскільки, позивачем несвоєчасно було сплачено суми єдиного соціального внеску за жовтень та листопад 2013 року, рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 24.06.2014 №0002391705 та №0002401705 прийнято правомірно.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, представник позивача заперечував проти задоволення скарги.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ "Індустар-М" зареєстроване як юридична особа 12.02.2007р., присвоєно ідентифікаційний код 34867324, місцезнаходження: 01014, м. Київ, Печерський район, вул. Тимірязєвська, 2.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №370018, місцезнаходження ТОВ "Індустар-М" було змінено 10.02.2009р.
ТОВ "Індустар-М" буловзято на облік у ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з жовтня 2013 року.
До вказаної дати ТОВ «Індустар-М» знаходився на обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Позивач подав звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за жовтень 2013 року на суму 50045,09 грн. подав до ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, який був прийнятий останнім 12.11.2013р. (а.с.31). Вказане підтверджено квитанцією (а.с.36).
Згідно платіжних доручень від 11.10.2013 №3636 на суму 1720,43 грн., від 15.10.2013 №3649 на суму 20887,03 грн., від 15.10.2013 №3655 на суму 6988,87 грн., від 31.10.2013 №3685 на суму 20027,75 грн., від 12.11.2013 №11 на суму 421,01 грн. ТОВ "Індустар-М" перерахував на користь ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві єдиний соціальний внесок за жовтень 2013 року в сумі 50045,09 грн.
Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за листопад 2013 року на суму 41270,59 грн. позивач подав також до ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, проте звіт останнім не був прийнятий, і звіт був поданий до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, який прийнятий 10.12.2013, що підтверджується квитанцією (а.с.37-42).
Відповідно до платіжних доручень від 15.11.2013 №3718 на суму 20587,39 грн. та від 29.11.2013 №3738 на суму 20683,20 грн. ТОВ "Індустар-М" перерахував на користь ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві єдиний соціальний внесок за листопад 2013 року в сумі 41270,59 грн.
24.06.2014р. Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві прийняті рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 24.06.2014 №0002391705, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 4796,57 грн. (10%) та нараховано 1484,01 грн. пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2013 року, та №0002401705, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 4127,06 грн. (10%) та нараховано 206,35 грн. пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2013 року.
Вказані рішення отримані позивачем 26.06.2014 р.
Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені, знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (надалі Закон №2464) визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 №406-VII, який набрав чинності 11.08.2013р., внесено зміни, зокрема, до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в частині переходу обов'язку адміністрування єдиного соціального внеску від органів Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.
Згідно ч.2 ст. 6 Закону № 2464 (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин) встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (пункт 1); подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування (пункт 2).
Відповідно до частини першою статті 5 Закону № 2464 (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин) облік осіб, зазначених у пунктах 1, 4, 5 частини першої статті 4 цього Закону, ведеться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування, а щодо застрахованих осіб, які є учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування - з національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та Пенсійним фондом.
Відповідно до статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця (частина восьма). Днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів (пункт 1 частини десятої).
На час зміни позивачем місцезнаходження, 10.02.2009р., облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) в органах державної податкової служби здійснювався відповідно до "Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)", затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 №80 (надалі Порядок № 80).
Згідно п.п. 8.8.4 п. 8.8 зазначеного Порядку № 80 визначено, що термін перебування платника податків на обліку повинен бути продовжений в податковому органі до: закінчення поточного бюджетного року, якщо Законом України про Державний бюджет України на поточний рік передбачено, що при зміні місцезнаходження (місця проживання) сплата визначених законодавством України податків та платежів після перереєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного року; закінчення перевірки та узгодження сум податкових зобов'язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата або призначена та орган державної податкової служби вже повідомив платника податків про її проведення; повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи декларацій претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, і термін повернення переплати чи відшкодування настав; до завершення процедур апеляційного узгодження сум податкових зобов'язань.
Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455 затверджено Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким визначається порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №454 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за №1628/24160.
Крім того, з 01.10.2013р. набрав чинності "Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників", затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №458, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за №1646/24178, яким встановлено, що взяття на облік платників єдиного внеску, на яких поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" ( надалі Закон № 755), здійснюється органом доходів і зборів за місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом N 755, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органом доходів і зборів (пункт 1 розділу ІІ). Взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб-підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичний осіб та фізичних осіб-підприємців, як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам) та фізичним особам-підприємцям у порядку, встановленому Законом N 755 (пункт 5 розділу ІІ).
З матеріалів справи вбачається, що позивач змінив місцезнаходження 10.02.2009 р. та в силу наявності обставин за яких термін перебування платника податків на обліку в органі державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням було продовжено, мав бути узятий на облік за новим місцезнаходженням 01.01.2011р., проте позивач фактично був узятий на облік за новим місцезнаходженням починаючи з жовтня 2013 року.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що за відсутності відповідного повідомлення органом доходів і зборів платника єдиного внеску про узяття його на облік за новим місцезнаходженням, такий платник не може бути обізнаним про необхідність сплачувати єдиний внесок за новим місцезнаходженням. Крім того, позивач добросовісно вважаючи себе таким, що перебуває на податковому обліку у ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, своєчасно та у повному обсязі сплатив єдиний соціальний внесок за жовтень, листопад 2013 року.
Згідно з частиною 4 статті 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Отже, доводи апелянта не заслуговують уваги, оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.
На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.
Повний текст ухвали виготовлено 31.10.2014р.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 вересня 2014р., залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 вересня 2014р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Індустар-М" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про скасування рішень, залишити без змін.
Ухвалу суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.
Колегія суддів: О.В. Карпушова
В.О. Аліменко
А.Ю. Кучма
.
Головуючий суддя Карпушова О.В.
Судді: Аліменко В.О.
Кучма А.Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 06.11.2014 |
Номер документу | 41199024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Карпушова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні