Рішення
від 03.11.2014 по справі 927/1014/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Чернігівської області

Пр-т. Миру, 20, м. Чернігів, 14000 , тел. 676-311, факс 77-44-62, e-mail: inbox@cn.arbitr.gov.ua

======================================================================================================================================================================

Іменем України

РІШЕННЯ

"03" листопада 2014 р. Справа № 927/1014/14

Позивач: Фізична особа - підприємець ОСОБА_1,

АДРЕСА_1

Відповідач: Чернігівська міська рада,

вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000

Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору 1:Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради,

вул. Коцюбинського, 82, м. Чернігів, 14000.

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору 2: Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області, юридична адреса: проспект Миру, 14, м. Чернігів, 14000, фактична адреса: вул. Войкова, 5 м. Чернігів, 14000.

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Суддя Бобров Ю.М.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

від позивача: ОСОБА_1 - особисто, паспорт серії НОМЕР_1, виданий Залізничним РУГУ МВС України в м. Києві 03.10.1995р.

від відповідача: Муляренко К.О. - головний спеціаліст, юрисконсульт, довіреність № 2870 від 10.06.2014р.

від третьої особи на стороні відповідача 1: Муляренко К.О. - головний спеціаліст, юрисконсульт, довіреність № 2870 від 10.06.2014р.

від третьої особи на стороні позивача 2: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачем - Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 подано позов до Чернігівської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, про визнання додаткової угоди укладеною.

Розгляд справи відкладався, в судовому засіданні оголошувались перерви.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач у позовній заяві посилається, зокрема на те, що між ним (Орендарем) та Чернігівською міською радою (Орендодавцем) на підставі рішення Чернігівської міської ради від 30.09.2013 р. (33 сесія 6 скликання), 22 жовтня 2013 року укладено Договір оренди земельної ділянки № 4119, відповідно до умов якого Орендодавець передав, а Орендар прийняв у дострокове платне користування земельні ділянки у м. Чернігові для експлуатації об'єктів нерухомого майна (прохідна, насосна, майстерня, мотопомпа, гаражі, вмивальня, побутова кімната, майстерня, ангар) по АДРЕСА_2.

Згідно цього Договору в оренду передано 5 земельних ділянок загальною площею 0,1525 га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1525 га, згідно п. 4 Договору, становить 864476,75 грн. (566,87 грн. за 1 кв.м.).

Відповідно до п. 7 Договору орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка нормативної грошової оцінки землі, що становить 34579,07 грн. (22,6748 грн. за 1 кв.м.) на рік.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням коефіцієнту індексації за 2012 рік, К=1,0 (п. 9 Договору).

Згідно п. 13 Договору земельна ділянка передана в оренду для експлуатації об'єктів нерухомості, а згідно п. 14 Договору цільове (функціональне) призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (промислове використання).

Договір укладено до 30.09.2019 р. (п. 6 Договору).

У позовній заяві позивач вказує, що розрахунок розміру орендної плати за надану в оренду земельну ділянку проводився на підставі відомостей, що містились у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться у АДРЕСА_2 для експлуатації об'єктів нерухомості, станом на 01.01.2013р., грошова оцінка дійсна до 01.01.2014р., який був наданий Управлінням Держземагенства у Чернігівській області 25.06.2013р. № 05-06/4749.

12 травня 2014 р., зазначає у позовній заяві позивач, ним було отримано новий Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться у АДРЕСА_2 для поточного будівництва, станом на 01.01.2014р., грошова оцінка дійсна до 01.01.2015р., який складений провідним спеціалістом відділу землеустрою, охорони та ринку земель Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області 30.04.2014 р. № 1809. Згідно цього Витягу нормативна грошова оцінка орендованої позивачем за Договором земельної ділянки зменшилась до 242,47 грн. за 1 кв.м., а отже, вказує позивач, і розмір орендної плати становить 9,6988 грн. за 1 кв.м. на рік.

У зв'язку з цим та істотною зміною обставин, якими сторони керувались при укладенні Договору, позивач 20.05.2014р. в порядку ст. 188 ГК України, звернувся до Чернігівської міської ради із заявою про перегляд розміру орендної плати, надавши до заяви Додаткову угоду № 1 до Договору, розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності, Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2014р., Декларацію про початок будівельних робіт, зареєстровану в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області.

Однак, відповідач в особі Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, листом від 23.05.2014р. № 2503, відповів позивачу, що для підписання Додаткової угоди № 1 до Договору немає законних підстав. Крім того, відповідач повідомив позивача, що питання про внесення змін до Договору буде винесено на розгляд найближчої сесії міської ради, пленарне засідання якої орієнтовно відбудеться в кінці червня 2014 року.

Подавши 17.10.2014 року письмову заяву про зміну предмету позову (а.с. 89), позивач, зокрема, просить суд:

1. Внести зміни до п. 4 Договору, змінивши слова та цифри " 864476,75 гривень (566,87 грн. за 1 кв.м.)" на " 3697663,75 гривень (242,47 грн. за 1 кв.м.)" з 01.01.2014 року.

2. Внести зміни до п. 7 Договору, слова та цифри " 34579,07 грн. (22,6748 грн. за 1 кв.м.)" змінити на " 14790,67 грн. (9,6988 грн. за 1 кв.м.)" з 01.01.2014 року.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали ці позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у позовній заяві та письмових поясненнях до неї (а.с. 101).

Чернігівська міська рада у письмовому відзиві на позовну заяву (а.с. 56) та додаткових письмових поясненнях (а.с.118) проти позову заперечує, вказуючи, зокрема, на те, що нормативна грошова оцінка орендованої позивачем земельної ділянки згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2013р. від 25.06.2013р. № 05-06/4749 становить 864475,75 грн. (566,87 грн. за 1 кв.м.). Також згідно цього Витягу коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки становить 1,20, тобто земельні ділянки належать до промислово використання.

Відповідач вказує на те, що позивач, в обґрунтування свої позовних вимог, надав Декларацію про початок будівельних робіт, зареєстровану в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області. Згідно цієї Декларації, будівництво здійснюється лише на земельній ділянці площею 0,1164 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0096), а сама площа будівлі становить 485,4 кв.м.

Позивачем було також надано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2014 р., від 30.04.2014 р. № 1809 площею 0,1525 га із зазначенням коефіцієнту функціонального використання - 0,50 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво). Згідно цього Витягу розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки становить 369768,75 грн.

Таким чином, вважає відповідач, позивач безпідставно змінив коефіцієнт функціонального використання усіх 5 орендованих земельних ділянок, оскільки у дійсності збирається здійснювати будівництво лише на одній з них: земельній ділянці площею 0,1164 га. (кадастровий номер 7410100000:02:024:0096). Для інших 4 земельних ділянок функціональне використання залишається незмінним, а саме - промислове використання.

Відповідач звертає увагу, що позивачем не було надано окремого Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2014р., на якій саме і буде здійснюватися будівництво.

Також відповідач звертає увагу на те що, в п. 14 Договору цільовим (функціональним) призначенням орендованої земельної ділянки вказано промислове використання, але позивач зазначає, що коефіцієнт функціонального використання згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2014р., від 30.04.2014р. № 1809 має бути встановлено на рівні 0,50, тобто цільове (функціональне) використання земельної ділянки «промислове використання» змінюється на «землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво».

Проте, позивач щодо зміни цільового призначення орендованої земельної ділянки не звертався, а зміна цільового використання земельних ділянок не проводилась.

Третя особа на стороні відповідача - Управління земельних ресурсів Чернігівської ради у письмових поясненнях по справі (а.с. 29) також проти позову заперечує з мотивів, аналогічних запереченням відповідача.

Представник відповідача та третьої особина стороні відповідача у судовому засіданні підтримав заперечення на позов.

Ухвалою суду від 20.10.2014р. (а.с. 96) було залучено до участі у справі на стороні позивача третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області, яке видало позивачу Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2014р., від 30.04.2014р. № 1809 (а.с. 18).

У письмовому відзиві по справі (а.с. 121) третя особа вважає, що позов не підлягає задоволенню.

Представник третьої особи в судовому засіданні пояснив, що Витяг від 30.04.2014р. № 1809 був виданий на підставі заяви позивача (а.с. 104), з урахуванням того, як зазначено у цій заяві, що на відведеній земельній ділянці площею 0,1525 га ведуться будівельні роботи.

Разом з тим, представник вважає, що позивач не провів виділення частин від орендованих земельних ділянок з різного функціонального використання відповідно до законодавства шляхом розробки та затвердження проекту землеустрою по облаштуванню території (забудови території). Позивач порушив умови договору оренди, а саме п. 15, де встановлено обмеження стану об'єкта оренди - заборона самовільної забудови земельної ділянки.

Розглянувши подані матеріали, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення позивача та його представника, пояснення представників відповідача та третіх осіб, суд встановив наступне.

Як свідчать матеріали справи, між Чернігівською міською радою (Орендодавцем) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (Орендарем), на підставі рішення Чернігівської міської ради від 30.09.2013р. (33 сесія 6 скликання) п.70 (а.с. 75), 22 жовтня 2013 року укладено договір оренди земельної ділянки № 4119 (далі - Договір) (а.с. 61).

Відповідно до п. 1 Договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в дострокове платне користування земельні ділянки в місті Чернігові для експлуатації об'єктів нерухомості (прохідна, насосна, майстерня, мотопомпа, гаражі, вмивальня, побутова кімната, майстерня, ангар) по АДРЕСА_2.

Згідно п. 2 Договору в оренду передаються земельні ділянки загальною площею 0,1525 га, в тому числі:

- земельна ділянка площею 0, 0020 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0092);

- земельна ділянка площею 0, 0235 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0093);

- земельна ділянка площею 0, 0049 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0094);

- земельна ділянка площею 0, 0057 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0095);

- земельна ділянка площею 0, 1164 га (кадастровий номер 7410100000:02:024:0096).

На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомості (п. 3 Договору).

У п. 4 Договору сторони визначили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 864476,75 грн. (566,87 грн. за 1 кв.м), що відповідає даним Витягу від 25.06.2013р. № 05-06/4749 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2013р., наданому Головним управлінням Держземагенства у Чернігівській області (а.с. 17) .

Також у п. 7 Договору сторони визначили, що орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка нормативної грошової оцінки землі, що становить 34579,07 грн. (22,6748 грн. за 1 кв.м) на рік (розрахунок розміру орендної плати а.с. 68).

У Договорі сторони передбачили, що розмір орендної плати переглядається не більше одного разу за рік, зокрема, у разі збільшення розмірів ставки земельного податку та орендної плати, затвердження нормативної грошової оцінки (п. 10 Договору).

У Договорі сторони погодили умови використання Орендарем земельної ділянки, визначивши, що земельна ділянка передається в оренду для експлуатації об'єктів нерухомості (п. 13 Договору). Цільове (функціональне призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (промислове використання) (п. 14 Договору). Умови збереження стану об'єкта оренди: забороняється самовільна забудова земельної ділянки; без погіршення корисних властивостей (п. 15 Договору). Інші умови передачі земельної ділянки в оренду: заборона зміни цільового призначення земельної ділянки без згоди Орендодавця (п. 16 Договору).

Орендодавець має право вимагати від Орендаря, зокрема, використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди (п. 24 Договору).

Орендар має право, зокрема, використовувати орендовану земельну ділянку на власний розсуд за цільовим призначенням згідно з цим договором. Зводити (будувати) у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі та споруди за наявності містобудівних умов (п. 25 Договору).

Сторони домовилися, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку (п. 28 Договору).

Договір укладено до 30.09.2019р. (п. 6 Договору).

Договір зареєстрований у Чернігівській міській раді про що у книзі реєстрації договорів оренди вчинено запис 22.10.2013р. № 4119.

Земельна ділянка загальною площею 0,1215 га по АДРЕСА_2 для експлуатації об'єктів нерухомості була передана за актом прийому-передачі 22.10.2013р. (а.с. 65).

Фактично орендовані земельні ділянки, за заявою позивача від 30.05.2014р., були внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права Реєстраційною службою Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області рішенням від 04.06.2014р. (а.с. 111-115).

Позивач отримав містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для будівництва станції технічного обслуговування автомобілів на шість постів з улаштуванням автономного джерела теплопостачання на орендованій земельній ділянці площею 0,1525 га № 292 від 04.11.2013р. (а.с. 106), затверджені рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 04.11.2013р. № 318 (а.с. 105).

Позивачем була отримана замовлена ним Декларація про початок виконання будівельних робіт на нове будівництво станції технічного обслуговування автомобілів на 6 постів з улаштуванням автономного джерела теплопостачання на орендованій земельній ділянці по АДРЕСА_2 у м. Чернігові, зареєстровану в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області 15.11.2013 р. № ЧІ 083133190454 (а.с. 19).

Як вказано у цій Декларації, земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору оренди на землю № 4119 від 22 жовтня 2013р., кадастровий номер земельної ділянки 7410100000:02:024:0096.

Отже, ця Декларація видана на початок виконання будівельних робіт лише на одній земельній ділянці площею 0,1164 га (а.с. 64, 145, 146), з п'яти земельних ділянок загальною площею 0,1525 га, наданих в оренду за Договором.

27 листопада 2013 р. головним державним інспектором інспекційного відділу Інспекції ДАБК у Чернігівській області була проведена позапланова перевірка достовірності даних у Декларації про початок виконання будівельних робіт на цій земельній ділянці, за результатами якої складено Акт перевірки № 1166 (а.с. 110). В акті вказано, що будівельні роботи розпочато.

Як вбачається із наданої позивачем копії заяви (б/н і дати), позивач звернувся до Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області з заявою, у якій просив надати Витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з урахуванням того, що на відведеній земельній ділянці ведуться будівельні роботи, яка розташована у м. Чернігові по АДРЕСА_2, площею 0,1525 га (а.с. 104).

Як вказує позивач у позовній заяві, 12.05.2014р. ним було отримано новий Витяг від 30.04.2014 р. № 1809 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2014 р., виданий Управлінням Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області (а.с. 18), згідно якого нормативна грошова оцінка орендованих ним земельних ділянок зменшилась до 242,47 грн. за 1 кв.м, отже, розмір орендної плати становить 9,6988 грн. за 1 кв.м на рік.

20 травня 2014 р. позивач звернувся до голови Чернігівської міської ради з письмовою заявою (а.с. 74), в якій просив укласти додаткову угоду щодо зміни редакції п. 7 Договору у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки з 01.01.2014р. на період будівництва.

До цієї заяви позивачем було додано: Додаткову угоду № 1 до Договору (а.с. 22); розрахунок розміру орендної плати на земельну ділянку (а.с. 23); Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2014р.; Декларацію про початок виконання будівельних робіт, зареєстровану у Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області.

У відповіді на цю заяву позивача щодо підписання Додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, площею 0,1525 га, по АДРЕСА_2, начальник Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, листом від 23.05.2014 р. № 2503 (а.с. 73), посилаючись на ст.ст. 24, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», ст. 83 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України «Про оренду землі», повідомив позивача, що для підписання додаткової угоди № 1 до Договору немає законних підстав. Повідомив, що питання внесення змін до Договору буде внесено на розгляд найближчої сесії міської ради, пленарне засідання якої орієнтовно відбудеться у кінці червня 2014 року. Ці обставини і стали підставою звернення позивача з позовом до господарського суду.

В подальшому, після звернення позивача з цим позовом до господарського суду, рішенням Чернігівської міської ради від 31.07.2014р. (42 сесія 6 скликання) п. 6 (а.с. 77) ФОП ОСОБА_1 відмовлено у внесенні змін до договору оренди земельної ділянки № 4119 від 22 жовтня 2013 року, площею 0,1525 га, по АДРЕСА_2 на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1809 від 30 квітня 2014 року.

Згідно ст. 1 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. № 161-XIV оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ст. 13 цього Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Істотними умовами договору оренди землі, згідно ч. 1 ст. 15 цього Закону є, зокрема: орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ч. 1 та ч.2 ст. 21 цього Закону).

Згідно п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (орендна плата). А згідно п.п. 14.1.147 п. 14.1. ст. 14 ПК України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності

Отже, системний аналіз цих норм законодавства України дає підстави для висновку про те, що орендна плата за земельну ділянку, яка перебуває у комунальній власності, має подвійну правову природу, оскільки, з одного боку, є передбаченим договором оренди землі платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою, з іншого - є однією з форм плати за землю як загальнодержавного податку нарівні із земельним податком.

Зокрема, відповідно до ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником ) і орендарем.

Відповідно до п. 291.1. ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Використання нормативної грошової оцінки земельних ділянок для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності передбачено також ч. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003р. № 1378-IV.

Згідно ч. 1 ст.20 цього Закону за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 2 ст. 20 цього Закону).

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (ч. 1 ст. 23 цього Закону).

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 3 ст. 23 цього Закону).

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова за станом на 01.01.2010 року, затверджена рішенням Чернігівської міської ради (7 сесія 6 скликання) від 31.03.2011р. (а.с. 139).

Пунктом 3 цього рішення міськради встановлено, що розрахунок розміру податку за землю та орендної плати необхідно проводити відповідно до грошової оцінки земель різного функціонального призначення у розмірі економіко-планувальних зон.

Згідно ст. 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.

Також згідно ст. 19 ЗК України, в залежності від основного цільового призначення, землі України поділяються на певні категорії. Разом з тим, ЗК України не містить визначення поняття «цільове призначення земельної ділянки». Натомість у ст. 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003р. № 858-IV закріплено, що цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку. Згідно цієї ж статті документація із землеустрою - затверджені у встановленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Як зазначено, зокрема, у Висновку головного управління Держземагенства у Чернігівській області від 13.08.2013р. № 03-28/7772 (а.с. 147), воно погоджує проект землеустрою та вважає за можливе надати в оренду для експлуатації об'єктів нерухомості (прохідна, насосна, майстерня, мотопомпа, гаражі, вмивальня, побутова кімната, майстерня, ангар) - землі промисловості ФОП ОСОБА_1 земельні ділянки загальною площею 0,1525 га - за рахунок забудованих земель запасу промисловості в АДРЕСА_2, при умові:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням.

На таких же умовах земельні ділянки загальною площею 0,1525 га були надані в оренду позивачу.

Проте, не здійснивши в установленому законодавством порядку зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0,1164 га, кадастровий номер земельної ділянки 7410100000:02:024:0096, позивач почав використовувати її не за цільовим призначенням, розпочавши нове будівництво.

Крім того, на підставі прохання, викладеного в заяві позивача (а.с. 104), Управління Держземагенства у Чернігівському районі Чернігівської області видало позивачу Витяг від 30.04.2014р. № 1809 (а.с. 18), змінивши цільове використання всіх п'яти орендованих позивачем земельних ділянок, загальною площею 0,1525 га, на цільове використання - для поточного будівництва (?), змінивши також коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) та локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони (КМз).

Це призвело до зміни нормативної грошової оцінки 1 кв.м земельної ділянки і, як наслідок, є підставою для перерахунку орендної плати, в бік її зменшення, всіх п'яти орендованих позивачем земельних ділянок.

За таких обставин, суд вважає правомірним вищевказане рішення Чернігівської міської щодо відмови позивачу у внесенні змін до Договору на підставі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1809 від 30 квітня 2014 року.

Крім того, згідно п. 290.1 ст. 290 ПК України плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки комунальної власності) зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

Отже, безпідставне, неправомірне зменшення розміру орендної плати за договором порушує законні інтереси територіальної громади м. Чернігова.

Враховуючи вищенаведене, виходячи зі змісту предмету позову, суд доходить висновку про відмову у позові.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

У позові відмовити повністю.

В судовому засіданні 03.11.2014р., на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.

Повне рішення складено 03.11.2014р.

Суддя Ю.М. Бобров

.

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41213278
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1014/14

Ухвала від 17.10.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 02.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Постанова від 25.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 13.01.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 25.11.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Рішення від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 07.07.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Блохiна Ж.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні