Постанова
від 03.11.2014 по справі 826/11323/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 03 листопада 2014 року                      № 826/11323/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Соколової О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом  Приватного підприємства «Контур 27» до  Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, провизнання протиправним та скасувати рішення, встановив: Приватне підприємство «Контур 27» (далі – позивач, ПП «Контур 27») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві (далі-відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 27.06.2014 №224/26-55-18-09-25 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Контур 27». В обґрунтування позову позивач посилається на те, що Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ Мнідоходів у місті Києві протиправно прийнято рішення від 27.06.2014 №224/26-55-18-09-25 щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, оскільки податковим органом не дотримано процедури виявлення та встановлення відсутності місцезнаходження підприємства за його адресою. У судовому засіданні позивач надав пояснення аналогічні викладеним в адміністративному позові та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Представник відповідача в судовому засідання заперечував проти задоволенні позову, з огляду на обґрунтованість винесеного рішення.      Вирішуючи спір по суті суд виходив з наступного. Позивач – Приватне підприємство «Контур 27», зареєстровано як юридична особа Печерською районною в місті Києві державною 30.01.2013 №10701020000048909, ідентифікаційний код юридичної особи 38546632, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві є контролюючим органом, який в розумінні п.п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролює податки, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI. Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість визначено в Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке затверджено наказом Міністерства фінансів України від 7 листопада 2011 року № 1394 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 року за № 1369/20107 (далі - Положення № 1394). Позивач був зареєстрований як платника податку на додану вартість з 01.03.2013 (індивідуальний податковий номер - 385466326551), номер свідоцтва платника ПДВ - №200111415, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість. (а.с.16) Як вбачається з наявних матеріалів справи, зокрема оскаржуваного рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 27.06.2014 №224/26-55-18-09-25 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Контур 27», підставою для прийняття відповідачем такого рішення було не підтвердження позивачем відомостей про юридичну особу, тобто внесення державним реєстратором запису в Єдиний Державний Реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців інформації про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ «Контур 27», відповідно до підпункту «ж» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України. Так, державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві стосовно ТОВ «Контур 27», було вчинено реєстраційну дію від 26.06.2014 №10701440003048909 - внесено до Єдиного державного реєстру інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу. У відповідності до п. 185.1 ст. 185 ПК України      об'єктом оподаткування є операції платників податку з:      постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;      постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;      ввезення товарів на митну територію України;      вивезення товарів за межі митної території України;      постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Згідно із ч. 180.1 ст. 181 ПК України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість, зокрема, є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку; 3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України. Порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість врегульований нормами статті 183 цього Кодексу. Особі, що реєструється як платник податку, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для сплати податку (п. 183.18 ст. 183 ПК України). Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 ПК України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014р. № 26, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2014р. за № 232/25009 (далі - Положення). Відповідно до п. 3.1 розд. 3 «Реєстрація платників податку на додану вартість» зазначеного Положення реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення. Одночасно п. 5.5 розд. 5 зазначеного Положення встановлено, що анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного контролюючого органу. Відповідно до пп. ж, п. 184.1, ст. 184 Податкового кодексу України, підставою для анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу. За наявності зазначених підтверджуючих документів (відомостей) контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. При цьому дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення (абз. 1 - 3 п. 5.6 розд. 5 цього Положення). Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Отже, матеріалами справи доводи позивача спростовуються, а саме: відповідно до довідки від 18.04.2014 №826/01/26-55-07-04 податковим органом встановлено, що місцезнаходження платника податків ТОВ «Контур 27» не встановлено. Також, сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 24.04.2014 №5110 за формою 18-ОПП, яку в подальшому направлено відділу державної реєстраційної юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби ГУЮ у м. Києві. В судовому засіданні позивачем не надано інших доказів, що підприємство знаходиться за місцезнаходженням та підтверджує ці відомості належним способом. Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано,      тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з      урахуванням      права      особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.    Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Підсумовуючи викладене, позивачем не доведено обґрунтованості позовних вимог, в свою чергу відповідачем надано належні да допустимі докази, які спростовують доводи позивача. Отже, суд дійшов висновку, що  у задоволенні позову слід відмовити. Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111,112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - постановив: У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Контур 27» - відмовити. Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими ст.ст.185-187 цього Кодексу. Суддя                                                                                                О.А. Соколова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено10.11.2014
Номер документу41244004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11323/14

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Постанова від 08.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Соколова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні