Постанова
від 05.11.2014 по справі 819/2242/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2242/14-a

05 листопада 2014 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

секретарі судового засідання Надвиничній Г.Я.

за участю: представника позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" Печеного О.П., довіреність від 29 травня 2014 року

представника відповідача - Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Свистун Є.М., довіреність від 23.05.2014 року № 17348/7/10-16/1308

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративною позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" звернулося до суду з адміністративним позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ від 30 вересня 2014 року № 2522 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" (код за ЄДРПОУ 38417495)" посилаючись на те, що не було правових підстав для видачі спірного наказу, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" позовні вимоги підтримав повністю з мотивів викладених у позовній заяві та просить задовольнити.

Представник відповідача - Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області заперечила проти задоволення позову, свою позицію виклав у письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступні обставини.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи наділені правом проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.61.1. ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп.62.1.3. п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України одним із способів реалізації податкового контролю є здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

30.09.2014 року Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області видано наказ за № 2522 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" (код за ЄДРПОУ 38417495) у відповідності до вимог пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ, на підставі доповідної записки начальника управління податкового аудиту Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області Кривик Л.В. від 30.09.2014 року, з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" (код ЄДРПОУ 38417495) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства по взаємовідносинах з ТзОВ "Авенсіс-Агро" (код ЄДРПОУ 32487095) за березень 2014 року, ПП "Комплектелектро" (код ЄДРПОУ 30484862) за березень 2014 року - травень 2014 року, ТзОВ "Фаіса" (код ЄДРПОУ 32715178) за березень 2014 року, ПП "Р-Транскор" (код ЄДРПОУ 34253656) за квітень 2014 року, ПП "Малахіт-2004" (код ЄДРПОУ 32821602) за травень 2014 року, ТзОВ "Севен агро" (код ЄДРПОУ 37770563) за червень 2014 року, ПП "Укркомптех" (код ЄДРПОУ 38709725) за червень 2014 року, ТзОВ "Лейквуд" (код ЄДРПОУ 39203277) за липень 2014 року. Термін перевірки : з 01 жовтня 2014 року тривалістю 5 робочих днів. Вказану перевірку доручено провести заступнику начальника відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області Кикті Г.О., СДРІ відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області Катеринчуку І.І.

Згідно пп.75.1.2. п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Як видно з направлень на перевірку від 01 жовтня 2014 року №013060 і №013061 розпочато проведення 03.10.2014 року о 14 год. 40 хв. позапланової виїзної перевірки, у відповідності до вимог ст.81 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.81.1. ст.81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області направлялись позивачеві запити про надання інформації та документальних підтверджень від 23.05.2014 року №14792/7/15-01, б/д № 16298/15-01, від 04.09.2014 року № 24915/19-18-22-01-15, а 17.06.2014 року за 06/08, 27.06.2014 року №06/27 і 19.09.2014 року №09/01 товариством з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" надавались відповіді.

Підставою для проведення вказаної перевірки було ненадання платником на обов'язковий письмовий запит податкового органу копій документів, які витребовувались, що кореспондується із вимогами пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України - за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 73.3 ст.73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Інформація на запит контролюючого органу надається Національним банком України, іншими банками безоплатно у порядку і обсягах, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність".

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

В судовому засіданні встановлено, що працівники відповідача Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області були допущені до проведення перевірки, за результатами якої складено акт перевірки.

Таким чином, платник податків, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податковим органом перевірки щодо нього має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки. Допуск до перевірки нівелює правові наслідки правових порушень, допущених податковим органом при призначенні та проведенні податкової перевірки.

В даному випадку, податковим органом фактично реалізована його компетенція на проведення перевірки та оформлення результатів такої перевірки, а тому як наказ про призначення перевірки, так і дії податкового органу з проведення такої перевірки вичерпали свою правову дію і не є такими, що порушують права позивача.

За таких встановлених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст.2,6,7,11,86,122,160-163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування наказу від 30 вересня 2014 року № 2522 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ "Зовнішні конструкції комплекс сервіс" (код за ЄДРПОУ 38417495)" відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

Дата ухвалення рішення05.11.2014
Оприлюднено11.11.2014
Номер документу41244163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/2242/14-а

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула О.І.

Постанова від 05.11.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні