Ухвала
від 28.10.2014 по справі п/811/1097/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У  Х  В  А  Л  А і м е н е м  У к р а ї н и 28 жовтня 2014 рокусправа № П/811/1097/14 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Щербака А.А.                     суддів:                     Баранник Н.П.  Малиш Н.І. за участю секретаря судового засідання:          Фірсік Д.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське»  на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду  від 16 травня 2014р. по справі за позовом  Кіровоградського обласного  відділення Фонду соціального  захисту  інвалідів до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське» про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені,-                                                             ВСТАНОВИВ: 16 квітня 2014 року Кіровоградське обласне  відділення Фонду соціального  захисту  інвалідів звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське» про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені. Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду  від 16 травня 2014 року позов задоволено. Суд постановив стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське» на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 16906,98 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1213,42 грн. Постанова обґрунтована тим, що відповідачем 20 лютого 2012 року подано до Новоархангельського районного центру зайнятості звіт про наявність вакансій за формою №3-ПН. Однак в 2012 році більше Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Ятранське» про наявність вакансій для інвалідів до Новоархангельського районного центру зайнятості не звітувало, чим порушено ч.4 ст.20  Закону України «Про зайнятість населення» та свідчить про невиконання обов'язку з щомісячного подання адміністративних даних у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій) призначених для працевлаштування інвалідів. Відповідачем подана апеляційна скарга, просить оскаржену постанову скасувати, в задоволенні позову відмовити. Апеляційна скарга мотивована тим, що у 2012 році Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Ятранське» згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 подало не пізніше 01 березня поточного року за встановленою формою звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів в якому вказало про наявність в господарстві 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів. Районна державна служба зайнятості на протязі 2012 року не направила в СТОВ «Ятранське» інваліда для працевлаштування згідно існуючої квоти робочих місць для працевлаштування  інвалідів. В судовому засіданні представники відповідача підтримали апеляційну скаргу. Представник позивача у судове засідання не з'явився, повістку отримав 01.07.2014. Колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на такі підстави. Ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. У відповідності до ч. 1 ст. 20 зазначеного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України. Судом першої інстанції встановлено, що Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Ятранське» 08 квітня 2014 року подано до Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік, відповідно до змісту якого середньооблікова чисельність працюючих на підприємстві відповідача у 2012 році складала 43 осіб, норматив створення робочих місць для інвалідів складає 2 робочих місця. В 2012 році на СТОВ «Ятранське» працював один інвалід, а кількість робочих місць, на яких не працевлаштовані інваліди – 1 робоче місце. Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Також, цією Постановою затверджено Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю. Відповідно до п. 2 Порядку предметом проведення перевірки є, зокрема, подання роботодавцями до відділень Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів. Відділення Фонду за наказом його керівника може проводити планові та позапланові, виїзні та невиїзні перевірки. Відповідно до п. 5 Порядку позапланова виїзна перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за рішенням суду, у разі звернення фізичних та юридичних осіб про порушення роботодавцем вимог законодавства, за бажанням роботодавця та у разі неподання роботодавцем звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів або подання такого звіту з помилками, що призвели до несплати суми адміністративно-господарських санкцій або сплати їх у неповному обсязі. У разі виявлення фактів невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів уповноважена посадова особа, яка проводила перевірку, складає протокол про адміністративне правопорушення. Як вбачається з матеріалів справи, відповідач до 1 березня 2013 року не подав звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів та самостійно в строк до 15 квітня 2013 року не сплатив  адміністративно-господарські санкції. Таким чином, у позивача з 15 квітня 2013 року виникли підстави, що дають йому право на пред'явлення передбачених законом вимог. Проте, позивач звернувся з позовною заявою лише в квітні  2014 року. Відповідно до п.2 ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Таким чином, позовну заяву необхідно залишити без розгляду. Керуючись   ст. ст. 198, 200, 203, 206 КАС України, суд, - УХВАЛИВ: Апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське» - задовольнити частково. Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду  від 16 травня 2014р. по справі за позовом  Кіровоградського обласного  відділення Фонду соціального  захисту  інвалідів до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ятранське» про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені – скасувати. Позовні вимоги залишити без розгляду. Ухвала суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України  та може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 212 КАС України до Вищого адміністративного суду України.           Повний текст ухвали виготовлено 07.11.2014. Головуючий:                                                            А.А. Щербак           Суддя:                                                            Н.П. Баранник           Суддя:                                                            Н.І. Малиш                                                              

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2014
Оприлюднено11.11.2014
Номер документу41281722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1097/14

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні