ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
03 листопада 2014 рокум. Ужгород№ 807/2696/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гаврилко С.Є.
з участю секретаря судового засідання - Штефанюк Н.І.
за участі сторін:
представника позивача - Василиндри Михайла Михайловича;
представник відповідача - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області до Державного підприємства Радгосп-завод "Ужгородський" про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 03 листопада 2014 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 07 листопада 2014 року.
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося з позовною заявою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді до Державного підприємства Радгосп-завод "Ужгородський" в особі Голови ліквідаційної комісії ДП Радгосп-завод "Ужгородський" Зварійчук Вадима Васильовича, якою з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить, стягнути з відповідача - ДП Радгосп-завод "Ужгородський", на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді 126871,45 грн. капіталізованих платежів.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач - Державне підприємство Радгосп-завод "Ужгородський" є страхувальником і був зареєстрований у позивача на підставі поданої ним заяви 25 квітня 2001 року за номером 0712000317. Під час роботи у відповідача громадянина ОСОБА_3, останній отримав ушкодження здоров'я, про що 27 липня 1973 року складено акт про нещасний випадок на виробництві. Медико-соціальною експертною комісією потерпілому встановлена група інвалідності - третя, втрата професійної працездатності - 40 відсотків. Відшкодування шкоди, заподіяної ОСОБА_3 проводиться позивачем. Відповідно до вимог чинного законодавства фінансування позивача здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників. Однак, відповідачем такі капіталізовані платежі не проведені.
В судові засідання, що проходили 22 жовтня 2014 року та 03 листопада 2014 року відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Проте суду надано письмові заперечення проти позову, відповідно до яких представник відповідача заперечує проти позову у повному обсязі з наступних мотивів. Зокрема, представник відповідача вважає, що наразі відсутній порядок капіталізації платежів у разі ліквідації страхувальника. Окрім того, вважає, що позивачем було порушено процедуру направлення вимоги відповідачу, а також представник відповідача вважає, що позивачем неправомірно взято за основу вік потерпілого та дані держкомстату станом на 2012 рік. За таких обставин представник відповідача вважає, що у задоволенні позовних вимог позивачу слід відмовити.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідач зареєстрований у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області (а.с. 20).
Відповідно до акту № 2 форми Н-1 про нещасний випадок на виробництві (а.с. 7) 27 липня 1973 року стався нещасний випадок, в результаті чого потерпілому ОСОБА_4 була встановлена інвалідність.
Відповідно до постанови Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області від 15 серпня 2014 року № 0704/333/885 встановлено, що ОСОБА_4 та ОСОБА_3 є однією і тією ж самою особою, в подальшому іменується як ОСОБА_3 (а.с. 22).
Постановою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області від 29 березня 2013 року № 0704/333/333/311 постановлено призначити потерпілому ОСОБА_3 перераховану щомісячну грошову суму в розмірі 1179,98 грн. (а.с. 14).
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06 лютого 2014 року № 55 "Про ліквідацію державного підприємства радгосп-завод "Ужгородський"", вирішено, в тому числі, припинити шляхом ліквідації діяльність державного підприємства радгосп-завод "Ужгородський" (код ЄДРПОУ 00413802, адреса: 89421, Закарпатська обл.., Ужгородський район, с. Сторожниця, вул. Гагаріна, 62) (а.с. 8).
Згідно розрахунків потреби в капіталізації коштів (а.с.а.с. 55-56), у відповідності до статистичних даних щодо середньої очікуваної тривалості життя чоловіків в Україні (лист державної служби статистики України від 01 серпня 2014 року № 446-07-13 (а.с. 60), відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області розраховано суму капіталізованих платежів для розрахунку із потерпілим у розмірі 126871,45 грн., яку просить стягнути в судовому порядку.
Позивачем надсилались на адресу відповідача розрахунки потреби капіталізації платежів, про що свідчать наявні в матеріалах справи копії листів та повідомлень про вручення поштового відправлення (а.с.а.с. 9-12).
Відповідно до статей 6 та 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV (далі по тексту Закон України № 1105-XIV, в редакції, що діяв на момент виникнення спірних відносин, відповідач є страхувальником.
Згідно зі статтями 15 Закону України № 1105-XIV страхування від нещасного випадку здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням. Відповідно до статті 46 частини 2 вказаного Закону фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється в тому числі за рахунок: внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення; капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Капіталізація платежів для задоволення вимог по зобов'язанням, що виникли у результаті заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, проводиться відповідно до Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 і здійснюється по кожній особі з виплатою заборгованості за минулі роки і необхідності виплат майбутніх платежів.
З урахуванням норм статті 46 Закону України № 1105 до спірних правовідносин слід застосовувати положення Постанови КМУ № 765 від 06 травня 2000 року.
Згідно з приписами частини 7 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).
Відповідно до пункту 1 абзацу 2 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.
Капіталізація платежів, на проведенні яких наполягає позивач, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації, відповідно до пункту 3 вказаного Порядку.
Ненадходження капіталізованих платежів до Фонду перешкоджає своєчасно та в повному обсязі провадити відшкодування матеріальної і моральної шкоди потерпілим, а також реалізації державної політики у сфері страхування від нещасних випадків на виробництві, чим прямо порушуються інтереси Фонду, застрахованих осіб і держави.
Статтею 112 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги кредитора щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю задовольняються у першу чергу. Частиною 3 цієї ж статті Цивільного кодексу України встановлено, що у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.
Відповідно до статті 1205 частини 2 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом. У разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.
Аналогічна правова позиція щодо необхідності на випадок ліквідації платоспроможної юридичної особи застосовувати вимоги статті 46 Закону № 1105 та Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 - яка висловлена у постанові Верховного Суду України від 26 червня 2012 року, що ухвалена у справі № 21-156а12. Відповідно до статті 244 2 КАС України такі висновки є обов'язковими для всіх судів України.
Відповідно до спеціального Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач перебуває в стані припинення.
Таким чином, вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються в межах ліквідаційної процедури.
Отже, чинне законодавство не звільняє платоспроможні підприємства у разі їх ліквідації від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів.
Керуючись статтями 11, 70, 86, 160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області до Державного підприємства Радгосп-завод "Ужгородський" - задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства Радгосп-завод "Ужгородський" (89421, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Сторожниця, вул. Гагаріна, будинок 62, ідентифікаційний код 00413802) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді Закарпатської області капіталізовані платежі у розмірі 126871,45 (сто двадцяти шести тисяч вісімсот сімдесяти однієї грн. 45 коп.) грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий Гаврилко С.Є.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2014 |
Оприлюднено | 14.11.2014 |
Номер документу | 41298191 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні