ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2014 року Справа № 915/718/13
м.Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складi головуючого судді Мавродієвої М.В ., суддів Васильєвої Л.І., Семенчук Н.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Долгової А.О.,
представника прокуратури: Лютої А.В. - посв. № 009629 від 15.10.2012,
представника РВ ФДМУ по Миколаївській області: Стасюка О.Д. - дов. №2 від 10.012014,
представника відповідача-1: Корнієнко Т.І. - дов. №1365/02.02.01-22/0206/14/14 від 16.06.2014,
представника відповідача-2: Марков В.О. - директор, Толпекіна А.А. - дов. б/н від 02.07.2014,
представника відповідача-3: Іванцова І.А. - дов. б/н від 21.03.2014,
представника ІІІ особи: Морозової Г.А. - дов. №08/52 від 18.08.2014,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Прокурора Заводського району м.Миколаєва (вул.Бузніка, 14, м.Миколаїв, 54030) в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області (вул.Чкалова, 20, а/с 34, м.Миколаїв, 54017),
до відповідачів:
1) Виконавчий комітет Миколаївської міської ради,
(вул.Адміральська, 20, м.Миколаїв, 54001)
2) Миколаївська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства «Україна»
(вул.Спортивна, 17, м.Миколаїв, 54015)
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» (Бузький бульвар, 16, м.Миколаїв, 54015)
ІІІ особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
Кабінет Міністрів України (вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008),
про: визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради № 720 від 31.08.2001 року та визнання права власності на нерухоме майно за державою.
Згідно заяви Прокуратури Заводського району м.Миколаєва №(15-03) 6172 вих. 14 від 29.09.2014 та заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області №07/1159 від 30.09.2014:
- визнання частково незаконними та скасування пунктів 1, 1.3 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яким вирішено оформити право власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І, за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» та пункт 2 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яким вирішено видати свідоцтво про право власності на перераховані об'єкти нерухомого майна по Бузькому бульвару, 16 у м.Миколаєві;
- визнання права власності на нежитлові приміщення, що розташовані у м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірну стіну 10, 14, огорожу 11-13, покриття І та нежитлові приміщення, що розташовані у м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16/1, а саме: трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м за Державою в особі Фонду державного майна України, -
в с т а н о в и в:
У квітні 2013 року Прокурор Заводського району м.Миколаєва звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області до Виконавчого комітету Миколаївської міської ради, Миколаївської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» про визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яким передбачено оформити право власності на об'єкти нерухомого майна, а саме адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235, кв. м., трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв. м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м., навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м., вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м., склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м., бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м., зовнішні сходи площею 84,3 кв.м., залізобетонні споруди 3,4 набережну № 7, корти 8,9, II- VII підпірну стіну 10,14, огорожу 11-13, покриття I, які розташовані по Бузькому бульвару, 16, за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» та просив визнати право власності на зазначені нежитлові приміщення за державою в особі РВ Фонду Державного майна України у Миколаївській області.
Рішенням господарського суду Миколаївської області від 23.12.2013 у задоволенні позову відмовлено.
За наслідками перегляду справи в апеляційному порядку, постановою Одеського апеляційного господарського суду від 25.03.2014 рішення суду першої інстанції залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 25.06.2014 скасовані рішення від 23.12.2013 господарського суду Миколаївської області та постанову від 25.03.2014 Одеського апеляційного господарського суду у справі №915/718/13, справу передано на новий розгляд до господарського суду Миколаївської області.
Під час нового розгляду справи Прокуратурою Заводського району м.Миколаєва та Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Миколаївській області подано до суду заяви про уточнення позовних вимог (т.6 а.с.35,36,38,39), в яких вони просять суд:
- визнати частково незаконними та скасувати пункти 1, 1.3 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яким вирішено оформити право власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9, ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І, за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» та пункт 2 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яким вирішено видати свідоцтво про право власності на перераховані об'єкти нерухомого майна по Бузькому бульвару, 16 у м.Миколаєві;
- визнати право власності на нежитлові приміщення, що розташовані у м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірну стіну 10, 14, огорожу 11-13, покриття І та нежитлові приміщення, що розташовані у м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16/1, а саме: трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м за Державою в особі Фонду державного майна України.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час оформлення права власності в 2001 році Миколаївська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства «Україна» не надала підтверджуючих документів щодо законного набуття права власності на нежитлові будівлі, розташовані по Бузькому бульвару, 16 в м.Миколаєві, оскільки спірне майно будувалося за рахунок державного фінансування, за рахунок державних коштів і є загальнодержавною власністю. Безпідставне оформлення за ФСТ «Україна» права власності на спірне майно дало можливість останньому незаконно розпоряджатися ним шляхом внесення до статутного фонду іншого товариства, що свідчить про невизнання ним права власності держави на спірне майно.
Також прокурор просить визнати поважними причини пропуску строку позовної давності та відновити строк для звернення до суду із позовною заявою. Таке клопотання прокурор пояснює тим, що про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001 стало відомо тільки після проведення перевірки за дорученням прокуратури Миколаївської області. Позивачі, в чиїх інтересах заявлено позов, не наділені контролюючими функціями з перевірки законності рішень виконавчого комітету Миколаївської міської ради, і про порушення своїх прав їм стало відомо лише під час проведення прокуратурою перевірки.
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області (надалі - РВ ФДМ України по Миколаївській області) в своїх поясненнях вказало, що під час прийняття оспорюваного рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради власником спірного майна залишалася держава України в особі уповноваженого органу - ФДМ України. Вказане право ФДМ України нікому не передавалося. Виконком, скориставшись своїми повноваженнями на складання актів індивідуальної дії, безпідставно змінив статус спірного майна із загальнодержавного на приватний, чим порушив право держави на спірне майно та перебрав на себе повноваження ФДМ України, що свідчить про недосконалість такого рішення з моменту прийняття. Без згоди ФДМ України МОО СТП «Україна» не мала повноважень на реєстрацію права власності на спірний майновий комплекс за собою. Як наслідок, не здобувши права власності на спірний майновий комплекс, вказана особа не мала права відчужувати його шляхом внесення до статутного капіталу ТОВ СОК «Україна».
Представник Кабінету Міністрів України під час розгляду справи підтримав позовні вимоги та позицію Прокуратури Заводського району м.Миколаєва та РВ ФДМ України по Миколаївській області
Відповідач-1 - Виконавчий комітет Миколаївської міської ради відзив на уточнені позовні вимоги не надав. Представники у судових засідання позовні вимоги визнали в повному обсязі.
Відповідачем-2 - Миколаївською обласною організацією фізкультурно-спортивного товариства «Україна» (надалі - МОО ФСТ «Україна») подано до суду заяву про визнання позову в повному обсязі (т.6 а.с.61-63).
Відповідач-3 - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» (надалі - ТОВ СОК «Україна») у поясненнях (т.5 а.с.227-231), та у відзиві на уточнені позовні вимоги (т.6 а.с.49-54) проти позову заперечує, посилаючись на наступне:
- позовні вимоги, в частині визнання частково незаконними та скасування пунктів 1.3 та 2 спірного рішення, викладені некоректно, оскільки зазначені пункти стосуються і інших осіб; - підставою для прийняття рішення №720 від 31.08.2001 стало рішення виконкому Миколаївської міської ради №609 від 13.07.2001 про затвердження акту державної технічної комісії про введення до експлуатації будівель, які знаходились на балансі МОР СТП «Україна» та розташовані на Бузькому бульварі, 16, яке на даний час не скасовано;
- підтвердженням того, що спірне майно належить профспілкам є постанова Федерації профспілок України №К-1-11 від 29.01.1993 «Про власність професійних спілок» та постанова президії Федерації профспілок України №П-3-5 від 24.03.1993 «Про перелік майна профспілок України», які не скасовані і є дійсними;
- РВ ФДМ України по Миколаївській області не доведено, що спірний об'єкт приймався ФДМ України та обліковувався останнім, як того вимагали приписи Постанови Верховної Ради України №2268-ХІІ від 10.04.1992 «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР», а також те, що протягом 23 років державою вчинялись дії по утриманню спірного майна;
- на даний час не оспорені та не скасовані рішення виконкому Миколаївської міської ради №2139 від 27.11.2009, яким оформлено право власності на спірне майно за ТОВ СОК «Україна» та рішення №1291 від 21.11.2012, яким оформлено право власності на нежитлові будівлі і поруди, які розташовані по Бузькому бульвару, 16 та Бузькому бульвару, 16/1 за ТОВ СОК «Україна». При наявності не ос пореного і не скасованого права власності ТОВ СОК «Україна» на спірне майно, відсутні підстави визнавати право власності за державою в особі РВ ФДМ України по Миколаївській області;
- спірний об'єкт нерухомості (ДСТ «Спартак») використовувався та утримувався Миколаївською обласної Радою в період з 1979 по 1984 роки, що підтверджується архівними документами;
- Постанови Верховної Ради України №2268-ХІІ від 10.04.1992 та №3943-ХІІ від 04.02.1994 не можуть застосовуватись до спірних відносин, оскільки питання щодо розмежування права власності на майно профспілок було вирішено у 1990 році.
Крім того, відповідач-3 наполягає на застосуванні позовної давності в порядку ч.3 ст.267 ЦК України, про що ним було подано відповідну заяву (т.1 а.с.147).
Під час розгляду справи, представники сторін та ІІІ осіб підтримали доводи, викладені у позові та запереченнях проти позову.
У судових засіданнях 26.09.2014, 02.10.2014 та 14.10.2014 судом, у відповідності до ст.77 ГПК, оголошувались перерви.
У судовому засіданні 29.10.2014 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
При прийнятті рішення судом взято до уваги наступне.
Відповідно до рішення виконкому Миколаївської облради д/т №1528 від 21.09.1958 «Про внесення часткових змін до плану капітальних робіт ДСТ «Спартак» на 1953 рік - спірний об'єкт збудовано ще до цієї дати.
Відповідно до постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР №671 від 11.08.1966 «Про заходи по подальшому розвитку фізичної культури і спорту» та з метою розширення фізкультурно-масової роботи і створення спортивної бази Миколаївського обласного товариства «Спартак», виконком Миколаївської обласної ради д/т і президія обласної ради профспілок прийняли 01.12.1967 року постанову №853 «Про реконструкцію водної станції обласної Ради ДСТ «Спартак» шляхом прибудови спортзалу за рахунок коштів обласної Ради ДСТ «Спартак» і господарських організацій, які обслуговуються ДСТ, згідно додатку».
В додатку до постанови №853 від 01.12.1967, вказана Рознарядка на виділення коштів для реконструкції водної станції «Спартак», а саме: обласна Рада ДСТ «Спартак» - 20 тис. крб., виробниче управління автомобільного транспорту, обласне виробничо - технічне управління зв'язку, обласне управління побутового обслуговування населення, обласне управління місцевої промисловості, обласне управління молочної промисловості, обласне управління харчової промисловості, облспоживспілка, обласний відділ комунального господарства - по 10 тис. крб., обласне управління - 5 тис. крб., обласний трест громадського харчування - 4 тис. крб.
Розпорядженням №7-р виконкому Миколаївської облради д/т від 08.01.1968, на виконання вказаної постанови №853 від 01.12.1967 функції замовника робіт по реконструкції водної станції «Спартак» покладено на Управління капітального будівництва облвиконкому, підрядника - на обласний ремонтно-будівельний трест.
Розпорядженням №115 по Управлінню торгівлі Миколаївської ОВК від 22.05.1968 зобов'язано директорів 5-торгів перерахувати УКБа облвиконкому за рахунок коштів амортизаційного фонду на капітальний ремонт по 1т. крб.
Розпорядженням виконкому Миколаївської облради д/т №806-р від 25.10.1970 затверджено кошторис на реконструкцію та надбудову з прибудовою водної станції «Спартак» на Сухому фонтані в м. Миколаєві в сумі 101.19 тис.крб.
Технічна документація по реконструкції і надбудові з прибудовою спортивного залу водної станції «Спартак» в м.Миколаєві затверджена наказом УКБ облвиконкому №21-с від 03.03.1969 (підрядник - облремтрест, замовник - УКБ облвиконком).
Рішенням №261 від 22.05.1972 виконкому Миколаївської обласної ради д/т затверджено обсяги капітальних вкладень за рахунок нецентралізованих джерел фінансування понад загальний обсяг державних капітальних вкладень, передбачених в народногосподарському плані на 1972 р. по об'єктах торгівлі, житлового будівництва і інших галузях згідно з додатками №№1-6. В додатку №4 до вказаного рішення (таблиці 1, 2, 3) вказано: «основні фонди в 1972 по об'єктам фізкультури і спорту Миколаївського облвиконкому (внески ДСТ «Спартак»).
Рішенням виконкому Миколаївської облради д/т №1098 від 21.11.1972 затверджено Акт державної комісії по прийомці в експлуатацію реконструкції з надбудовою і прибудовою спортивного залу водної станції «Спартак» на Сухому лимані м. Миколаєва, збудованої РБУ - 1 облрембудтресту, об'єм - 6113м. куб., корисна площа - 1050,5 кв.м. Забезпечення нормальної експлуатації вказаного об'єкту покладено на голову обласного ДСТ «Спартак».
Те, що вказаний об'єкт використовувався та утримувався Миколаївською облрадою ДСТ «Спартак» в період з 1979 по 1984 роки підтверджується наступними архівними документами: стенограмою Х обласної звітно-виборчої конференції Миколаївської облради ДСТ «Спартак» від 11.01.1979; довідкою про хід спортивних баз облради ДСТ «Спартак» до весняно-літнього сезону 1979 року; постановою №21/7 від 27.02.1979 президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» «Про хід підготовки спортивних баз до весняно-літнього сезону 1979 року»; постановою №177/1 від 27.09.1979 президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» «Про хід підготовки спортивних баз до осінньо-зимового сезону 1979-80р.»; постановою президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» №127/3 від 27.09.1979 «Про роботу водно-спортивного комплексу облради по створенню умов для організації учбово-спортивного процесу, про роботу по комплексу ГПО і проведенню оздоровчих заходів»; постановою №34 від 28.02.1983 президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» «Про підготовку спортивних баз до весняно-літнього сезону 1983р.»; довідкою про підготовку спортивних баз облради ДСТ «Спартак» до весняно-літнього сезону 1983р.; постановою №23 президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» від 24.02.1984 «Про підготовку спортивних баз до весняно-літнього сезону 1984р.»; постановою №27 від 27.02.1986 президії Миколаївської облради ДСТ «Спартак» «Про підготовку спортивних баз до весняно-літній період»; планами роботи Миколаївської облради ДСТ «Спартак» на ІІІ квартал 1980 року, 1981 рік, ІV квартал 1981 року. Планом основних заходів Миколаївської облради ДСТ «Спартак» на 1987 рік.
Профспілкові організації СРСР діяли за Статутом, затвердженим постановою XVIII з'їзду профспілок СРСР від 01.01.1987 та являли собою загальносоюзну громадську організацію.
Постановою ВЦСПС №2-16 від 20.02.1987 було створено Всесоюзне добровільне фізично-спортивне товариство профспілок - ВДФСТ профспілок, скасувавши всесоюзні ДСТ профспілок: «Буревісник», «Водник», «Локомотив», «Спартак», «Труд.Урожай» та інші центральні республіканські, обласні та інші ради інших ДСТ, а також Всесоюзну Раду ДСТ профспілок.
Встановлено, що первинним органом ВДФСТ профспілок є Всесоюзна Рада, в республіках, краях, областях, округах - відповідні Ради ВДФСТ.
Вказаною постановою (п.4) передано відповідній Раді ВДФСТ станом на 01.04.1987 грошові кошти, штати, інвентар, обладнання і інші матеріальні цінності, а також спортивні споруди, ДЮСШ.
Українська республіканська Рада профспілок 06.04.1987 прийняла постанову №П-3-1г «Про заходи по удосконаленню керівництва фізкультурним рухом профспілок", яким (абз.6 п.4) зобов'язали секретаріат Укрсофпрофа створити ліквідаційну комісію по ліквідації ДСТ, і передати відповідній Раді ВДРСТ станом на 01.07.1987р. грошові кошти, штати, інвентар, обладнання, інші матеріальні цінності, а також спортивні споруди, ДЮСШ. Передачу здійснити з участю представника Ради профспілок.
Відомостей щодо здійснення такої передачі та відповідних доказів сторонами суду не надано.
12.05.1987 секретаріат Української республіканської Ради профспілок прийняв постанову №Ст-3-4т «Про управління спортивних споруд РП ВДФСТ профспілок», якою погоджено передачу з балансу ліквідованих Рад на баланс створених обласних Рад профспілок республіканські учбово - спортивні бази і споруди для проведення на них фізкультурно - масової і оздоровчої роботи.
22.10.1990 президія ВДФСТ профспілок прийняла постанову №3-2 «Про власність Рад ВДФСТ профспілок», відповідно до якої вважати власністю відповідних Рад ВДФСТ профспілок наявні у їх віданні будівлі, споруди, житловий фонд, обладнання, інвентар, майно культурно-просвітнього і оздоровчого значення, грошові кошти, акції, інші цінні папери і інше майно, необхідне для матеріального забезпечення діяльності, а також підприємства, благодійні заклади, створені за рахунок коштів цих Рад у відповідності з цілями, вказаними в Статуті.
Пунктом 2 постанови зобов'язано організаційно-кадровий відділ ВР ВДФСТ профспілок в місячний строк підготовити для реєстрації в Мінюсті СРСР Статут ВДФСТ профспілок.
Пунктом 4 цієї постанови передбачено, що передача основних фондів і іншого майна, яке належить Радам ВДФСТ профспілок, а також їх викуп колективами організацій і громадянами до реєстрації Статута не допускаються.
В зв'язку з проголошенням державного суверенітету України і виходом її з союзних структур, рішенням ІІІ пленуму Української Ради ВД ФСТ профспілок - припиняється діяльність Всесоюзного фізкультурно-спортивного товариства профспілок України.
Листом від 23.01.1992 за вихідним №1-1.33-74 Рада Федерації незалежних профспілок України звернулася до Міністерства юстиції України з проханням зареєструвати Статут спортивного товариства профспілок «Україна», яке є правонаступником ВДФСТ профспілок України.
Статут ФСТ «Україна» зареєстровано 14.02.1992 за №202. У п.1.5 Статуту вказано, що ФСТ «Україна» є правонаступником майнових прав та зобов'язань Української республіканської організації ВФСТ профспілок.
26.06.1995 за №88 здійснена реєстрація Миколаївської облради фізично-спортивного товариства «Україна» як місцевого осередку всеукраїнської громадської організації.
Постановою Президії Федерації профспілок України затверджено перелік майна профспілок України, що відноситься до загальнопрофспілкової власності, власності галузевих профспілок і регіональних профоб'єднань та обласних галузевих комітетів (додатки 1, 2, 3).
Відповідно до додатку №2 зазначеної постанови до переліку майна профспілок України, що відноситься до власності галузевих профспілок включено фізкультурно-спортивної споруди, спортивні клуби та інші установи фізкультурно-спортивного призначення, що знаходилися на балансі галузевих профспілок.
25.03.1993 постановою Президії Федерації професійних спілок України передано до підпорядкування регіональним міжспілковим профорганам областей та м. Києва усі спортивні заклади та інші основні засоби, що знаходилися на балансі обласних, Київської міської рад Добровільного фізкультурно-спортивного товариства профспілок (ВДФСТ).
Спортивні споруди, розташовані по Бузькому бульвару, 16 в м.Миколаєві знаходилися на балансі Миколаївської обласної Ради спортивного товариства профспілок «Україна».
11.07.2001 за замовленням Миколаївської обласної ради СТП «Україна» державною технічною комісією, призначеною за дорученням заступником міського голови підписано Акт державної технічної комісії про введення до експлуатації раніше побудованих об'єктів. За рішенням державної технічної комісії будівлі МОР СТП «Україна» за адресою: Бузький бульвар, 16 прийнято до експлуатації. Акт складено за формою Додатку №5 до порядку введення до експлуатації об'єктів, які не є державної власністю.
Відповідно до п. 2 рішення державної технічної комісії, зазначений Акт є підставою для прийняття рішення міськвиконкому міської Ради, реєстрування у відповідних органах, а також у державних органах статистики.
Рішенням виконкому Миколаївської міської Ради №609 від 13.07.2001, Акт державної технічної комісії про введення до експлуатації будівель Миколаївської обласної Ради спортивного товариства профспілок «Україна» по Бузькому бульвару, 16, затверджено. У вказаному рішенні вказано перелік і об'єми побудованих споруд і будівель по Бузькому бульвару, 16 та рекомендовано МОР СТП «Україна» звернутися до КП "Миколаївське міжміське БТІ" для внесення змін до технічної документації будівель за адресою: Бузький бульвар, 16 згідно з даним рішенням.
31.08.2001 виконком Миколаївської міської ради прийняв рішення №720 «Про оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна за юридичними особами», п.1.3 якого оформлено право власності (в т. ч.) на майно, розташоване по Бузькому бульвару, 16 за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна», видано свідоцтва про право власності.
При цьому, описова частина оспорюваного рішення містить посилання на рішення виконкому Миколаївської міської Ради №609 від 13.07.2001, яким затверджено Акт державної технічної комісії про введення до експлуатації будівель, які знаходяться на балансі МОР СТП «Україна» та розташовані по Бузькому бульвару, 16.
Відповідно до протоколу установчих зборів спортивного товариства «Україна» від 20.10.2001, назву Миколаївської обласної ради спортивного товариства профспілок «Україна» змінено на Миколаївську обласну раду фізкультурно-спортивного товариства «Україна».
Протоколом № 1 зборів учасників ТОВ СОК «Україна» від 30.09.2009 затверджено створення ТОВ «СОК «Україна», погоджено порядок внесків до статутного фонду часток, відповідно до якого нежитлові приміщення по Бузькому Бульвару, 16 в м. Миколаєві внесено до статутного фонду ТОВ «СОК «Україна».
Як зазначено у позовній заяві Прокурора Заводського району м.Миколаєва, на виконання доручення прокуратури Миколаївської області від 08.01.2013 було проведено перевірку додержання законодавства з питань законності відчуження водноспортивного комплексу «Спартак» та передачі до статутного фонду ТОВ СОК «Україна» нежитлового об'єкту розташованого по Бузькому бульвару, 16 у м.Миколаєві. За результатами проведеної перевірки встановлено, пункти 1, 1.3, 2, 3 рішення виконкому Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001 суперечать вимогам законодавства. Оскільки РВ ФДМУ по Миколаївській області не наділено повноваженнями щодо перевірки законності рішень органів місцевого самоврядування, то про порушення своїх прав йому стало відомо лише після проведеної прокуратурою перевірки.
Аналогічна позиція висловлена прокуратурою у поясненнях №(15-01) 148713 від 29.10.2014 (т.6 а.с.75,76).
Враховуючи викладене, Прокурором Заводського району м.Миколаєва заявлено клопотання про визнання поважними причини пропуску строку позовної давності та відновлення строку для звернення до суду із позовною заявою.
Відповідачем-3 подано до суду заяву про застосування строку позовної давності та висловлено заперечення щодо поважності причин пропуску прокуратурою строку звернення до суду, оскільки з моменту винесення оспорюваного рішення пройшло більше 13 років.
Згідно ч.ч.4, 5 ст.267 ЦК України, сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові. Якщо суд визнає поважними причини пропущення позовної давності, порушене право підлягає захисту.
Поважними причинами визнаються обставини, які є об'єктивно непереборними та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій. Клопотання про відновлення процесуального строку повинно містити роз'яснення причин пропуску такого строку і підстави, з яких заявник вважає ці причини поважними.
Поряд з цим, колегія суддів зазначає, що відновлення пропущеного процесуального строку є правом суду, яким останній користується виходячи із поважності причин пропуску строку.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши учасників судового процесу, колегія суддів вважає, що у даному випадку причини пропуску строку позовної давності є поважними з огляду на те, що перевірка прокуратури, за наслідками якої було встановлено, що оспорюваним рішенням порушено приписи чинного законодавства та інтереси держави в особі РВ ФДМУ по Миколаївській області, була проведена лише у січні 2013 року після звернень громадськості. До того часу, позивач - РВ ФДМУ по Миколаївській області був позбавлений можливості довідатись про прийняте виконкомом Миколаївської міської ради рішення №720 від 31.08.2001, оскільки не наділений правом здійснення контрольних функцій. За вказаних обставин, порушене право підлягає захисту.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін та інших учасників судового процесу, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково , виходячи з наступного.
Скасовуючи рішення господарського суду Миколаївської області від 23.12.2013 та постанову Одеського апеляційного господарського суду від 25.03.2014 у справі №915/718/13, Вищий господарський суд України у постанові від 25.06.2014 зазначив наступне.
Згідно ст.24 Основ цивільного законодавства Союзу РСР та союзних республік, прийнятих 08.12.1961, дія яких розповсюджувалась і на Українську РСР, як складову частину СРСР, ст.97 Цивільного кодексу УРСР, прийнятого Верховною Радою УРСР 18.07.1963 та введеним в дію з 01.01.1964, за профспілковими та іншими громадськими організаціями визнавалось право володіння, користування і розпорядження майном, що належало їм на праві власності, відповідно до їх статутів.
При цьому, за приписами ст.87 Цивільного кодексу УРСР від 18.07.1963, власність профспілкових та інших організацій визнавалась соціалістичною, що надавало право органам влади вільно розпоряджатись майном профспілок в інтересах держави та суспільства в цілому, повернення закріпленого за профспілками майна у державну власність чи навпаки, передачу державного майна профспілкам.
Про зазначене свідчить і обставини даної справи, за матеріалами якої реконструкція водної станції обласної ради ДСТ «Спартак», на підставі постанови виконкому Миколаївської міської ради і президії обласної ради профспілок №853 від 01.12.1967, прийнятої на виконання постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР «Про заходи по подальшому розвитку фізичної культури і спорту» №671 від 11.08.1966, здійснювалась за рахунок коштів не лише обласної ради ДСТ «Спартак», а і державних підприємств та установ.
При цьому замовником будівельних робіт за розпорядженням виконкому Миколаївської облради №7-р від 08.01.1968, було Управління капітального будівництва облвиконкому, яке і затверджувало технічну документацію з реконструкції водної станції «Спартак».
Рішенням виконкому Миколаївської облради №1098 від 21.11.1972, затверджено акт державної комісії про прийняття в експлуатацію реконструйованого спортивного об'єкта з покладанням забезпечення його експлуатації на обласне спортивне товариство «Спартак», яке в подальшому припинило своє існування на підставі постанови ВЦРПС №2-16 від 20.02.1987, за якою створено Всесоюзне добровільне фізично-спортивне товариство профспілок.
Після проголошення державного суверенітету України і виходом її з союзних структур, створено спортивне товариство профспілок «Україна», за статутом якого воно проголошувалось правонаступником майнових прав та зобов'язань Української республіканської організації ВДФСТ профспілок.
В подальшому, за рішенням Президії профспілок України спортивні об'єкти товариства передано до підпорядкування регіональним профорганам, зокрема спірні об'єкти передано на баланс Миколаївської міської ради спортивного товариства профспілок «Україна».
Останнє виконало дії з технічної інвентаризації об'єкта і рішенням Миколаївської міської ради №609 від 13.07.2001 затверджено акт державної технічної комісії про введення його в експлуатацію, а рішенням тієї ж ради №720 від 31.08.2001 право власності на спортивні об'єкти визнано за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна», що надало йому можливість розпоряджатись майном на свій розсуд, передавши його до статутного фонду ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна».
Наведені вище обставини свідчать про те, що спірне майно, яке передано у відання Миколаївського обласного спортивного товариства профспілок «Україна» є профспілковим майном колишньої системи ВЦРПС, складовою частиною якої були і профспілки України.
Проте останні не могли стати правонаступниками майна колишньої всесоюзної організації лише на підставі власної заяви про це, чи погодження права на майно з Конфедерацією Професійних спілок СРСР, створеною після прийняття у 1990 році Закону «Про професійні спілки, права і гарантії їх діяльності», оскільки правовий режим цього майна визначено законодавчо.
Відносини права власності регулюються законодавчим органом, Верховною Радою України, яка в межах наданих їй повноважень прийняла 10.09.1991 Закон «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» №1540-ХІІ, за яким майно підприємств, установ та організацій та інших об'єктів союзного підпорядкування є державною власністю.
Постановою Верховної Ради України №2268-ХІІ від 10.04.1992 було передбачено, що до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР передати тимчасово Фонду державного майна України майно та фінансові ресурси розташованих на території України підприємств, установ та об'єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій, а постановою Верховної Ради України №3943-ХІІ від 04.02.1994 встановлено, що до законодавчого визначення суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю.
Крім того, постановою Верховної Ради Української РСР «Про захист суверенних прав власності Української РСР» №506 від 29.11.1990 введено мораторій на території республіки на будь-які зміни форми власності і власника державного майна до введення в дію Закону України про роздержавлення майна.
На думку Вищого господарського суду, наведені норми, які визначають правовий статус спірного майна, свідчать про безпідставність висновків суду першої інстанції та апеляційного господарського суд щодо правомірності права на нього спортивного товариства за рішенням органу місцевого самоврядування, навіть з огляду на те, що власність профспілок є колективною, розпоряджатись якою можна лише з дотриманням статутних положень.
Вищим господарським судом зазначено, що під час нового розгляду справи, суду необхідно врахувати наведене, повно та всебічно з'ясувати дійсні обставини справи, дати належну правову оцінку заявленим вимогам, і у залежності від встановленого, постановити законне та обґрунтоване рішення.
Відповідно до ст.111-12 ГПК України, вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
Слід також зазначити, що аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного суду України від 16.09.2014 №51/227, в якій зазначено, що за змістом Постанови Верховної Ради України від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу PCP» тимчасово, до законодавчого визначення суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу PCP, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю.
Оскільки питання щодо суб'єктів права власності зазначеного майна на законодавчому рівні не врегульовано, майно колишніх профспілкових організацій залишається державною власністю. Тому відсутні правові підстави для розпорядження Федерацією профспілок України майном загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу PCP шляхом продажу, передачі до статутних фондів господарських товариств, відчуження у будь-який інший спосіб.
Відповідно до ст.111-28 ГПК України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.
Невиконання судових рішень Верховного Суду України тягне за собою відповідальність, установлену законом.
Рішенням Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, яке у певній частині є предметом розгляду у даній справі, право власності на спортивні об'єкти розташовані за адресою Бузький бульвар, 16 у м.Миколаєві, визнано за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна», що, в подальшому призвело до передачі його до статутного фонду ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна».
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлюється, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до преамбули Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» цей Закон відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Стаття 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлює наступне: правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону; органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції (ч.ч.1, 3 ст.24 Закону).
Однак, при прийнятті рішення №720 від 31.08.2001, в частині визнання за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» права власності на спортивні об'єкти розташовані за адресою Бузький бульвар, 16, виконавчим комітетом Миколаївської міської ради було допущено порушення приписів Закону №1540-ХІІ від 10.09.1991 «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України», за яким майно підприємств, установ та організацій та інших об'єктів союзного підпорядкування є державною власністю; Постанови Верховної Ради України №2268-ХІІ від 10.04.1992, якою передбачено, що до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР передати тимчасово Фонду державного майна України майно та фінансові ресурси розташованих на території України підприємств, установ та об'єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій; Постанови Верховної Ради України №3943-ХІІ від 04.02.1994, згідно якої до законодавчого визначення суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю; Постанови Верховної Ради Української РСР «Про захист суверенних прав власності Української РСР» №506 від 29.11.1990, якою введено мораторій на території республіки на будь-які зміни форми власності власника державного майна до введення в дію Закону України про роздержавлення майна..
За таких обставин, суд вважає, що підпункт 1.3 пункту 1 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001 в частині оформлення за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» права власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І, та пункт 2 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, в частині видачі Миколаївській обласній раді спортивного товариства профспілок «Україна» свідоцтва про право власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І, прийнятий виконкомом Миколаївської міської ради незаконно, тому у зазначеній частині підлягає скасуванню.
При цьому, посилання відповідача-3 на ті обставини, що рішення виконкому Миколаївської міської ради №609 від 13.07.2001, на підставі якого прийнято рішення №720 від 31.08.2001, не скасовано; що спірне майно належало профспілкам на підставі постанови Федерації профспілок України №К-1-11 від 29.01.1993 «Про власність професійних спілок» та постанову президії Федерації профспілок України №П-3-5 від 24.03.1993 «Про перелік майна профспілок України», а також те, що РВ ФДМ України по Миколаївській області не приймало спірний об'єкт на баланс та не здійснювало дій по його утриманню, не можуть свідчити про правомірність зміни правового статусу спірного майна - з майна загальнодержавної власності на будь-яку іншу форму власності.
Стосовно заявлених прокурором Заводського району м Миколаєва позовних вимоги про визнання права власності на нежитлові приміщення, що розташовані у м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16 та Бузький бульвар, 16/1, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Матеріали справи свідчать, що 20.02.2002 Миколаївською міською радою прийняте рішення №91, яким, у зв'язку зі зміною назви МОО СТП «Україна» на МОО ФСТ «Україна», оформлено право власності на об'єкти по Бузькому бульвару, 16 за МОО ФСТ «Україна» (т.2 а.с.256-260).
29.11.2009 виконавчим комітетом Миколаївської міської ради прийняте рішення №2139, про оформлення за ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» права власності на нежитловий об'єкт розташований по Бузькому бульвару, 16 (т.4 а.с.196,197).
Рішенням Виконавчого комітету ММР №1139 від 26.10.2012 нежитловим будівлям та спорудам за адресою: бульвар Бузький, 16 (Літ. В-3, Г-1, №1, №2), які належать ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» надано нову адресу: Бульвар Бузький, 16/1 (т.3а.с.26).
21.11.2012 виконавчим комітетом Миколаївської міської ради прийняте рішення №1291, про оформлення за ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» права власності на нежитлові будівлі і споруди, які розташовані по Бузькому бульвару, 16 та Бузькому бульвару, 16/1 (т.4 а.с.116) .
Як вбачається з пояснень прокуратури м.Миколаєва (т.6 а.с.75,76) та інших учасників судового процесу, вказані рішення не визнані недійсними, не скасовані, тобто на час розгляду даної справи є чинними.
Статтею 321 ЦК України передбачено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненню. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Таким чином, при наявності чинних актів індивідуальної дії, якими за ТОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Україна» оформлено право власності на спірне майно, вимоги про визнання права власності на це майно за іншою особою, в даному випадку - за державою, є передчасними.
Тому в задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити .
Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково .
Керуючись ст.ст.82, 82 1 , 84, 85 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Визнання незаконними та скасувати: підпункт 1.3 пункту 1 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001 в частині оформлення за Миколаївською обласною радою спортивного товариства профспілок «Україна» права власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І, та пункт 2 рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради №720 від 31.08.2001, в частині видачі Миколаївській обласній раді спортивного товариства профспілок «Україна» свідоцтва про право власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в м.Миколаєві по Бузькому бульвару, 16, а саме: адмінбудівлю за літ.А-2 площею 1235,3 кв.м, трамплін із вбудованим гуртожитком за літ.В-3 площею 305,8 кв.м., адмінбудівлю за літ.Д-1 площею 112,9 кв.м, навіс за літ.Б-1 площею 31,2 кв.м, вбиральню за літ.Е-1 площею 8,9 кв.м, склад за літ.Г-1 площею 21,6 кв.м, бензосховище за літ.Ж-1 площею 19,2 кв.м, зовнішні сходи площею 84,3 кв.м, залізобетонні споруди 3,4, набережної №7, корти 8, 9 , ІІ-VІІ, підпірна стіна 10, 14, огорожу 11-13, покриття І.
3. В решті позовних вимог відмовити.
Рішення суду, у відповідності зі ст.85 Господарського процесуального кодексу України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом
Згідно ст.ст.91, 93 Господарського процесуального кодексу України, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.
Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Рішення оформлено у відповідності до ст.84 ГПК України
та підписано колегією суддів 31 жовтня 2014 року.
Головуючий суддя М.В. Мавродієва
Судді Л.І. Васильєва
Н.О. Семенчук
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2014 |
Оприлюднено | 13.11.2014 |
Номер документу | 41299805 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Мавродієва М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні