Ухвала
від 06.11.2014 по справі 819/779/14-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2014 року Справа № 6014/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Затолочного В.С.

суддів: Каралюса В.М., Матковської З.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі Тернопільської області Комунального підприємства «Великоглибочецьке» до Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Великоглибочецьке» звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про визнання протиправними та скасування рішень Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, за №21 від 02.04.2014 року та №23 від 04.04.2014 року.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 року позов задоволено повністю.

Відповідач, не погодившись із даною постановою, оскаржив її в апеляційному порядку, просить скасувати та винести нову про відмову в позові. Посилається на правомірність скасованих судом рішень.

Сторони правом на участь у судовому засіданні не скористалися, у зв'язку з чим справа розглядалася в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши та обговоривши матеріали справи, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суд першої інстанції, правильно встановив обставини справи, з яких вбачається, що позивач, КП «Великоглибочецьке» (код ЄДРПОУ - 33916197), - зареєстрований як платник страхових внесків в Управлінні Пенсійного фонду України в Тернопільському районі Тернопільської області, і відповідно, є страхувальником в розумінні пункту 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

08 квітня 2014 року позивачем отримано рішення Управління ПФУ в Тернопільському районі №21 від 02.04.2014 року, яким до КП «Великоглибочецьке» застосовано фінансові санкції за період з 20.10.2009 року до 03.04.2014 року на загальну суму 31345,42 грн. (з них: штрафні санкції - 1538,56грн., пеня - 29806,86 грн.), та рішення №23 від 04.04.2014 року яким до КП «Великоглибочецьке» застосовано фінансові санкції за період з 20.08.2009 року до 31.03.2014 року на загальну суму 17742,51 грн. (з них: штрафні санкції - 1001,45 грн., пеня - 16741,06 грн.). Зазначені рішення прийняті на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

За період до 1 січня 2011 року відносини, що виникали між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулювалися Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV. Зазначеним Законом визначалися платники страхових внесків, порядок їх нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Як вбачається з оскаржуваних рішень УПФУ в Тернопільському районі, - фінансові санкції були застосовані до позивача на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» - в редакції, що діяла до 01.01.2011 року.

В даному випадку спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року №2464 та Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків та стягнення заборгованості по внескам визначається виключно Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням розділу VIII Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Статтею 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» дано визначення окремим поняттям, зокрема:

- страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;

- страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» було встановлено, що страхувальник, серед іншого, зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до частини 2 статті 106 зазначеного вище Закону, у редакції що діяла до 01 січня 2011 року, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Частиною 8 статті 106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, що діяла до 01.01.2011 року) було встановлено, що на недоїмку нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пунктом 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, що діяла до 01.01.2011 року) було встановлено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Разом із тим, з 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», і згідно з підпунктами «е» та «й» підпункту 12 пункту 11 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного Закону України до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» внесено зміни, а саме: статті 17 - 19, частини першу - дев'яту статті 106 - виключено.

Таким чином, наведене свідчить, що як стаття 17, так і частина 2, частина 8 та пункт 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та момент прийняття відповідачем спірних (оскаржуваних) рішень - не діяли.

Аналіз наведених норм законодавства дає підстави вважати, що органи Пенсійного фонду України не вправі виносити рішення про застосування фінансових санкцій на підставі норми (в даному випадку п.2 ч. 9 статті 106 Закону № 1058-IV), яка втратила чинність з 01 січня 2011 року і не діє є діючою з того часу.

Аналогічна позиція викладена в рішеннях Верховного Суду України, зокрема, у постановах від 20.11.2012 року за № 21-367а12, від 19.02.2013 року за № 21-432а12, від 04.06.2013 року за №21-170а13, - з приводу застосування у подібних правовідносинах норм матеріального права, які регулюють питання щодо можливості застосування органами Пенсійного фонду України норм законодавства, які втратили чинність з 01.01.2011 року (положень статті 106, виключених з 01.01.2011 року із Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування») .

Таким чином, у відповідача були відсутні повноваження на застосування фінансових санкцій до позивача штрафних санкцій на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, а тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198 п. 1 ч. 1, 200, 205, 206 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі Тернопільської області залишити без задоволення , а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.05.2014 року у справі № 819/779/14а - без змін .

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя В.С.Затолочний

Судді В.М. Каралюс

З.М. Матковська

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2014
Оприлюднено13.11.2014
Номер документу41300414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/779/14-а

Ухвала від 05.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний В.С.

Постанова від 22.05.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні