Рішення
від 03.11.2014 по справі 922/3450/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" листопада 2014 р.Справа № 922/3450/14

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Денисюк Т.С.

при секретарі судового засідання Сіліній М.Г.

розглянувши справу

за позовом Прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради, м. Харків до Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю, м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю :

Прокурор - Панова М.С. посв. №027079 від 01.07.2014 року.;

Представник позивача - не з"явився;

Представник відповідача - не з"явився;

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради звернувся до господарського суду Харківської області із позовною заявою до Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю, в якій просить суд внести зміни до Договору оренди землі від 11.06.2007 року №140767100085 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі укладеним у редакції, викладеній у позовній заяві. В обґрунтування позовних вимог посилається на 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст.ст. 179, 188, 193 ГК України. Судовий збір у розмірі 1218,00 грн. просить суд покласти на відповідача.

Ухвалою суду від 21.08.2014 року за позовною заявою було порушено провадження по справі №922/3450/14 та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 15 вересня 2014 року.

Від відповідача 08.10.2014 року надійшло клопотання (вх.№35228) про об"єднання в одне провадження судових справ №922/3450/14, №922/4147/14, 922/4148/14 та 922/4149/14 порушених за позовами Харківської міської ради до ТОВ Фірми "Гриф", яке було прийнято судом до розгляду.

Ухвалою суду від 08.10.2014 року розгляд справи було відкладено на 14 жовтня 2014 року.

Ухвалою суду від 14.10.2014 року строк розгляду справи №922/3450/14 було продовжено на 15 днів до 03.11.2014 року, розгляд справи відкладено на 03 листопада 2014 року.

Розглянувши клопотання відповідача (вх.№35228) про об"єднання в одне провадження судових справ, суд зазначає наступне.

Частиною 1 статті 58 ГПК України встановлено, що в одній позовній заяві може бути об'єднано кілька позовних вимог, зв'язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами.

Згідно з пунктом 3.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 № 18 однорідними можуть вважатися позовні заяви, які пов'язані з однорідними позовними вимогами і водночас подані одним і тим же позивачем до одного й того самого відповідача (чи відповідачів) або хоча й різними позивачами, але до одного й того ж відповідача. Однорідними ж позовними вимогами є такі, що виникають з одних і тих самих або з аналогічних підстав і водночас пов'язані між собою одним і тим самим способом захисту прав і законних інтересів.

Підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтується вимога позивача. Доказами в господарському судочинстві є будь-які відомості, отримані у визначеному законом порядку, на підставі яких суд установлює наявність або відсутність обставин, на яких обґрунтовуються вимоги і заперечення осіб, що беруть участь у справі, та інші обставини, які мають значення для правильного розгляду справи.

Наявність декількох різних договорів між одними і тими ж особами не є підтвердженням наявності зв'язку між вимогами за цими договорами щодо підстав їх виникнення.

Враховуючи зазначене, виходячи з того, що сумісний розгляд перешкоджатиме з'ясуванню прав і взаємовідносин сторін та суттєво утруднить вирішення спору, оскільки вимоги ґрунтуються на різних договорах, тобто не зв'язані між собою підставою виникнення та поданими доказами, суд відмовляє в задоволенні клопотання відповідача про об"єднання в одне провадження судових справ №922/3450/14, №922/4147/14, 922/4148/14 та 922/4149/14 порушених за позовами Харківської міської ради до ТОВ Фірми "Гриф".

В призначеному судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримував та просив їх задовольнити.

Представник позивача в судове засідання не з'являвся, однак, через канцелярію суду 21.10.2014 року надав письмові пояснення (вх.№36956) в яких також просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився, у відзиві на позовну заяву (вх.№36059 від 14.10.14р.) в задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі з огляду на те, що ані договором оренди землі, ані законодавством України, як чинним на момент укладення спірного договору, так і чинним на сьогоднішній день, зміна нормативної грошової оцінки землі не передбачена як підстава для внесення змін до договору. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Враховуючи те, що норми ст. 65 Господарського процесуального кодексу України, щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом в межах наданих ним повноважень створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витребування додаткових доказів, та вважає за можливе розглядати справу за наявними у справі і додатково поданими на вимогу суду матеріалами і документами.

Розглянувши матеріали справи та надані представниками сторін докази, судом встановлено наступне.

На підставі рішення Харківської міської ради від 28.09.2005 року №170/05 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів» між Харківською міською радою та Фірмою "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю було укладено договір оренди землі від 11.06.2007 року. Об'єктом оренди за зазначеним Договором є земельна ділянка несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 259-Б, загальною площею 0,0246 га.

В п. 5 Договору оренди землі від 11.06.2007 року сторони визначили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки: - на період будівництва становить 41195,00 грн.; - на період експлуатації становить 205976,00 грн..

Згідно п. 9 зазначеного договору оренди землі, розмір орендної плати за земельну ділянку за місяць становить: - на період будівництва згідно з довідкою №1292/06 від 06.03.2006 року: 294,92 грн.; - на період експлуатації згідно з довідкою №1293/06 від 06.03.2006 року: з 01.12.2007 року: 893,08 грн.

Пунктом 13 Договору оренди землі сторони встановили обов'язок щодо перегляду розміру орендної плати за землю у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 35 Договору, зміна умов договору здійснюється в письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується в судовому порядку.

Пунктом 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад входить вирішення питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Встановлення орендної плати також відноситься до компетенції органу місцевого самоврядування та має бути виражене в рішенні про надання земельної ділянки в оренду.

Подальша зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в судовому порядку.

Рішенням 26 сесії 6 скликання Харківської міської ради від 03.07.2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.

Згідно з п. 1.1 цього рішення, базова вартість одного квадратного метра земель міста Харкова, яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України, складає 291,18 грн.

Пунктом 2 цього рішення встановлено, що нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01.01.2014 року.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основною для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Рішенням 26 сесії 6 скликання Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13, з метою вдосконалення порядку визначення грошової оцінки земельних ділянок у місті Харкові для розрахунку розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди земельних ділянок, орендодавцем яких, згідно із земельним законодавством, виступає Харківська міська рада, затверджено "Порядок впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.".

Відповідно до п. 2, 3 цього рішення, плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." вводиться в дію з 01.01.2014 р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі, згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, затверджений рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 р. № 960/12.

Згідно зі ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно із п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

З метою приведення розміру орендної плати у відповідність з вимогами діючого законодавства, Департамент земельних відносин Харківської міської ради направив на адресу відповідача лист-пропозицію про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 23.12.2013 року №6136/0/225-13 та лист-пропозицію про зміну договору оренди земельної ділянки (а.с. 23-24).

Однак, відповідач додаткову угоду не підписав, що стало підставою для звернення прокурора Дзержинського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради до Господарського суду Харківської області з позовною заявою про внесення змін до Договору оренди землі від 11.06.2007 року зареєстрованого у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"за №140767100085 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди в запропонованій позивачем редакції.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 651, 652 Цивільного кодексу України, зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінений або розірваний за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.

Ст. 632 Цивільного кодексу України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Ст. 654 Цивільного кодексу України унормовано, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, який змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Згідно ст. 2 Закону України "Про оренду землі", відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

За приписами ст. 126, 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним, оренда землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Як визначено ст. 15 Закону України "Про оренду землі", однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата.

Згідно зі ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За приписами ст. 13, 15 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Підставою проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

Ст. 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Отже, чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.

Як вбачається з п. 13 Договору оренди землі від 11.06.2007 року, торони передбачили можливість внесення змін до договору, зокрема, в частині розміру орендної плати за землю у випадку підвищення цін та тарифів та щорічно внаслідок інфляції.

Враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати визначена підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Рішення 26 сесії 6 скликання Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13, яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., є чинним, тому його застосування є обов'язковим.

Оскільки сторони не досягли згоди щодо укладення додаткової угоди до Договору оренди землі від 11.06.2007 року, у позивача виникло право на звернення до господарського суду з відповідною вимогою. Отже, позовні вимоги про внесення змін до Договору оренди землі від 11.06.2007 року шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного Договору оренди в запропонованій позивачем редакції, обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України, судові витрати у даній справі покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, на підставі ст.ст. 129, 144 Конституції України, ст.ст. 14, 288, 289, Податкового кодексу України, України, ст.ст. 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 632, 651, 652, 653, 654 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 3, 6, 13, 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 13, 15, 18 Закону України "Про оцінку землі", ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст. 33, 34, 38, 43, 47, 49, 65, 77, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Внести зміни до Договору оренди землі від 11.06.2007 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"за №140767100085 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди в запропонованій позивачем в такій редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі,

зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100085

у Харківській регіональній філії Державного підприємства"Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

"___"


20

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ФІРМА "ГРИФ" ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. Договору оренди землі, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100085 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136300:08:021:0029."

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 245 від 08.11.2013 становить 428827 грн. (чотриста двадцять вісім тисяч вісімсот двадцять сім гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 1044/14 від 02.12.2013 на рік становить 5,6 % від ії нормативної грошової оцінки і складає 24014,31 грн. (двадцять чотири тисячі чотирнадцять гривень 31 копійка), або в місяць - 2001,19 грн. (дві тисячі одна гривня 19 копійок)."

"13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

е) в інших випадках, передбачених законом."

"14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

"28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні наслідків, передбачених п. 13 договору. Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "02" серпня 2007 року за № 140767100085 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада Фірма "Гриф"

Товариство з обмеженою відповідальністю

Харківської області 61045, м. Харків,

м. Харків, м-н Конституції, 7 пров. Дербентський, буд. 19

код 04059243 код 23464423

В особі міського голови В особі керівника


Г.А. Кернес

/підпис/ /підпис/ /ПІБ

3. Стягнути з Фірми "Гриф" Товариство з обмеженою відповідальністю (61045, м. Харків, пров. Дербентський, 19, код ЄДРПОУ 23464423) на користь Харківської міської ради (61200, м. Харків, м-н Конституції, 7, р/р 35417005032986 ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 04059243) судовий збір у розмірі 1218,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 10.11.2014 р.

Суддя Т.С. Денисюк

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41319372
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3450/14

Ухвала від 26.01.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 22.12.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 08.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 15.09.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 14.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Постанова від 10.02.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 27.11.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Гончар Т. В.

Ухвала від 11.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Рішення від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

Ухвала від 21.08.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Денисюк Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні