Рішення
від 12.11.2014 по справі 912/3415/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД Кіровоградської області РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  12 листопада 2014 рокуСправа № 912/3415/14 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Поліщук Г.Б. розглянув справу № 912/3415/14 від 10.10.2014 року за позовом: Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області   до відповідача: Костянтинівської асоціації селянських і сільськогосподарських колективних господарств      за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Олександрійського управління Державної казначейської служби України Кіровоградської області про стягнення 2476,50 грн.   представники сторін та третьої особи в судовому засіданні участі не брали. Олександрійська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області звернулась до господарського суду з позовною заявою про стягнення з Костянтинівської асоціації селянських і сільськогосподарських колективних господарств 2476,50 грн. простроченої заборгованості перед державним бюджетом за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі. Ухвалою від 10.10.2014 року позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі. Крім того, даною ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Олександрійське управління Державної казначейської служби України Кіровоградської області. Ухвалою господарського суду від 28.10.2014 року розгляд справи відкладався до 12.11.2014 року. В судовому засіданні 12.11.2014 року представники позивача, відповідача та третьої особи участі не брали. 04.11.2014 року на адресу господарського суду надійшло клопотання Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області від 03.11.2014 року вих. № 311 про розгляд даної справи без участі представника позивача у зв'язку з обмеженим фінансуванням витрат на відрядження та повідомлено про неможливість надання витребуваних ухвалою суду від 10.10.2014 року документів, оскільки останні знаходяться в Олександрійському управлінні державного казначейства ГУ ДКС України в Кіровоградській області. Олександрійським управлінням Державної казначейської служби України Кіровоградської області 07.11.2014 року направлено до суду клопотання про проведення судового засідання 12.11.2014 року у даній справі з відсутності представника третьої особи, в якому повідомлено, що документи, що підтверджують прострочену заборгованість перед державним бюджетом в управлінні відсутні. Наявні докази були направлені суду листом від 20.10.2014 року вих. № 02-09-27/2347. Ухвали про порушення провадження у справі від 10.10.2014 року та про відкладення розгляду справи від 28.10.2014 року, направлені на адресу відповідача, зазначеній у позовній заяві та яка підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 19432462 від 13.10.2014 року, а саме: 28031, Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Костянтинівка, вул. Леніна, 12, повернулися на адресу господарського суду з відмітками поштового відділення про відсутність за вказаною адресою. Згідно приписів ч. 1 ст. 64 Господарського процесуального кодексу України ухвала про порушення провадження у справі надсилається сторонам за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином. Згідно статті 75 Господарського процесуального кодексу України якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами. Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в справі докази, господарський суд встановив наступні обставини справи. 11.08.2014 року на адресу Олександрійської ОДПІ від Олександрійського УДК СУ Кіровоградської області надійшло подання № 121 від 11.08.2014 року згідно якого останнє просило стягнути з Костянтинівського АСКГ (код ЄДРПОУ 03757666) прострочену заборгованість (повернення позичок за постановою КМУ від 10.12.1998 року № 1953) в сумі 2476,50 грн., втому числі 2368,90 грн. основного платежу та 107,60 грн. пені. Відповідно до ст. 22 Закону України "Про Держаний бюджет України на 2014 рік" органи державної податкової служби України визнано органом стягнення простроченої заборгованості за бюджетними позичками. У відповідності до приписів  ст.ст. 11, 629 Цивільного кодексу України, ст. 174 Господарського кодексу України договір є однією з підстав виникнення зобов'язань та є обов'язковим для виконання сторонами. За приписами ст. 526 Цивільного кодексу України та ст. 193 Господарського кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться. Статтею 180 Господарського кодексу України передбачено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Відповідно до частини 3 статті 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування. Господарський суд також враховує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 грудня 1998 р. N 1953 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" прийнято рішення виділити у січні 1999 р. Міністерству агропромислового комплексу, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям на фінансування заходів для підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт у 1999 році цільовим призначенням сільськогосподарським товаровиробникам та агросервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств. Відповідно до п. 5 Додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 грудня 1998 р. N 1953 "Умови використання та повернення коштів, виділених для надання фінансової допомоги у підготовці техніки до проведення весняно-польових робіт у 1999 році" Відділення Державного казначейства у районах на підставі рішення райдержадміністрації укладають угоди із сільськогосподарськими товаровиробниками усіх форм власності та агротехсервісними підприємствами про надання і повернення фінансової допомоги і оплачують подані їм рахунки на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств. Фінансова допомога підлягає поверненню коштами, які надходять на єдиний казначейський рахунок відділення Державного казначейства у районі. Несвоєчасне повернення фінансової допомоги або нецільове її використання тягне за собою застосування санкцій, передбачених законодавством. Враховуючи викладене, надання фінансової допомоги з державного бюджету здійснювалось на підстав укладених угод із сільськогосподарськими товаровиробниками та агротехсервісними підприємствами про надання і повернення фінансової допомоги. До поданої позовної заяви позивачем додано лише копії подання Олександрійського УДКСУ Кіровоградської області № 121 від 11.08.2014 року, довідку Олександрійського управління Державної казначейської служби України Кіровоградської області про наявність заборгованості на загальну суму 2476,50грн. по фінансовій допомозі, наданій відповідно до постанови КМУ від 10.12.1998р. №1953, інформації про надану фінансову допомогу господарствам району згідно постанови КМУ від 10.12.1998р. №1953 станом на 28.04.1999р., графік погашення заборгованостей, реструктуризованих згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2002р. №186-р по Олександрійському району. Ухвалами від 10.10.2014 року та від 28.10.2014 року господарським судом витребувано від позивача та третьої особи копію договору про надання відповідачеві бюджетної позички  та первинні документи, які підтверджують перерахування (виділення, надання) відповідачу коштів бюджетної позички. У листі від 20.10.2014 року № 02-09-27/2347 Управлінням Казначейства повідомлено, що відповідно до постанови КМУ від 10.12.1998р. № 1953 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" в квітні 1999 року через відділення Державного казначейства в Олександрійському районі у Кіровоградській області  Костянтинівській асоціації селянських і сільськогосподарських колективних господарств було надано фінансову допомогу в сумі 3000,00грн (договір б/н від 01.04.1999р. в управлінні відсутній, копія інформації про надану фінансову допомогу господарствам Олександрійського району згідно ПКМУ від 10.12.1998№1953 станом на 28.04.1999 року - додається). За даними інформації Олександрійського відділення Державного казначейства у Кіровоградській області про стан заборгованості сільгоспвиробників Олександрійського району по фінансовій допомозі відповідно до ПКМУ від 10.12.1998 № 1953 станом на 14.02.2002 року Костянтинівською асоціацією селянських і сільськогосподарських колективних господарств повернуто фінансову допомогу в сумі 631,10грн (копію інформації додано). Заборгованість в сумі 2368,90грн. реструктуризована до 31.12.2011 року згідно із розпорядженням КМУ від 03.04.2002р. №186-р "Про погодження сум заборгованостей, що підлягають урегулюванню згідно із Законом України "Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державними та іншими сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і підсобні підприємства, та рестртруктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), переробних підприємств агропромислового комплексу" (копію протоколу та графіку погашення реструктуризованої заборгованості, затвердженої начальником районного управління сільського господарства і продовольства Олександрійської райдержадміністрації відповідно до наказу Мінагрополітики України від 22.05.2002р. № 139 - додано).     На вказану заборгованість Олександрійським управлінням Казначейства Костянтинівській асоціації селянських і сільськогосподарських колективних господарств нараховано пеню в сумі 107,60грн. за січень-червень 2012р. Листом від 05.11.2014 року № 02-09-27/2470 Олександрійського управління Державної казначейської служби України Кіровоградської області повідомлено, що інші документи, які підтверджують прострочену заборгованість відповідача перед державним бюджетом в управлінні відсутні. Господарський суд вважає за необхідне зазначити, що ст.ст. 1, 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні надаватись під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Згідно вимог ст.ст. 33-34 Господарського процесуального кодексу України  кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. В ході вирішення даного спору господарським судом встановлено, що позивачем належними та допустимими доказами, а саме: угодою про надання фінансової допомоги з державного бюджету, первинними документами (бухгалтерськими або банківськими документами) не доведено перерахування відповідачу і отримання останнім спірної суми бюджетної позики. Інші документи, зокрема інформації про надання фінансової допомоги та графіки погашення заборгованості не можуть бути належними доказами отримання відповідачем бюджетної позики. З огляду на викладене в задоволенні позову слід відмовити у зв'язку з його необґрунтованістю та недоведеністю. Враховуючи положення ст. 49 Господарського процесуального кодексу України та п.4.5 постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013року № 7, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, судовий збір не стягується. Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд                                                             ВИРІШИВ: В задоволенні позову відмовити повністю. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом. Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області. Примірники ухвали направити позивачу (28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, вул. Пролетарська, 17), відповідачу (28031, Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Костянтинівка, вул. Леніна, 12), третій особі (28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, вул.Першотравнева, 30).    Повне рішення складено  13.11.2014р. Суддя                                                                        Г.Б. Поліщук  

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення12.11.2014
Оприлюднено17.11.2014
Номер документу41338883
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/3415/14

Постанова від 18.03.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 23.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Постанова від 14.01.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 01.12.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Рішення від 12.11.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Поліщук Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні