ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2014 р. Справа № 804/16783/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіГолобутовського Р.З. при секретаріВербному Д.С. за участю: позивача представника позивача представника відповідача представника третьої особи - 1 свідка ОСОБА_3 ОСОБА_4 Сидоренко А.О. Шингур К.М. ОСОБА_7 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, треті особи - Васильківська районна державна адміністрація Дніпропетровської області та Відділ Держземагенства у Васильківському районі Дніпропетровської області про визнання протиправними акту, припису, протоколу та постанови, -
ВСТАНОВИВ:
15.10.2014 р. ОСОБА_3 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просить:
-визнати протиправним та скасувати акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.;
-визнати протиправним та скасувати припис, реєстраційний № 177/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.;
-визнати протиправним та скасувати протокол про адміністративне правопорушення № 6/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.
-визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення № 95 від 31.07.2014 року заступника начальника Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, заступника Головного державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Шеремет Г.М.
В обґрунтування позову зазначено, що земельна ділянка НОМЕР_2, яка має кадастровий номер - 1220784100:01:004:0040, належить ОСОБА_3 на підставі Державного акту серія ЯГ № 575147 і останній використовує її з 1997 р. А державний акт серії ДП №058086, виданий ОСОБА_11, без будь-яких зазначень в державному акті, що це пай НОМЕР_1. Крім того, зазначена ділянка ОСОБА_11 немає кадастрового номеру. Приймаючи до уваги, що право власності на земельну ділянку виникло у ОСОБА_3 з моменту отримання Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯГ № 575147, ствердження відповідача про самовільне зайняття земельної ділянки є не обґрунтованими та протиправними.
Відповідач подав заперечення проти позову, в яких зазначив, що на земельній ділянці сільськогосподарського призначення, яка належить ОСОБА_11 згідно державного акту серії ДП №058086 і позначена на карті паювання землі під НОМЕР_1, ОСОБА_3 з осени 2013 року самовільно вирощує озиму пшеницю, про що свідчить залишена солома після збирання урожаю озимої пшениці. У ОСОБА_3 на земельну ділянку пай НОМЕР_1 відсутні правовстановлюючі документи, що є порушенням ст. 125 Земельного кодексу України.
Представник Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.
Представник Відділу Держземагенства у Васильківському районі Дніпропетровської області у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Заслухавши пояснення сторон та свідка, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 12 червня 1997 року ОСОБА_3 Васильківською районною державною адміністрацією видано сертифікат ДП № 0103278 на право власності на земельну частку (пай) із колишнього КСП «Лани».
01 лютого 2006 року ОСОБА_3 звернувся з заявою до Голови Васильківської районної державної адміністрації про передачу в приватну власність земельної ділянки (паю) та виготовлення державного акту.
На підставі розпорядження Васильківської районної державної адміністрації № 97-р-06 від 06.02.2006 року ОСОБА_3 видано Державний акт на право власності серії ЯГ № 575147 від 28.03.2007 р. на земельну ділянку НОМЕР_2 площею 3,4950 га на території Дебальцівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Земельній ділянці присвоєно кадастровий номер - 1220784100-01-004-0040.
У судовому засіданні свідок - ОСОБА_7, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 пояснив, що земельна ділянка НОМЕР_2 площею 3,4950 га на території Дебальцівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області раніше належала батьку ОСОБА_3, а з 2009 року ОСОБА_3 користується нею та свідок допомагає останньому її обробляти.
Матерали справи свідчать, що 28 липня 2014 року головним спеціалістом відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державним інспектором сільського господарства в Дніпропетровській області Тюрею Олександром Івановичем складено: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292, припис № 177/8 та протокол про адміністративне правопорушення № 6/8.
В акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292 від 28.07.2014 року зазначено, що на земельній ділянці сільськогосподарського призначення площею 3,487 га, яка належить ОСОБА_11 згідно держакту серії IV ДП №058086 та розташована за межами населеного пункту с. Дебальцеве на території Дебальцевської сільської ради, позначена на карті паювання землі під НОМЕР_1, з осені 2013 року ОСОБА_3 вирощує озиму пшеницю, про що свідчить залишена солома. Шляхом проведення повторних замірів GPS-приладом, спеціалістом ДРФ ДП «ЦДЗК» встановлена відповідність розташування зазначеної земельної ділянки та обрахована площа, що відповідає державному акту і складає 3,487 га. У ОСОБА_3 на дану земельну ділянку пай НОМЕР_1 правовстановлюючі документи відсутні.
За результатами розгляду протоколу про адміністративне правопорушення № 6/8 від 28.07.2014 року Державною інспекцією сільського господарства в Дніпропетровській області прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення №95 від 31.07.2014 року, якою накладено на ОСОБА_3 штраф у розмірі 170,00 грн.
Відповідно до ст.15-2 Земельного кодексу України, ст. 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» до повноважень Держсільгоспінспекції належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення,викупу,продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Процедуру планування та здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, які використовуються ними у процесі ведення господарської діяльності, визначає організаційні заходи, які необхідно здійснити перед початком проведення перевірок, загальні вимоги до їх здійснення, а також вимоги до оформлення матеріалів за результатами проведених перевірок визначає Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.02.2013 р. №132 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.03.2013 р. за №412/22944.
Розділом 3 Порядку закріплено здійснення позапланових заходів. Позаплановим заходом є захід державного нагляду (контролю), який не передбачений планом роботи інспекційного органу. Підставою для здійснення позапланового заходу є отримання заяв, скарг чи звернень фізичних та юридичних осіб, у яких міститься інформація про порушення суб'єктом господарювання вимог земельного законодавства (із обов'язковим зазначенням суті порушення). Позаплановий захід у таких випадках проводиться за наявності згоди Державної інспекції сільського господарства України на його проведення.
Як свідчать матеріали справи, підставою для проведення позапланової перевірки земельної ділянки стала заява ОСОБА_11 від 07.05.2014 року.
В заяві від 07.05.2014 року ОСОБА_11 просить провести перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки площею 3,487 га НОМЕР_1, яка належить йому згідно державного акта серії IV-ДП №058086, розташованої на території Дебальцівської сільської ради, у зв'язку з тим, що ця ділянка, засіяна власником сусіднього паю НОМЕР_2 ОСОБА_3
Згідно п.6.1 Порядку у разі необхідності в акті перевірки наводиться план-схема місця розташування земельної ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних землекористувачів). На плані-схемі вказується загальна площа земельної ділянки та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, самовільне зайняття, нецільове використання земельної ділянки тощо).
План-схема проведення спеціалістом ДРФ ДП «ЦДЗК» повторних замірів земельної ділянки GPS-приладом в акті перевірки відсутня.
Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Матеріали справи свідчать, що право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку (пай) площею 3,4950 га НОМЕР_2 у межах, згідно з планом, на території Дебальцівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯГ №575147 від 28.03.2007 року.
На підтвердження права власності земельної ділянки НОМЕР_1 площею 3,487 га ОСОБА_11 суду надано Державний акт на право приватної власності на землю серії IV ДП № 058086, від 11.08.2000р., виданий на підставі рішення виконкому Дебальцівської сільської ради народних депутатів № 21 від 26.04.2000 року.
Суд звертає увагу на те, що в Державному акті серії IV ДП №058086 від 11.08.2000р. відсутні будь-які зазначення, що земельна ділянка має НОМЕР_1.
Отже, не має підстав вважати, що земельна ділянка НОМЕР_1 площею 3,487 га є власністю ОСОБА_11
Згідно з планом розподілу земельних ділянок, наданого Васильківською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області, який наявний у справі, земельна ділянка НОМЕР_2 ОСОБА_3 не межує із земельною ділянкою ОСОБА_11 Відповідно до цього плану ОСОБА_11 належить ділянка НОМЕР_3. Окрім цього, згідно з планом розподілу земельних ділянок земельна ділянка ОСОБА_3 межує із земельною ділянкою НОМЕР_4, яка належить ОСОБА_12 та із земельною ділянкою НОМЕР_5, яка належить ОСОБА_13
Свідок ОСОБА_7 та представник Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області у судовому засіданні інформацію щодо розмежування земельних ділянок підтвердили та підтримали.
Відповідно до ч. ч. 1-4 ст. 16 Закону України «Про державний земельний кадастр» земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Структура кадастрових номерів земельної ділянки визначається Кабінетом Міністрів України.
У списку власників земельних ділянок на території Дебальцівської сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області, який наданий Відділом Держземагенства у Васильківському районі Дніпропетровської області, ОСОБА_3 має номер 31 по списку та його земельна ділянка НОМЕР_2 має кадастровий номер 1220784100-01-004-0040.
У той час як земельна ділянка площею 3,487 га ОСОБА_11, право власності на яку підтверджується Державним актом на право приватної власності на землю серії IV ДП № 058086 від 11.08.2000 р., не має кадастрового номера.
Згідно ст. 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.
Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:
а) визнання прав;
б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав,і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;
в) визнання угоди недійсною;
г) визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;
г) відшкодування заподіяних збитків;
д) застосування інших, передбачених законом,способів.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п. 3 ч. 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, що Державною інспекцією сільського господарства в Дніпропетровській області складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292 від 28.07.2014 р., припис № 177/8 від 28.07.2014 р., протокол про адміністративне правопорушення № 6/8 від 28.07.2014 року та постанову про накладення адміністративного стягнення №95 від 31.07.2014 р. без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, зокрема, розглядаючи заяву ОСОБА_11 від 07.05.2014 року про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки площею 3,487 га НОМЕР_1, інспекцією не надано належної оцінки Державному акту серії IV ДП №058086 від 11.08.2000 р. та не встановлено чи дійсно земельна ділянка НОМЕР_1 належить ОСОБА_11, суд визнає протиправними та скасовує: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.; припис № 177/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.; протокол про адміністративне правопорушення №6/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І. та постанову про накладання адміністративного стягнення за № 95 від 31.07.2014 року заступника начальника Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, заступника Головного державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Шеремет Г.М.
Керуючись ст. ст. 6, 11, 14, 69-71, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, треті особи - Васильківська районна державна адміністрація Дніпропетровської області та Відділ Держземагенства у Васильківському районі Дніпропетровської області про визнання протиправними акту, припису, протоколу та постанови - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 292 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.
Визнати протиправними та скасувати припис № 177/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.
Визнати протиправним та скасувати протокол про адміністративне правопорушення №6/8 від 28.07.2014 року головного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель, державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Тюря О.І.
Визнати протиправним та скасувати постанову про накладання адміністративного стягнення № 95 від 31.07.2014 року заступника начальника Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, заступника Головного державного інспектора сільського господарства в Дніпропетровській області Шеремет Г.М.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 10 листопада 2014 року
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2014 |
Оприлюднено | 19.11.2014 |
Номер документу | 41393027 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні