ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" листопада 2014 р. Справа № 809/3406/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Шумея М.В.,
секретаря Третяк В.Р.,
за участю: позивача ОСОБА_1,
третьої особи ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області, третя особа: ОСОБА_2 про зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області, третя особа: ОСОБА_2 про зобов'язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Державний реєстратор юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області незаконно відмовив позивачу в проведені реєстраційних дій пов'язаних з внесенням позивача в число осіб, що мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, що порушує його конституційні та корпоративні права, права та інтереси ПП «Стилет» як окремої юридичної особи, особливо в частині сплати податкових зборів та інших обов'язкових платежів, а також права працівників ПП «Стилет» в частині виплати заробітної плати та належного оформлення трудових відносин.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задоволити, суду пояснив, що у директора приватного підприємства «Стилет» ОСОБА_2, одним із співзасновників якого є позивач, закінчився термін повноважень, нового директора не обрано, у зв'язку з чим позивач звернувся до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області з необхідними документами для внесення позивача в число осіб, що мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, однак отримав відмову в проведенні даних дій.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. На адресу суду надіслав заперечення на адміністративний позов та клопотання про розгляд справи без його участі.
Третя особа в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, мотивуючи тим, що він як співзасновник підприємства не усувася від господарської діяльності ПП "Стилет".
Розглянувши позовну заяву, заслухавши позивача, третю особу, дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку що позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.
В судовому засіданні об'єктивно встановлено, що засновниками ПП «Стилет» є ОСОБА_1 та ОСОБА_2, частки яких в статутному капіталі підприємства є рівними, в зв'язку з чим на кожного із засновників припадає частка у розмірі 50% від статутного капіталу підприємства.
Відповідно до п.«а», п.«г» ч.1 ст.10 Закону України «Про господарські товариства», ч.1 ст.88 ГК України учасники товариства мають право брати участь в управлінні справами товариства в порядку, визначеному в установчих документах, за винятком випадків, передбачених цим Законом, одержувати інформацію про діяльність товариства, на вимогу учасника товариство зобов'язане надавати йому для ознайомлення річні баланси, звіти товариства про його діяльність, протоколи зборів, протоколи ревізійної комісії, протоколи зборів органів управління товариства тощо.
Сторони визнали, що згідно п.9.10 Статуту директором ПП «Стилет» 23.08.2013 р. було обрано ОСОБА_2, якому надано право діяти від імені та в інтересах підприємства з усіх питань його фінансово-господарської діяльності, терміном на 1 рік.
Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Судом встановлено що згідно Статуту підприємства 23.08.2014 року закінчились повноваження у ОСОБА_2 як директора.
Як вбачається з інформаційних листів № 3775/10/09-06-22-016 від 29.05.2014 р., № 5942/10/221-09-06-11 від 19.09.2014 р. Калуської ОДПІ ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області, № 65/21-10/09-19-22-01-12/490 від 18.07.2014 р. ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області, всі повноваження по оперативному управлінню надані ОСОБА_2, а останній ухиляється від виконання своїх посадових обов'язків, на робочому місці не з'являється, натомість, зловживаючи своїм становищем в порушення норм КзПП та ПК України блокує роботу підприємства та роботу перевіряючи органів.
Згідно до ч.3 ст.88 ГК України учасники господарського товариства зобов'язані: додержуватися вимог установчих документів товариства, виконувати рішення його органів управління; вносити вклади (оплачувати акції) у розмірі, порядку та коштами (засобами), що передбачені установчими документами, відповідно до цього Кодексу та закону про господарські товариства; нести інші обов'язки, передбачені цим Кодексом, іншими законами та установчими документами товариства.
Відповідно до ч.1 ст.65 ГК України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу.
Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів. (ч.2 ст.65 ГК України).
Згідно п.3 ст.65 ГК України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.
З метою усунення порушень та на виконання норм діючого законодавства ОСОБА_2 надіслано повідомлення про проведення зборів засновників ПП «Стилет» від 31.01.2014 р. та від 28.07.2014 р..
Однак вказані повідомлення були проігноровані та залишились без відповідного реагування з боку ОСОБА_2.
Відповідно п.5 ст.65 ГК України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
На всіх підприємствах, які використовують найману працю, між власником або уповноваженим ним органом і трудовим колективом або уповноваженим ним органом повинен укладатися колективний договір, яким регулюються виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією підприємства. Вимоги до змісту і порядок укладення колективних договорів визначаються законодавством про колективні договори. (п.7 ст.65 ГК України).
Згідно п.9 ст.65 ГК України рішення з соціально-економічних питань, що стосуються діяльності підприємства, виробляються і приймаються його органами управління за участі трудового колективу і уповноважених ним органів.
З метою належного виконання управлінських функцій згідно ГК України 13.10.2014 р. ОСОБА_1 подано Державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції в Івано-Франківській області реєстраційну картку форми 4 та розпорядження про прийняття на ОСОБА_1, як засновника ПП «Стилет», функцій тимчасового управління підприємством.
Повідомленням про залишення документів без розгляду Державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції в Івано-Франківській області від 13.10.2014 р. ОСОБА_1, відмовлено в проведені реєстраційних дій.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно до ч. 2 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.(ч. 2 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем подано необхідні документи Державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області для проведення реєстраційних дій пов'язаних з внесенням позивача в число осіб, що мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
Згідно до ч.2 ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
Оскільки в директора ПП «Стилет» закінчився термін повноваженнь та як вбачається з копій наявних в матеріалах справи, документи подані Державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції Івано-Франківської області відповідають вимогам законодавства.
Відповідно до ч. 9 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими, а позов підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Калуського міськрайонного управління юстиції в Івано-Франківській області здійснити реєстраційні дії та внести зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Приватного підприємства "Стилет" (код ЄДРПОУ 38685736), а саме: ввести ОСОБА_1, ідентифікаційний НОМЕР_1, паспорт НОМЕР_2, виданий Івано-Франківським МВ УМВС в Івано-Франківській області 09.12.2002 року в перелік фізичних осіб - платників податків, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи - Приватного півдприємства "Стилет" без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Шумей М.В.
Постанова складена в повному обсязі 17.11.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2014 |
Оприлюднено | 20.11.2014 |
Номер документу | 41394553 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні