Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2014 року Справа № П/811/3725/14
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до Житлово-експлуатаційної контори № 7 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою в якій просить стягнути з Житлово-експлуатаційної контори № 7 Головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради заборгованість в сумі 70007,97 грн.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що підприємство зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Кіровограді, як платник страхових внесків. Відповідач має заборгованість у розмірі 70007,97 грн. З метою стягнення суми боргу позивачем було винесено Рішення №4290 від 15.12.2008 року про застосування фінансової санкції в сумі 6182,47 грн. та нарахована пеня в розмірі 9231,48 грн.; Рішення № 4465 від 31.12.2008 року застосовано штрафну санкцію в сумі 6424,86 грн. та нарахована пеня в розмірі 10322,93 грн.; Рішення № 29 від 12.012009 року застосовано штрафну санкцію в сумі 5609,61 грн. та нарахована пеня в розмірі 1138,78 грн.; Рішення № 1202 від 09.04.2009 року застосовано штрафну санкцію в сумі 17681,03 грн. та нарахована пеня в розмірі 13416,81 грн. Заборгованість на даний час являється несплаченою.
У відповідності до п. 4 ч.4 ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Стаття 18 даного Закону закріплює, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Відповідно до Закону України № 2461-VІ від 17.08.2010 р. «Про внесення змін до законів України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» та «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» ( в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), згідно якого фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок) та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності та перебувають з ними у трудових відносинах, починаючи з липня 2010 року зобов'язані сплачувати до Пенсійного фонду страхові внески, щомісячний розмір яких, з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, яка згідно Закону України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян та Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів підприємницької діяльності», що перераховується органами Державного казначейства України на рахунки органів Фонду у розмірі 10 та 42 відсотків відповідно, не може становити менше мінімального розміру страхового внеску за кожну особу.
Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Згідно з п. 10 ст.20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.
Згідно абз 1 п. 12 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Таким чином, матеріалами справи дійсно підтверджено наявність заборгованості відповідача по сплаті страхових внесків в розмірі 70007,97 грн.
Але, в даному випадку, суд зазначає, що згідно ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до Розділу ІІ «Прикінцевих положень» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» №406-VII від 04.07.2013 року органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Враховуючи той факт, що спірні правовідносини виникли до набрання чинності вище вказаного Закону, тому позивач мав право звернення з даним позовом до суду.
Разом з тим, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Аналіз положень ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» свідчить про те, що оскільки вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом, то суб'єкт владних повноважень, в даному випадку позивач по справі, позбавлений можливості звертатися до адміністративного суду із заявами, в яких ставиться вимога про підтвердження власного рішення, яке ухвалено в межах наданих йому Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» повноважень.
Отже, в разі прийняття суб'єктом владних повноважень вимоги про сплату недоїмки, яке підлягає виконанню органами ДВС, повторне звернення до суду про її стягнення не допускається, оскільки є рішення з цього ж питання суб'єкта владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем сформовано вимогу про сплату боргу, які надсилалися боржнику у встановленому порядку та була вручена відповідачу.
Суд приходить до висновку, що в даному випадку суб'єкт владних повноважень фактично ставить вимогу про підтвердження власного рішення, яке ухвалено в межах наданих йому законом повноважень.
З огляду судової практики, щодо даних правовідносин вбачається, що орган пенсійного Фонду України повинен звернутися з виконавчим документом, винесеним за власним вмотивованим рішенням та підставі наданих йому повноважень до органу, якому законодавством надано право проводити процедуру примусового стягнення, а не звертатися до суду.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Керуючись п.5 ч.2 ст. 17, ст.ст. 158-162, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені позовних вимог Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження виконується негайно.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду К.М.Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2014 |
Оприлюднено | 21.11.2014 |
Номер документу | 41425259 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні