Постанова
від 27.04.2009 по справі 46/72-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

46/72-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.04.2009 р.Справа № 46/72-А   

За позовомДержавної інспекції з контролю за цінами у м. Києві

До Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж”

Простягнення 192 107,01 грн.

Суддя Шабунін С.В.

Секретар судового засідання Поворознюк Д.В.

Представники:

від позивачаСеменець І.О. —представник за довіреністю від 14.10.2008 р. № 152-07/6-1505  

від відповідачане прибув  

27.04.2009 р. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У січні 2006 року Державною інспекцією з контролю за цінами в м. Києві до Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” заявлено позовні вимоги про стягнення 192 107,01 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін (встановлення необґрунтованих тарифів на теплову енергію, житлово-комунальні послуги та плати на проживання в гуртожитках, що не відповідають нормам розпоряджень Київської міської державної адміністрації від 20.06.2002 р. № 1245 та від 24.09.2002 р. № 1787).

Як слідує з позовної заяви та приєднаних до матеріалів справи письмових доказів вказані порушення зафіксовані в акті перевірки від 02.12.2005 р. № 835, на підставі якого Державною інспекцією з контролю за цінами в м. Києві було винесено рішення № 218 від 05.12.2005 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Згідно з даним рішенням позивачем вирішено вилучити у відповідача в доход державного бюджету  64 035,67 грн. необґрунтовано одержаної виручки та 128 071,34 грн. штрафу.  

Провадження у справі за вказаними вимогами відкрито ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.01.2006 р. № 46/72-А відповідно до правил Кодексу адміністративного судочинства України та призначено справу до розгляду у попередньому судовому засіданні.

Ухвалами від 27.03.2006 р. та 18.06.2008 р. розгляд справи зупинявся до розгляду першою, апеляційною та касаційною інстанціями позову та відповідних скарг Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” у справі № 25/88-А про визнання недійсним рішення Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києві № 218 від 05.12.2005 р.

Ухвалою від 16.04.2009 р. розгляд справи № 46/72-А було поновлено та призначено її до розгляду в судовому засіданні на 27.04.2009 р.   

У судове засідання, призначене на 27.04.2009 р. відповідач уповноваженого представника не направив, про причини його нез'явлення суд не повідомив, заяв чи клопотань з вимогою відкласти розгляд справи до суду не подав. Зважаючи на викладене та враховуючи наявність в матеріалах заперечень відповідача на позовну заяву, суд вважає за можливе провести судове засідання за відсутності представника відповідача.   

Під час розгляду спору по суті представник позивача заявлені вимоги підтримав та просив позов задовольнити, стягнувши з відповідача до державного бюджету 64 035,67 грн. необґрунтовано одержаної виручки та 128 071,34 грн. штрафу.   

Вивчивши подані відповідачем заперечення проти позову, суд встановив, що мотиви невизнання позову ґрунтуються на твердженнях про незаконність та необґрунтованість накладення на Відкрите акціонерне товариство “Південтеплоенергомонтаж” економічних санкцій через невідповідність висновків Державної інспекції з контролю за цінами у м. Києві нормативно-правовим актам. Так, відповідач вважає, що орендна плата за проживання громадян в гуртожитках визначена з урахуванням економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг; а розпорядження Київської міської державної адміністрації щодо граничних розмірів плати за проживання громадян в гуртожитку та розмірів комунальних послуг не відповідають чинному законодавству, а тому не підлягають застосуванню.

Дослідивши матеріали справи, оглянувши оригінали копій документів, що знаходяться у матеріалах справи, заслухавши пояснення представника, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд —

ВСТАНОВИВ:

З 25.11.2005 р. по 02.12.2005 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в м. Києві проводилася перевірка Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” з питань дотримання державної дисципліни цін на житлово-комунальні послуги, про що складено акт перевірки від 02.12.2005 р.

Проведеною перевіркою позивачем встановлено факти порушення відповідачем розпорядження Київської міської державної адміністрації від 20.06.2002 р. № 1245 “Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення” зі змінами та доповненнями, внесеними розпорядженням від 14.10.2003 р. № 1907, оскільки за перевірений період відповідачем стягувалася плата за проживання в кімнатах гуртожитку, які знаходяться у відокремленому користуванні громадян із застосуванням завищеного коефіцієнту, який враховує загальну площу в розмірі 2,77, замість розрахункового коефіцієнту 1,40, що призвело до завищення квартирної плати за опалення. Також, позивачем зафіксовано, що в порушення вимог розпорядження Київської міської державної адміністрації від 24.09.2002 р. № 1787 “Про встановлення граничних розмірів плати за проживання в гуртожитках громадян” зі змінами, внесеними розпорядженням від 07.04.2004 р. № 576, за проживання громадян у гуртожитках відповідачем стягувалася плата за ліжко-місце у середньому від 60,70 грн. до 104,06 грн. понад встановлений граничний розмір 28,00 грн.

За висновками позивача, загальна сума завищення вартості проживання в гуртожитках Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” за період з листопада 2004 року по жовтень 2005 року склала 89 933,41 грн. з урахуванням відсотку сплати мешканцями гуртожитку житлово-комунальних послуг загальна сума необґрунтовано отриманої виручки склала 64 035,67 грн.  

Відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 р. № 298/519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 р. за № 1047/6238 підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема: застосування вільних цін (тарифів) на  продукцію  (послуги, роботи)   за  умови запровадження  для  них  режиму  державного регулювання.

Пунктом 1.6 вказаної Інструкції встановлено, що необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства.                                         

Пунктом 1.7 Інструкції передбачено, що вилученню в дохід бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фінансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.

Виходячи з п. 3.1,3.3 Інструкції державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами. Акти перевірок підписуються посадовими особами органів державного контролю за цінами, що здійснюють перевірки, і керівниками, головними (старшими) бухгалтерами суб'єктів господарювання, що перевіряються.

Згідно з положеннями пункту 3.5 Інструкції один примірник рішення, а також претензія направляються для виконання суб'єкту господарювання - порушнику.

Як слідує з матеріалів справи, на підставі вищевказаного акту перевірки від 02.12.2005 р. позивач виніс рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 218 від 05.12.2005 р., відповідно до якого з відповідача вирішено вилучити в доход державного бюджету 64 035,67 грн. необґрунтованого одержаної виручки та 128 071,34 грн. штрафу за порушення державної дисципліни цін. Вказане рішення, претензію № 152-07/1410 від 05.12.2005 р. та припис № 214 від 05.12.2005 р. про усунення порушень державної дисципліни цін 08.12.2005 р. було вручено під розписку уповноваженому представнику відповідача.    

Відповідно до пункту 3.6 Інструкції у разі невиконання рішення, повного або часткового відхилення претензії чи залишення її без відповіді орган державного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягнення суми економічних санкцій разом з третім примірником рішення.

З огляду на невиконання відповідачем рішення № 218 від 05.12.2005 р. позивач звернувся з відповідною вимогою до суду.

В свою чергу, відповідач оскаржив рішення Державної інспекції з контролю за цінами у м. Києві про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 218 від 05.12.2005 р. у судовому порядку.

За наслідками розгляду позову Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” до Державної інспекції з контролю за цінами у м. Києві про визнання недійсним рішення № 218 від 05.12.2005 р. Господарським судом міста Києва винесено постанову у справі № 25/88-А від 27.03.2007 р. про відмову у задоволенні позову, що залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30.07.2007 р. № 22-2-520/07 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 24.03.2009 р.

Таким чином, правомірність рішення позивача про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 218 від 05.12.2005 р. підтверджена у встановленому законодавством порядку. Вказаними судовими рішеннями також встановлено правильність та законність висновків позивача про порушення відповідачем дисципліни цін, що слугували підставою для винесення даного рішення.   

Зважаючи на встановлені судом фактичні обставини справи, вищенаведені норми законодавства та приймаючи до уваги чинність рішення позивача та його невиконання з боку відповідача, заявлені вимоги видаються обґрунтованими, доведеними належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.

Виходячи з ч. 2, 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати на відповідача не покладаються.   

Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Південтеплоенергомонтаж” (01601, м. Київ, вул. Пушкінська, 27, ідентифікаційний код 00121146) в доход державного бюджету України 64 035 (шістдесят чотири тисячі тридцять п'ять) грн. 67 коп. необґрунтованого одержаної виручки та 128 071 (сто двадцять вісім тисяч сімдесят одну) грн. 34 коп. штрафу.    

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                     С.В. Шабунін

Дата виготовлення у повному обсязі: 30.04.2009 р.  

27.04.2009р.м.Київ№ 46/72-А

               

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2009
Оприлюднено29.07.2009
Номер документу4143315
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —46/72-а

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 27.04.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шабунін С.В.

Постанова від 22.03.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шабунін С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні