cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 листопада 2014 року № 826/5580/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кіо Транс» до Київської обласної державної адміністрації, треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю «Клайт», Конкурсний комітет з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на обласних маршрутах загального користування про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Кіо Транс» (далі по тексту також - позивач) з позовом до Київської обласної державної адміністрації (надалі також - відповідач), треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю «Клайт», Конкурсний комітет з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на обласних маршрутах загального користування про визнання протиправним та скасування рішення конкурсного комітету відповідача від 28 лютого 2013 року, оформленого протоколом № 11 , в частині визнання третьої особи переможцем конкурсу на об'єкті № 14 , а також зобов'язання відповідача організувати перерахунок балів перевізнику-претенденту - позивачу на об'єкті № 14 з урахуванням обов'язку недопуску третьої особи до участі у конкурсі.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.05.2013р., залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2013р., позовні вимоги задоволено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.09.2014р. касаційну скаргу ТОВ «Клайт» задоволено частково, рішення судів першої та апеляційної інстанції скасовано, матеріали справи направлено до Окружного адміністративного суду міста Києва на новий судовий розгляд.
Разом з тим, суд касаційної інстанції виходив з того, що судами попередніх інстанцій при вирішенні даної справи не враховано та не досліджено в сукупності з іншими доказами, які є у справі, заперечення третьої особи щодо дотримання ним умов конкурсу та безпідставності вимог позивача.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.09.2014р. справу прийнято до свого провадження суддею Качуром І.А. та призначено до судового розгляду по суті.
06.11.2014р. в судовому засіданні за згодою сторін ухвалено про продовження вирішення справи у письмовому провадженні відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, з урахуванням висновків, викладених в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 09.09.2014р., суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню підлягає з огляду про наступне.
Як було встановлено судами попередніх інстанцій, відповідачем, на підставі розпорядження від 05 липня 2012 року № 271 «Про проведення обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації», проведено конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у Київській області.
Рішенням конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції відповідача щодо визначення переможців обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції відповідача, від 07 серпня 2012 року переможцем конкурсу на маршруті № 301 «Вишневе-Київ АС «Дачна» визнано Публічне акціонерне товариство «Північтранс» , друге місце зайняла третя особа.
Розпорядженням відповідача від 07 лютого 2013 року № 47 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, від 07 серпня 2012 року» введено у дію рішення від 07 серпня 2012 року.
Оскаржуваним рішенням, у зв'язку із порушенням ПАТ «Північтранс» умов участі у конкурсі, переможцем конкурсу визнано третю особу, а претендентом-перевізником, який посів друге місце, - позивача.
Позивач вважаючи рішення протиправним оскаржив його до суду.
Спірні правовідносини урегульовані положеннями Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі по тексту - Закон) та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 (далі - Порядок № 1081).
Відповідно до ч. 1 ст. 43, ч.ч. 1-4, ч.ч. 9, 12 ст. 44 Закону, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: - визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; - державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Згідно з п.п. 1, 10, 12, 40, 41 Порядку № 1081, цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до ст. 44 Закону. Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника ОР8-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації; 3) не відповідає вимогам ст. 34 Закону; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення; 5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); 6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених ч. 3 ст. 44 Закону.
Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обсіхуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв.
Під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента.
Відповідно до ст. 45 Закону, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у ст. 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію.
Як слідує із матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю Клайт подано документи та прийнято участь у конкурсі по автобусним маршрутам загального користування № 721 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №13), № 741 «Петрівське - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №50), № 742 «Боярка - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №15) та № 301 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу № 14).
Вказані обставини підтверджуються конкурсними пропозиціями ТОВ «Клайт» (заявами на участь в конкурсі, анкетами до заяви про участь в конкурсі), рішенням конкурсного комітету, оформленим протоколом №5 від 07.08.2012 року та рішенням конкурсного комітету, оформленим протоколом №11 від 28.02.2013 року) (наявні в матеріалах судової справи).
При цьому, третьою особою відповідно до вимог п.п. 3 п. 29 Порядку на кожен об'єкт конкурсу подано перелік транспортних засобів, які ним пропонуються до використання на кожному автобусному маршруті.
Відповідно до переліку транспортних засобів, для використання на автобусному маршруті №301 «Вишневе - Київ АС Дачна» Товариством з обмеженою відповідальністю «Клайт» пропонуються наступні транспортні засоби: РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ0204АА, рік випуску 2008; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер АІ0335, рік випуску 2008; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ0336ВХ, рік випуску 2008; БОГДАН А09302, реєстраційний номер АІ0400АА, рік випуску 2010; БОГДАН А09304, реєстраційний номер АІ0544АА, рік випуску 2011; РУТА23, реєстраційний номер АІ0549АА, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1201ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1202ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1203ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1204ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1205ВР, рік випуску 2011; ГАЗ 3302-СПГ-20 РУТА, реєстраційний номер АВ2135АР, рік випуску 2007; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ3106ВХ, рік випуску 2008; БОГДАН А09202, реєстраційний номер АІ4080АР, рік випуску 2006; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ4847ВХ, рік випуску 2008; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер А05513ВА, рік випуску 2007; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер А05519ВА, рік випуску 2007; БОГДАН 09212, реєстраційний номер АІ5714ВЕ, рік випуску 2007; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер АІ6027ВЕ, рік випуску 2007; РУТА 20, реєстраційний номер АА7306НТ, рік випуску 2008; РУТА А0483-СПГ, реєстраційний номер АІ7335АІ, рік випуску 2006; РУТА 20-ГБО, реєстраційний номер АІ8752ВС, рік випуску 2007; РУТА 20-ГБО, реєстраційний номер АІ8769ВС, рік випуску 2007; РУТА 25, реєстраційний номер АА9269КХ, рік випуску 2004; MAN NOGE, реєстраційний номер ВН4004АА, рік випуску 1996.
При цьому, встановлено, що із вказаного переліку, частину транспортних засобів третьою особою було запропоновано одночасно для використання на автобусному маршруті № 721 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №13): РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ0204АА, рік випуску 2008; РУТА 20 СПГ, реєстраційний номер АІ0335, рік випуску 2008; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ0336ВХ, рік випуску 2008; БОГДАН А09302, реєстраційний номер АІ0400АА, рік випуску 2010; БОГДАН А09304, реєстраційний номер АІ0544АА, рік випуску 2011; РУТА 23, реєстраційний номер АІ0549АА, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1201ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1202ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1203ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1204ВР, рік випуску 2011; I-VAN А07А, реєстраційний номер АІ1205ВР, рік випуску 2011; MAN NOGE, реєстраційний номер ВН4004АА, рік випуску 1996.
Для використання на автобусному маршруті № 741 «Петрівське - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №50) третьою особою було запропоновано: ГАЗ 3302-СПГ-20 РУТА, реєстраційний номер АВ2135АР, рік випуску 2007; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ3106ВХ, рік випуску 2008; БОГДАН А09202, реєстраційний номер АІ4080АР, рік випуску 2006; РУТА 19-СПГ, реєстраційний номер АІ4847ВХ, рік випуску 2008; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер А05513ВА, рік випуску 2007; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер А05519ВА, рік випуску 2007; БОГДАН 09212, реєстраційний номер АІ5714ВЕ, рік випуску 2007; РУТА 20-СПГ, реєстраційний номер АІ6027ВЕ, рік випуску 2007; РУТА 20, реєстраційний номер АА7306НТ, рік випуску 2008; РУТА А0483-СПГ, реєстраційний номер АІ7335АІ, рік випуску 2006; РУТА 20-ГБО, реєстраційний номер АІ8769ВС, рік випуску 2007; РУТА 25, реєстраційний номер АА9269КХ, рік випуску 2004.
Разом з тим, судом встановлено, що транспортний засіб марки РУТА 20-ГБО, д.р.н. АІ8752ВС, який запропоновано для використання на автобусному маршруті загального користування №301 «Вишневе - Київ АС Дачна» Товариством з обмеженою відповідальністю «Клайт» було одночасно заявлено для використання на автобусному маршруті загального користування № 742 «Боярка - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №15).
З огляду на вищевикладене, підтверджено, що подані третьою особою конкурсні пропозиції недостатні для виконання перевезень по усім об'єктам конкурсу, а саме: № 721 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №13), № 741 «Петрівське - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №50), 742 «Боярка - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №15), №301 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу № 14).
В той час, як згідно з вимогами п. 34 Порядку якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні конкурсного комітету, а подані ним пропозиції достатні для виконання перевезень тільки на частині об'єктів конкурсів, він повинен визначити пріоритети щодо визнання його переможцем у конкурсах, про що робиться запис в розділі IV заяви (згідно з додатками 1 і 2), і в разі визнання його переможцем у конкурсі (конкурсах) з вищим пріоритетом до участі в інших конкурсах він не допускається.
Разом з тим, у розділі 4 Заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на приміському маршруті загального користування № 301 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт № 14) перевізником - претендентом ТОВ «Клайт» зазначено: участь у даному конкурсі у відповідності до п. 34 Порядку, затвердженого Постановою КМ України №1081 від 03.12.2008 року, має другий за значенням пріоритет. Просимо конкурсний комітет розглядати дану конкурсну пропозицію в тому разі, якщо наше підприємство не буде визначене переможцем конкурсу (конкурсів) в межах об'єктів №13 та/або №50.
При цьому відповідно до розділу 4 Заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на приміському маршруті загального користування № 721 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №13) та № 741 «Петрівське - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу №50) вищевказані об'єкти конкурсу перевізником - претендентом ТОВ «Клайт» визначено з вищим пріоритетом.
Водночас, рішенням конкурсного комітету від 28.02.2013 року, оформленим протоколом №11, ТОВ «Клайт» було визнано переможцем конкурсу як по об'єкту № 13 (автобусний маршрут № 721 «Вишневе - Київ АС Дачна»), так і по об'єкту № 50 (автобусний маршрут № 741 «Петрівське - Київ АС Дачна»).
З огляду на вищевикладене та враховуючи положення п. 34 Порядку, визначення ТОВ «Клайт» пріоритетності об'єкта № 13 перед об'єктом № 14 та виграш конкурсу першому з них, конкурсний комітет мав прийняти рішення про недопущення ТОВ «Клайт» до участі в конкурсі по спірному автобусному маршруту загального користування № 301 «Вишневе - Київ АС Дачна» (об'єкт конкурсу № 14) (конкурсна пропозиція з нижчим пріоритетом).
Отже, оспорюване рішення прийнято відповідачем всупереч вимогам п.34 Порядку, що є підставою для його скасування.
Відповідно до ч. 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статями 9, 69, 70, 71, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету від 28.02.2013 року, оформлене протоколом №11, в частині визнання переможцем конкурсу на об'єкті №14 Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайт».
Зобов'язати Київську обласну державну адміністрацію організувати перерахунок балів перевізнику - претенденту Товариству з обмеженою відповідальністю «КІО Транс» на об'єкті конкурсу №14, з урахуванням обов'язку недопущення Товариства з обмеженою відповідальністю «Клайт» до участі в конкурсі на об'єкті №14.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2014 |
Оприлюднено | 25.11.2014 |
Номер документу | 41512239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні