Ухвала
від 20.11.2014 по справі 826/11930/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/11930/14 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В. Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

20 листопада 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Грибан І.О.

судді Губська О.А., Ключкович В.Ю.

за участі :

секретар с/з Печенюк Р.В.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтавархпроект» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтавархпроект» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання протипавним та скасування припису та постанови -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Полтавархпроект» звернулося до суду з позовною заявою до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання протиправним та скасування припису №С-2207/2 від 22.07.2014 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; визнання протиправною та скасування постанови №З-3107/2-7/10-12/3107/09/02 від 31.07.2014 року про накладення штрафу в розмірі 109 620 грн. за порушення у сфері містобудівної діяльності.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

На розгляд справи в апеляційному порядку сторони, належним чином повідомлені, не з'явилися. Колегія суддів, враховуючи, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів для з'ясування всіх обставин, вважає за можливе здійснювати розгляд справи у відсутності сторін.

В зв'язку з неявкою сторін, на підставі ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового процесу технічними засобами не здійснювалося.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків суду першої інстанції обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову - про задоволення позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено позапланову перевірку дотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ «Епіцентр К» об'єкта будівництва, а саме: будівництво торговельного центру та інших закладів обслуговування населення в складі 4 мікрорайону ІV житлового району в м. Бровари Київської області.

За результатами перевірки складено акт від 22.07.2014 року яким встановлено, зокрема, що проектна документація з будівництва торговельного центру та інших закладів обслуговування населення розроблена ТОВ «Полтавархпроект» з порушенням вимог законодавства, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та передано замовнику для будівництва, а саме: вимогами містобудівних умов передбачені основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва: площа забудови торговельного центру -32040 м2: загальна площа торговельного центру - 32904 м2; будівельний об'єм - 238529 м3, граничнодопустима висота будівель 1-2 поверхи. Згідно п. 13 «техніко-економічні показники торговельного центру» пояснювальної записки Том 1, площа забудови торговельного центру - 30936,03 м2: загальна площа торговельного центру - 320І4,49 м2; будівельний об'єм - 259862,65м3, згідно креслення А-1441-14-1-АБ запроектовано 3 поверхи. Отже, техніко-економічні показники проектної документації не узгоджуються з техніко-економічними показниками об'єкта будівництва згідно з містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки 4 мікрорайону IV житлового району в м. Бровари № 7 від 17.02.2014 р., а саме: площа забудови та загальна площа торговельного центру зменшено відповідно на 1103,97 м2 та 889,51 м2, а будівельний об'єм збільшено на 21333,65 м3. Разом з тим встановлено, що проект стадія «П» не відповідає проектній документації стадії «Р», а саме: змінено параметральні розміри: рампи для розвантаження вантажних автомобілів в осях « 4-11» «У»; вхідної групи, в осях « 4-6» «Н», що передбачено ген, планом А-1441-14-ГП., чим порушено ст. 29 , ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» п. 4.2, п. 4.3 ДБН А.2.2-3.2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».

За результатами перевірки видано припис № С-2207/2 від 22.07.2014 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з вимогою в термін до 01.09.2014 року усунути порушення містобудівного законодавства в установленому законодавством порядку.

На підставі Акту перевірки відповідачем 31.07.2014 року прийнято постанову №З-3107/2-7/10-12/3107/09/02, якою за порушення ст.ст. 29 , 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , п. 4.2, 4.3 ДБН А.2.2-3.2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» на позивача накладено штраф в розмірі 109 620грн.

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не надано доказів відсутності, виявлених під час перевірки порушень.

Колегія суддів апеляційної інстанції вважає такий висновок суду законним та обґрунтованим зважаючи на наступне.

Відповідно до ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок № 553).

Відповідно до п. 1 Порядку № 553, цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Відповідно до п. 2 зазначеного Порядку № 553 здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: 1) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; 2) порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; 3) інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Згідно п.11 Порядку посадові особи інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

У відповідності до пунктів 16-17 вказаного Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до ч.ч.7, 8 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, який складено за результатами здійснення планового заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складається припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Отже, припис є письмовою вимогою органу державного нагляду (контролю) до суб'єкта господарювання щодо усунення допущених порушень вимог законодавства та зупинення дій (бездіяльності), які потягли ці порушення. Підставою для винесення припису є виявлення порушень вимог законодавства за результатами проведеної перевірки.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Згідно з ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника. Завдання на проектування об'єктів будівництва складається і затверджується замовником за погодженням із проектувальником.

Завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Відповідно до ч.1 ст.31 «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно п.9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 року № 45, проектна документація на будівництво об'єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі вимог доступності для інвалідів та інших маломобільних груп населення. При проектуванні об'єктів експериментального будівництва враховуються також індивідуальні технічні вимоги та вимоги державних будівельних норм щодо науково-технічного супроводу.

Відповідно до зазначеного порядку для об'єктів IV та V категорій складності проектування виконується в три стадії:

- для об'єктів невиробничого призначення - стадія ЕП або, за відповідним обґрунтованим рішенням замовника, стадія техніко-економічне обґрунтування (далі - стадія ТЕО), а для об'єктів виробничого призначення та лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури - стадія ТЕО;

- стадія П (проект);

- стадія Р (робоча документація).

Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб'єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Оформлення проектної документації має відповідати державним стандартам щодо проектної документації на будівництво об'єктів.

Аналогічні вимоги містять ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».

Крім того, відповідно до п. 7.1 ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» П розробляється для визначення містобудівних, архітектурних, художніх, екологічних, технічних, технологічних, інженерних рішень об'єкта, кошторисної вартості будівництва.

П розробляється на підставі завдання на проектування, вихідних даних та схваленої при тристадійному проектуванні попередньої стадії.

Відповідно до п.91.1 ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» стадія Р розробляється на підставі затвердженої попередньої стадії.

З матеріалів справи вбачається, що Містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки від 17.02.2014 року № 7, затвердженими Управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області передбачені основні техніко - економічні показники об'єкта будівництва: площа забудови торговельного центру - 32040 м2: загальна площа торговельного центру - 32904 м2; будівельний об'єм - 238529 м3, граничнодопустима висота будівель 1-2 поверхи.

Згідно п. 13 «техніко-економічні показники торговельного центру» пояснювальної записки Том 1, площа забудови торговельного центру - 30936,03 м2: загальна площа торговельного центру - 320І4,49 м2; будівельний об'єм - 259862,65м3, згідно креслення А-1441-14-1-АБ запроектовано 3 поверхи.

Разом з тим, проект стадія «П» не відповідає проектній документації стадії «Р», а саме: змінено параметральні розміри: рампи для розвантаження вантажних автомобілів в осях « 4-11» «У»; вхідної групи, в осях « 4-6» «Н», що передбачено ген. планом А-1441-14-ГП.

Отже, у проектній документації техніко-економічні показники не відповідають техніко-економічним показникам об'єкта будівництва визначених у містобудівних умовах та обмеженнях забудови.

Позивачем не спростовано наявність зазначених вище порушень.

Згідно п. 1.3 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року № 109 , зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.

У матеріалах справи відсутні відомості щодо внесення змін до містобудівних умов та обмежень у передбаченому законом порядку.

Крім того, наданий позивачем Сертифікат серії ІУ №165142380907, яким Державна архітектурна - будівельна інспекція України засвідчила відповідність закінченого будівництвом об'єкта «Будівництво торговельного центру та інших закладів обслуговування населення у складі 4-го мікрорайону ІV житлового району в м. Бровари Київської області», загальною площею торговельного центру (літера А) - 24528,6кв.м.; загальна площа торговельного центру (літера А1) - 6382,7кв.м., загальна площа насосної станції з пожрезервуаром (літера Б) - 91,7кв.м., проектній документації та підтвердила його готовність до експлуатації, не підтверджує факту відсутності виявлених перевіркою порушень.

Отже, відповідачем в ході проведення перевірки встановлений факт порушення позивачем вимог ст.ст. 29 , 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , п. 4.2, 4.3 ДБН А.2.2-3.2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».

Вказані обставини є належними підставами для винесення припису.

За таких підстав, припис, у якому встановлена вимога усунути порушення щодо невідповідності проектної документації містобудівному законодавству та вихідним даним, є таким, що прийнятий відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження категорії складності об'єкта будівництва, зокрема, проектна організація - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

За таких підстав, відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції до Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтавархпроект» за розроблення проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва з порушенням вимог містобудівної документації.

Отже, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Полтавархпроект» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий-суддя І.О.Грибан

Суддя О.А.Губська

Суддя В.Ю.Ключкович

Повний текст виготовлено - 21.11.2014 р.

.

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Губська О.А.

Ключкович В.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2014
Оприлюднено27.11.2014
Номер документу41534473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11930/14

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 05.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні