Постанова
від 17.11.2014 по справі 820/16348/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2014 р. Справа № 820/16348/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Шевцової Н.В.

Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М.

за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.

представника позивача Журкова В.І.

представника відповідача Юсупової М.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.10.2014р. по справі № 820/16348/14

за позовом Приватного підприємства "АПК Агро-Продукт"

до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про скасування наказів,

ВСТАНОВИЛА:

Приватне підприємство "АПК Агро-Продукт" (далі за текстом - ПП "АПК Агро-Продукт", позивач) звернувся до адміністративного суду з позовом до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі за текстом - Західна ОДПІ, відповідач), в якому просив суд скасувати накази відповідача № 1323 від 12.06.2014 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, № 1339 від 13.06.2014 року про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, № 1966 від 10.09.2014 року про поновлення термінів проведення документальної позапланової перевірки позивача та додаткове залучення фахівця до складу перевіряючих.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 16.10.2014 року адміністративний позов задоволено в повному обсязі. Скасовано накази Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (61052, м. Харків, вул. Карла Маркса, 30, ідентифікаційний код 38773146) № 1323 від 12.06.2014 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства "АПК Агро-Продукт" (61052, м. Харків, вул. Полтавський шлях, буд. 31, кімната 603-А, ідентифікаційний код 37188758), № 1339 від 13.06.2014 року про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки, № 1966 від 10.09.2014 року про поновлення термінів проведення документальної позапланової перевірки та додаткове залучення фахівця до складу перевіряючих.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 44.1, п. 44.3 ст. 44, п. 73.3 ст. 73, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78, п. 81.1 ст. 81, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 23.05.2014 року старшим слідчим СВ Ленінського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області, під час розгляду кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 12014220510000483 від 04.03.2014 року, винесено постанову про призначення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ПП "АПК Агро-Продукт" по питанню дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 2013 року по теперішній час.

12 червня 2014 року відповідачем на підставі підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, винесено наказ № 1323 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт" по питанню дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 01.01.2013 року по 23.05.2014 року.

13 червня 2014 року у зв'язку із втратою позивачем документів та відповідно до пункту 44.5 статті 44 Податкового кодексу України відповідачем винесено наказ № 1339 про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт".

21 серпня 2014 року постановою слідчого відділення по розслідуванню злочинів у сфері господарської діяльності СВ Ленінського РВ ГУМВС України в Харківській області майором міліції Літкевичем В.П. закрито кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12014220510000483 від 04.03.2014 року.

10 вересня 2014 року відповідачем винесено наказ № 1966 про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт" та додаткове залучення фахівця до складу перевіряючих.

Не погодившись із зазначеними наказами Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з відсутності підстав для проведення перевірки.

Між тим, колегія суддів не погоджується з висновками суду, з наступних підстав.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 вказаного Кодексу, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Згідно з п. 78.4 ст. 78 Кодексу, про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки

З матеріалів справи вбачається, що 23.05. 2014 року старшим слідчим СВ Ленінського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області, під час розгляду кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 12014220510000483 від 04.03.2014 року, винесено постанову про призначення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ПП "АПК Агро-Продукт" по питанню дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 2013 року по теперішній час.

12 червня 2014 року відповідачем на підставі п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, винесено наказ № 1323 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт" по питанню дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 01.01.2013 року по 23.05.2014 року.

На підставі направлень від 12.06.2014 року №№987,988,989 та наказу начальника Західної ОДШ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області ДПС від 12.06.2014р. №1323 «Про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК АГРО-ПРОДУКТ», 13.06.2014року здійснено вихід на позапланову документальну виїзну перевірку ПП «АПК АГРО-ПРОДУКТ» (код 37188758) по питанню дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 01.01.2013р. по 23.05.2014р., тривалістю 5 робочих днів - з 13.06.2014 року по 19.06.2014 року.

13.06.2014 р. директору підприємства ОСОБА_4 особисто вручено копію наказу від 12.06.2014р. №1323 та пред'явлено направлення на перевірку від 12.06.2014р. №№987,988,989.

При цьому, колегія суддів зазначає, що наказ від 12.06.2014р. №1323 позивачем не оскаржувався, наявність підстав для проведення перевірки позивачем не заперечувалось.

В силу вимог п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Отже, вказані вимоги були виконані відповідачем, посадовими особами Західної ОДПІ в перший день проведення перевірки 13.06.2014р. було вручено направлення та копію наказу про проведення позапланової документальної виїзної перевірки.

Між тим, у зв'язку з неможливістю надання документів на перевірку у зв'язку з їх втратою з причини викрадення, відповідачем винесено наказ № 1339 від 13 червня 2014 року про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт".

Колегія суддів зазначає, що вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності встановлені статтею 44 Податкового кодексу України.

Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 44.3 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Згідно з п. 44.5 Кодексу у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

У разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків.

Враховуючи викладене, наказ Західної ОДПІ від 13.06.2014р. №1339 про перенесення термінів проведення перевірки до дати відновлення та надання документів підприємством на перевірку в рамках законодавчо визначених термінів (протягом 90 календарних днів) є законним та обґрунтованим.

Після спливу законодавчо визначених термінів для відновлення підприємством втрачених документів, відповідачем прийнято наказ від 10.09.2014р. №1966 «Про поновлення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "АПК Агро-Продукт" та додаткове залучення фахівця до складу перевіряючих», терміни проведення документальної позапланової виїзної перевірки поновлено з 11.09.2014 року та додатково залучено до складу перевіряючих головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Колодяжного Олега Олексійовича.

Враховуючи наявні обставини та досліджені докази, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувані накази на час їх прийняття, винесені відповідачем в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством, а висновки суду щодо відсутності підстав для проведення перевірки є помилковими.

При цьому, колегія суддів зазначає, що наявність постанови слідчого від 21.08.2014 року, якою закрито кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12014220510000483 від 04.03.2014 року, не може свідчити про неправомірність наказу на призначення такої перевірки за поставою слідчого, адже контролюючим органом при прийнятті рішення щодо проведення перевірки були дотримані вимоги закону щодо обґрунтованих підстав для її проведення. Закриття провадження в кримінальній справі як підстава для скасування наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки, не обумовлено вимогами чинного законодавства.

За змістом п. 1 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приймаючи спірні накази № 1323 від 12.06.2014 року, № 1339 від 13.06.2014 року, № 1966 від 10.09.2014 року, відповідач діяв на підставі та у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, а тому позовні вимоги про скасування таких наказів є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Зважаючи на те, що судом першої інстанції невірно були встановлені фактичні обставини та надана оцінка наявним у справі документам, колегія суддів дійшла висновку про порушення судом першої інстанції вимог матеріального та процесуального законодавства, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області задовольнити.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16.10.2014р. по справі № 820/16348/14 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Приватного підприємства "АПК Агро-Продукт" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування наказів - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Шевцова Н.В. Судді (підпис) (підпис) Макаренко Я.М. Мінаєва О.М. Повний текст постанови виготовлений 20.11.2014 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2014
Оприлюднено27.11.2014
Номер документу41535256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/16348/14

Постанова від 17.11.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 16.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні