cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" листопада 2014 р.Справа № 922/3734/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Смірнової О.В.
при секретарі судового засідання Ямщикової М.Ю.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради (м. Харків) до Дочірнього підприємства "Нафта-Харків" підприємства з іноземними інвестиціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта" (м. Харків) про внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін:
позивача - Щолокова Н.О., довіреність № 08-11/5888/2-13 від 30.12.2013 р.;
відповідача - Чірік І.О., довіреність від 03.10.2014 р.;
ВСТАНОВИВ:
03 вересня 2014 року Харківська міська рада (м. Харків) звернулась до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Дочірнього підприємства "Нафта-Харків" підприємства з іноземними інвестиціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта" (м. Харків), в якій просив суд внести зміни до договору оренди землі, посвідченого приватним нотаріусом Харьківського міського нотаріального округу Гавриловою С.А. 14.07.2014 р. в реєстрі за № 5440. Свої вимоги обґрунтовує тим, що Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 р., та зміни до договору оренди, пов"язані зі зміною розміру орендної плати оформлюються додатковою угодою.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 05 вересня 2014 року було прийнято вказану позовну заяву, порушено провадження у справі та призначено її розгляд на 22 вересня 2014 року.
19 вересня 2014 року представник позивача надав правове обґрунтування позовних вимог, посилаючись на ст. 651, 652, 632, 654 ЦК України, ст. 2, 13, 15, 18 ЗУ "Про оцінку земель".
Ухвалою господарського суду Харківської області від 22 вересня 2014 року відкладено розгляд справи на 06 жовтня 2014 року.
02 жовтня 2014 року представник позивача надав додаткові документи, які долучені судом до матеріалів справи.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 06 жовтня 2014 року відкладено розгляд справи на 20 жовтня 2014 року.
29 жовтня 2014 представник позивача надав додаткове правове обґрунтування, в якому зазначив, що вимога позивача щодо зміни п. 2, п. 13, п. 14 та доповнення п. 28 спірного договору оренди землі є законною, оскільки такі зміни прямо передбачені Типовим договором оренди землі, затвердженим рішенням 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" від 19.12.2012 р. № 960/12.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 03 листопада 2014 року було задоволено заяву представника відповідача про продовження строку розгляду спору, та продовжено строк розгляду спору за межі, передбачені ч. 1 ст. 69 ГПК України, на 15-ть календарних днів по 18 листопада 2014 р..
04 листопада 2014 року представник відповідача надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що застосування позивачем коефіцієнту функціонального використання, як для земель комерційного призначення при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за даних умов є протиправним. Дії позивача в частині застосування коефіцієнту функціонального використання для земель комерційного призначення -2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться в оренді у відповідача, не відповідають діючому законодавству. Також відповідач вказував на те, що станом на день подання позову орендна плата не залежить від земельного податку, а законодавчо пов"язана та залежить від нормативно - грошової оцінки землі, а відтак вимога позивача щодо внесення змін у п. 13 договору оренди землі щодо підстав перегляду орендної плати за землю, в залежності від зміни земельного податку - є незаконною. Крім того, відповідач зазначив, що щодо запропонованих змін до пунктів 5, 9, 13, 14, доповнення пункту 2 словами та пункт 28 підпунктом д) договору оренди землі, позивач ніяким чином не обґрунтував необхідність внесення таких змін та доповнень. На підставі викладеного, відповідач вважає, що позивачем подано позов про внесення змін до договору оренди землі безпідставно та необгрунтовано.
В судовому засіданні 04 листопада 2014 року було оголошено перерву до 11 листопада 2014 року.
10 листопада 2014 року представник позивача надав заперечення на відзив, в яких зазначив, що висновок відповідача про порушення позивачем Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. є безпідставним та протирічить нормам чинного законодавства і положенням Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13, оскільки вказаний порядок не передбачає обов"язку позивача направляти витяги з нормативної грошової оцінки земель орендарям. Також позивач зазначив, що відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, основним видом економічної діяльності відповідача є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, тому земельна ділянка відноситься за основним цільовим використанням до категорії землі транспорту, а за функціональним призначенням - до земель комерційного використання. Крім того, позивач вказував, що п. 43 договору оренди землі передбачено, що невід"ємною частиною договору є план земельної ділянки, в якому вказано кадастровий номер та розмір вказаної земельної ділянки, у зв"язку з чим вважає за необхідне вказати у п. 2 додаткової угоди вказаний кадастровий номер, а також вважає, що вимоги позивача щодо зміни п. 13 та доповнення п. 28 спірного договору оренди землі є законною, оскільки такі зміни прямо передбачені Типовим договором оренди землі, затвердженим рішенням 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" від 19.12.2012 р. № 960/12.
В судовому засіданні 11 листопада 2014 року було оголошено перерву до 18 листопада 2014 року.
18.11.14 р. представник позивача у судовому засіданні підтримав уточнені позовні вимоги.
Представник відповідача проти позову заперечував та просив суд в задоволенні позову відмовити.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи з урахуванням фактичних та правових підстав, суд виходить з наступного.
На підставі рішення Харківської міської ради від 25.02.2004 р. № 18/04 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об"єктів 14 липня 2004 року між Харківською міською радою (позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта" (відповідач) був укладений договір оренди землі (далі - договір), зареєстрований у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі (книга № 4) від 09.08.2004 р. за № 7589/04.
Відповідно до пункту 1 вказаного договору позивач надає, а відповідач приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Харкові, Салтівське шосе ріг, вул. Крупської.
Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1300 га.
В п. 5 договору сторони визначили, що нормативна грошова оцінка на період будівництва земельної ділянки згідно з довідкою № 774/04 від 16.04.2004 року становить 217404 грн., на період експлуатації - 1087020 грн.
У відповідності до п. 8 договору його було укладено строком: на період будівництва - до 01.03.2007 р., на період експлуатації - до 01.03.2029 року.
Згідно з п.9 договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у м. Харкові. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить: на період будівництва 2004 р.- 337,52 грн., 2005 р. - 450,03 грн., 2006 р. -662,54 грн., з 01.01.2007 р. по 01.03.2007 р. - 1250,07 грн.; на період експлуатації - з 01.03.2007 р. - 4366,20 грн.
В п. 13 договору сторони визначили, що розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.
Пунктом 15 договору передбачено, що земельна ділянка передається в оренду для будівництва стаціонарної АЗС з крамницею сукупних товарів (але не пізніше здачі об"єкту до експлуатації) та для подальшої експлуатації.
У відповідності до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується у судовому порядку.
Згідно з рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року", рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та рішенням № 960/12 від 19.12.2012 року, яким затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, змінювалася базова вартість 1 кв. м земель м. Харкова, запроваджувався порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками та був передбачений порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові.
Згідно з п. 2. 1 та п. 2. 2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 рік", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації" з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01. 2013 рік", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 зазначено Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою до внесення змін до договору оренди землі. Зміна до договору землі оформлюється додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.
На підставі вищевказаних рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:
- одержано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
- одержано витяг № 256 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1300 кв. м. по вул. Салтівське шосе, ріг вул. Крупської у м. Харкові склала 2807142 грн.;
- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена станом на 01.01.2013 р., № 270/14, відповідно до якого розмір орендної плати за земельну ділянку площею 1300 кв. м. по вул. Салтівське шосе, ріг вул. Крупської у м. Харкові складав: в рік - 235799,93 грн.; в місяць - 19649,99 грн.
Для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель та укладення додаткової угоди до договору оренди землі Департаментом земельних відносин Харківської міської ради на адресу відповідача було направлено відповідні листи-пропозиції від 16.12.2013 року № 5250/0/225-13 та від 16.12.2013 р. № 5297/0/225-13 про зміну договору оренди землі та про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди землі, яким було запропоновано відповідачеві сплатити кошти: в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.
Листом - пропозицією від 16.12.2013 року № 5297/0/225-13 Департаментом земельних відносин Харківської міської ради направлено відповідачу на розгляд та погодження три примірника додаткової угоди до договору та три примірника розрахунку орендної плати в зв'язку із зміною її розміру, з пропозицією повернути у двадцятиденний для проведення державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
Проте, вказані вимоги відповідачем були проігноровані, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради не була надана. Станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою додаткову угоду до договору між сторонами не підписано.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши надані сторонами докази та надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог учасників судового процесу, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю-це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Виходячи з ч.5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно зі статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз у 5 - 7 років.
Підставами проведення оцінки земель, виходячи з положень статті 15 Закону України "Про оцінку земель" є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Згідно зі статтею 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Статтею 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
В силу статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Ч. 2 статті 648 Цивільного кодексу визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України - договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.
Статтею 628 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з ч. 3 статті 6 Цивільного кодексу України сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно зі статтею 30 Закону України "Про оренду землі" та п. 36 договору зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.
У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Отже, зважаючи на наведені норми, підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є або істотне порушення умов договору, або наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.
Сторони, відповідно до пункту 13 договору, при укладенні договору досягли згоди, що розмір орендної плати переглядається зокрема у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів та в інших випадках, передбачених законом.
Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, у зв'язку зі зміною зазначеним рішенням органу місцевого самоврядування розмірів нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, що використовується для визначення розміру орендної плати по укладеному між сторонами договору, виникли обставини, передбачені пунктом 13 договору як підстава для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати.
Згідно із п. 2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
При цьому судом достовірно встановлено, що рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13, від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки землі станом на 01.01.2013 р. є чинним.
Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати через зміну грошової оцінки землі, а саме до пунктів 5 та 9 договору, які запропоновані в доданій до позовної заяви додатковій угоді є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Також, суд вважає такими, що підлягають задоволенню вимоги про внесення до пункту 2 договору відомостей щодо кадастрового номеру земельної ділянки, оскільки відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі", в редакції змін, внесених Законом № 3613-VI, така істотна умова договору оренди землі як об'єкт оренди повинна містити відомості щодо кадастрового номеру, місця розташування та розміру земельної ділянки.
Щодо п.п. 13, 14, 28 додаткової угоди до договору оренди землі суд зазначає наступне.
Так, додаткова угода містить положення щодо зміни до наступних пунктів договору: пункту 13 - щодо доповнення його такими підставами перегляду орендної плати як зміна коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та зміна нормативної грошової оцінки; пункт 14 - зміни щодо сплати пені за невнесення орендної плати у встановлені строки; пункт 28 - зміни щодо права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з наведених у пункті 13 підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору землі укладеної в зміненій редакції.
Проте, вказані зміни до договору оренди землі позивач просить суд внести за відсутністю обґрунтування в позовній заяві. Так, в позовній заяві відсутні мотивування щодо внесення змін в пунктів 13, 14, 28 договору оренди землі.
При цьому суд зазначає, що позов складається з його підстав та предмету. Під предметом позову розуміється певна матеріальна правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставами позову є зазначені позивачем в позовній заяві обставини, якими він обґрунтовує свої матеріально-правові вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.
Таким чином, зазначені зміни до пунктів 13,14, 28 спірного договору виходять за межі підстав позову.
Господарський суд розглядає справи в межах позову, тобто в межах його підстав та предмету, виходити за які він має право лише у випадку, передбаченому п. 2 ч. 1 статті 83 Господарського процесуального кодексу України - за клопотанням заінтересованої сторони, якщо це необхідно для захисту прав і законних інтересів позивача або третіх осіб із самостійними вимогами на предмет спору.
Статтею 22 Господарського процесуального кодексу України передбачено право позивача до початку розгляду господарським судом справи по суті змінити предмет та підставу позову.
Проте, позивач не заявляв клопотання про вихід за межі позову та не змінював підстав позову в порядку статті 22 Господарського процесуального кодексу України, а тому у господарського суду відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог про внесення вказаних змін до пунктів 13, 14, 28 договору оренди землі.
Крім того, як зазначалось вище, підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.
Натомість в договорі сторони не погодили право на внесення змін до його положень щодо підстав перегляду орендної плати, сплати пені за невнесення орендної плати у встановлені строки та права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з наведених у пункті 13 підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору, укладеної в зміненій редакції.
Чинне законодавства також не містить прямих вказівок щодо необхідності внесення таких змін до договору оренди землі.
Зазначені зміни до пунктів 13,14 , 28 договору не передбачені чинним на час його укладення та на даний час Типовим договором оренди землі, який відповідно до ч. 2 статті 14 Закону України "Про оренду землі" було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. № 220.
Зокрема, пункт 13 Типового договору оренди землі не передбачає такої підстави перегляду орендної плати як зміна нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 14 Типового договору оренди землі передбачено, що у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня у розмірі__(відсотків) несплаченої суми за кожний день прострочення.
Також, Типовий договір оренди землі не містить положень щодо права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з передбачених договором підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору землі, укладеної в зміненій редакції.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що в розділі І редакції додаткової угоди до договору оренди землі міститься перелік як законодавчих актів, так і нормативно-правових актів Харківської міської ради, що регулюють відповідні орендні правовідносини. Однак, включення таких законів та підзаконних актів в односторонньому порядку до тексту договору не відповідає загальним принципам укладення договорів, оскільки ані ЗУ "Про оренду землі", ані інші правові норми не містять вимог щодо таких умов договору, як перелік законодавчих та підзаконних актів, і не визначають їх як обов'язкові. Крім того, сторони договору, не зважаючи на зазначення або не зазначення в ньому певних правових актів, повинні їх і без того беззастережно дотримуватися.
З огляду на вищевикладене господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню в частині внесення до договору оренди землі змін у частині, що стосується розміру орендної плати (п.п. 5, 9 додаткової угоди) та відомостей щодо кадастрового номеру земельної ділянки (п.п. 2 додаткової угоди), в решті позову необхідно відмовити, як в необґрунтованому та безпідставному.
Враховуючи те, що позов підлягає частковому задоволенню, господарський суд відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача суму сплаченого судового збору у розмірі 609,00 грн.
На підставі ст.ст. 6, 626, 628, 632, 648, 651, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 59, 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 1, 5, 15, 18, 20 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 2, 13, 14, 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст. 93 Земельного кодексу України, ст.ст. 1, 4, 12, 22, 32, 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Харківської міської ради до Дочірнього підприємства "Нафта-Харків" підприємства з іноземними інвестиціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта"про внесення змін до договору оренди землі задовольнити частково.
Внести зміни до договору оренди землі від 14.07.2004 р., посвідченого приватним нотаріусом Харьківського міського нотаріального округу Гавриловою С.А. 14.07.2004 р. в реєстрі за № 5440 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у такій редакції:
" ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі,
посвідченого приватним нотаріусом
Харківського міського нотаріального округу Гавриловою С.А.
14 липня 2004 року в реєстрі за № 5440,
зареєстрованого 09 серпня 2004 року за № 7589/04
у Харківській регіональній філії ДП «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах»
«____»
Харківська міська рада (орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та Дочірнє підприємство "Нафта-Харків" підприємства з іноземними інвестиціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта" (орендар) з другого боку, домовились про нижченаведене:
1. Пункт 5,9 договору оренди землі, зареєстрованого 09 серпня 2004 року за № 7589/04 у Харківській регіональній філії ДП «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах» змінити, доповнити пункт 2 словами і викласти у наступній редакції:
«2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:03:009:0003».
«5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 256 від 30.10.2013 р. становить 2807142 грн. (два мільйона вісімсот сім тисяч сто сорок дві гривні).
При змінах в нормативно грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки».
«9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державно податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 270/14 від 30.10.2013 р. на рік становить 8,4 % від її нормативної грошової оцінки і складає 235799,93 грн. (двісті тридцять п"ять сімсот дев"яносто три копійки), або в місяць - 19649,99 грн. (дев"ятнадцять тисяч шістсот сорок дев"ять гривень дев"яносто дев"ять копійок).
ІІ. Ця додаткова угода є невід*ємною частиною договору оренди землі, посвідченого приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Гавриловою С.А. "14" липня 2004 року в реєстрі за № 5440, зареєстрованого 09 серпня 2004 року за № 7589/04 у Харківській регіональній філії ДП «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах» і складена та підписана в чотирьох примірниках, один з яких зберігається в справах нотаріус, другий залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада Дочірнє підприємство "Нафта-Харків"
Харківської області Підприємства з іноземними інвестиціями
м. Харків, м-н Конституції,7 Товариства з обмеженою відповідальністю
код 04059243 "Кіровоград-Нафта"
61124, м. Харків, вул. Матросова, буд.
8-А, код 30656121
В особі міського голови В особі керівника
/підпис/ /підпис/ /ПІБ/
В решті позову відмовити.".
Стягнути з Дочірнього підприємства "Нафта-Харків" підприємства з іноземними інвестиціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоград-Нафта" (61124, м. Харків, вул. Матросова, буд. 8-А, код ЄДРПОУ 3056121) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7, код 04059243) 609,00 грн. судового збору.
Видати відповідний наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 21.11.2014 р.
Суддя О.В. Смірнова
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2014 |
Оприлюднено | 26.11.2014 |
Номер документу | 41536650 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Смірнова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні