ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2014 року Справа № 808/4184/14 11:21 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бойченко Ю.П., суддів - Калашник Ю.В., Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Заболотньої Н.Ю. та представників:
позивача: ОСОБА_1;
відповідача: Гайдаржийського В.С.;
третьої особи: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_3
до Державного агентства земельних ресурсів України
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Менеджес-Соларпарк Приморськ»
про скасування рішення суб'єкта владних повноважень,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_3 до Державного агентства земельних ресурсів України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Менеджес-Соларпарк Приморськ» у якому позивач просить суд (відповідно до уточненої позовної заяви, яка надійшла до суду 17.09.2014 за вх.№35256): скасувати рішення відповідача щодо анулювання кваліфікаційного сертифіката на ім'я ОСОБА_3 НОМЕР_1 від 24.12.2012, оформлене наказом відповідача від 16.05.2014 №146.
Ухвалою суду від 01 липня 2014 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду колегією у складі трьох суддів: головуючого судді - Бойченко Ю.П., суддів - Калашник Ю.В., Татаринова Д.В. на 21 липня 2014 року.
Провадження у справі неодноразово зупинялось.
В судових засіданнях представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, на їх обґрунтування зазначив, що листом Держземагентства України від 19.05.2014 р. № 31-28-0.23-5646/2-14 «Щодо анулювання кваліфікаційного сертифіката» ОСОБА_3 повідомлено, що відповідно до наказу Держземагентства України від 16.05.2014 р. № 146 його сертифікат № НОМЕР_1 від 24.12.2012 р. анульовано, відповідно до вимог частини другої статті 68 та пункту «в» частини шістнадцятої статті 66 Закону України «Про землеустрій», на підставі подання Кваліфікаційної комісії від 28.04.2014 р. № 14/308. Вважає вказане рішення необґрунтованим та неправомірним, з підстав викладених в позовній заяві та уточненій позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив в повному обсязі. Надав суду письмові заперечення та додаткові письмові пояснення, з підстав викладених в яких, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник третьої особи в судові засідання не з'явився. Від третьої особи надійшли письмові пояснення по суті заявлених вимог, відповідно до яких ТОВ «Менеджес-Соларпарк-Приморськ» заперечує проти заявлених позовних вимог та повідомляє суд про неможливість направити свого представника в судові засідання, в зв'язку з запланованим графіком роботи підприємства.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 16.10.2014 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
20 лютого 2014 року Держземагентством України отримано лист Товариства з обмеженою відповідальністю «Менеджес-Соларпарк Приморськ» №4/2014 (а/с 22-23). Зі змісту листа №4/2014 вбачається, що між зазначеним товариством та ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» було укладено договір від 30.01.2013 №1/2013 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення із земель запасу сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 24 га (угіддя - рілля та пасовища) в межах населеного пункту м. Приморськ, в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для будівництва та обслуговування сонячної електростанції, з подальшою передачею в оренду строком на 49 років.
Лист від 20.02.2014 за №4/2014 містив також відомості, що розроблення вказаного проекту відбувалось із значними порушеннями, внаслідок чого ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» не в змозі розпочати будівництво на земельній ділянці кадастровий номер 2324810100:14:021:0052.
Останні абзац звернення, містив прохання щодо проведення державного нагляду у сфері землеустрою шляхом проведення перевірки кваліфікації сертифікованих інженерів - землевпорядників.
В подальшому, листом від 03.04.2014 № 22-28-0.23-3709/2-14 (а/с 24) Держземагентство України доручило Головному управлінню Держземагентства у Запорізькій області розглянути звернення ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ», оформлене листом від 20.02.2014 за № 4/2014.
За результатами розгляду наявних матеріалів та документів, 15 квітня 2014 року Головне управління Держземагентства у Запорізькій області листом №21-8-0.6-1473/2.14 (а/с 25 - 27) повідомило, що рішенням Приморської міської ради від 28.11.2012 № 3 надано дозвіл ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення із земель запасу сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 24 га (угіддя - рілля та пасовища) в межах населеного пункту м. Приморськ, в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для будівництва та обслуговування сонячної електростанції, з подальшою передачею в оренду строком на 49 років.
Рішенням Приморської міської ради від 03.04.2013 № 3 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення в оренду ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» для будівництва та обслуговування сонячної електростанції із земель запасу сільськогосподарського призначення в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (землі енергетики) на території Приморської міської ради Приморського району, Запорізької області. Даним рішенням затверджено розмір трьох земельних ділянок, які розташовані в м. Приморськ, АДРЕСА_1, загальною площею 22,4381 га, з них: земельна ділянка площею 8,6629 га (кадастровий номер 2324810100:14:021:0051), земельна ділянка площею 4,7752 га (кадастровий номер 2324810100:14:021:0053), земельна ділянка площею 9,0000 га (кадастровий номер 2324810100:14:021:0052) для будівництва та обслуговування сонячної електростанції та надано ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» в оренду строком на 49 років вказані земельні ділянки.
05.04.2013 між Приморською міською радою та ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» укладені договори оренди земельних ділянок.
Розробником проекту землеустрою відповідно до договору на виконання робіт з ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» було ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» (ЄДРПОУ: 37891700, юр. адреса: 69035, Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул.Правди, б. 45. Ліцензія Держземагентства на проведення робіт із землеустрою серія АД № 034201 від 08.06.2012). В розробленому проекті землеустрою також наявні матеріали Технічного звіту з геодезичної зйомки, виконаному в 2013 році ТОВ «Геоземкадсервіс» (ЄДРПОУ: 33932638, юр.адреса: 78700, Івано-Франківська обл., м.Коломия, вул. С.Чорновола, б. 32-А. Ліцензія Держземагентства на виконання землевпорядних та землеоціночних робіт серія АД № 034194 від 07.06.2012).
За результатом розгляду кадастрових планів земельної ділянки площею 9,00 га з кадастровим номером 2324810100:14:021:0052 із проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» встановлено, що частина земельної ділянки (орієнтовно 0,1139 га) відведена за рахунок території майнового комплексу, розташованого за адресою м.Приморськ, АДРЕСА_2, який перебуває у власності гр. ОСОБА_4 Також в межах зазначеної земельної ділянки розташовані об'єкти нерухомого майна (орієнтовно 0,4188 га) власники яких не встановлені. Вказані обставини фактично позбавляють власників об'єктів нерухомості, що розташовані в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2324810100:14:021:0052, на набуття в подальшому права на користування земельними ділянками.
На кадастрових планах земельної ділянки, що містяться в проекті (виконані ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» та ТОВ «Геоземкадсервіс») не відображені межі частини земельної ділянки, на якій розташовані об'єкти нерухомого майна та не зазначено суміжних землекористувачів. Також у вихідній земельно-кадастровій інформації про земельну ділянку, що міститься у проекті та у пояснювальній записці до проекту за складом угідь вся площа земельної ділянки визначена, як рілля та пасовища, що фактично не відповідає дійсності, оскільки частина земельної ділянки за складом угідь є забудованими землями.
Відповідно до ст. 198 Земельного кодексу України кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану. Також згідно вимог ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проект землеустрою повинен містити матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) та акт приймання передачі межових знаків на зберігання. Враховуючи, що в проекті землеустрою зазначені матеріали в наявності, то працівники підприємств ТОВ «Геоземкадсервіс» та ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» проводили польові роботи з кадастрової зйомки та винесення меж земельної ділянки в натуру.
Підсумовуючи все вищенаведене на останній сторінці свого листа №21-8-0.6-1473/2.14 (а/с 27), Головне управління дійшло висновку, що за результатами кадастрової зйомки в матеріалах проекту землеустрою ними були представлені завідомо неправдиві дані щодо існуючих об'єктів нерухомості на зазначеній земельній ділянці, а також невірно зазначені відомості про угіддя земельної ділянки та про землекористувачів суміжних земельних ділянок. Надання неправдивої інформації розробником документації із землеустрою в свою чергу вплинуло на рішення начальника відділу Держземагентства у Приморському районі Запорізької області при погодженні проекту землеустрою та подальшій реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
23 квітня 2014 року Держземагентство України листом №26-28-0.23-4670/2-14 (а/с 28-29) звернулось до Кваліфікаційної комісії з інформацією щодо порушення ОСОБА_3 вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою при складанні документації із землеустрою. В резолютивній частині зазначеного звернення Держземагентство просило Кваліфікаційну комісію вжити заходи, передбачені положеннями ст. 68 Закону України «Про землеустрій».
З відомостей зазначених у вказаному листі вбачається, що звернення відповідача обумовлюється тим, що ОСОБА_3, який працював на ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» на підставі договору порушено вимоги ч.1 ст.34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» - на кадастровому плані сертифікований інженер-землевпорядник не відобразив контури об'єктів нерухомого майна, розташованих на земельній ділянці, що відводилась ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ». Зазначене порушення в свою чергу унеможливлює будівництво сонячної електростанції.
28 квітня 2014 року Кваліфікаційна комісія направила подання Держземагентству України №14/308 (а/с 30). Зазначеним поданням комісія відповідно до її рішення (протокол від 24.04.2014 №4) пропонувала анулювати кваліфікаційні сертифікати інженерів - землевпорядників, в тому числі і сертифікат ОСОБА_3 від 24.12.2012 НОМЕР_1.
16 травня 2014 року на підставі вищезазначеного подання Держземагентством України прийнято наказ №146 про анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3.
Не погодившись з рішенням про анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до преамбули Закону України «Про землеустрій» №858-ІV від 22.05.2003 (зі змінами та доповненнями) цей Закон визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Згідно з п. «а» ч.1 ст. 28 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою мають право виконувати роботи із складання документації із землеустрою.
Пунктом «а» та п. «в» ч.2 ст. 28 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що розробники документації із землеустрою зобов'язані дотримуватися законодавства України, що регулює земельні відносини, а також державних стандартів, норм і правил при здійсненні землеустрою; виконувати всі умови договору.
Розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією.
У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою, розробники документації із землеустрою несуть відповідальність, передбачену договором і законом (ч.3 та ч. 4 ст.28 Закону України «Про землеустрій»).
Як встановлено з матеріалів справи, 30 січня 2013 року між ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» (Замовник) та ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» (Виконавець) укладено договір №1/2013 про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а/с 104-105).
Відповідно до п.1.1 договору виконавець зобов'язується виконати з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативних актів України проектні-вишукувальні роботи з розроблення проекту землеустрою зі зміною цільового призначення земельної ділянки із земель запасу сільськогосподарського призначення орієнтовною загальною площею 24 га в м.Приморськ, згідно рішення Приморської міської ради №3 від 28 листопада 2012 року.
Також, між сторонами узгоджено завдання на розроблення проекту землеустрою (а/с 196).
Так, в пункті 5 Завдання, який носить назву «Вихідні дані», повинні бути передбачені вихідні дані, які будуть використані під час складання вищезазначеного проекту землеустрою. Замовником включено, а виконавцем затверджено внесення до цього пункту правовстановлюючих документів юридичної особи. Тобто, статутних документів ТОВ «Менеджес- Соларпарк Приморськ».
Завдання на розроблення проекту землеустрою та сам Договір №1/2013, не містять відомостей про необхідність використання результатів геодезичної зйомки, виконаної ТОВ «Геоземкадсервіс», на що посилається позивач.
Пунктом 6 Завдання сторони узгодили «Основні етапи роботи»:
Підготовчий етап:
- складання завдання на розроблення проекту землеустрою;
- обстеження земельної ділянки на місцевості;
- сканування графічних матеріалів м-б 1: 10000;
- погодження скоригованих меж землекористувань з землевпорядником та замовником;
- визначення умов та терміну користування;
- визначення цільового використання земельної ділянки.
Проектний етап:
- врахування площ угідь в розрізі ділянок, землекористувань;
- складання відповідних експлікацій;
- виготовлення плану земельної ділянки та кадастрового плану;
- складання пояснювальної записки; підготовка звіту.
В подальшому, 14 березня 2013 року між ТОВ ПВФ «Восток Земресурс» (Замовник) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 (Виконавець) укладено договір №09/03/13-г на виконання комплексу топографо-геодезичних робіт (а/с 57-58).
Згідно з п.1.1 договору від 14.03.2013 №09/03/03-г виконавець зобов'язується виконати з дотриманням вимог законодавства геодезичні роботи (планово-висотна зйомка) НА МІСЦЕВОСТІ на земельних ділянках розташованих за адресою в м. Приморськ Запорізької області (для ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ»), а замовник - прийняти та оплатити виконані роботи.
Основні етапи роботи, яку повинен був виконати ОСОБА_3 зазначені в додатку №1 до договору «Технічне завдання» (вказаний додаток долучений до матеріалів справи), а саме:
- перевірка правильності виготовлення технічного звіту з геодезичної зйомки земельної ділянки для ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» в м. Приморськ Приморського р-ну Запорізької обл., що виконана ТОВ «Геоземкадсервіс», на відповідність вимогам законодавства;
- контроль за дотриманням працівником замовника вимог законодавства при проведенні геодезичних робіт з використанням даних геодезичної зйомки земельної ділянки в м.Приморськ Приморського р-ну Запорізької обл., виконаної ТОВ «Геоземкадсервіс», м.Коломия;
- перевірка правильності виконання працівником замовника плану обмеження земельної ділянки вимогам законодавства з використанням даних геодезичної зйомки земельної ділянки в м. Приморськ, Приморського р-ну Запорізької обл., виготовленої ТОВ «Геоземкадсервіс», м. Коломия;
- перевірка правильності виконання працівником замовника плану встановлення меж земельної ділянки вимогам чинного законодавства з використанням даних геодезичної зйомки земельної ділянки в м. Приморськ, Приморського р-ну Запорізької обл., виготовленої ТОВ «Геоземкадсервіс», м. Коломия;
- перевірка виконання працівником замовника креслення перенесення меж земельної ділянки в натуру за даними геодезичної зйомки земельної ділянки в м.Приморськ, Приморського р-ну Запорізької обл., виготовленої ТОВ «Геоземкадсервіс», м. Коломия;
- перевірка правильності складання працівником замовника збірного кадастрового плану земельних ділянок вимогам законодавства.
Отже, виходячи з вимог вищезазначеного договору позивач повинен був: виконати з дотриманням вимог законодавства геодезичні роботи (планово-висотна зйомка) на місцевості; перевірити виконання креслення перенесення меж земельної ділянки, обмежень земельної ділянки; правильність складання збірного кадастрового плану земельних ділянок; тощо, що ним виконано не було.
Проте, печатка сертифікованого інженера-землевпорядника ОСОБА_5 наявна на штампі до кадастрового плану у складі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення в оренду ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ», який було виготовлено з порушенням чинного законодавства.
Правову основу землеустрою, згідно норми статті 7 Закону України «Про землеустрій», становлять Конституція України, Земельний кодекс України, закони України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», «Про планування і забудову територій», цей Закон, закони України та інші нормативно-правові акти.
Статтею 66 Закону України «Про землеустрій», серед іншого, передбачено, що сертифікований інженер-землевпорядник має особисту печатку, на якій зазначаються його прізвище, ім'я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або серія та номер паспорта.
Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України «Про землеустрій» відповідальними особами за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники.
Статтею 25 цього ж Закону встановлено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації.
Відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою.
Таким чином, проставлянням печатки сертифікованого інженера-землевпорядника на кадастровому плані ОСОБА_3 засвідчив його відповідність положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, чім порушив статтю 25 Закону України «Про землеустрій», оскільки кадастровий план був складений з порушенням чинного законодавства, що було встановлено Головним управлінням Держземагентства у Запорізькій області та Кваліфікаційною комісією.
Вказані обставини підтверджуються наступним.
Як вже зазначалось вище, 20 лютого 2014 року до Держземагентства України надійшов лист ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» в якому було вказано, що розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок відбувалось із численними порушеннями, внаслідок чого ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ» не в змозі розпочати будівництво на земельній ділянці. Також лист містив прохання щодо проведення державного нагляду у сфері землеустрою шляхом проведення перевірки кваліфікації сертифікованих інженерів - землевпорядників.
Листом від 03.04.2014 № 22-28-0.23-3709/2-14 Держземагентство України доручило Головному управлінню Держземагентства у Запорізькій області розглянути звернення ТОВ «Менеджес-Соларпарк Приморськ».
За результатами розгляду матеріалів та документів Головним управлінням Держземагентства у Запорізькій області встановлено, що за результатами кадастрової зйомки в матеріалах проекту землеустрою інженерами-землевпорядниками (в тому числі і позивачем) були представлені завідомо неправдиві дані щодо існуючих об'єктів нерухомості на зазначеній земельній ділянці, а також невірно зазначені відомості про угіддя земельної ділянки та про землекористувачів суміжних земельних ділянок. Надання неправдивої інформації розробником документації із землеустрою в свою чергу вплинуло на рішення начальника відділу Держземагентства у Приморському районі Запорізької області при погодженні проекту землеустрою та подальшій реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі. Про вказані обставини повідомлено відповідача листом за №21-8-0.6-1473/2.14 від 15.04.2014.
Після отримання відповіді 23 квітня 2014 року Держземагентство України листом №26-28-0.23-4670/2-14 звернулось до Кваліфікаційної комісії з інформацією щодо порушення ОСОБА_3 вимог чинного законодавства та просило Кваліфікаційну комісію вжити заходи, передбачені положеннями ст. 68 Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до вимог ст. 68 Закону України «Про землеустрій» кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав:
грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою;
рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником;
наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини;
з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.
Відповідно до пункту 3.19. Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 28.11.2012 № 739423, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 грудня 2012 р. за № 2039/22351 (далі - Порядок роботи Кваліфікаційної комісії), кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання до Держземагентства України про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав:
грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою;
рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником;
наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини;
з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката Держземагентство України приймає відповідне рішення та повідомляє його письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Суд зазначає, що саме Кваліфікаційна комісія, а не Держземагентство України, встановлює порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою та його ступінь.
28.07.2014 року Кваліфікаційна комісія направила подання №14/308 до Держземагентства України, яким пропонувала анулювати кваліфікаційні сертифікати інженерів-землевпорядників, в тому числі і ОСОБА_3 Вказане подання було винесено на підставі рішення суб'єкта владних повноважень - протокол засідання Кваліфікаційної комісії від 24.04.2014 за №4.
Згідно пункту 2.6. Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, рішення Кваліфікаційної комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на її засіданні та оформлюються протоколом, який підписують усі присутні на засіданні члени Кваліфікаційної комісії. Член Кваліфікаційної комісії, який не погоджується з прийнятим Кваліфікаційною комісією рішенням, висловлює свою думку в письмовому вигляді, що додається до протоколу.
Згідно з п.2.7 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, рішення Кваліфікаційної комісії може бути оскаржено в суді.
Позивач не надав суду доказів оскарження вищезазначеного рішення Кваліфікаційної комісії в суді.
Відповідно до вимог ст.66 Закону України «Про землеустрій» кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за поданням Кваліфікаційної комісії в разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону. Аналогічний припис міститься в п.3.20 Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 28.11.2012 № 739423.
Підсумовуючи вищевикладене суд вважає за необхідне зазначити, що законодавцем чітко визначені обставини та підстави, які обумовлюють анулювання сертифіката. Зокрема, обставиною є порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою (ступінь порушення визначає Кваліфікаційна комісія), а підставою - подання Кваліфікаційної комісії.
Всі передбачені чинним законодавством підстави та обставини в їх сукупності були в наявності у Держземагентства України при винесенні спірного рішення, а саме: порушення вимог чинного законодавства встановлені Головним управлінням Держземагентства у Запорізькій області та підтверджені Кваліфікаційною комісією, ступінь вини (порушення) визначено Кваліфікаційною комісією.
За результатами розгляду вказаного подання Кваліфікаційної комісії, головою Держземагентства України видано наказ від 16.05.2014 року №146 про анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера - землевпорядника ОСОБА_3.
Частиною першою статті 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частиною першою статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених
статтею 72 цього Кодексу.
Згідно статті 86 КАСУ суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи усе вище викладене, суд вважає, позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до вимог ст.94 КАС України судовий збір позивачу не повертається.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Ю.П.Бойченко
Суддя Ю.В.Калашник
Суддя Д.В.Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 27.11.2014 |
Номер документу | 41537046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні