КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/13139/14 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.
У Х В А Л А
Іменем України
20 листопада 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуюча суддя: Шелест С.Б.
Судді: Романчук О.М., Пилипенко О.Є.
За участю секретаря судового засідання: Коломійцевої А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.10.14р. у справі №826/13139/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрінтермаш» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
ТОВ «Укрінтермаш» звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дій відповідача щодо внесення до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» інформації, внесеної на підставі акта № 2005/26-55-22-13/37507765 від 24.07.14р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрінтермаш» (код ЄДРПОУ 37507765) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 pоку»; зобов'язання відповідача відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ «Укрінтермаш» за червень 2014 року та які були змінені ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на підставі акта № 2005/26-55-22-13/37507765 від 24.07.14р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрінтермаш» (код ЄДРПОУ 37507765) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 pоку»; зобов'язання відповідача вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» інформацію, внесену на підставі акта № 2005/26-55-22-13/37507765 від 24.07.14р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрінтермаш» (код ЄДРПОУ 37507765) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 pоку».
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.10.14р. адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Свої вимоги апелянт мотивує тим, що звірка проведена у відповідності до вимог чинного законодавства; товариством не було надано до звірки документів бухгалтерського обліку щодо господарських взаємовідносин з його контрагентами у перевіряємий період, а відтак податковим органом правомірно за результатами звірки було внесено відповідну інформацію до інформаційної системи «Податковий блок».
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу відповідача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ДПІ в Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві складено акт № 2005/26-55-22-13/37507765 від 24.07.14р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Укрінтермаш» (код ЄДРПОУ 37507765) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.06.2014 року по 30.06.2014 pоку».
Згідно висновків акта, податковим органом встановлено порушення: п. 187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період - за червень 2014 року на суму 6 096 564 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за період - за червень 2014 року на суму 5 913 667 грн.
Також зазначено, що за результатами звірки ТОВ «Укрінтермаш» не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з податку на додану вартість за період - за червень 2014 року, а також не підтверджено задекларований податковий кредит з податку на додану вартість за період - за червень 2014 року.
Крім того, перевіркою встановлено, що правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом безпідставно внесено зміни до податкової звітності підприємства на підставі висновків акта про неможливість проведення зустрічної звірки позивача.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Підпунктом 62.1.3 пункту 6.2.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
За правилами пункту 86.1 статті 86 названого Кодексу, результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно з пунктом 58.1 статті 58 та пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
З метою удосконалення процесу адміністрування податків було створено інформаційну систему «Податковий блок», що включає чотири підсистеми-сегменти операційної діяльності органів податкової служби, таких як: реєстрація платників податків; обробка податкової звітності та платежів; облік платежів; податковий аудит.
Ця система призначена для виконання основних завдань органів ДПС, як-от: інформування платників податків про їх податкові зобов'язання та надання роз'яснень податкового законодавства; податковий облік та реєстрація платників податків; прийом та обробка документів податкової звітності та облік платежів; перевірка податкової звітності на відповідність вимогам та нормам, встановленим законодавчими та нормативними актами України; застосування заходів із погашення податкового боргу у випадках порушення податкової дисципліни з боку платників податків; вирішення спірних питань щодо сум податкових донарахувань та податкового боргу тощо.
Оскільки зустрічна звірка не є податковою перевіркою, то висновки податкового органу, зроблені за наслідками проведення такої звірки, не підлягають відображенню в інформаційних базах податкового органу.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної бази даних АС «Податковий блок» інформацію про результати зустрічної звірки позивача, які оформлені актом про неможливість проведення зустрічної звірки, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до пункту 5.1. Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом Державної податкової служби України № 516 від 14.06.2012, обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. Під час введення зазначених у звітності показників до електронних баз податкової звітності обов'язково проводиться автоматизована перевірка податкових документів відповідно до затверджених та реалізованих алгоритмів контролю в ПЗ із приймання та обробки податкової звітності.
Пунктом 5.2. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової служби України № 236 від 22.04.2011 отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження в подальшому використовується для проведення зустрічних звірок та повинна бути відпрацьована в комплексі з іншими документами суб'єкта господарювання при проведенні чергової документальної планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання із метою підтвердження повноти відображення результатів здійснених господарських операцій у податковому та бухгалтерському обліку.
Судом встановлено, що на підставі висновків акта про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач вніс до інформаційної бази даних АС «Податковий блок» зміни в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Укрінтермаш» за перевіряємий період, а саме зменшив суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ до 0,00 грн., що підтверджується матеріалами справи та не заперечується апелянтом.
Отже, відповідач фактично змінив дані, задекларовані ТОВ «Укрінтермаш» у податкових деклараціях з ПДВ за вказаний період, що суперечить загальним засадам формування даних податкового обліку та нормам Податкового кодексу України, а тому відсутні підстави вважати, що право позивача у цій частині не порушене.
З урахуванням того, що висновки акта про неможливість проведення зустрічної звірки не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податковий орган має вилучити з інформаційної бази даних АС «Податковий блок» інформацію, внесену неправомірно, на підставі акта про неможливість проведення зустрічної звірки.
Аналогічну правову позицію викладено в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13.02.13р. №К/9991/74156/12.
Керуючись ст.ст.195, 196, 200, 205, 206 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд
У Х В А Л И В:
апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.10.14р. у справі №826/13139/14 - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.10.14р. у справі №826/13139/14 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуюча суддя Шелест С.Б.
Судді : Пилипенко О.Є.
Романчук О.М.
Повний текст ухвали складений:
.
Головуючий суддя Шелест С.Б.
Судді: Романчук О.М
Пилипенко О.Є.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41558747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шелест С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні