Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 листопада 2014 року Справа № П/811/3717/14
Кіровоградський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Кармазиної Т.М.,
за участю секретаря - Дегтярьова Д.В.,
за участю представників:
позивача - Пономарьова М.В.,
відповідача - Брушнецької В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кіровограді справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" до Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Долинської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області від 10.09.2014 року №2202/10/1801 про відмову в реєстрації платника ПДВ спеціального режиму оподаткування;
- зобов'язати Долинську ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області повторно (додатково) розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" форми 1-РС від 05.09.2014 року (разом з доданими до неї документами) та повторно (додатково) вирішити питання про надання з 01 жовтня 2014 р. статусу платника податкову на додану вартість спеціального режиму оподаткування товариству з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" на підставі заяви форми 1-РС від 05.09.2014 року та доданими до неї документів.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що товариством подано до Долинської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області заяву форми 1-РС від 05.09.2014 р. з необхідними додатками для прийняття рішення щодо надання з 01 жовтня 2014 р. статусу платника ПДВ спеціального режиму оподаткування. Однак, за результатами розгляду заяви відповідачем прийнято рішення №2202/10/1801 від 10.09.2014р. про відмову позивачу в реєстрації платником ПДВ спеціального режиму оподаткування згідно умов викладених в п.209.6 Податкового кодексу України, а саме у зв'язку з тим, що у ТОВ "Марафон-2014" відсутній обсяг реалізації у червні та липні 2014 року, що є обов'язковою вимогою для такої реєстрації. Натомість, на думку позивача, товариством дотримано всіх обов'язкових вимог чинного законодавства для набуття статусу платника ПДВ спеціального режиму оподаткування в тому числі в частині дотримання вимог щодо реалізації продукції та відображення питомої ваги у відповідному пункті заяви форми 1-РС від 05.09.2014 р., що чітко видно із самої заяви та вказувало на наявність права на набуття такого статусу саме після серпня 2014 р., в якому здійснено реалізацію власної виробленої продукції.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити з підстав, зазначених в позову.
Відповідач позовні вимоги не визнав, подав суду заперечення згідно якого зазначив, що відповідно до зазначеної у заяві форми 1-РС від 05.09.2014 р. інформації, ТОВ "Марафон-2014" є новоутвореним підприємством, а вартість товарів (послуг), поставлених протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів (без ПДВ), а саме: в червні 2014 р. обсяг реалізації відсутній, в липні - обсяг реалізації відсутній, в серпні - обсяг реалізації 3800 грн., питома вага 100 %, що в свою чергу свідчить про недотримання вимог п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України щодо здійснення реалізації с/г продукції не менш як 75% вартості всіх товарів/послуг за кожний місяць окремо, від дати державної реєстрації такого підприємства. Отже, з огляду на вищевказане, відповідач вважає позовні вимоги такими, що задоволенню не підлягають (а.с.37-38).
Представник відповідача у судовому засіданні також заперечував проти позову, просив суд відмовити позивачу в його задоволенні.
Дослідивши подані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" зареєстроване 19.05.2014 року як юридична особа (а.с.6), перебуває на обліку в Долинській ОДПІ як платник податків.
05.09.2014 року ТОВ "Марафон-2014" подано до Долинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області заяву форми 1-РС з необхідними додатками про реєстрацію сільськогосподарського підприємства з 01 жовтня 2014 р. як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (а.с.7-10).
За результатами розгляду поданої заяви Долинською ОДПІ листом від 10.09.2014 року №2202/10/1801 повідомлено ТОВ "Марафон-2014", що згідно до інформації в заяві, вартість товарів (послуг), поставлених товариством протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів (без ПДВ) склав: в червні 2014 р. - обсяг реалізації відсутній, в липні - обсяг реалізації відсутній, в серпні - обсяг реалізації 3800 грн., питома вага 100 %. Вказані обставини свідчить про недотримання позивачем вимог п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України щодо здійснення реалізації сільськогосподарської продукції не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг за кожний місяць окремо, від дати державної реєстрації такого підприємства. Отже, з огляду на викладене, товариству відмовлено в реєстрації платником ПДВ спеціального режиму оподаткування згідно умов викладених в п.209.6 Податкового кодексу України (а.с.11).
Позивач не погодився з цим, звернувся до суду з даним позовом.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає.
Згідно вимог п.209.1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.
При цьому, відповідно до п.209.6 ст.209 ПК України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Ця норма діє з урахуванням того, що:
а) для новоутвореного сільськогосподарського підприємства, зареєстрованого як суб'єкт господарювання, який провадить господарську діяльність менше ніж 12 календарних місяців, така питома вага сільськогосподарських товарів/послуг розраховується за наслідками кожного окремого звітного податкового періоду;
б) з метою розрахунку такої питомої ваги до складу основної діяльності сільськогосподарського підприємства не включаються оподатковувані операції з постачання основних фондів, що перебували у складі його основних фондів не менше ніж 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності.
Таким чином, визначальним для встановлення права особи застосовувати спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість є дотримання сільськогосподарським товаровиробником критерію щодо питомої ваги сільськогосподарських товарів, яка має становити не менше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом послідовних звітних податкових періодів сукупно.
При цьому сільськогосподарськими відповідно до пункту 209.7 статті 209 ПК України вважаються товари, зазначені у товарних групах 1 - 24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТЗЕД, та послуги, які отримані в результаті здійснення діяльності, на яку відповідно до пункту 209.17 цієї статті поширюється дія спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються), а послуги надаються, безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів/послуг у інших осіб), які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником.
Відповідно, єдиними критеріями для віднесення товарів до сільськогосподарських для цілей застосування спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість є належність цих товарів до певної товарної групи, а також створення цих товарів у процесі діяльності, визначеної пунктом 209.17 статті 209 Податкового кодексу України (які також визначаються за відповідними групами класифікатора видів економічної діяльності).
Порядок реєстрації (перереєстрації) платників ПДВ регулювався Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014 р. №26, (далі - Положення, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), яке згідно п.1.1. розроблено відповідно до розділів І, ІІ, V, ХІV, ХVІІІ Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів.
Згідно п.1.2 Положення, цим Положенням визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
За приписами п.6.1 Положення, резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського, лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 статті 209 розділу V Кодексу (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.
Згідно п.6.3 Положення, заява про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за формою N 1-РС (додаток 7) має бути подана сільськогосподарським підприємством до контролюючого органу не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого така особа бажає перейти на застосування спеціального режиму оподаткування, та у місяці, який передує початку такого податкового періоду.
У заяві за формою N 1-РС сільськогосподарським підприємством зазначається питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) у сукупній вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців), які передують місяцю, в якому подається заява. Заява має містити виключний перелік видів економічної діяльності сільськогосподарського підприємства, відомості щодо яких включені до Єдиного державного реєстру та які підпадають під дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства та визначені статтею 209 розділу V Кодексу (п.6.4 Положення).
У відповідності до п.6.5 Положення за результатами розгляду заяви про реєстрацію за формою N 1-РС контролюючий орган протягом 5 робочих днів від дати надходження заяви зобов'язаний внести до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування запис про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування або письмову відмову у такій реєстрації у разі подання недостовірних даних або у випадках, визначених пунктом 6.10 цього розділу.
Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" 19.05.2014 р. зареєстровано як юридична особа, основним видом економічної діяльності якого є: 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Відтак, позивач є новоутвореним сільськогосподарським підприємством, що не заперечувалось представником відповідача в судовому засіданні.
26.06.2014 року між Пономарьовим М.В. (Продавець) та ТОВ "Марафон-2014" (Покупець) укладено договір купівлі-продажу незавершеного виробництва, згідно предмету якого ТОВ "Марафон-2014" придбало у власність посіви соняшнику (посіви на території розміром 2 га), яке розміщується на земельній ділянці кадастровий номер: 3520884000:02:000:5172 розміром 2 га, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, Костомарівська сільська рада, за межами населеного пункту (а.с.25-30).
В подальшому, на підставі договору поставки №7/08 від 29.08.2014 р. ТОВ "Марафон-2014" (Продавець) поставило до ТОВ "Агро-Інкам-Трейд" (Покупець) насіння соняшнику власного виробництва в кількості 1,0 тонн, на суму 3800 грн., що підтверджено видатковою накладною №РН-000001 від 29.08.2014 р. на загальну суму 3800 (без ПДВ), довіреністю №10 від 29.08.2014 р. та випискою по банківському рахунку (а.с.21-24).
Реальність даної господарської операції не ставилась під сумнів відповідачем, відтак, в серпні 2014 року позивачем здійснено реалізацію сільськогосподарської продукції власного виробництва на загальну суму 3800 грн. (без ПДВ).
У відповідності до Положення від 16.01.2014 р. №26 позивачем 05.09.2014 р. подано до Долинської ОДПІ заяву форми 1-РС про реєстрацію платником ПДВ спеціального режиму оподаткування, з якої вбачається, що питома вага вартості сільськогосподарських товарів, з урахуванням п.п.а) п.209.6 ст.209 ПК України, становила 100 % всіх товарів, поставлених протягом попередніх 3 послідовних звітних податкових періодів сукупно (в червні-липні реалізація відсутня взагалі, а не менше ніж 75 %), а тому суд дійшов висновку, що посилання податкового органу на те, що дані в реєстраційній заяві не відповідають критеріям п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, є безпідставними, оскільки відповідачем не враховано вимоги пп.'а' п.209.6 ст.209 ПК України.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. При цьому, за приписами частини другої статті 71 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності відмови у здійсненні реєстрації ТОВ "Марафон-2014" платником ПДВ спеціального режиму оподаткування.
Відтак, суд вважає за необхідне визнати протиправною відмову в реєстрації позивача платником ПДВ спеціального режиму оподаткування та зобов'язати відповідача повторно розглянути заяву ТОВ "Марафон-2014" форми 1-РС від 05.09.14 (разом з доданими до неї документами) та вирішити питання про надання з 01 жовтня 2014 р. статусу платника ПДВ спеціального режиму оподаткування товариству з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014". При цьому, при прийнятті в подальшому рішення за результатами розгляду заяви форми 1-РС від 05.09.14 р., податковий орган не вправі відмовляти позивачу в реєстрації платником ПДВ спеціального режиму оподаткування з тих самих підстав, які стали підставою звернення до суду з даним позовом.
Згідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною відмову Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області, викладену у листі від 10.09.2014р. №2202/10/1801 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" в реєстрації платником ПДВ спеціального режиму оподаткування.
Зобов'язати Долинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області повторно розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" форми 1-РС від 05.09.14 (разом з доданими до неї документами) та вирішити питання про надання з 01 жовтня 2014 р. статусу платника ПДВ спеціального режиму оподаткування товариству з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014".
Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю "Марафон-2014" з Державного бюджету України судові витрати у розмірі 146,16 грн..
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова в повному обсязі складена 25 листопада 2014 року.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Т.М. Кармазина
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 02.12.2014 |
Номер документу | 41580256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні