Постанова
від 30.10.2014 по справі 808/5396/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2014 року Справа № 808/5396/14 м.Запоріжжя 16 год. 25 хв.

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Каракуші С.М.

за участю секретаря Рибакової М.В.

представника позивача Гришина Р.В.

представника відповідача Язевої Г.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА»

до: Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

про: визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» (далі - позивач або ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА») звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - відповідач або ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області) про визнання протиправними дії щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» за наслідками якої складено Акт від 29.07.2014 № 369/08-29-22-1308/37443068 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження господарських відносин за березень 2014 року та зобов'язання ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області виключити з усіх інформаційних баз інформації та коригування, внесені на підставі Акта від 29.07.2014 № 369/08-29-22-1308/37443068.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не був обізнаний про проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» та дізнався про її проведення через контрагентів. На заяву позивача щодо надання акту зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА», позивачу було повідомлено, що надати вказаний акт неможливо, оскільки довідка зустрічної звірки становить конфіденційну таємницю (для службового використання). Проте отримавши можливість ознайомитись з вказаним Актом, позивач вважає, що дії відповідача щодо складання вказаного Акту та проведеного за його наслідками коригування податкової звітності є такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства та відповідачем порушено порядок та спосіб проведення зустрічних звірок.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у адміністративному позові та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечила. В обґрунтування заперечень зазначила, що ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» не було допущено посадових осіб ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області до проведення зустрічної звірки, у зв'язку з чим вона була проведена в приміщенні ДПІ на підставі наявних баз даних, податкових декларацій платника з метою підтвердження або спростування можливих порушень позивачем законодавства України. Вважає, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» є протиправними та зазначає, що висновки зустрічної звірки, як і сама зустрічна звірка, не є актом перевірки та не є рішенням суб'єкта владних повноважень, у зв'язку з чим не породжує для платника податків настання будь-яких юридичних наслідків та не впливає на його права, обов'язки та законні інтереси. Також вказує на ту обставину, що відображення результатів зустрічної звірки в системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України не є коригуванням податкової звітності, оскільки остання залишається без змін як і дані облікової картки платника податків. У зв'язку з наведеним просить суд відмовити ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Вислухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

26.06.2014 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області на адресу позивача направлено запит про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам із ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» та ПАТ «ДТЕК Дніпроенерго», що формують податкові зобов'язання по декларації з ПДВ за березень 2014 року, та надати інформацію та її документальне підтвердження щодо придбаного товару (робіт, послуг), який в подальшому було реалізовано зазначеним контрагентам-покупцям. Також в запиті зазначено, що у разі ненадання пояснень, відповідно до пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, органами ДПІ буде використано право на проведення позапланової перевірки (а.с. 9).

У відповідь на вказаний запит, ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» 04.07.2014 надала відповідь в якій зазначило, що в запиті ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області відсутні посилання на відповідні норми Податкового кодексу України на вимогу яких відповідачем надіслано запит. Також у відповіді надані пояснення з приводу запитуваної інформації та вказано, що копії запитуваних документів не можливо надати оскільки вони вилучені підчас проведення розслідування кримінального провадження (а.с. 11).

Отримавши відповідь позивача, ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області 10.07.2014 направлено другий запит, відповідно до якого просила на підставі підпункту 20.1.2, 20.1.6 пункту 20.1 статті 20, статті 72, пункту 73.3 статті 73, пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, пункту 9, 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 та листа ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» від 04.07.2014 надати копію протоколу виїмки документів з питань відносин з ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» та ПАТ «ДТЕК Дніпроенерго», що були вилучені під час проведення розслідування кримінального провадження. Також в листі зазначалось про проведення позапланової перевірки у разі ненадання зазначених документів (а.с. 12).

21.07.2014 ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» надано відповідь на запит відповідача, відповідно до якого також були надані копія опису речей і документів, які були вилучені 06.05.2014 слідчими Слідчим управлінням ГУМВС України в Запорізькій області (а.с. 13-15).

29.07.2014 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області на підставі службового посвідчення серії НОМЕР_1 ОСОБА_4 згідно з пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року та складено Акт № 369/08-29-22-1308/37443068 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року (а.с. 113-117).

З метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, 17.07.2014 відповідачем здійснено вихід на адресу ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА», але працівники ДПІ допущені до перевірки не були, у зв'язку з чим складено Акт № 160/08-29-22-1309/37443068 від 17.07.2014.

Також в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки зазначено, що ОУ ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя складено висновок про результати відпрацювання ризикового платника податків № 2492/08-26-07-07 від 02.07.2014, відповідно до якого посадові особи ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» відмовились від надання пояснень, причетність ОСОБА_3 до фінансово-господарської діяльності підприємства не встановлено, встановити реальність здійснення господарської діяльності ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» не виявилось можливим.

Від ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська було отримано Акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Акцент-Трейд» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин, їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року, згідно з яким встановлено відсутність здійснення господарських відносин.

У зв'язку з вищенаведеним, перевірка ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» проводилась в приміщенні ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області на підставі баз даних ДПІ, податкових декларацій платника.

Висновками Акту № 369/08-29-22-1308/37443068 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» встановлено, що не можливо підтвердити реальність взаємовідносин ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» з контрагентами-постачальниками за березень 2014 року на суму ПДВ 1344604 грн. та вбачається нереальність здійснення господарських відносин ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» з контрагентами-покупцями за березень 2014 року на суму ПДВ 1454191 грн. (а.с. 117).

Вважаючи дії ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області щодо проведення зустрічної звірки, складання за її наслідками Акту № 369/08-29-22-1308/37443068 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» та проведення коригування податкової звітності підприємства в інформаційних базах ДПІ протиправними, позивач звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України встановлено, що з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначено Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 (далі - Порядок).

У відповідності до пункту 1 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

З метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби розроблено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації), затверджені Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236.

Відповідно до пункту 3.1 Методичних рекомендацій, з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС-ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки» (далі - ІС «Зустрічні звірки»).

Пунктом 3.2 Методичних рекомендацій встановлено, що отриманий органом ДПС-виконавцем запит реєструється як вхідна кореспонденція у загальному порядку.

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС-ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС-виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.

При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС-виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.

У разі відсутності в органі ДПС-виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Згідно з пунктом 3.3 вищевказаних методичних рекомендацій, обов'язок здійснення відповідних заходів (направлення запитів, повторних запитів, здійснення моніторингу відповідей, що надходять, тощо) з метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення зустрічних звірок, у тому числі і по ланцюгу проходження ТМЦ (робіт, цінних паперів, нематеріальних активів тощо) покладається на орган ДПС-ініціатора. При цьому обов'язок направлення запиту на адресу суб'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС-виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку (крім випадків, визначених у абзаці шостому п. 3.1 Методичних рекомендацій).

Відповідно до пункту 4.1 Методичних рекомендацій, зустрічні звірки проводяться органом ДПС-виконавцем або органом ДПС-ініціатором - у випадках, встановлених пунктом 3.1 Методичних рекомендацій.

У відповідності до пункту 4.3 Методичних рекомендацій, при отриманні запиту про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання структурний підрозділ органу ДПС, визначений керівником (заступником керівника) органу ДПС, відповідальним за її проведення (далі - відповідальний підрозділ), у той самий день проводить аналіз інформації та документального її підтвердження, які містяться в інформаційних базах органу ДПС та справі суб'єкта господарювання.

Згідно з пунктом 4.5 Методичних рекомендацій, при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

В свою чергу, пункт 4.6 Методичних рекомендації зазначає, що за результатами зустрічної звірки складається довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 цих рекомендацій.

Аналізуючи наведені норми, можна зробити висновок про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, в той час як функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства реалізується шляхом проведення перевірок платників податків в порядку, визначеному Податковим кодексом України. Результатом здійснення зустрічної звірки може бути виключно довідка, а сама по собі зустрічна звірка не є перевіркою, а від так за результатами проведення зустрічної звірки посадові особи ДПС не мають законних підстав для позбавлення права на податковий кредит та внесення змін до будь-якого програмного забезпечення відносно платника податку або до його картки обліку платника податку.

До того ж, працівники ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області 17.07.2014 виходили на адресу позивача з метою проведення позапланової виїзної перевірки по взаємовідносинам з приводу яких складено Акт № 369/08-29-22-1308/37443068, проте замість проведення позапланової перевірки та складення за її наслідками відповідного Акту, відповідач намагався провести зустрічну звірку та склав відповідний Акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА». Крім того, надані до справи матеріали свідчать саме про те, що ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області попереджало позивача про проведення саме позапланової перевірки у разі ненадання документів та пояснень щодо взаємовідносин з ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД», ПАТ «ДТЕК Дніпроенерго», також про це свідчить і листування між відповідачем та Слідчим управлінням Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (а.с. 160-162) в яких також зазначалось про необхідність проведення саме документальної позапланової перевірки.

Відповідно до статей 77, 78, 86 Податкового кодексу України, а також Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року за № 984, виключно результатом документальної перевірки може бути акт, складений у разі виявлення порушень суб'єктом господарювання податкового, валютного або іншого законодавства. При цьому, внаслідок складання акту перевірки посадові особи ДПС зобов'язані у передбачений законом строк винести повідомлення-рішення та вжити відповідні заходи щодо порушника податкового законодавства.

Крім того, узагальнюючи положення Податкового кодексу України, Порядку та Методичних рекомендацій, зустрічна звірка суб'єкта господарювання може проводитися податковим органом лише під час проведення камеральної, документальної планової/позапланової перевірки, а не після її проведення.

З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідачем порушена процедура та порядок проведення зустрічних звірок та оформлення їх результатів, а дії ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області щодо її проведення, результати якої оформлені Актом № 369/08-29-22-1308/37443068 від 29.07.2014 є протиправними, у зв'язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

В той же час, на підставі Акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» № 369/08-29-22-1308/37443068 до Автоматизованої системи та електронних баз даних внесено коригування податкової звітності ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА», що підтверджується наданими копіями витягів з бази Автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» (а.с. 155-159).

Суд вважає такі дії податкового органу протиправними у зв'язку з наступним.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

У підпункті 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України «Про інформацію».

Згідно статті 16 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-ХІІ, податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.

Згідно з положеннями статей 72, 74 Податкового кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю, податкова інформація, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

На підставі наказу Державної податкової служби від 24.12.2012 № 1197 в органах державної податкової служби усіх рівнів введено в експлуатацію з 01.01.2013 інформаційна система «Податковий блок».

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС України № 948 від 31.10.2012, інформація щодо проведення перевірки та результати перевірки вноситься до підсистеми «Податковий аудит» інформаційної системи «Податковий блок».

У будь-яких інформаційних базах контролюючих органів підлягають відображенню, насамперед, числові показники розміру грошових зобов'язань з податку (збору), що містяться у складених платниками податків документах обов'язкової податкової звітності, поданих платниками податків до територіальних органів доходів і зборів та прийнятих останніми. Ці показники підлягають незмінному збереженню до моменту узгодження за правилами статті 56 Податкового кодексу України податкових зобов'язань за податковими повідомленнями-рішеннями, котрі прийняті контролюючими органами відповідно до статей 54, 58 Податкового кодексу України.

Наведене виключає можливість застосування до платника податків негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази задекларованих ним показників) до моменту донарахування платнику податків податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження. Таким чином, будь-які зміни до інформаційних баз мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають з узгодженими сумами податкового обліку.

В матеріалах адміністративної справи не міститься інформації про винесення податковим органом будь-яких податкових повідомлень-рішень за Актом № 369/08-29-22-1308/37443068 від 29.07.2014.

З огляду на протиправність дій відповідача щодо проведення коригування показників податкової звітності ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» та внесення інформації на підставі Акта № 369/08-29-22-1308/37443068 від 29.07.2014 до Автоматизованої системи та електронних базах даних ДПІ, суд вважає вимоги позивача щодо виключення такої інформації та коригувань та відновлення стану облікової інформації ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням встановлених обставин суд приходить до висновку, що адміністративний позов ТОВ «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, присудженню на користь позивача підлягають понесені ним та документально підтверджені судові витрати (а.с. 2).

Керуючись статтями 2, 11, 71, 94, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області по проведенню зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року за результатами якої складено Акт № 369/08-29-22-1308/37443068 від 29.07.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області виключити з усіх інформаційних баз органів державної податкової служби, в тому числі Автоматизованої системи та електронних баз даних, інформацію та коригування, внесені на підставі Акта № 369/08-29-22-1308/37443068 від 29.07.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» щодо підтвердження реальності здійснення господарських відносин їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2014 року, та відновити стан облікової інформації Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА».

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕМЕР-УКРАЇНА» з Державного бюджету України судові витрати у розмірі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2014
Оприлюднено02.12.2014
Номер документу41580718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5396/14

Постанова від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 30.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 01.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 30.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні