ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 листопада 2014 року м. Київ К/800/42921/14
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі
суддів: Островича С.Е., Степашка О.І., Федорова М.О.
розглянула в порядку попереднього провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ярна" на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ярна" до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції в Запорізькій області Державної податкової служби та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Бердянської міської ради, Державного комітету України із земельних ресурсів головного управління Держкомзему у Запорізькій області про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ярна" (далі - ТОВ "Ярна") звернулось до суду з позовом до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції в Запорізькій області Державної податкової служби (далі - Бердянська ОДПІ) та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Бердянської міської ради, Державного комітету України із земельних ресурсів головного управління Держкомзему у Запорізькій області (далі - ГУ Держкомзему у Запорізькій області) в якому просить визнати нечинним та скасувати податкове повідомлення-рішення.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 23 січня 2013 року позов ТОВ "Ярна" задоволено.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року апеляційну скаргу Бердянської ОДПІ задоволено. Скасовано постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 23 січня 2013 року та прийнято нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог ТОВ "Ярна" відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду апеляційної інстанції ТОВ "Ярна" подало касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року та залишити в силі постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 23 січня 2013 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи, наведені у касаційній скарзі, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлені такі фактичні обставини справи.
Бердянською ОДПІ проведена виїзна документальна перевірка ТОВ "Ярна" з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати орендної плати за землю за період з 01 квітня 2009 року по 31 березня 2012 року по земельній ділянці площею 1,0798 га., яка знаходиться у м. Бердянську Запорізької області по вул. Макарова, 10, та яка передана ТОВ "Ярна" в оренду строком до 01 травня 2013 року за договором оренди землі від 23 грудня 2008 року, укладеного між Бердянською міською радою та ТОВ "Ярна" на підставі рішення Бердянської міської ради №13 від 29 травня 2008 року "Про передачу в оренду земельних ділянок". За результатами перевірки складено акт №455/15-20/33123131 від 20 липня 2012 року.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "Ярна" вимог ст. 271 Податкового кодексу України та п. 1.4. "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затвердженого Наказом №18/15/21/11 від 27 січня 2006 року (із змінами та доповненнями) і розділу 7 Наказу №548 від 23 липня 2010 року, що призвело до заниження бази оподаткування з орендної плати за землю та заниження податкових зобов'язань по орендній платі за землю на загальну суму 257024, 60 грн.
На підставі акта перевірки Бердянською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0006620152 від 09 листопада 2012 року, яким ТОВ "Ярна" визначено грошове зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб у сумі 303041, 97 грн.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що між ТОВ "Ярна" та Бердянською міською радою укладено договір оренди землі від 23 грудня 2008 року, згідно якого ТОВ "Ярна" прийняло у строкове платне володіння і користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування туристичного притулку загальною площею 1, 0798 га, грошова оцінка якої згідно довідки Бердянського міського управління земельних ресурсів №33 від 11 грудня 2008 року становить 733384, 39 грн., з визначенням орендної плати для орендаря у грошовій формі в розмірі 3,0 % від нормативної грошової оцінки землі та умов використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування туристичного притулку, і з цільовим призначенням земельної ділянки - рекреаційне призначення
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до п. 1.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27 січня 2006 року, нормативна грошова оцінка земель використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. При цьому одним з множників у формулі, визначається нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів відповідно до пункту 3.3 названого Порядку, є Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2009 р. та 2010-2013 рр. площа земельної ділянки, яку орендує ТОВ "Ярна" становить 10798 кв.м., за своїм функціональним використанням (Кф) відноситься до земель комерційного використання - 2,5.
Судом апеляційної інстанції зазначено, що з 01 січня 2011 року порядок оподаткування землі в Україні визначається розділом ХІІІ "Плата за землю" Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 276.5 ст. 276 Податкового кодексу України у разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 276.1 та 276.4 цієї статті, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 цього Кодексу.
Згідно ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 і 278 цього Кодексу.
Відповідно до п. 275.3 ст. 275 Податкового кодексу України ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених пунктом 275.1 цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку, з урахуванням коефіцієнтів, установлених пунктом 275.2 цієї статті.
Судом апеляційної інстанції зазначено, що згідно п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України річна сума платежу орендної плати за землю не може бути меншою розміру, визначеного підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, а саме - трикратного розміру земельного податку.
Згідно вимог п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Судом апеляційної інстанції зроблено висновок, що у зв'язку зі зміною розміру орендної плати за земельну ділянку, згідно з пп. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, та встановлення її розміру, який не може бути меншим трикратного розміру земельного податку, колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги відповідача в тому, що ТОВ "Ярна" повинно було самостійно розрахувати розмір орендних платежів на поточний рік з урахуванням вимог, встановлених Податковим кодексом України.
Також судом апеляційної інстанції зазначено, що застосування ТОВ "Ярна" при обчисленні орендної плати коефіцієнту (Кф) - 0,5 є неправомірним, оскільки такий коефіцієнт згідно Порядку, може застосовуватися лише при нормативній оцінці земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво. На земельній ділянці, яка знаходиться в м. Бердянську Запорізької області по вул. Макарова 10, вже збудовані об'єкти нерухомості, які здані в експлуатацію, зареєстровані правом власності за ТОВ "Ярна" та в період 2009 - 2011 років здаються ТОВ "Ярна" в оренду фізичним особам - підприємцям.
За таких обставин суд апеляційної інстанції дійшов до висновку про те, що ТОВ "Ярна" допущено заниження податкових зобов'язань по орендній платі за землю, тому податкове повідомлення-рішення Бердянської ОДПІ є правомірним.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суду апеляційної інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ "Ярна".
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення суду апеляційної інстанції постановлене з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ярна" залишити без задоволення, постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді С.Е. Острович О.І. Степашко М.О. Федоров
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41601807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Авдєєв Максим Петрович
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Острович С.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні