ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/2454/14
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Потоцька Н. В. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду в складі:
Судді доповідача - Потапчука В.О.
суддів - Коваля М.П.
- Семенюка Г.В.
при секретарі - Алексєєвої Н.М
за участю представника апелянта ТОВ « ТОП ТРЕЙДИНГ» - Недялкова О.О.
представника відповідача державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області - Мельник Х.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДИНГ» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДИНГ» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИЛА:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДИНГ» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області в якому позивач просить:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області з проведення заходів зустрічної звірки, за результатами яких 01.04.2014 року складено Акт № 1822/15-53-22-3/038967665 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 38981873), щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень -лютий 2014 р.»;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області, які полягають у встановленні не реальності здійснення господарських операцій між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДІНГ» та контрагентами у січні-лютому 2014 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту № 1822/15-53-22-3/038967665 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 58981873), щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень - лютий 2014 р.»;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань), що були скориговані на підставі Акту № 1822/15-53-22-3/038967665 «Про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 38981873), щодо ствердження господарських відносин з контрагентами за період січень - лютий 2014 р.»;
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларації з податку на додану вартість TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів на підставі Акту № 1822/15-53-22-5 038967665 «Про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ», (код ЄДРПОУ 38981873), щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень - лютий 2014 р.».
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції позивачем подано апеляційну скаргу у якій зазначено, що постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права у зв'язку з чим апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову якою задовольнити позовні вимоги позивача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, який доповів зміст рішення, яке оскаржено, доводи апеляційної скарги, межі, в яких повинні здійснюватися перевірка рішення, встановлюватися обставини і досліджуватися докази, вислухавши думку учасників процесу, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу відхилити з наступних підстав.
Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Так, судом першої інстанції встановлено, що відповідачем здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ - 38967665) щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентами, їх реальності та повноти відображення в обліку за період: січень - лютий 2014 року, а саме: - підготовлено запит керівнику від 27.03.2014 за №10419/10/53-22-3/03 щодо надання письмової інформації та документального підтвердження щодо формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період січень - лютий 2014року; - з метою вручення запиту, здійснено вихід за юридичною адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, буд. 12, про що складено акт інформативного повідомлення перевірки фактичного місцезнаходження TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ - 38967665) від 27.03.2014 за №65/15-53-22-3/389676655; - направлено запит на ГОВ ДПІ в Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області щодо проведення заходів, спрямованих на встановлення місцезнаходження (місцеперебування) посадових осіб TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ», код ЄДРПОУ - 38967665 від 27.03.2014 за №65/15-53-22-3; - направлено службову записку на відділ реєстрації та обліку платників податків від 27-03.2014 за №271/15-53-22-3/03); попередньо: службова записка від 26.03.2014 за №262/13-53-22131 щодо зміни стану платника податків в Системі «Податковий блок»; - складено та направлено службову записку на ДПІ в Приморському районі м. Одеси щодо проведення заходів, спрямованих на надання доказової бази щодо формування штучного кредиту та податкової вигоди третім особам (покупцям) з метою мінімізації податкових зобов'язань та заниження (ухилення) від сплати податку на додану вартість від №269/15-53-22-03/11 від 27.03.2013.
Зустрічну звірку TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» неможливо провести у зв'язку із незнаходженням посадових осіб TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» та будь яких ознак ведення фінансово - господарської діяльності за податковою адресою, про що складено акт про неможливість вручення запиту від 27.03.2014 за №31/15-53-22-03/38967665.
Оперативним управлінням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області службовою запискою від 21.03.2014 № 812 (вх. № 1988/11 від 21.03.2014) повідомлено про не встановлення підприємства за реєстраційною адресою.
Станом на момент проведення аналізу фінансово-господарської діяльності TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ - 38967665) відповідно до інформації що міститься у підсистемі «Реєстрація ПП» системи «Податковий блок», стан платника « 9» - направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.
Під час відпрацювання TOB «ТОП Трейдинг» було здійснено виїзд за податковою адресою підприємства та встановлено, що «ТОП Трейдинг» за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, буд. 12, не знаходиться.
Під час відпрацювання встановити та опитати директора підприємства ОСОБА_4 не надалось можливим. Громадянин ОСОБА_4 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 (за даними бази «Податковий блок»).
До ОУ ТУ Міндоходів в Луганській області направлено запит №9326/7/15-53-07 від 20.03.2014р. щодо встановлення ОСОБА_4 та опитування на предмет причетності до створення та ведення фінансово - господарської діяльності підприємства TOB «Топ Трейдінг».
В ході аналізу податкової звітності встановлено, що підприємство, в період січня - лютого 2014 року, мало фінансово-господарські взаємовідносини з значною кількістю контрагентів з великими обсягами сум по придбанню та реалізації, що потребує наявності адміністративно - господарські ресурси, які на підприємстві відсутні
В свою чергу TOB «Тoп Трейдінг» сформувало собі податковий кредит від підприємства TOB «ІНКАТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 38981873), яке має ознаки «ризиковості», підприємство має стан « 9» - за податковою адресою не знаходиться, на підприємстві відсутні основні засоби, трудові ресурси та виробничі потужності.
Підприємство TOB «Топ Трейдінг» у січні - лютому 2014р. надало податкову вигоду TOB «СТАНКОТЕХІМПОРТ» (код ЄДРПОУ 33387204).
TOB «Топ Трейдінг» в порушено п.45.2 ст. 45 Податкового кодексу України, не знаходилось за податковою адресою.
Згідно реєстру виданих та отриманих податкових накладних від 20.02.2014 року реєстраційний номер 9008279375 в січні 2014 року TOB «Топ Трейдінг» (код ЄДРПОУ 38967665) в розділі І видані податкові накладні, вказує загальну суму постачання в розмірі 142 923 218, 41 грн. в тому числі ПДВ в сумі 23 587 273,81 грн. та звільнені від оподаткування - 1 399 575, 07 грн., в розділі ІІ отримані податкові накладні вказана сума 142 923 188,64 грн. в тому числі ПДВ в сумі 23 587 268,84 грн.
Згідно реєстру виданих та отриманих податкових накладних від 20.03.2014 року (реєстраційний номер 9014425534) в лютому 2014 року TOB «Топ Трейдінг» (код ЄДРПОУ 38967665) в розділі І видані податкові накладні, вказує загальну суму постачання в розмірі 87 462 709,82 грн. в тому числі ПДВ в сумі 14 577 118,23 грн., в розділі II отримані податкові накладні вказана сума 87 462 709,87 грн. в тому числі ПДВ в сумі 14 577 118,29 грн.
Встановлено факт мінімізації сплати ПДВ (великі обсяги з продажу - низька сплата ПДВ в звітному податковому періоді), а саме: в січні сплачено до бюджету 5 грн.. та в лютому податкові зобов'язання та податковий кредит відрізняються тільки на 5 коп.
За результатами співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань між контрагентами встановлено, що основним постачальником ТОВ «Топ Трейдінг», в січні 2014 року є TOB «Інкатрейд» (код за ЄДРПОУ - 38981873) на суму 23 488 763,49 грн.
Єдиним постачальником TOB «Інкатрейд» в січні 2014 року є TOB «Антей Груп ЛТД» (код ЄДРПОУ - 38993501) - (стан платника 9 «направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням») який сформував податковий кредит «Не визначеним» платником, що свідчить про безтоварність операцій.
ТОВ «Інкатрейд» юридична адреса якого : м. Одеса, вул.. Черняховського, 5 не перебуває за місцем реєстрації підприємства.
Відповідно до п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Згідно п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
З метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків (п. 73.5 ст. 75 ПК України).
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Підстави, строки, механізм та процедура проведення зустрічних звірок врегульовано Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010р. №1232 (далі - Порядок №1232).
За змістом положень пункту 3 вищезазначеного Порядку №1232, необхідною умовою для проведення зустрічної звірки платника податків, органом у якому такий платник перебуває на обліку, є наявність запиту про проведення зустрічної звірки від органу державної податкової служби - ініціатора проведення такої звірки де перебуває на обліку контрагент такого платника податків, або органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Колегія суддів зазначає, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси мало достатні правові підстави для проведення зустрічної звірки позивача, оскільки згідно пункту 3 Порядку №1232 мало запит про проведення зустрічної звірки від органу державної податкової служби - ініціатора проведення такої звірки де перебуває на обліку контрагент такого платника податків.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1232, у разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно п.6 Порядку, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
З матеріалів справи колегія суддів вбачає, що листом від 27.03.2014 року № 10419/10/53-22-3/03 ДПІ у Приморському районі м. Одеси направило на адресу позивача запит надання письмової інформації та документального підтвердження щодо формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період січень - лютий 2014року. Вказаний запит був направлений на адресу позивача Укркур'єром 28.03.2014 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке 31.03.2014 р. повернулось із відміткою «підприємство відсутнє за адресою».
Колегія суддів вважає правильною позицію суду першої інстанції, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси були дотримані пункти 4 Порядку №1232, щодо процедури збирання інформації для проведення зустрічної звірки.
Додатком 3 до Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236 встановлений зразок форми акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, який і був складений відповідачем.
Також колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, щодо невбачання в діях відповідача порушення законодавства при проведенні зустрічної звірки, оскільки в даному випадку податковий орган мав правові підстави для її проведення, а також дотримався відповідної процедури, що передувала її проведенню та оформленню її результатів.
Щодо коригування відповідачем податкових зобов'язань та податкового кредиту в ІС "Податковий блок" , колегія суддів зазначає, що наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року було введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів.
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
У п.п 14.1.171. п. 14.1 ст. 14 ПК України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Згідно ст. 16 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992, № 2657-XII (далі по тексту - Закон № 2657-XII) податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції, що у позивача є легітимний інтерес, який полягає в достовірності податкової інформації, відносно нього, яка міститься в інформаційній базі "Податковий блок" податкового органу, згідно раніше поданих позивачем податкових декларації з податку на додану вартість. Оскільки судовим розглядом встановлено, що коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларації з податку на додану вартість TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів на підставі Акту № 1822/15-53-22-5 038967665 «Про неможливість проведення зустрічної звірки TOB «ТОП ТРЕЙДІНГ», (код ЄДРПОУ 38981873), щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період січень - лютий 2014 р.» не відбулося, а отже, вбачаються підстави для висновку про відмову у задоволення позовних вимог у цій частині.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті оскаржуваної постанови суд першої інстанції дійшов вірних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 206 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДИНГ» - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ТРЕЙДИНГ» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про визнання протиправним та зобов'язання вчинити певні дії,- без змін
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.
Повний текст ухвали виготовлено 19 листопада 2014 р.
Суддя-доповідач: Потапчук В.О.
Судді: Коваль М.П.
Семенюк Г.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2014 |
Оприлюднено | 03.12.2014 |
Номер документу | 41605215 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Потапчук В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні